DROPS Baby / 21 / 15

McDreamy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulottu raglanpusero DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS design: Malli nro BM-025-by
Lankaryhmä A
------------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
150-150-150 (150-200) g nro 11, vaaleansininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

DROPS PUUNAPPI VAALEA (503): 4 kpl.

Kommentit (336) FAQ

Saat tämän mallin langat alkaen 11.40€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1-M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (raglankavennukset):
OIKEALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, ylivetokavennus (= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli). Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s oikein yhteen, 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), tee ylivetokavennus.
NURJALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, 2 s nurin yhteen. Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen), 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), 2 s nurin yhteen.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
------------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla 148-168-184 (204-216) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 28-32-32 (36-40) s = 120-136-152 (168-176) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 60-68-76 (84-88) s:n jälkeen (= keskellä sivuissa). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14-15-18 (20-23) cm, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on 17-18-21 (24-27) cm, neulo seuraava krs näin: päätä 4 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= takakappale) ja päätä loput 4 s kädentietä varten. Katkaise lanka ja laita työ odottamaan. Neulo sitten hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla 44-48-52 (56-60) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10-12-14 (16-16) s = 34-36-38 (40-44) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskellä hihan alla. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo sileää neuletta. Kun työn pituus on 6 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. KOOT 1/3 kk + 6/9 kk: Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs yht. 7-8 kertaa. KOOT 12/18 kk + 2 v: Toista tällaiset lisäykset vuorotellen joka 4. ja joka 5. krs yht. 9 (12) kertaa. KOKO 3/4 v: Toista tällaiset lisäykset joka 6. krs yht. (12) kertaa. Työssä on nyt 48-52-56 (64-68) s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 13-14-17 (20-24) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 16-17-20 (24-28) cm ja olet neulonut yhtä monta krs mallineuletta kuin etu- ja takakappaleessa, päätä seuraavalla krs:lla keskeltä hihan alta 8 s (= 4 s merkkilangan molemmin puolin) = 40-44-48 (56-60) s jäljellä työssä. Laita työ odottamaan. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota hihat samalle pyöröpuikolle etu- ja takakappaleen kanssa, kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 184-208-232 (264-280) s. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (raglankavennuksia varten) ja kiinnitä vielä 1 merkkilanka etukappaleen keskelle (= 26-30-34 (38-40) s merkkilangan molemmin puolin.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka neulomista tasona. Kerroksen vaihtumiskohta on etukappaleen oikeassa rajakohdassa (kun vaate puetaan päälle). Päätä aluksi tämän ”raglanaukon” merkkilangan molemmin puolin 3 s. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunasilmukkaa kummassakin reunassa (tarkista, että mallineule jatkuu kuten aiemmin). Kun olet neulonut 6-6½-7 (8-8½) cm piirroksen M.2 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti 1 mallikerta. Jatka sitten mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 13-15-16 (15-16) kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla 0-0-1 (6-7) kertaa.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 24-26-30 (34-38) cm, siirrä etukappaleen keskimmäiset 14-18-22 (22-22) s (eli 7-9-11 (11-11) s keskiedun merkkilangan molemmin puolin) apulangalle ja neulo sitten molemmat puolet erikseen. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 1 x 1 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä n. 54-58-62 (62-62) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 28-30-34 (38-42) cm. Siirrä s:t apulangalle ja neulo ensin raglanreunukset ja sitten pääntien reunus.

RAGLANREUNUS:
Poimi hihan raglanaukon reunan uloimman reunasilmukan sisäpuolelta puikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla n. 24-36 s (4 s:lla jaollinen). Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta siten, että kumpaankin reunaan tulee 1 ainaoikeinneulottu reunas ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Päätä s:t joustinneuletta neuloen kun reunuksen leveys on 2 cm.
Tee samanlainen reunus etukappaleen raglanaukkoon, mutta tee nyt 3. krs:lla tasavälein 3 napinläpeä (viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen). 1 NAPINLÄPI = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 2,5, poimi etukappaleen pääntien kummastakin reunasta Baby Merino -langalla n. 20-28 s ja poimi lisäksi kummastakin raglanreunuksesta 6 s = n. 100-128 s (s-luvun tulee olla 4 s:lla jaollinen). Neulo tasona joustinneuletta seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 1 s ainaoikeaa. Tee SAMALLA 3. krs:lla raglanreunukseen 1 napinläpi muiden napinläpien yläpuolelle. Kun pääntien reunuksen pituus on 4,5 cm, tee vielä 1 napinläpi ensimmäisen napinläven yläpuolelle. Neulo vielä 2 krs ja päätä sitten s:t joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Taita pääntien reunus kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin siistein pistoin (tarkista, ettei saumasta tule liian kireä). Kiinnitä raglanreunukset raglanaukon alareunaan. Ompele kainalosaumat.
Kiinnitä napit.

Therese Fredriksson 11.08.2019 - 01:20:

Hej! Jag blir lite förvirrad av mönstret. Hut ska jag lyckas minska på framstycket och ändå behålla mönstret? Sen undrar jag hur många maskor jag ska ha kvar på stickan efter jag har gjort de 16!minskningarna. Vänliga hälsningar

Heg 22.07.2019 - 19:14:

Står litt fast. Kommet til hvor jeg skal sette maskene til halsen. Forstår ikke helt hvilke masker det er snakk om og hvordan jeg skal felle da pga. den skrå åpningen. Håper dere kan hjelpe med å skrive litt nøyere slik at jeg får til slutten

Elisa 07.07.2019 - 21:12:

Ich stricke diese Anleitung in Größe 6/9 Monate und fertige nun die Rundpasse. Den Schlitz für die Knopfleiste habe ich relativ weit rechts gesetzt und laufe nun Gefahr aufgrund der Abnahmen an der Markierungen zu den Übergängen, die Maschen für die Knopfleiste abzunehmen. Gibt es einen Tipp wie mittig ich die diese ansetzen muss, damit das nicht passiert?

DROPS Design 08.07.2019 kl. 10:34:

Liebe Elisa, am Anfang und am Ende der Reihen (Rundpasse) muss man auch für den Raglanabenhmen (siehe TIPP ZUM ABNEHMEN), dh innerhalb 1 Randmasche wird es am Vorderteil sowie bei den letzten Ärmel auch für den Raglan abgenommen. Viel Spaß beim stricken!

Jinky 12.06.2019 - 16:01:

Thank you so much. I don\'t know if I should bind off the shoulder at the back and put the mid back as well on a stitch holder, or is there no more bind-off on the back?

DROPS Design 13.06.2019 kl. 08:40:

Dear Jinky, whenn all decreases for raglan and neck are done, slip all remaining sts of yoke on a stitch holder, then work the raglan edges along opening on sleeve then along opening on front piece. Then pick up sts along button bands and neck edge to work collar. Happy knitting!

Jinky 12.06.2019 - 05:23:

Thanks for the reply, sorry but I'm still confuse, after I placed the mid front to a stitch holder, I now have 5 stitches on my right needle and the rest on my left, is this correct? If I will work the 5 stitches first raglan dec and bind off of 2 and next row 1 right, and proceed to bind off the remaining stitches and do the rest? Thank you for your help.

DROPS Design 12.06.2019 kl. 07:36:

Dear Jinky, that's right, you will now finish the two parts (neckline on front piece on one side and rest of work on the other side) separately, continue to bind off towards neck and continue raglan decreases as before on both pieces. Happy knitting!

Jinky 11.06.2019 - 16:48:

Hi , am now on the part - *`Bind off to shape the neckline at the beg of every row from mid front: 2 sts 1 time and 1 st 1 time`*. I have separated the mid-front stitches of 14 and placed it in a stitch holder, so now I have the first few stitches on the raglan side and the rest after the second 7stitches from mid marker. Can you tell me which part of should I bind off? Thank you.

DROPS Design 11.06.2019 kl. 17:06:

Dear Jinky, you now will work both pieces separately, casting off towards the neck from RS as explained (= 2 sts 1 time + 1 st 1 time) and decreasing for raglan as before. Happy knitting!

Jinky 10.06.2019 - 18:51:

Oh never mind, I misread the casting/binding off... sorry

Jinky 10.06.2019 - 18:10:

Hi!, need help on this line " Beg by casting/binding off 3 sts on each side of this raglan opening.", So need to cast on 3 and when I knit at the end, I will bind off 3 stitches, is that right? Thank you.

DROPS Design 11.06.2019 kl. 11:56:

Dear Jinky, on very first row on yoke, cast off the first 3 sts at the beginning of row, work row to the end, turn and cast off the first 3 sts at the beginning of the next row, work row to the end = you have now cast off 3 sts on each side. Happy knitting!

Barbara 09.05.2019 - 16:45:

Por favor, no se olviden de mi pregunta! Alguien me puede ayudar?

DROPS Design 13.05.2019 kl. 00:11:

Hola Barbara. La respuesta a tu pregunta estaba publicada a fecha de 7 de mayo.

Barbara 05.05.2019 - 22:49:

Hola, estoy trabada en la parte de unir las mangas con la pechera y comenzar el raglan. No entiendo cuàles 3 puntos hay que rematar. ayudar por favor!

DROPS Design 07.05.2019 kl. 10:50:

Hola Barbara. Los puntos ya están cerrados antes (ver la parte del cuerpo). Aquí quiere decir comenzar donde se han rematado los 3 puntos.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-15