DROPS / 98 / 48

DROPS 98-48 by DROPS Design

Huovutettu laukku jossa virkattu läppä

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS 98-48
Mitat:
Ennen huovutusta:
Ylin leveys: n. 43 cm
Alin leveys: n. 67 cm
Korkeus: n. 39 cm
Huovutuksen jälkeen:
Ylin leveys: n. 24 cm
Alin leveys: n. 36 cm
Korkeus: n. 36 cm
Langanmenekki: Eskimo
400 gr nro 35, kellanvihreä

DROPS puikot nro 9 tai käsialan mukaan: 10 s x 14 krs sileää = 10 x 10 cm.
DROPS virkkuukoukku nro 10 - laukun läppään.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, ohjetyyppi: laukut, vinkkejä & apua: huovutettu,

Laukku: Työ neulotaan edes takaisin puikoilla. Luo 43 s puikoille nro 9 Eskimo-langalla ja neulo 3 oikeaa krs:ta. Sitten neulotaan sileää. Kun työ on 4 cm lisätään 1 s kummassakin sivussa joka 4. krs yhteensä 12 kertaa = 67 s. Kun työ on 39 cm päätetään kaikki s:t yhdellä krs:lla nurjin silmukoin. Neulo toinen samanlainen kappale.

Olkaremmi: Luo 10 s puikoille nro 9 Eskimolla. Neulo oikeaa jokaisella krs:lla kunnes työ on 100 cm. Päätä s:t.

Viimeistely: Ompele laukku yhteen sivuista ja alta. Ompele uloimpiin silmukka-kaariin ettei sauamsta tulisi liian paksu. Ompele remmi kiinni molempiin sivuihin, n. 2 cm alas laukkuun.

Läppä: Virkkaa 32 ks oikealta puolelta pitkin laukun toista yläreunaa. Käännä työ.
1. krs: Virkkaa 10 kjs, 1 p 4. ks:aan. Sitten virkataan näin: * 4 kjs, 1 p joka 4. ks:aan *, toista *-* ja päätä virkkaamalla 1 p viimeiseen ks = 8 ks-kaarta. Käännä työ.
2. krs: Virkkaa 10 kjs, 1 p 2. edellisen krs:n kjs-kaareen. Sitten virkataan näin:
* 4 kjs, 1 p seuraavaan kjs-kaareen *, toista *-* ja päätä virkkaamalla 1 p viimeiseen kjs-kaareen = 7 kjs-kaarta.
Toista 2. krs (= 1 kjs-kaari vähempi jokaisen krs:n jälkeen) kunnes viimeiseksi virkataan 10 kjs ja 1 p viimeiseen kjs-kaareen. Katkaise lanka.
Nyt virkataan 1 krs ympäri koko läpän ulointa reunaa näin: 1 ks läpän sivuun laukun yläreunassa, * 10 kjs, 1 ks seuraavaan kaareen *, toista *-* ja päätä virkkaamalla 1 ks laukun reunaan toisella puolella. Huom: Läpän kärkeen, keskelle eteen, virkataan 2 kaarta. Katkaise ja kiinnitä langat huolellisesti.

Huovutus: Laita laukku pesukoneeseen enzyymittömän pesuaineen kanssa jossa ei optisia valkaisuaineita. Aseta pesukone 40 asteiselle pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua.
Kun ohjelma on valmis laukku muotoillaan oikean mittaiseksi, milloin se on vielä märkä.
Tulevaisuudessa laukku pestään kuin villavaatetta.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-48 alkuperäisohjeeseen.