DROPS / 135 / 15

Harry by DROPS Design

Strikket DROPS lue til herre i ”Fabel”

DROPS Design: Modell nr FA-167
Garngruppe A
---------------------------------------------------------
Størrelse: One Size
Passer hodemål: 56/58 cm
Høyde: ca 24 cm
Omkrets: ca 48 cm

Materialer: DROPS Fabel fra Garnstudio
50 g f.nr 400, sort
50 g f.nr 521p, blå/brun mix

DROPS SETTP NR 3,5 - eller den p du må bruke for å få 23 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: luer,

FLETTEMØNSTER:
1.OMG: * 1 vr, sett neste m på hj.p bak arb, 1 r, strikk 1 r fra hj.p *, gjenta fra *-*.
2.OMG: * 1 vr, 2 r *, gjenta fra *-*.
FELLETIPS:
Det felles 1 m slik: Ta 1 m løst av p, 1 r, løft den løse m over.
---------------------------------------------------------

LUE:
Luen strikkes rundt på settp 3,5. Legg løst opp 111 m med sort. Strikk flettemønster - Se forkl over - i ca 4 cm, avslutt med 2.omg. Deretter bytes det til blå/brun mix og det
strikkes videre i glstrikk - Samtidig på 1.omg økes det 1 m = 112 m. Strikk til arb måler 16 cm. På neste omg settes 1 merketråd på beg av omg og det strikkes slik: * Strikk 12 m, fell 1 m - Les FELLETIPS over *, gjenta fra *-* omg ut = 104 m (= 8 felte m). La merketråden følge med oppover. Deretter strikkes det 1 omg glstrikk. Gjenta fellingen av 8 m på omg slik ved å felle 1 m etter hvert 11, 10, 9, m osv på hver 2.omg, til det er 8 m igjen på omg. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende m, snurp sammen og fest godt.