DROPS / 98 / 50

DROPS 98-50 by DROPS Design

Huovutettu laukku virkatulla kukalla

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 98-50
Mitat ennen huovutusta:
Ylin leveys: 32 cm
Alin leveys: 45 cm
Korkeus: 35 cm
Mitat huovutuksen jälkeen:
Ylin leveys: 25 cm
Alin leveys: 35 cm
Korkeus: 19 cm
Langanmenekki: Alaska
250 gr nro 48, sinappi

DROPS puikot nro 5,5 tai käsialan mukaan: 16 s x 20 krs sileää = 10 x 10 cm.
DROPS virkkuukoukku nro 4,5 (kukkaan)
Tarvikkeet: 1 pieni hakaneula kukkaan.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: laukut, teema: kukka, vinkkejä & apua: huovutettu,

Ainaoikeaa (edes takaisin puikoilla):
Neulo oikein jokaisella krs:lla.

Laukku: Luo 53 s (sis. 1 reuna-s kummassakin sivussa) puikoille nro 5,5 Alaska-langalla. Neulo ainaoikeaa. Huom: Huolehdi ettet neulo liian löyhästi kun neulotaan ainaoikeaa. Kun työ on 7 cm neulotaan sileää samanaikaisesti kun lisätään 21 s tasavälein = 74 s. Neulo kunnes työ on 69 cm, väehnnä sitten 21 s tasavälein = 53 s. Jatka neuloen ainaoikeaa. Päätä s:t kun työ on 76 cm.

Remmit: Luo 7 s puikoille nro 5,5 Alaska-langalla. Neulo sileää. Päätä s:t kun työ on 80 cm. Neulo toinen remmi.

Viimeistely: Taita laukku kaksinkertaiseksi ja ompele sivusaumat 1:n reuna-s:n sisäpuolelta. Käännä alas ainaoikein neulottu laukun reuna (ulospäin oikeaa puolta vastaan) ja ompele kiinni pienin silmukoin. Kierrä remmit yhteen, ja kiinnitä laukun molemmin puolin.

Huovutus: Laita laukku pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman enzyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua.
Kun ohjelma on valmis, laukku muotoillaan oikean muotoiseksi kun se on vielä märkä.
Tulevaisuudessa laukku pestään kuin villavaatetta.

Virkattu kukka:

Virkkaa koukulla nro 4,5 Alaska-langalla näin: virkkaa 3 kjs ja sulje renkaaksi 1:llä ps:lla ensimmäiseen kjs.
1. krs: * 1 ks renkaaseen, 3 kjs *, toista *-* yhteensä 3 kertaa ja päätä 1:llä ps:lla ensimmäiseen ks krs:n alussa = 3 kjs-kaarta.
2. krs: Virkkaa jokaiseen kjs-kaareen: 1 ps, 5 ks = 3 lehteä. Käännä työ – kukka virkataan valmiiksi takapuolelta.
3. krs: 1 ks ensimmäiseen ks krs:lta 1, 3 kjs, 1 ks seuraavaan ks krs:lta 1, 3 kjs, 1 ks seuraavaan ks krs:lta 1, päätä virkkaamalla 3 kjs ja 1 ps krs:n ensimmäiseen ks = 3 kjs-kaarta.
4. krs: Virkkaa jokaiseen kjs-kaareen: 1 ps, 5 p ja 1 ps = 3 lehteä.
5. krs: 1 kjs, virkkaa 1 ks ympäri ensimmäistä ks krs:lta 1, 3 kjs, virkkaa 1 ks alimmaksi 3. ja 4. ks:n väliin ensimmäiseen lehteen krs:lta 2, sitten 3 kjs, virkkaa 1 ks alimmaksi 1. ja 2. ks:n väliin toiseen lehteen krs:lta 2, sitten 3 kjs, virkkaa 1 ks alimmaksi väliin 5. ks:n ja ps:n toisessa lehdessä krs:lta 2, sitten 3 kjs, virkkaa 1 ks alimmaksi 1. ja 2. ks:n kolmannessa lehdessä krs:lta 2, sittne 3 kjs, virkkaa 1 ps ensimmäiseen kjs krs:n alussa = 5 kjs-kaarta. Käännä työ – seuraava krs virkataan kukan etupuolelta.
6. krs: Virkkaa jokaiseen kjs-kaareen: 1 ps, 5 p ja 1 ps = 5 lehteä.
7. krs: 1 kjs, virkkaa 1 ks ympäri 1. ks krs:lta 3, * 4 kjs, 1 ks kiertäen seuraavaa ks krs:lta 3 *, toista *-* krs:n loppuun ja päätä 1:llä ps:lla krs:n ensimmäiseen kjs = 5 kjs-kaarta.
8. krs: Virkkaa jokaiseen kjs-kaareen: 1 ps, 7 p ja 1 ps = 5 lehteä.
9. krs: 1 kjs, vikkaa 1 ks ympäri ensimmäistä ks krs:lta 3, * 5 kjs seuraavaan ks:aan krs:lta 3 *, toista *-* krs:n loppuun ja päätä 1:llä ps:lla krs:n ensimmäiseen kjs = 5 kjs-kaarta.
10. krs: Virkkaa jokaiseen kjs-kaareen: 1 ps, 9 p ja 1 ps = 5 lehteä. Leikkaa ja kiinnitä langat.
Ompele 1 hakaneula kukan taakse ja kiinnitä se laukkuun.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-50 alkuperäisohjeeseen.