DROPS Baby / 21 / 35

Baby Booties by DROPS Design

Vauvan ja lapsen joustinneulesukat DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: sukat,

DROPS Design: Malli nro BM-035-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 – 3/4) v
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
Nro 22, vaaleanharmaa: Joka kokoon 50 g.

Kommentit (32)

Saat tämän mallin langat alkaen 3.80€. Lue lisää.
KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
Neulotaan tasona sileänä neuleena.
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 1 s, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Nosta ensimmäinen s nurin neulomatta, kiristä lanka ja neulo kunnes jäljellä on 1 s, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Nosta ensimmäinen s oikein neulomatta, kiristä lanka ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Nosta ensimmäinen s nurin neulomatta, kiristä lanka ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ.
Neulo lyhennettyjä kerroksia tähän tapaan, kunnes krs:n keskellä on jäljellä 8-8-10 (10-12) s. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön.
Jatka tasoneuletta, mutta neulo nyt jokaisella kerralla 1 s lisää. Vältä reikien syntymistä seuraavalla tavalla: Nosta ylimääräistä silmukkaa edeltävä lankalenkki kiertäen puikolle. Neulo lenkki silmukan kanssa yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut kaikki kantapään s:t.
KAVENNUSVINKKI:
Kavenna näin 3 s:n päässä merkkilangasta: 2 s oikein yhteen, 1 o.
Kavenna näin merkkilangan jälkeen: 1 o, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
----------------------------------------------------------

SUKKA:
Luo 40-44-48 (52-56) s sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla. Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 7-8-9 (10-11) cm. Siirrä viimeisenä neulottu s samalle puikolle ensimmäisten 19-19-23 (23-27) s:n kanssa = 20-20-24 (24-28) s kantapäätä varten. Loput 20-24-24 (28-28) s (= keskellä jalan päällä) siirretään apulangalle. Keskellä jalan päällä oleva joustinneule alkaa ja loppuu nyt 1 nurjalla s:lla. Tee KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Ota sitten apulangalla odottavat s:t takaisin työhön ja jatka kaikilla silmukoilla suljettua neuletta. HUOM: Jalan päällä olevilla 20-24-24 (28-28) s:lla neulotaan joustinneuletta ja jalkapohjan 20-20-24 (24-28) s:lla neulotaan sileää neuletta. Kun työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 7½-8½-9 (11-12) cm (työhön neulotaan vielä n. 2½-2½-3 (3-4) cm), jaa s:t siten, että sekä jalan päällä että jalkapohjassa on 20-22-24 (26-28) s. Kiinnitä 1 merkkilanka kumpaankin sivuun. Neulo kaikilla silmukoilla sileää neuletta suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 5-5-6 (6-7) kertaa = 20-24-24 (28-28) s jäljellä työssä. Katkaise lanka (jätä työhön riittävän pitkä lanka viimeistelyä varten). Aseta työ esim. pöydälle ja kiinnitä jalan päällä olevat 10-12-12 (14-14) s jalkapohjan 10-12-12 (14-14) s:aan. Sukan pituus on n. 10-11-12 (14-16) cm.

Kommentit (32)

Näppäile kommenttisi tähän!

Birgitte 28.10.2018 - 07:13:

Hej Christinna Det gør en stor forskel, at du også medtager garnet/løkken foran den maske du skal til at strikke med igen. Strik disse to drejet ret sammen.

Christinna 26.10.2018 - 15:06:

Jeg har ingen problemer med at finde ud af selve opskriften. Problemet opstår under strikningen af hælen. Når jeg skal strikke maskerne tilbage på pinden, skal man for at undgå hul i overgangen dreje masken. Uanset hvordan jeg gør dette får jeg alligevel huller ved hælen, og det er ikke fordi jeg strikker ikke løst. Hvordan undgår jeg at der opstår huller, da jeg jo gerne vil have en perfekt strikket sok?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 10:51:

Hej Christinna, har du set vores video

How to knit a heel to a sock with diagonal shaping from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Heidi 14.02.2018 - 20:31:

Dette svaret hjalp ikke noe særlig. Det er jo nettopp hvordan jeg følger hælfelling jeg IKKE forstår. Det er etter omgang 4 jeg ramler ut, og det jeg lurer på vises ikke i video heller. Min mor, som har strikket i over 50 år, forstod heller ikke oppskriften. Jeg har funnet en et annet sted, så får jeg prøve den. Basert på tilbakemeldinger her bør dere kanskje vurdere å endre forklaringen 😉

Heidi 11.02.2018 - 09:38:

Når jeg feller til hæl på måten som beskrevet blir maskeantallet aldri mindre. Det står jo at man skal felle til det er 8 masker i midten. Jeg har stadig vekk 20 etter å ha strikket flere omganger.

DROPS Design 12.02.2018 kl. 16:23:

Hej, hvis du fölger hälfellingen får du ligesom en kile til häl, den kommer til at se ud som på billedet. God fornöjelse!

Maija 16.09.2017 - 16:44:

Opskriften her er forfærdelig svær at følge. Jeg blev allerede tabt efter de første cm rib er færdigstrikket. "Sæt den sidste m som blev strikket ind på samme p som de første 19-19-23 (23-27) m på omg = 20-20-24 (24-28) m på p til hæl." - Hvad i alverden betyder det? Jeg bliver ikke klogere af at se nogle af jeres videoer.

Eleanor 07.06.2017 - 08:23:

Jag förstår inte hälavmaskningen "Sticka tills det återstår 1 m, vänd - lyft första m som om den skulle stickas avig". Ingen minskning, m sitter bara kvar på stickan? såg instruktionsvideo som är länkat till mönstret. Då sätts sista m på varvet på en tråd vid sidan om. Videon heller inte hur man ska göra enligt beskrivning otydligt hur man ska göra. Förklara gärna lite enklare för mig i steg hur hälen ska stickas. Framgår inte hur mycket som ska minskas?

DROPS Design 07.06.2017 kl. 13:26:

Då man stickar hälen på detta vis behöver man inte minska maskor, utan hälen formas genom de förkortade varven. Du kan välja om du sätter m på en tråd eller låter dem vila på stickan. Sticka enligt beskrivningen, dvs. efter att man lämnat bort m från hälen stickas dessa m sedan in i arbetet efter hand igen.

Juliane 31.03.2017 - 15:17:

Hallo, die Babybooties sind eine schöne Anleitukg und auch für Anfänger leicht nachzustricken. Ich habe das schon mehrfach für meinen Großen getsn. Als iCh nun auch mal die Neugeborengröße stricken wollte, ist mir aufgefallen, das in Ihrer GrößenAngabe etwas nicht passt. Die kleinste Größe (1-3Monate) fällt riesig aus. Dafür fehlen Angaben zur nächst größeRen Größe (3-6Monate). Ist das so gewollt?

DROPS Design 31.03.2017 kl. 16:58:

Liebe Juliane, diese Socken sind nur in diesen Größen, aber hier finden Sie z.B. Schühchen in kleineren Größen. Viel Spaß beim stricken!

Maria 10.12.2016 - 11:17:

Oppskriften forteller ingenting om hvordan man skal strikke helen, og instruksene under videoen samsvarer ikke med maskene på strikketøyet. Dette gir ingen mening!! HVor mange masker skal være på pinnen før man begynner å ta opp igjen???

DROPS Design 12.12.2016 kl. 15:13:

Hej Gry. Videoen er et eksempel paa hvordan man kan tage ind til en hael - det er ikke haelen til DENNE opskrift. Som der staar under haelfaelling, saa fortsaetter du med indtagning til det gjenstår 8-8-10 (10-12) m på p (haelmasker). Herefter saa begynder du at tage m op igen indtil du har alle m paa pinden igen: 20-20-24 (24-28) m på p til hæl.

Ingrid Roune 30.07.2016 - 22:29:

Baby booties . "Sy ihop tåpartiet med maskstygn. Vad är maskstygn? Finns varken i ordlistan eller på video. Annars väldigt nöjd med era garner och beskrivningar. Köper era garner lokalt vid Odenplan, Stockholm. Mbh, Ingrid

DROPS Design 11.08.2016 kl. 12:29:

Hej. Du hittar den videon under det svenska namnet "osynlig söm". Lycka till!

Kirsten Jenlev 20.04.2016 - 21:36:

Jeg har set på videoen ang hælindtagning Men når jeg læser i opskriften til babysokken står der " 1. Pind: strik til der er en M tilbage, vend arbejdet" her står ikke noget om at sætte maske på tråd! Derefter står der" 2. P: Tag første maske løst af som om den skulle strikkes vrang .."På videoen tages der ikke en maske løst af, hvordan skal dett e forstås? Og er det rigtigt at der herefter skal sættes to M på tråd efter hver pind? Tak for hjælpen.

DROPS Design 21.04.2016 kl. 15:50:

Hej Kirsten. Videoen er en standard der viser hvordan man kan tage ind til en hael, men du skal fölge det som staar i opskriften. Saa du saetter förste m midt på foden på 1 tråd og strikker herefter HÆLINDTAGNING som beskrevet i opskriften.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-35