Little Trekker by DROPS Design

Dětská čepice a nákrčník s pružnými lemy pletené z příze DROPS Big Merino. Velikost 2– 12 let.

DROPS Children 40-32
DROPS Design: model č. mb-002-bn
Skupina přízí C nebo A + A

-----------------------------------------------------------

CELÁ SOUPRAVA:

VELIKOST:
2 - 3/5 – 6/9 - 10/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/128 - 134/152

MATERIÁL:
DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
200-250-250-300 g, barva č. 02, šedá

ČEPICE:

VELIKOST:
2 - 3/5 - 6/9 - 10/12 let
Obvod hlavy: 48/50 - 50/52 - 52/54 - 54/56 cm

MATERIÁL:
DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
100-100-100-100 g, barva č. 02, šedá

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 4,5: dlouhá 40 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3,5: dlouhá 40 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4,5.
Můžete použít techniku zvanou KOUZELNÁ SMYČKA - pak stačí pro všechny velikosti jen kruhová jehlice dlouhá 80 cm.

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
18 ok na šířku a 23 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
POZN.: Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

NÁKRČNÍK:

VELIKOST:
2 - 3/5 - 6/9 - 10/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/128 - 134/152

MATERIÁL:
DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
150-150-200-200 g, barva č. 02, šedá

JEHLICE:
DROPS JEHLICE č. 5: dlouhá 40 cm.
DROPS JEHLICE č. 4: dlouhá 40 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4.
Můžete použít techniku zvanou KOUZELNÁ SMYČKA - pak stačí pro všechny velikosti jen kruhová jehlice dlouhá 80 cm.

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
17 ok na šířku a 22 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
POZN.: Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Magická smyčka či kouzelný kroužek – Podívejte se, jak na něj

-------------------------------------------------------

100% vlna
od 73.00 Kč /50g
DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 73.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 73.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 292Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

TIP – UJÍMÁNÍ (vrcholek čepice):
Ujímáme před každou značkou: spleteme vždy 2 oka hladce.

TIP –UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok nad nimiž chceme ujímat/přidávat (např. 96) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 6); takže 96 : 6 = 16.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé 15. a 16. oko.
Pokud přidáváme, pak 1x nahodíme za každým 16. okem. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UZAVÍRÁNÍ:
Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavírání ok použít silnější jehlice nebo za každým zhruba 4. okem 1x nahodíme – nahození hned uzavřeme jako běžné oko.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

ČEPICE – JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici; podle potřeby převedeme na ponožkové jehlice.

ČEPICE:
Na krátkou kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí DROPS Big Merino 84-88-92-96 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace).
Ve výši 4-5-5-6 cm díl otočíme, takže lem bude po ohrnutí ležet na lícové straně; zbytek čepice tedy pleteme v opačném směru.
Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 2-4-4-6 ok – viz TIP –UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 82-84-88-90 ok.
Pak pleteninu převedeme na krátkou kruhovou jehlici č.4,5 a pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem.
Ve výši 19-20-20-22 cm rozmístíme do pleteniny 8 značek v těchto rozestupech:
1. značkou si označíme začátek kruhové řady, pak odpočítáme 11-12-11-12 ok a za ně vložíme 2. značku, každou z dalších 6 značek pak umístíme vždy za následujících 10-10-11-11 ok. Za poslední značkou leží 11-12-11-12 ok.
V další kruhové řadě ujmeme před každou značkou 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 5-6-7-7x = 42-36-32-34 ok.
V každé z následujících 2 kruhových řad spleteme vždy každá 2 oka hladce = 11-9-8-9 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice měří asi 24-26-27-29 cm. Dolní lem ohrneme (je široký asi 4-5-5-6 cm).

-------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK – JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách, zdola nahoru - začínáme u dolního okraje předního dílu. Pak uzavřeme oka pro průkrčník, každou náramenici upleteme samostatně a pokračujeme plynule pletením zadního dílu: přidáme oka pro zadní průkrčník a dopleteme zadní díl. Nakonec připleteme rolák.

NÁKRČNÍK:
PŘEDNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí DROPS Big Merino 50-58-62-66 ok a upleteme 1 řadu (rubovou) obrace.
Následující lícovou řadu pleteme takto:
2 krajní oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po poslední 4 oka, 2 oka upleteme hladce a 2 krajní oka vroubkovým vzorem.
V tomto rozvržení pleteme pružným vzorem do výše 4 cm.
Další lícovou řadu pak pleteme takto:
2 krajní oka vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme celkem 1-2-2-2x, dalších 38-38-42-46 ok upleteme lícovým žerzejem a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme rovnoměrně 8-10-10-10 ok – viz TIP –UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ, pak *2 oka obrace, 2 hladce*, *-* opakujeme celkem 1-2-2-2x a končíme 2 krajními oky vroubkovým vzorem = 42-48-52-56 ok.
Pleteninu převedeme na jehlice č.5.
Další lícovou řadu pleteme takto:
2 krajní oka vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme celkem 1-2-2-2x, 30-28-32-36 ok lícovým žerzejem, *2 oka obrace, 2 hladce*, *-* opakujeme celkem 1-2-2-2x a končíme 2 krajními oky vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení pokračujeme.
Ve výši 15-15-18-20 cm odložíme prostředních 12-12-14-16 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a náramenice teď pleteme samostatně.

LEVÁ NÁRAMENICE (na díl se díváme, jako by byl oblečený):
Pokračujeme jako dosud. Pro vytvarování průkrčníku uzavřeme na jeho okraji vždy na začátku každé řady 1x 2 oka a 2-2-2-3x 1 oko = 11-14-15-15 ok náramenice. Pleteme až do výše 19-20-24-26 cm. Pak vložíme do pleteniny značku – vrcholek ramene. Upleteme 1 lícovou a 1 rubovou řadu. Na konci následující lícové řady nahodíme na okraji průkrčníku 1 oko = 12-15-16-16 ok.
Teď upleteme pravou náramenici.

PRAVÁ NÁRAMENICE (na díl se díváme, jako by byl oblečený):
Pokračujeme jako dosud. Pro vytvarování průkrčníku uzavřeme na jeho okraji vždy 1x 2 oka a 2-2-2-3x 1 oko = 11-14-15-15 ok náramenice. Pleteme až do výše 19-20-24-26 cm. Pak vložíme do pleteniny značku – vrcholek ramene. Upleteme 1 lícovou a 1 rubovou řadu – na konci této řady nahodíme na okraji průkrčníku 1 oko = 12-15-16-16 ok. Upleteme 1 lícovou řadu, pak 1 rubovou řadu a na konci této řady nahodíme na okraji průkrčníku 18-18-20-24 nových ok. Odložená oka levé náramenice vrátíme z pomocné jehlice zpět na jehlici a pleteme nad všemi oky společně zadní díl – začínáme rubovou řadou = 42-48-52-56 ok.

ZADNÍ DÍL:
= 42-48-52-56 ok. Pleteme v řadách lícovým žerzejem a na každé straně 4-8-8-8 ok pružným vzorem + 2 krajní oka vroubkovým vzorem.
Pokrčujeme až do výše 15-16-20-22 cm od značky na rameni. Upleteme 1 lícovou řadu a SOUČASNĚ nad hladkými oky přidáme rovnoměrně 8-10-10-10 ok – viz TIP –UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 50-58-62-66 ok.
Pak převedeme pleteninu na jehlice č.4 a pleteme pružný lem, takto – začínáme rubovou řadou: 2 krajní oka vroubkovým vzorem, *2 oka obrace, 2 oka hladce*, *-* opakujeme až po poslední 4 oka, 2 oka upleteme obrace a 2 krajní oka vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení pleteme pružný lem do výše 4 cm. Poté všechna oka volně de vzoru uzavřeme – viz TIP - UZAVÍRÁNÍ.
Díl měří asi 19-20-24-26 cm od značky na rameni.

ROLÁK:
Ponožkovými jehlicemi č.4 nabereme z lícové strany z okraje průkrčníku 48-52-56-64 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) – začínáme u značky na rameni. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně potřebný počet ok na výsledných 72-80-84-96 ok – viz TIP –UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 12-14-16-18 cm – ppř. do libovolné výšky. Poté všechna oka volně de vzoru uzavřeme – viz TIP – UZAVÍRÁNÍ.

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Children 40-32) .

Každý náš návod je doprovázen speciálními video-ukázkami, které vás navedou.

Komentáře / Otázky (12)

country flag Manoa wrote:

Bonjour, Je tricote le bonnet et ne comprends pas la consigne suivante : "Tourner l'ouvrage, ainsi le revers sera sur l'endroit quand on va le plier, et on tricote le reste du bonnet dans l'autre sens." Pourriez-vous m'aider, svp ? Merci, bonne journée !

05.12.2022 - 22:30

DROPS Design answered:

Bonjour Manoa, le bas du bonnet doit être replié sur l'endroit à la fin, ainsi, pour que l'endroit de cette bordure soit sur l'endroit quand on la replie, on doit continuer la tricoter sur l'envers - cette vidéo montre (sur un autre modèle) comment procéder pour retourner le début de l'ouvrage et continuer. Bon tricot!

06.12.2022 kl. 11:07

country flag Linda wrote:

I’m having a problem with the neck warmer. After the rib row decrease on the right side it says change to 5 mm and the next row is on the right side! It states to k2,p2, after the 2 garter edge stitches. How can there be 2 right sides following on with no wrong side in between. For the back piece it talks about a right then wrong side at this point. Many thanks

27.10.2022 - 22:19

DROPS Design answered:

Dear Linda, you are right, work the next row from wrong side with 2 edge stitches in garter stitch as before + the first 4 or 8 sts in rib as before (K over K and P over P from WS) and purl the middle stitches (stocking stitch). Happy knitting!

28.10.2022 kl. 10:09

country flag Ella wrote:

Hei, hvordan lager jeg 2 kantmaske i rille ?

25.10.2022 - 11:02

DROPS Design answered:

Hej Ella, RILLE (strikkes frem og tilbake): Strikk rett på alle pinner. 1 rille i høyden = 2 pinner rett. Hvordan strikke kantmasker i rillestrikk

26.10.2022 kl. 08:31

country flag Ulrica wrote:

Hej, ska göra Little Trekker Halsvärmaren, förstår inte hur man gör två kantmaskor i rätstickning, har kopierat från ert mönster:, " FRAMSTYCKE: Lägg upp 50-58-62-66 maskor på sticka 4 med DROPS Big Merino. Sticka 1 varv avigt från avigsidan. Nästa varv stickas så här från rätsidan: 2 kantmaskor i RÄTSTICKNING – läs förklaring ovan, * 2 rätmaskor, 2 avigmaskor *, sti o s v. finns det någon video som förklarar?

28.09.2022 - 13:41

DROPS Design answered:

Hej Ulrica, ja så här stickar du rätstickning: Rätstickning Du hittar massa andra videos längst ner i mönstret :)

28.09.2022 kl. 15:33

country flag Ghia wrote:

I forgot to label this as a question, so again: "Hi, and thank you for your answer. This one is the only neck warmer with this look made out of Drops Big Merino (which is the yarn I have). I indeed checked through your entire selection. Please refer to a certain adult pattern, that can be made from Drops Big Merino. " I would also appreciate if you could just comment whether it is difficult or fairly easy to enlarge this pattern.

26.07.2022 - 12:37

DROPS Design answered:

Dear Ghia, you could try pattern 226-56, which is worked with 2 threads of group A = 1 thread of Group C, so you could try to work it with Big Merino (Group C yarn). Happy knitting!

31.07.2022 kl. 16:56

country flag Ghia wrote:

Hi, and thank you for your answer. This one is the only neck warmer with this look made out of Drops Big Merino (which is the yarn I have). I indeed checked through your entire selection. Please refer to a certain adult pattern, that can be made from Drops Big Merino.

26.07.2022 - 12:32

country flag Ghia wrote:

Hello! I would love to make the neck warmer for my mum. Would it be possible to just add some stitches, like 8 or 16 stitches? I'm not a very experienced knitter (yet), so I would love some insight on how hard it would be to enlarge this pattern. Do I add those 8 stitches to every part or do the proportions differ and I just have to try and see? Thank you in advance! Ghia

26.07.2022 - 12:05

DROPS Design answered:

Hi Ghia, why don't you choose from adult patterns. We have manny women patterns for neck wormers you can knit with our yarns. Please see HERE. Happy knitting!

26.07.2022 kl. 12:29

country flag Marta wrote:

Dzień dobry. Mam pytanie co do drutow w kominie. W wykazie podane są druty pończosznicze nr 5, natomiast we wzorze pojawia się wielkość drutów nr 4 ( przerabianie golfu). Która wielkość jest prawidłowa?

19.07.2022 - 10:16

DROPS Design answered:

Witaj Marto, potrzebne będą druty pończosznicze nr 4. Poprawiłam to już na stronie. Dziękuję za informację. Pozdrawiam!

19.07.2022 kl. 10:36

country flag Florence L Bass wrote:

Hello - me again! Apologies, I should have included that my question is regarding the HAT instructions! The question in my original post: Towards the end of the instructions it says: "Work 2 rounds where all stitches are knitted together 2 and 2 = 11-9-8-9 stitches." What does this mean? Is this just a standard "k2tog" but explained oddly? Many thanks - Florence

24.04.2022 - 07:58

DROPS Design answered:

Dear Florence, please see answer below.

24.04.2022 kl. 22:08

country flag Florence L Bass wrote:

Hello, I am stick on this pattern! Towards the end of the instructions it says: "Work 2 rounds where all stitches are knitted together 2 and 2 = 11-9-8-9 stitches." What does this mean? Is this just a standard "k2tog" but explained oddly?

24.04.2022 - 07:54

DROPS Design answered:

Dear Florence, you simply k2tog the whole 2 rounds. It's just explained in this way in our webpage since we try not to use abbreviations in the latest patterns and it's better understood when fully written this way. Happy knitting!

24.04.2022 kl. 22:07

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 40-32