DROPS Baby / 21 / 35

Baby Booties by DROPS Design

Vauvan ja lapsen joustinneulesukat DROPS BabyMerino -langasta.

DROPS Design: Malli nro BM-035-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 – 3/4) v
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
Nro 22, vaaleanharmaa: Joka kokoon 50 g.

Tagit: sukat,

Neulotaan tasona sileänä neuleena.
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 1 s, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Nosta ensimmäinen s nurin neulomatta, kiristä lanka ja neulo kunnes jäljellä on 1 s, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Nosta ensimmäinen s oikein neulomatta, kiristä lanka ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Nosta ensimmäinen s nurin neulomatta, kiristä lanka ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ.
Neulo lyhennettyjä kerroksia tähän tapaan, kunnes krs:n keskellä on jäljellä 8-8-10 (10-12) s. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön.
Jatka tasoneuletta, mutta neulo nyt jokaisella kerralla 1 s lisää. Vältä reikien syntymistä seuraavalla tavalla: Nosta ylimääräistä silmukkaa edeltävä lankalenkki kiertäen puikolle. Neulo lenkki silmukan kanssa yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut kaikki kantapään s:t.
KAVENNUSVINKKI:
Kavenna näin 3 s:n päässä merkkilangasta: 2 s oikein yhteen, 1 o.
Kavenna näin merkkilangan jälkeen: 1 o, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
----------------------------------------------------------

SUKKA:
Luo 40-44-48 (52-56) s sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla. Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 7-8-9 (10-11) cm. Siirrä viimeisenä neulottu s samalle puikolle ensimmäisten 19-19-23 (23-27) s:n kanssa = 20-20-24 (24-28) s kantapäätä varten. Loput 20-24-24 (28-28) s (= keskellä jalan päällä) siirretään apulangalle. Keskellä jalan päällä oleva joustinneule alkaa ja loppuu nyt 1 nurjalla s:lla. Tee KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Ota sitten apulangalla odottavat s:t takaisin työhön ja jatka kaikilla silmukoilla suljettua neuletta. HUOM: Jalan päällä olevilla 20-24-24 (28-28) s:lla neulotaan joustinneuletta ja jalkapohjan 20-20-24 (24-28) s:lla neulotaan sileää neuletta. Kun työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 7½-8½-9 (11-12) cm (työhön neulotaan vielä n. 2½-2½-3 (3-4) cm), jaa s:t siten, että sekä jalan päällä että jalkapohjassa on 20-22-24 (26-28) s. Kiinnitä 1 merkkilanka kumpaankin sivuun. Neulo kaikilla silmukoilla sileää neuletta suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 5-5-6 (6-7) kertaa = 20-24-24 (28-28) s jäljellä työssä. Katkaise lanka (jätä työhön riittävän pitkä lanka viimeistelyä varten). Aseta työ esim. pöydälle ja kiinnitä jalan päällä olevat 10-12-12 (14-14) s jalkapohjan 10-12-12 (14-14) s:aan. Sukan pituus on n. 10-11-12 (14-16) cm.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-35 alkuperäisohjeeseen.