Ledetråd #4 - Blomsterrude 4 Solsikke

Her er fjerde ledetråd til DROPS Mystery Blanket CAL – maske for maske så alle kan være med! Du finder også to videoer nederst som kan hjælpe dig!

Hækl 4 lm med nål nr 3,0 og lys turkis.

1.OMG: Således hækles 1 st i 4.lm fra nålen, (de 3 første lm fra nålen = 1.st).

1.OMG: Hækl 11 st i 4.lm fra nålen.

1.OMG: Afslut med 1 km i 4. lm, træk i trådenden så hullet lukkes = 12 st.

2. OMG: 3 lm (= 1. st), 1 st i samme st, 2 st i hver af de næste st på hele omg = 24 st. Afslut med 1 km i 3. lm i beg af omg - LÆS FARVESKIFT = 24 st. Klip tråden.

FARVESKIFT:

Når der skiftes farve hækles der således: Før sidste Gennemtræk af sidste m på nålen, skift farve, træk den sidste m på nålen igennem med den nye farve.

3. OMG: Skift til turkis. 1 km i første st, 5 lm.

3. OMG: 1 halvst i 2. lm fra nålen.

3. OMG: Hækl 1 halvst i hver af de næste 3 lm (= 4 halvst), 1 km i samme st.

Hele forklaringen til 3.OMG: Skift til turkis. * 1 km i første/næste st, 5 lm, 1 halvst i 2. lm fra nålen, 1 halvst i hver af de næste 3 lm (= 4 halvst), 1 km i samme st *, gentag *-* i hver st rundt om hele omg og afslut med 1 km i 1. km på omg - LÆS FARVESKIFT = 24 blade. Klip tråden.

Blomsten er nu færdig og firkanten hækles.

1.OMG: Skift til hvid og vend arb. Fra vrangen hækles 1 km i forreste del af første st fra 2.omg af blomsten.

1.OMG: 4 lm, hop over 3 st, 1 km i forreste del af næste st fra 2.omg af blomsten.

Hele forklaringen til 1.OMG: Skift til hvid og vend arb. Fra vrangen hækles * 1 km i forreste del af første/næste st fra 2.omg af blomsten, 4 lm, spring over 3 st, * gentag *-* omg ud og afslut med 1 km i 1.km på omg. = 6 lm-buer.

2.OMG: Vend arb. Fra retsiden hækles 1 km i første lm-bue, 3 lm (= 1 st), 3 st i samme lm-bue.

2.OMG: Hækl * (2 st, 2 lm, 4 st) i næste lm bue, (4 st, 2 lm, 2 st) i næste lm-bue *, 4 st i næste lm-bue gentag *-* 1 gang til, og afslut med 1 km i 3.lm i beg af omg. = 32 st, 4 lm-buer.

3.OMG: 3 lm (= 1 st), hækl 1 st i hver st til 2 lm-buen i hvert hjørne, hækl (2 st, 2 lm, 2 st) i hvert hjørne om hele omg og afslut med 1 km i 3. lm i beg af omg = 48 st, 4 lm-buer.

4.OMG: 3 lm (= 1 st), hækl 1 st i hver st til 2 lm-buen i hvert hjørne, hækl (2 st, 2 lm, 2 st) i hvert hjørne om hele omg og afslut med 1 km i 3. lm i beg af omg = 64 st, 4 lm-buer.

5.OMG: 1 lm (= 1 fm), hop over 1. st, hækl 1 fm i hver st til de 2 lm i hvert hjørne, hækl (1 fm, 1 halvst, 1 fm) i hvert hjørne om hele omg. Afslut med 1 km i første fm fra beg af omg = 72 fm og 4 halvst om hele firkanten. Klip tråden.

Bagsiden:

Færdig!

En solsikke er færdig, den måler ca 9,5 x 9,5 cm. Hæft alle tråde og hækl totalt 5 firkanter på samme måde eller i de farver du selv ønsker.

Instruktionsvideo

Kommentarer (29)

Manata 02.05.2016 - 08:42: Webside www.latelierdemanata ...

Très agréable à faire ces tournesols, je vais commencer l'étape 5 ! Merci pour les explications très claires.

Fie Nielsen 26.04.2016 - 11:47:

Har fundet ud af at lave det om :-)

Fie 26.04.2016 - 11:45:

Hej Hvorfor er ledetråden pludselig på engelsk?

DROPS Design 26.04.2016 - 13:23:

Hej Fie. Har du skiftet sprog til dansk?

Marie-ange 23.04.2016 - 19:49:

Bonsoir je viens de voir qu'il y avait un cal très joli carré

Ann Jørgensen 22.04.2016 - 08:24:

Vil det ødelægge tæppet farvemæsigt set, at bruge af den endnu ubrugte farve, til en firkant?

DROPS Design 22.04.2016 - 10:03:

Hej Ann. Nej, det kan du godt göre, men det kan eventuelt betyde at du skal erstatte noget af den opalgrönne senere med en anden farve (hvis du ikke har nok af den tilbage).

Andrea S. 22.04.2016 - 01:05:

Also ich habe als Andrea die Frage gestellt, wieviel ich von weiß brauche und habe jetzt beim Scrollen gemerkt, dass die Frage wohl schon auf niederländisch gefragt wurde und dort hieß es, dass man ungefähr für 10 Quadrate mit einem Knäul weiß auskommt. Hätte ich auch vorher drauf kommen können. Sorry

DieAnne 21.04.2016 - 22:10:

Antwort an LenaR: Ja, es stimmt, dass eine Farbe noch nicht verwendet wurde (die gleiche Frage kam einen Tag zuvor auf dänisch und wurde schon beantwortet). Hoffe, das hilft :-) (Ich bin nicht aus Österreich. Dämliches Drop-Down-Menü)

Danielle Smit 21.04.2016 - 20:03:

Is de hele deken dan maar 50 vierkantjes?

DROPS Design 26.04.2016 - 13:28:

Hoi Danielle. De deken bestaat uit granny squares (oma vierkantjes) in het midden, omgegeven door meerdere soorten randen met verschillende patronen en steken. Lees ook hier

Andrea 21.04.2016 - 17:16:

Toll die Blumen für die Blumenwiese. Wieviel verbraucht man denn für die ersten 4 Clues von Weiss?

Yvon Kremers 21.04.2016 - 07:20:

Vanaf foto10 word de beschrijving van de goudsbloem gegeven. Maar de foto's en video zijn wel van de zonnebloem. Kijk goed naar de foto's en video dan lukt het wel.

DROPS Design 21.04.2016 - 11:17:

Hoi Yvon. Er was inderdaad een foutje bij de beschrijving van de 1e toer vierkantje. Het is inmiddels online aangepast. Excuses voor het ongemak.

Coortje 20.04.2016 - 22:55:

Ik heb wat moeite met de beschrijving van deze week. Zie bij foto 11, daar moet je in een vaste insteken, en dan in de volgende v-groep. Terwijl de video iets anders laat zien. Dat wekt verwarring.Laat het patroon door iemand extra controleren, is mijn advies. Het wordt juist heel gaaf.

DROPS Design 21.04.2016 - 11:23:

Hoi Coortje. Bij foto 11 steekt je de nld door de voorste lus van de 1e stokje van de 2e toer. Er zijn geen vasten gehaakt. Er was een foutje in de tekst, die inmiddels is hersteld. En even ter info - wij zijn meerdere mensen die de patronen doorlezen, maar fouten kan nog steeds gebeuren ;-)

Karin Robbers 20.04.2016 - 21:27:

In de eerste toer van het vierkant staat dat ik een hv moet maken in de v in de tweede toer van de bloem. Maar de tweede toer van de bloem bestaat uit stokjes. In de video lijkt u ook in de bovenkant van het stokje te steken. Dat gaat heel makkelijk maar bij mij gaat het nogal lastig. Die ik iets fout?

DROPS Design 21.04.2016 - 11:14:

Hoi Karin. De beschrijving van toer 1 van het vierkant was inderdaad wel fout, het is inmiddels online aangepast. Excuses van het ongemak

Mopinwil 20.04.2016 - 17:15:

Really enjoying his my first Crochet-a-long. Thankyou very much..

Gunilla Billström 20.04.2016 - 13:10:

Why can't I have it on Swedish? Nr 4

DROPS Design 20.04.2016 - 15:28:

Hej Gunilla. Did you change the language to Swedish? It's right here

LenaR 20.04.2016 - 09:55:

Hier nochmal die Frage: ist es richtig das eine Farbe noch gar nicht verwendet wurde? Benutze alternative Farben, bin etwas verunsichert.

DieAnne 21.04.2016 - 22:08:

Antwort an LenaR: Ja, es stimmt, dass eine Farbe noch nicht verwendet wurde (die gleiche Frage kam einen Tag zuvor auf dänisch und wurde schon beantwortet). Hoffe, das hilft :-)

Danielle Smit 19.04.2016 - 23:15:

Zijn alle vierkanten wit? Ik denk dat ik dan wit tekort ga komen en dat ik voor de kleuren teveel garen heb. Klopt de verdeling van het garen wel.

DROPS Design 21.04.2016 - 11:19:

Hoi Danielle. Ja, elke vierkant is wit. Je rekent ongeveer 5 gr wit per vierkant - dus je krijgt ongeveer 10 vierkantjes per bol. De rest van de kleuren komen in de rand ook terug, dus de verdeling zou moeten kloppen - maar controleer de maat van je vierkantjes en hoeveel garen je gebruikt. ;-)

Dorthe Beith Hansen 19.04.2016 - 19:56:

Hej Drops. Kan det godt passe der stadig er en farve der ikke er taget i brug endnu?? PS jeg sys det er et super godt projekt.

DROPS Design 21.04.2016 - 11:31:

Hej Dorthe. Ja, det er korrekt - men den kommer :-) Og tak!

Maria 19.04.2016 - 17:54:

Me encanta, va a quedar muy bonita.

Diana Hende 19.04.2016 - 17:41:

Jeg kan se begge videoer. De er ikke ens. Den første er fra start til solsikken er færdig. Den anden er om undersiden

Silvia 19.04.2016 - 13:55:

De las 4 pistas, es la más bonita!

Skriv en kommentar eller et spørgsmål til denne ledetråd