DROPS / 124 / 1

Bohemian Oasis by DROPS Design

Virkattu DROPS peitto ”Delight”- ja ”Fabel” -langoista.

DROPS design: Malli nro DE-028
------------------------------------------------------------
Mitat: n. 95 x 145 cm.
Langanmenekki: Garnstudion DROPS DELIGHT:
250 g nro 10, oliivi/ruoste/luumu -mix
50 g nro 08, vihreä/beige -mix
50 g nro 09, turkoosi/lila -mix
50 g nro 11, syreeni/vihreä -mix
Sekä: Garnstudion DROPS FABEL:
200 g nro 400, musta

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: Yhden ruudun mitat = 12 x 12 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, muoto: ruutu, ohjetyyppi: peitot,

Langan meleerauksen vuoksi, jokaisesta ruudusta ja peitosta tulee yksilöllinen.
----------------------------------------------------------

PEITTO:
Yhdestä Delight-kerästä valmistat 10 virkattua ruutua. Virkkaa yht. 77 ruutua Delight-langalla. Kuvan peitossa on 10 ruutua jokaisesta seuraavasta väristä: 08, 09 ja 11 sekä 47 ruutua väristä 10.

VIRKATTU RUUTU:
Virkkaa 6 kjs koukulla nro 5 ja Delight-langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: 3 kjs (= 1 p), virkkaa 15 p renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 16 p.
2. KRS: 5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *1 p seuraavaan p:seen, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 16 p ja 2 kjs jokaisen p:ään välissä.
3. KRS: 1 ps ensimmäiseen kjs-kaareen, 3 kjs (= 1 p), 2 p samaan kjs-kaareen, *1 kjs, 3 p seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 kjs ja 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
4. KRS: 1 ps kumpaankin 2 ensimmäiseen p:seen, 1 kjs, 1 ks edellisen krs:n ensimmäiseen kjs:aan, *3 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 6 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 3 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 3 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan*, toista *-* yht. 4 kertaa, virkkaa kuitenkin lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
5. KRS: 1 ps ensimmäiseen 3 kjs:n kaareen, 3 kjs (= 1 p), 2 p samaan kjs-kaareen, virkkaa sitten jokaiseen 6 kjs:n kaareen: 5 p + 2 kjs + 5 p (= kulma), ja 3 p jokaiseen 3 kjs:n kaareen koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
LUE VIRKKAUSINFO! Yhdistä ruudut 7 x 11 ruudun kokoiseksi neliöksi. Virkkaa sitten ruudut yhteen Fabel-langalla. Virkkaa aluksi ruudut pitkittäin ja sitten poikittain yhteen näin:
Aseta 2 ruutua nurjat puolet vastakkain ja virkkaa ne yhteen oikealta puolelta näin: 1 ks ensimmäisen ruudun kulmaan, 1 kjs, 1 ks seuraavan ruudun kulmaan, 1 kjs, 1 ks ensimmäisen ruudun seuraavaan s:aan, 1 kjs, 1 ks toisen ruudun seuraavaan s:aan, 1 kjs, 1 ks ensimmäisen ruudun seuraavaan s:aan, 1 kjs, 1 ks toisen ruudun seuraavaan s:aan jne. Kun olet virkannut 1 ks:n kummankin ruudun viimeiseen kulmaan, katkaise lanka ja päättele langanpäät. HUOM: Kun virkkaat ruudut pitkittäin yhteen, tarkista että ruutujen rajakohdista tulee siistit.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa lopuksi reunus peiton ympäri koukulla nro 5 ja Fabel-langalla näin (aloita kulmasta ja virkkaa työn oikealta puolelta):
1. KRS: 1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen s:aan koko krs:n ajan (eli 1 ks jokaiseen p:seen, 1 ks jokaisen ruudun kulmaan, 2 ks jokaisen ruudun rajakohtaan ja 2 ks peiton jokaiseen kulmaan), virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
2. KRS: 3 kjs (= 1 p), virkkaa sitten 1 p jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan, virkkaa kuitenkin 2 p peiton jokaisen kulman kumpaankin 2 ks:aan = 4 p kulmissa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
3. KRS: 3 kjs (= 1 p), virkkaa sitten 1 p jokaiseen p:seen, peiton jokaisen kulman jokaiseen 4 p:seen virkataan kuitenkin 2 p = 8 p jokaisessa kulmassa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
4. KRS: 3 kjs, *jätä 3 p väliin, 1 ks seuraavaan p:seen, jätä 3 p väliin, 10 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan (tarkista, että jokaisen kulman kohdalle tulee 1 kaari).

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 124-1 alkuperäisohjeeseen.