DROPS / 222 / 3

Yellow Tulip Jacket by DROPS Design

Propínací svetr s kruhovým sedlem, ažurovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Belle nebo DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.

  • Yellow Tulip Jacket / DROPS 222-3 - Propínací svetr s kruhovým sedlem, ažurovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Belle nebo DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.
  • Yellow Tulip Jacket / DROPS 222-3 - Propínací svetr s kruhovým sedlem, ažurovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Belle nebo DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.
  • Yellow Tulip Jacket / DROPS 222-3 - Propínací svetr s kruhovým sedlem, ažurovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Belle nebo DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.
  • Yellow Tulip Jacket / DROPS 222-3 - Propínací svetr s kruhovým sedlem, ažurovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Belle nebo DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.
  • Yellow Tulip Jacket / DROPS 222-3 - Propínací svetr s kruhovým sedlem, ažurovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Belle nebo DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.
DROPS Design: model č. vs-071
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

DROPS BELLE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
400-450-500-500-550-600 g, barva č. 04, pampeliška
nebo:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
450-500-550-600-650-700 g, barva č. 24, světle žlutá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Kulatý (zelený) č.620: 6-6-6-6-7-7 ks.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

53% bavlna, 33% viskóza, 14% len
od 40.00 Kč /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 40.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 320Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 až A.3. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat/přidávat, odečteme od celkového počtu ok na jehlici (tj. 258 ok) oka obou lég (tj. 8 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 48), takže 258 - 8 = 250 : 48 = 5,2.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé zhruba 4. a 5. oko.
Pokud přidáváme, pak 1x nahodíme za každým zhruba 5. okem. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ 1 (boky trupu):
Ujímáme vždy v lícových řadách!
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka, v řadě pak celkem 4 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ 2 (sedlo):
Ujímáme rovnoměrně stejným způsobem, jaký je popsán v odstavci TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ, ale tentokrát ujímáme spletením 2 ok obrace.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (rukávy):
Začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v pravé léze. 1 DÍRKA = 3. a 4. oko od předního okraje spleteme hladce, 1x nahodíme. V následující (rubové) řadě upleteme nahození hladce = vznikne dírka.
Knoflíkové dírky vyplétáme v těchto rozestupech:
S: 4, 12, 21, 29, 38 a 46 cm.
M: 5, 14, 22, 31, 39 a 48 cm.
L: 5, 14, 23, 32, 41 a 50 cm.
XL: 2, 12, 22, 32, 42 a 52 cm.
XXL: 3, 12, 20, 29, 37, 46 a 54 cm.
XXXL: 5, 14, 22, 31, 39, 48 a 56 cm.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

SVETR – JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Trup pleteme v řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru až po průramky. Rukávy upleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.
Pak přesuneme rukávy a trup na společnou kruhovou jehlici a upleteme v řadách sedlo.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Belle nebo Merino Extra Fine 258-278-298-322-354-386 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace.
Pak pleteme v řadách lem pružným vzorem, takto: 4 oka légy VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 6 ok, 2 oka upleteme hladce a 4 oka légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení pokračujeme.
Ve výši 3 cm pleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 48- 52-56-58-64-72 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 210-226-242-264-290-314 ok. Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše. Upleteme 1 rubovou řadu obrace (4 oka légy na každé straně pleteme dál vroubkovým vzorem, tj. stále hladce).
Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4 a dál pleteme lícovým žerzejem se 4 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně.
Ve výši 11 cm si označíme boky trupu: za 55.-59.-63.-68.-74.-81. oko od každého předního okraje vložíme značku (= mezi značkami leží 100-108-116-128-140-152 ok zadního dílu). Značky během práce snímáme vždy do aktuálně pletené řady.
V následující lícové řadě ujmeme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Toto ujímání zopakujeme ještě ve výši 20 cm = 202-218-234-256-282-306 ok.
Ve výši 26 cm uzavřeme v následující řadě oka pro průramky: upleteme prvních 49-53-56-61-66-73 ok (= přední díl), 8-8-10-10-12-12 ok uzavřeme (= 4-4-5-5-6-6 ok na každé straně značky), upleteme dalších 88-96-102-114-126-136 ok (= zadní díl), 8-8-10-10-12-12 ok uzavřeme (= 4-4-5-5-6-6 ok na každé straně značky) a upleteme zbylých 49-53-56-61-66-73 ok (= přední díl). Pleteninu odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme přízí Belle nebo Merino Extra Fine 60-64-68-68-72-76 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace).
Ve výši 3 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 9-12-13-12-14-15 ok = 51-52-55-56-58-61 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a označíme si začátek kruhové řady; značku během práce snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady.
Ve výši 8 cm přidáme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Dál přidáváme pro jednotlivé velikosti různě:
Velikost S: přidáváme v každé 9. kruhové řadě, celkem 8x.
Velikost M: přidáváme v každé 5. kruhové řadě, celkem 12x.
Velikost L: přidáváme střídavě v každé 4. a v každé 3. kruhové řadě, celkem 15x.
Velikost XL: přidáváme v každé 3. kruhové řadě, celkem 16x.
Velikost XXL: přidáváme střídavě v každé 3. a v každé 2. kruhové řadě, celkem 17x.
Velikost XXXL: přidáváme v každé 2. kruhové řadě, celkem 18x.
Po dokončení veškerého přidávání máme v kruhové řadě 67-76-85-88-92-97 ok. Dál pleteme až do výše 33-31-29-28-26-24 cm. Pak uzavřeme 8-8-10-10-12-12 ok v podpaží (=4-4-5-5-6-6 ok na každé straně značky) = 59-68-75-78-80-85 ok.
Díl odložíme a stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici, rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky = 304-338-364-392-418-452 ok. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA! Pleteme v řadách lícovým žerzejem se 4 oky légy na každé straně. SOUČASNĚ ujímáme, takto:

Velikost S, M a L:
Ve výši 1-3-5 cm ujmeme rovnoměrně 10-18-18 ok = 294-320-346 ok.

Velikost XL, XXL a XXXL:
Ve výši 3-4-5 cm ujmeme rovnoměrně 10-10-14 ok. Toto ujímání zopakujeme ještě ve výši 6-7-8 cm = 372-398-424 ok.

Ve výši 3-5-7-9-11-13 cm pleteme v řadách vzor A.1, takto: 4 oka légy vroubkovým vzorem, vzor A.1 (= 25 ok), vzor A.2 – sekvenci vzoru opakujeme až po posledních 5 ok (= 10-11-12-13-14-15 sekvencí po 26 okách), vzor A.3 (= 1 oko), 4 oka légy vroubkovým vzorem.
Po dokončení celé sekvence vzoru (na výšku) máme v řadě 130-141-152-163-174-185 ok. Pak pleteme 1 rubovou řadu obrace (jen 4 oka légy na každé straně pleteme dál vroubkovým vzorem) a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 20-23-30-37-44-47 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 = 110-118-122-126-130-138 ok. Upleteme 1 rubovou řadu obrace. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme lem pružným vzorem, takto: 4 oka légy vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 6 ok, 2 oka upleteme hladce a 4 oka légy vroubkovým vzorem. Když je lem vysoký 3 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Svetr měří asi 52-54-56-58-60-62 cm (od ramene).

DOKONČENÍ:
Sešijeme otvory v podpaží. Na levou légu přišijeme knoflíky.

Schéma

symbols = lícový žerzej (líc hladce, rub obrace)
symbols = rubový žerzej (líc obrace, rub hladce)
symbols = 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující (rubové) řadě pleteme nahození podle schématu hladce/obrace běžným způsobem - vznikne dírka
symbols = 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující (rubové) řadě pleteme nahození obrace za zadní nit - nevznikne dírka
symbols = 2 oka spleteme hladce
symbols = 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
symbols = 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
symbols = 3 oka spleteme hladce (= 2 oka ujmeme)
symbols = 2 oka spleteme obrace

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 222-3) .

Komentáře / Otázky (21)

country flag EsperanzaNA 19.06.2021 - 11:25:

Estaba realizando la talla L, y me ha salido enorme. Parece que necesito una aguja menos y una talla menos, pero me preocupa que vuelva a equivocarme. La muestra es buena, pero creo que el diseño es de un jersey amplio y por eso me confunde. Qué puedo hacer?

country flag Patrizia 20.05.2021 - 22:40:

Dove sono spariti i diagrammi 2 e 3?

user icon DROPS Design 20.05.2021 kl. 23:23:

Buonasera Patrizia, i diagrammi sono visibili. Se riscontra ancora problemi provi a svuotare la cache del browser o a cambiare browser per la navigazione in internet. Buon lavoro!

country flag Ann 07.04.2021 - 17:16:

Diagrammen visas inte. Det är bara en ruta med ett frågetecken. Är det fel på någons dator?

country flag Anders 23.03.2021 - 10:51:

Har väntat på diagram,snälla NÄR?

user icon DROPS Design 23.03.2021 kl. 12:57:

Hej :) Nu ligger diagrammet ude - God fornøjelse!

country flag Berith 21.03.2021 - 12:32:

Det går inte att öppna diagramfilerna!

country flag Marianne Bøgedal 18.03.2021 - 11:09:

Hvor er diagrammet

country flag Ulla 14.03.2021 - 11:32:

Hittar inget diagram till detta mönster

country flag Inger 13.03.2021 - 08:00:

Mönstret saknar diagram

country flag Julie 12.03.2021 - 13:15:

Hi, I am not able to see the size measurement diagram for the Yellow Tulip Jacket on my device. It's just a small blank square instead. I'm not sure if it's a problem with my device or the pattern? Thanks.

user icon DROPS Design 12.03.2021 kl. 13:29:

Dear Julie, thanks for noticing, we'll update the pattern so that the chart will be there. Happy knitting!

country flag Marian Kemp 04.03.2021 - 09:09:

Wat een leuk patroon! Ik zou daar graag aan beginnen! Enig idee wanneer het patroon online komt?

Přidejte komentář k návodu DROPS 222-3