DROPS Baby / 21 / 15

McDreamy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulottu raglanpusero DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS design: Malli nro BM-025-by
Lankaryhmä A
------------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
150-150-150 (150-200) g nro 11, vaaleansininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

DROPS PUUNAPPI VAALEA (503): 4 kpl.

Kommentit (249)

100% Villaa
alkaen 3.45 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 10.35€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1-M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (raglankavennukset):
OIKEALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, ylivetokavennus (= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli). Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s oikein yhteen, 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), tee ylivetokavennus.
NURJALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, 2 s nurin yhteen. Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen), 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), 2 s nurin yhteen.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
------------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla 148-168-184 (204-216) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 28-32-32 (36-40) s = 120-136-152 (168-176) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 60-68-76 (84-88) s:n jälkeen (= keskellä sivuissa). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14-15-18 (20-23) cm, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on 17-18-21 (24-27) cm, neulo seuraava krs näin: päätä 4 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= takakappale) ja päätä loput 4 s kädentietä varten. Katkaise lanka ja laita työ odottamaan. Neulo sitten hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla 44-48-52 (56-60) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10-12-14 (16-16) s = 34-36-38 (40-44) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskellä hihan alla. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo sileää neuletta. Kun työn pituus on 6 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. KOOT 1/3 kk + 6/9 kk: Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs yht. 7-8 kertaa. KOOT 12/18 kk + 2 v: Toista tällaiset lisäykset vuorotellen joka 4. ja joka 5. krs yht. 9 (12) kertaa. KOKO 3/4 v: Toista tällaiset lisäykset joka 6. krs yht. (12) kertaa. Työssä on nyt 48-52-56 (64-68) s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 13-14-17 (20-24) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 16-17-20 (24-28) cm ja olet neulonut yhtä monta krs mallineuletta kuin etu- ja takakappaleessa, päätä seuraavalla krs:lla keskeltä hihan alta 8 s (= 4 s merkkilangan molemmin puolin) = 40-44-48 (56-60) s jäljellä työssä. Laita työ odottamaan. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota hihat samalle pyöröpuikolle etu- ja takakappaleen kanssa, kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 184-208-232 (264-280) s. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (raglankavennuksia varten) ja kiinnitä vielä 1 merkkilanka etukappaleen keskelle (= 26-30-34 (38-40) s merkkilangan molemmin puolin.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka neulomista tasona. Kerroksen vaihtumiskohta on etukappaleen oikeassa rajakohdassa (kun vaate puetaan päälle). Päätä aluksi tämän ”raglanaukon” merkkilangan molemmin puolin 3 s. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunasilmukkaa kummassakin reunassa (tarkista, että mallineule jatkuu kuten aiemmin). Kun olet neulonut 6-6½-7 (8-8½) cm piirroksen M.2 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti 1 mallikerta. Jatka sitten mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 13-15-16 (15-16) kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla 0-0-1 (6-7) kertaa.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 24-26-30 (34-38) cm, siirrä etukappaleen keskimmäiset 14-18-22 (22-22) s (eli 7-9-11 (11-11) s keskiedun merkkilangan molemmin puolin) apulangalle ja neulo sitten molemmat puolet erikseen. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 1 x 1 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä n. 54-58-62 (62-62) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 28-30-34 (38-42) cm. Siirrä s:t apulangalle ja neulo ensin raglanreunukset ja sitten pääntien reunus.

RAGLANREUNUS:
Poimi hihan raglanaukon reunan uloimman reunasilmukan sisäpuolelta puikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla n. 24-36 s (4 s:lla jaollinen). Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta siten, että kumpaankin reunaan tulee 1 ainaoikeinneulottu reunas ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Päätä s:t joustinneuletta neuloen kun reunuksen leveys on 2 cm.
Tee samanlainen reunus etukappaleen raglanaukkoon, mutta tee nyt 3. krs:lla tasavälein 3 napinläpeä (viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen). 1 NAPINLÄPI = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 2,5, poimi etukappaleen pääntien kummastakin reunasta Baby Merino -langalla n. 20-28 s ja poimi lisäksi kummastakin raglanreunuksesta 6 s = n. 100-128 s (s-luvun tulee olla 4 s:lla jaollinen). Neulo tasona joustinneuletta seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 1 s ainaoikeaa. Tee SAMALLA 3. krs:lla raglanreunukseen 1 napinläpi muiden napinläpien yläpuolelle. Kun pääntien reunuksen pituus on 4,5 cm, tee vielä 1 napinläpi ensimmäisen napinläven yläpuolelle. Neulo vielä 2 krs ja päätä sitten s:t joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Taita pääntien reunus kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin siistein pistoin (tarkista, ettei saumasta tule liian kireä). Kiinnitä raglanreunukset raglanaukon alareunaan. Ompele kainalosaumat.
Kiinnitä napit.

Kommentit (249)

Näppäile kommenttisi tähän!

Anna Szczepanik 22.07.2018 - 18:09:

Umieścić marker na środku przodu (= 26-30-34 (38-40) o. z każdej strony. Nie rozumiem tego. Z jakiej każdej strony? No a na środku?

Anna Szczepanik 22.07.2018 - 15:45:

Wzór jest śliczny, tylko opis mógłby być bardziej czytelny.

Anna Szczepanik 22.07.2018 - 15:44:

W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym rz. na prawej stronie robótki zamknąć 1 o. na reglan z każdej strony każdego markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK! Nie rozumiem opisu zamykania oczek na reglan. Tu 1o, a w zamykaniu oczek 3o. Czy zamykanie oczek ma być w każdym rzędzie, zarówno na prawej jak i lewej stronie? Bardzo proszę mi to wyjaśnić, bo robótka bardzo mi się zwęziła.

Anja 19.07.2018 - 14:42:

... oder stricke ich nur noch die "Seiten" neben den stillgelegten 18 M des Vorderteiles (jew 3 Maschen) und der Rest (Ärmel und Rückenteil) sind fertig? Und wie komme ich da auf 4cm? Mir fehlen leider ein paar Zwischenschritte in der Erklärung. Vielen Dank im Voraus.

DROPS Design 19.07.2018 kl. 16:17:

Liebe Anja, jede "Seite" wird separat gestrickt, damit die Halsausschnitt am beiden Seiten den 18 stillgelegten Maschen gleich sind. Viel Spaß beim stricken!

Anja 19.07.2018 - 14:40:

Vielen Dank für Ihre Geduld. Hatte einen Fehler beim Abketten für das rechte Armloch, den ich beheben konnte. Habe nun M3 gestrickt. Nun soll M2 weiter gestrickt werden. Stricke ich dann auch weiterhin Abnahmen in den Raglan-Übergängen oder wird wirklich nur 15x in jeder 2. Reihe (Größe 2) dort abgenommen? Wenn ich vorn 18 M stilllege, stricke ich dann Raglan, li Ärmel, Rückenteil, Raglan und re Ärmel weiter und wenn ja wie lange oder ...

DROPS Design 19.07.2018 kl. 16:16:

Liebe Anja, die Raglanabnahmen beginnen bei der 1. Hinreihe an der Passe, 6.5 cm mit M.2 und Raglanabnahmen, dann M.3 mit Raglanabnahmen wie zuvor und dann weiter stricken mit M.2 und immer noch Raglanabnahmen. Es wird insgesamt 15 x 8 M (= 2 M für Vorder- bzw Rückenteil und 2 M für jeden Ärmel) in jeder 2. Reihe abgenommen. Gleichzeitig legen Sie die 18 mittleren Maschen still und stricken Sie weiter beide Teile separat (= der Seite mit nur Vorderteil und alle andere Teile wie zuvor mit Raglan- und Halsausschnitt abnahmen). Viel Spaß beim stricken!

Anja 18.07.2018 - 08:31:

Vielen Dank für Ihre schnelle Antwort. Vielleicht habe ich mich unklar ausgedrückt. Wenn ich wie folgt stricke: 3 M abk, Vorderteil, linker Ärmel, Rückenteil, rechter Ärmel, wenden, 3 M abk => dann kette ich ja die letzten 3 M des rechten Ärmels ab und der Ärmel hängt lose am Rückenteil. Das kann doch nicht richtig sein?

DROPS Design 18.07.2018 kl. 09:37:

Liebe Anja, bei der 2. Reihe werden die ersten 3 Maschen der Rückreihe abgekettet, dann weiter alle Maschen stricken = es sollen 3 Maschen auf beiden Seiten abgekettet dh 3 Maschen am Anfang der Hinreihe + 3 Maschen am Anfang der Rückreihe (und nicht zwischen Ärmel und Rückenteil). Viel Spaß beim stricken!

Anja 17.07.2018 - 14:16:

... d.h. wie mache ich den rechten Ärmel am Pulli fest (Übergang letzte Ärmel-Masche und Vorderteil)? Vielen Dank.

DROPS Design 17.07.2018 kl. 15:03:

Liebe Anja, von der Passe wird die Arbeit in Reihen gestrickt: Reihe fängt von der Vorderseite mit Vorderteil und endet mit den 2. Ärmel. Die Blende werden dann entlang Vorderteil und dann entlang Ärmel gestrickt - siehe RAGLANBLENDE. Viel Spaß beim stricken!

Anja 17.07.2018 - 14:14:

Liebes Drops-Team, ich habe eine Frage zum Zusammenlegen der Maschen auf eine Nadel: Werden die Ärmel-Maschen auf die Rund-Nadel gestrickt oder gelegt? Werden sie nicht gestrickt, dann bliebe der rechte (zweite) Ärmel ja lose und nicht mit der Vorderseite (dem Pullover an sich) verbunden, oder? Werden die Ärmel auf die Rund-Nadel gestrickt, befände ich mich dann ja aber schon in der ersten Musterreihe (Hinreihe), in welcher ich aber die ersten 3 Maschen bereits abketten soll....

DROPS Design 17.07.2018 kl. 15:01:

Liebe Anja, Sie können die Maschen entweder legen oder stricken, dann stricken Sie von der Raglanöffnung auf der vorderen rechten Seite = zuerst die Maschen vom Vorderteil stricken (= 3 M zuerst abketten), dann 1. Ärmel, Rückenteil und 2. Ärmel stricken, wenden und die 3 ersten Maschen bei der nächsten Reihe abketten (= 3 M auf beiden Seiten werden für die Blende abgekettet). Viel Spaß beim stricken!

Siri 17.07.2018 - 12:58:

Hei, jeg har nettopp satt på ermene på samme rundpinne som bolen, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal fortsette. Skal jeg strikke første omgang på vrangen? Hvor starter egentlig omgangen? Er det meningen at raglanåpningen skal være åpen helt ned under armen. Skal det bare sys sammen etterpå?

DROPS Design 18.07.2018 kl. 08:06:

Hei Siri, Du begynner første rad fra "raglanåpningen" på høyre side foran - overgangen mellom høyre erme og bolen. Du begynner fra retten og strikker fram og tilbake med 1 kantmaske i hver side. Stolpene blir strikket langs åpningen etterpå. Knappene sydd på til slutt. God fornøyelse!

Anna 03.07.2018 - 12:48:

Dziękuję pięknie

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-15