DROPS Extra / 0-1381

The Cat Cave by DROPS Design

Huovutetut talo ja pallot kissalle DROPS Eskimo-langasta.

DROPS Design: Malli ee-591
Lankaryhmä E tai C + C
-----------------------------------------------------------
KISSANTALO:
Sopii kissalle, jonka korkeus on 22 - 28 cm.
Mitat ennen huovutusta: Korkeus: 37-46 cm. Ympärys: 112-136 cm.
Mitat huovutuksen jälkeen: Korkeus: 20-25 cm. Ympärys: 87-104 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO (kuuluu lankaryhmään E):
400-500 g väriä 46, keskiharmaa

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 9 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: Ennen huovutusta: 10 silmukkaa ja 14 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 9 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa. Huovutuksen jälkeen: 13 silmukkaa ja 26 kerrosta = 10 x 10 cm.

PALLO:
Mitat: Pallo on melkein saman kokoinen huovutuksen jälkeen kuin ennen huovutusta.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO (kuuluu lankaryhmään E):
50 g esim. seuraavista väreistä:
väri 35, lime
väri 05, turkoosi
väri 31, pastellinsininen

Saat tämän mallin langat alkaen 19.20€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

KISSANTALO:
Neulotaan yhtenä kappaleena ylhäältä alas.

KÄRKI:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Luo 8 silmukkaa sukkapuikoille nro 9 Eskimo-langalla. Neulo 1 kerros suljettua neuletta, jossa neulot jokaiseen silmukkaan 2 silmukkaa = 16 silmukkaa. Kiinnitä 8 merkkilankaa työhön aina 2 silmukan välein. TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka neulomalla sileää neuletta ja lisää SAMALLA 1.kerroksella tasavälein näin: Lisää tekemällä jokaisen merkkilangan jälkeen 1 langankierto (= työhön lisättiin 8 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein. Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros yhteensä 2-3 kertaa ja joka 3.kerros yhteensä 10-12 kertaa = 112-136 silmukkaa. Työn halkaisija on n. 51-61 cm. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

REUNUS:
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena pyöröpuikolla, kunnes reunuksen korkeus on 9-11 cm. Jatka sileää neuletta tasona pyöröpuikolla. Neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Päätä ensimmäiset 10-14 silmukkaa aukkoa varten, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo seuraavat 98-118 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen = 100-120 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Seuraava kerros neulotaan näin: *Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo oikeaa kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 2 silmukkaa). Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta*, toista *-* yhteensä 3-4 kertaa = 94-112 silmukkaa. Jatka tasona sileää neuletta, kunnes työn korkeus on 22-28 cm. Jatka sileää neuletta ja luo jokaisen 8-10 seuraavan kerroksen loppuun 1 silmukka = 102-122 silmukkaa. Luo seuraavan oikean puolen kerroksen loppuun 10-14 silmukkaa = 112-136 silmukkaa. Työn korkeus on n. 28-35 cm. Neulo kaikilla silmukoilla sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes työn korkeus on 37-46 cm.

POHJA:
Nyt kavennetaan silmukoita pohjaa varten. Jatka neulomista suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Kiinnitä 8 merkkilankaa työhön aina 14-17 silmukan välein. Jatka sileää neuletta ja tee kavennukset seuraavasti: Kavenna neulomalla jokaisen merkkilangan jälkeen 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 8 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset joka 3.kerros yhteensä 10-12 kertaa ja joka 2.kerros yhteensä 2-3 kertaa = 16-16 silmukkaa. Neulo sitten kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 8-8 silmukkaa. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät hyvin.

HUOVUTUS:
Aseta rantapallo kissantalon sisään. Laita talo pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen talo venytetään oikean kokoiseksi sen vielä ollessa märkä. Jatkossa kissantalo pestään samoin kuin villavaatteet.
----------------------------------------------------------

KISSAN LELUPALLOT:
Kierrä langasta halutun kokoinen pyöreä lankakerä. Työnnä pallo nailonsukan kärkeen ja tee solmu, jotta pallo pysyy hyvin paikoillaan. Mikäli sukka on riittävän pitkä, työnnä vielä toinen lankakerä sen sisään ja tee sitten solmu, jotta kerä pysyy hyvin paikoillaan (voit halutessasi työntää sukkaan enemmänkin palloja). Huovuta nyt (katso selitys yllä) tämä sukka lankakerineen. Leikkaa huovutuksen jälkeen pallot irti.
Mikäli haluat huovutuksen jälkeen käyttää nailonsukkaa uudelleen, solmi pieni lanka jokaisen kerän jälkeen (tällöin sukkaan ei tehdä solmuja).

HUOVUTUS:
Laita pallot pesukoneeseen yhdessä pyyheliinan kanssa ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen pallot venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Jatkossa pallot pestään samoin kuin villavaatteet.

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Extra 0-1381) .

Kommentit / Kysymykset (11)

Anne Marie 02.05.2020 - 19:32:

Je n'ai pas de chat mais une petite corbeille de ce genre conviendrait parfaitement à ma petite chienne. En tous cas, elle semble confortable et me plaît beaucoup.. Pourrait-on avoir des explications pour une corbeille convenant à une chienne de la taille d'un westie ?

DROPS Design 04.05.2020 kl. 12:08:

Bonjour Anne-Marie, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande. Merci de bien vouloir contacter votre magasin DROPS pour toute assistance complémentaire. Bon tricot!

Grethe Hillersöy 24.04.2020 - 18:17:

Eg enda opp med å bruke 1,5 nøste meir enn det som var oppgitt i oppskrifta.

Maiken 02.02.2020 - 18:33:

I oppskriften står det: Mål før toving: Høyde: 37-46 cm. Under avsnittet TOPPEN, så står det: HERFRA MÅLES ARBEIDET VIDERE KANTEN: Arbeidet måler ca 28-35 cm. Videre strikkes det glattstrikk rundt over alle masker til arbeidet måler 37-46 cm. Spørsmålene mine er: 1. Hvordan kan hele arbeidet før toving måle 46cm, når det FØR bunnen strikkes skal måle 46 cm? 2.Og hvis arbeidet skal måles etter toppen, da blir jo også målene feil?

DROPS Design 03.02.2020 kl. 10:57:

Hei Maiken. Når du er ferdig å strikke toppen (ca 61 cm i diameter), så skal det måles HERFRA (ikke fra toppen/begynnelsen, men etter at toppen er strikket). Nå skal det strikkes til arbeidet måler 46 cm. I oppskriften står det HØYDE før toving: 46 cm (toppen/taket og bunnen er ikke medregnet i disse 46 cm). God Fornøyelse!

Lena 25.01.2020 - 19:49:

Mitt kattbo faller ihop när det har torkat efter tovningen. Har ni något tips? Ska jag tvätta det igen för att tova det mer?

DROPS Design 31.01.2020 kl. 08:21:

Hej Lena, Ja det lyder til at du behøver tova den en gang til :)

Mary Zeak 13.01.2020 - 04:36:

Thank you for your answer about what to use for the filler when placing it is the washer to felt it. I still do not understand what the D_I_A_M_E_T_E_R of a beach ball is, or the diameter of the substitute plastic materials.

DROPS Design 13.01.2020 kl. 07:15:

Hi Mary, The diameter is the width of the ball at its widest. Happy crafting!

Mary Zeak 08.01.2020 - 04:51:

Felting is a new skill. What size is he beach ball? or how large should the bubble wrap filler be?

DROPS Design 08.01.2020 kl. 11:07:

Hello Mary! You can use anything you have. You could also fill a bigger plastic bag with other bags and use this instead of the ball. Hope it helps!

Claudine 10.11.2019 - 10:45:

Pourquoi ne pas mettre une vidéo .je n ai rien compris. Merci

DROPS Design 11.11.2019 kl. 10:47:

Bonjour Claudine, suivez attentivement les explications, et n'hésitez pas à poser votre question ici si besoin; pour toute assistance personnalisée, vous pouvez également contacter votre magasin, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Carol 11.08.2019 - 03:02:

Just finished reading about using a beachball in the washer. I purchased some heavy duty rubber balloons that can be inflated to almost beach ball size and was going to hot water felt and then insert the balloon after and more than one if necessary. Any comments about how this might work (or fail)?

DROPS Design 12.08.2019 kl. 11:22:

Dear Carol, you can try but we recommand a beach ball. Happy Felting!

Maryann Cavlier 15.04.2019 - 02:22:

How do you possibly fit a beach ball into a washing machine??? I have a top loader, and there is no way something that large would have enough room with the agitatir in the middle.

DROPS Design 15.04.2019 kl. 21:17:

Dear Maryann, instead of the beach ball, you can full the piece with crumpled nylon bags, or the popping plastic uused for packaging, just make sure you have them in a way that would stay inside. Also you can air the agitation if you put an old plasic slipper, a towel or even a pair of jeans to the washing, but the average washing cycle is usually enough. Happy felting!

Irena 22.10.2017 - 12:02:

Cudny koszyk!!!!! Chciałabym zrobić taki, ale mam pytanie odnośnie prania - czy nie da się po prostu włożyć do pralki i wyprać? Czy ta piłka jest bezwzględnie konieczna?

DROPS Design 22.10.2017 kl. 18:57:

Witaj Ireno. Robótka jest dosyć duża przed filcowaniem. Bez wsparcia może się nieładnie powyciągać. A chodzi nam o ten piękny krągły kształt dla kociego pupila :) Powodzenia!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1381