DROPS Baby / 17 / 5

Baby Dove by DROPS Design

DROPS poncho, pipo ja sukat ”Merino Extra Fine” -langasta.

Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 50/56-62/68-74/80 (86/92-96/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MERINO EXTRA FINE:
PONCHO:
100-150-150 (200-250) g nro 01, luonnonvalkoinen
PIPO:
50-50-100 (100-100) g nro 01, luonnonvalkoinen
SUKAT:
50-50-100 (100-100) g nro 01, luonnonvalkoinen
------------------------------------------------------------
PONCHO:
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 ja 60 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

PIPO:
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).

NEULETIHEYS: 23 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
------------------------------------------------------------

Kommentit (77)

Saat tämän mallin langat alkaen 15.20€. Lue lisää.
------------------------------------------------------------
PONCHO:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

PONCHO:
Neulotaan suljettuna neuleena alhaalta ylös. Ponchon etu- ja takakappale ovat samanlaiset. Luo pyöröpuikolle nro 3,5 Merino Extra Fine -langalla 272-288-300 (340-360) s. Neulo 4 cm 2 o/2 n -joustinta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 56-60-60 (68-72) s = 216-228-240 (272-288) s. Seuraava krs neulotaan näin: *M.1, 28-30-32 (26-28) n, M.2, 28-30-32 (26-28) n*, toista *-* yht. 3-3-3 (4-4) kertaa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka mallineuletta tähän tapaan ja kavenna SAMALLA 2. krs:lla jokaisen nurjan raidan vasemmassa reunassa 1 s neulomalla 2 s nurin yhteen. Toista kavennukset vuorotellen jokaisen nurjan raidan oikeassa ja vasemmassa reunassa 2-2-2 (3-3) krs välein yht. 22-23-25 (20-21) kertaa = 84-90-90 (112-120) s. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA M.1:n ja M.2:n silmukoiden kohdalla aina 3 s = 66-72-72 (88-96) s. Neulo sitten 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 10-12-16 (12-12) s = 76-84-88 (100-108) s. Työn pituus on nyt n. 20-21-23 (26-27) cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo 3-4-4 (5-6) cm 2 o/2 n -joustinta. Päätä s:t joustinta neuloen.
Ponchon pituus on yht. n. 23-25-27 (31-33) cm.
------------------------------------------------------------
PIPO:
Pään ympärys: 40/42 - 44/46 - 46/48 (48/50 - 50/52) cm

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.2 ja M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
------------------------------------------------------------
PIPO:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 3,5 Merino Extra Fine -langalla 96-100-100 (104-112) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinta. Kun joustimen pituus on 4-4-5 (5-5) cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 4-4-8 (8-8) s = 100-104-108 (112-120) s.
Jatka neulomalla seuraavasti: 3-3-3 (4-5) n, M.2, 6-7-8 (8-9) n, M.3, 6-7-8 (8-9) n, M.2, 6-6-6 (8-10) n, M.2, 6-7-8 (8-9) n, M.3, 6-7-8 (8-9) n, M.2, 3-3-3 (4-5) n.
Kun työn pituus on n. 11-12-13 (14-15) cm, seuraava krs neulotaan näin: *3 n, 2 s nurin yhteen*, toista *-* kunnes jäljellä on 0-4-3 (2-0) s, nämä s:t neulotaan nurin = 80-84-87 (90-96) s. Neulo jatkossa kaikilla silmukoilla sileää nurjaa ja kavenna SAMALLA joka 2. krs tasavälein 17-18-19 (20-21) s yht. 4 kertaa = 12-12-11 (10-12) s työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät huolellisesti.
Pipon korkeus on yht. n. 14-15-16 (17-18) cm.
------------------------------------------------------------

1. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-5-5 (6-6) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-5-5 (6-6) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 4-4-4 (5-5) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 4-4-4 (5-5) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Kavenna kunnes puikoilla on 7-9-9 (9-9) s jäljellä.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna merkkilangan kummallakin puolella näin: Ennen merkkilankaa: 2 s oikein yhteen.
Merkkilangan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
------------------------------------------------------------
SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 3 Merino Extra Fine -langalla 30-30-36 (36-36) s. Neulo 8-8-9 (9-10) cm 3 o/3 n -joustinta. Neulo sitten 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 2-0-4 (2-0) s = 28-30-32 (34-36) s. Neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Jätä nyt ensimmäiset 15-17-17 (19-19) s puikoille kantapäätä varten, loput 13-13-15 (15-17) s siirretään apulangalle = keskellä jalan päällä. Neulo tasona 3-3½-4 (4-4½) cm sileää neuletta kantapään silmukoilla. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten kantapääkavennukset (KS. SELITYS YLLÄ). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 7-8-9 (9-10) s ja siirrä apulangan s:t takaisin puikoille = 34-38-42 (42-46) s. Neulo sitten kaikilla silmukoilla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla näin: neulo 2 viimeistä s ennen jalan päällä olevia 13-13-15 (15-17) s kiertäen oikein yhteen (eli neulo silmukat takakautta yhteen, eikä etukautta) ja neulo 2 ensimmäistä s jalan päällä olevien 13-13-15 (15-17) s:n jälkeen oikein yhteen. Toista kavennukset 2 krs välein yht. 4-6-6 (6-6) kertaa = 26-26-30 (30-34) s. Jatka neulomista kunnes työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on n. 8-9-9½ (11½-12½) cm (= n. 2-2-2½ (2½-3½) cm jäljellä). Kiinnitä 1 merkkilanka sukan kumpaankin sivuun siten, että jalan päällä on 13-13-15 (15-17) s ja jalan alla on 13-13-15 (15-17) s. Tee sitten kärkikavennukset kummankin merkkilangan molemmin puolin (KS. KAVENNUSVINKKI). Kavenna joka 2. krs yht. 2-2-3 (3-5) kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla yht. 3-3-3 (3-2) kertaa = 6 s jäljellä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä ja päättele langanpäät huolellisesti.
Sukan pituus on n. 10-11-12 (14-16) cm.

Piirros

= Oikea s
= Nurja s
= Siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, neulo 3 s oikein, neulo apupuikon 3 s oikein
= Siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, neulo 1 s nurin, neulo apupuikon 3 s oikein
= Siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, neulo 3 s oikein, neulo apupuikon s nurin
= Siirrä 3 s apupuikolle työn taakse, neulo 3 s oikein, neulo apupuikon 3 s oikein

Kommentit (77)

Näppäile kommenttisi tähän!

Francesca Cecchet 19.06.2018 - 18:47:

Buonasera!\r\nSto cominciando questo modello, \r\nla taglia 6/9 mesi. ma montare 288maglie non è troppo?\r\n\r\nGrazie\r\nFrancesca

DROPS Design 19.06.2018 kl. 20:12:

Buonasera Francesca. Il numero delle maglie è corretto.  Si lavora dal bordo in basso a coste verso l'alto (collo). Sia il bordo a coste che il motivo a trecce stringono un po' il lavoro. Buon lavoro !

Olga Lucía Pineda 23.02.2018 - 18:41:

Hermoso proyecto, ya lo realice y no tuve dificultades muy bien explicado. Mil gracias.

Danielle 12.09.2017 - 07:13:

Je viens de realiser le poncho et le bonnet taille 2 ans. Je voudrais faire les chaussons mais les explications commencent par "diminution talon" alors je ne sais pas du tout par ou commencer. Pouvez vous m'aider svp ? merci

DROPS Design 12.09.2017 kl. 08:40:

Bonjour Danielle, au début d'un modèle, vous trouverez les technniques employées, puis les explications du modèle, commencez sous "CHAUSSETTES" après les diminutions du talon et les diminutions. Bon tricot!

Leroux 24.08.2017 - 16:26:

Bonjour je fait actuellement le poncho en taille 4ans où j ai 288maille après diminutions jusque là tout va bien..j attaque le premier rang du diagramme et surprise à la fin du premier rang je me retrouve avec 12maille en trop et j ai compter par rapport à vos explications et il y a vraiment une erreur dans vos explications a l aide svp

DROPS Design 24.08.2017 kl. 17:45:

Bonjour Mme Leroux. Oui vous raison, il y a un erreur. Vous devez tricoter ainsi ( pour la taille 4 ans): * M1, 28 m env, M2, 28 m env * répéter de * à * 4 fois au total. Bon tricot!

Solène 04.10.2016 - 23:04:

Bonjour, je réalise le poncho dans la taille 1-3 mois. J'ai réalisé trois fois le motif M2 et j'arrive aux diminutions. Je dois faire en tout 22 tours de 6 diminutions. Cela signifie-t-il que je vais encore dessiner presque deux fois le motif M2? Merci de vos réponses !

DROPS Design 05.10.2016 kl. 08:47:

Bonjour Solène, en taile 1/3 mois, on diminue d'abord 22 fois tous les 2 tours, vous aurez ainsi tricoté un total de 44 tours quand ces diminutions seront terminées. Répétez M.2 en hauteur en même temps. Bon tricot!

Ruth Eastman 29.08.2016 - 16:19:

Hi, I'm making the cute hat but I don't understand M2 and M3. Does M2 mean I knit 1, Make 1, knit 1 make 1 and M3 mean the same but three times, giving a total of 4 (M2) or 6 consecutive stitches (M3) as appropriate. I saw an earlier question on the subject but I'm not sure it made sense at all to me. Please can you help? Thanks.

DROPS Design 29.08.2016 kl. 18:12:

Dear Mrs Eastman, M.2 and M.3 are the diagrams to work on hat, you'll find them at the very bottom of the pattern - read more about diagrams here. Happy knitting!

Adela 22.06.2016 - 13:43:

" Repetir las dism cada 2-2-2 (3-3) vtas, en el lado derecho e izquierdo alternadamente de cada sección",T6/9 ,Cómo se cuentan " cada2vueltas ? Ej: tejo 1° y2° vueltas, dim al mismo tiempo en lado der e izq? tejo 3° y 4°vueltas dism en la n°4?En total son 46v.Me confunde la palabra "alternadamente" Abrazo

DROPS Design 24.06.2016 kl. 10:49:

Hola Adela, te refieres al poncho, la primera prenda. Se trata de dism una vez a cada lado de la sección de reveses. En la primera vta con dism se trabajan estas en el lado derecho de las secciones de reveses, la siguiente vta sería sin dism y en la siguiente se trabajarían de nuevo dism, esta vez en el lado izquierdo de la secciones de reves.

Heike W. 24.05.2016 - 13:41:

Hallo, was verstehen Sie unter linke Seite der links Partie bei der Anleitung für den Pocho? Liebe Grüße Heike W.

DROPS Design 24.05.2016 kl. 14:05:

Liebe Heike, die links Partien sind die Teile (Steifen) in denen linke Maschen gestrickt werden. Die linke Seite der li.-Partie = die letzten Maschen, die rechte Seite der der li.-Partie = die ersten Maschen der li.-Partie

Carolyn O'Meara 04.05.2016 - 16:38:

Hello. I need your help in understand the diagram this patter offers. I started knitting the hat. I'm starting using the M.2 and M.3 part of the pattern. Are M.2 and M.3 done over 8 rows (M.2) and over 12 rows (M.3)? Appreciate your help.

DROPS Design 04.05.2016 kl. 17:06:

Dear Mrs O'Meara, yes correct, M.2 is worked over 8 rows, ie when diagram has been worked 1 time in height start again from row 1 (there will be 7 rows between cables). M.3 and M.3 are worked over 12 rows, when diagrams have been worked 1 time in height, start again from row 1. Happy knitting!

JOSINE 20.04.2016 - 10:39:

Pour le poncho je suis arrivée au moment où il faut diminuer tous les 2 tours alternativement à gauche et à droite 1 m dans chaque section envers . il faut le faire 23 fois au total = 90 mailles. j'ai 6 sections envers je n'arrive donc pas à 90 mailles

DROPS Design 20.04.2016 kl. 11:02:

Bonjour Josine, vous avez 228 m avant de commencer les diminutions et 6 sections de 30 m env - vous diminuez 6 m par tour de diminutions (= 1 m env dans chaque section env) 23 fois au total soit 23 x 6 dim = 138 dim. On a donc 228-138=90 m. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 17-5