DROPS Baby / 21 / 15

McDreamy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulottu raglanpusero DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS design: Malli nro BM-025-by
Lankaryhmä A
------------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
150-150-150 (150-200) g nro 11, vaaleansininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

DROPS PUUNAPPI VAALEA (503): 4 kpl.

Kommentit (305)

Saat tämän mallin langat alkaen 11.40€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1-M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (raglankavennukset):
OIKEALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, ylivetokavennus (= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli). Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s oikein yhteen, 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), tee ylivetokavennus.
NURJALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, 2 s nurin yhteen. Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen), 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), 2 s nurin yhteen.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
------------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla 148-168-184 (204-216) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 28-32-32 (36-40) s = 120-136-152 (168-176) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 60-68-76 (84-88) s:n jälkeen (= keskellä sivuissa). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14-15-18 (20-23) cm, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on 17-18-21 (24-27) cm, neulo seuraava krs näin: päätä 4 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= takakappale) ja päätä loput 4 s kädentietä varten. Katkaise lanka ja laita työ odottamaan. Neulo sitten hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla 44-48-52 (56-60) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10-12-14 (16-16) s = 34-36-38 (40-44) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskellä hihan alla. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo sileää neuletta. Kun työn pituus on 6 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. KOOT 1/3 kk + 6/9 kk: Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs yht. 7-8 kertaa. KOOT 12/18 kk + 2 v: Toista tällaiset lisäykset vuorotellen joka 4. ja joka 5. krs yht. 9 (12) kertaa. KOKO 3/4 v: Toista tällaiset lisäykset joka 6. krs yht. (12) kertaa. Työssä on nyt 48-52-56 (64-68) s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 13-14-17 (20-24) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 16-17-20 (24-28) cm ja olet neulonut yhtä monta krs mallineuletta kuin etu- ja takakappaleessa, päätä seuraavalla krs:lla keskeltä hihan alta 8 s (= 4 s merkkilangan molemmin puolin) = 40-44-48 (56-60) s jäljellä työssä. Laita työ odottamaan. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota hihat samalle pyöröpuikolle etu- ja takakappaleen kanssa, kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 184-208-232 (264-280) s. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (raglankavennuksia varten) ja kiinnitä vielä 1 merkkilanka etukappaleen keskelle (= 26-30-34 (38-40) s merkkilangan molemmin puolin.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka neulomista tasona. Kerroksen vaihtumiskohta on etukappaleen oikeassa rajakohdassa (kun vaate puetaan päälle). Päätä aluksi tämän ”raglanaukon” merkkilangan molemmin puolin 3 s. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunasilmukkaa kummassakin reunassa (tarkista, että mallineule jatkuu kuten aiemmin). Kun olet neulonut 6-6½-7 (8-8½) cm piirroksen M.2 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti 1 mallikerta. Jatka sitten mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 13-15-16 (15-16) kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla 0-0-1 (6-7) kertaa.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 24-26-30 (34-38) cm, siirrä etukappaleen keskimmäiset 14-18-22 (22-22) s (eli 7-9-11 (11-11) s keskiedun merkkilangan molemmin puolin) apulangalle ja neulo sitten molemmat puolet erikseen. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 1 x 1 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä n. 54-58-62 (62-62) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 28-30-34 (38-42) cm. Siirrä s:t apulangalle ja neulo ensin raglanreunukset ja sitten pääntien reunus.

RAGLANREUNUS:
Poimi hihan raglanaukon reunan uloimman reunasilmukan sisäpuolelta puikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla n. 24-36 s (4 s:lla jaollinen). Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta siten, että kumpaankin reunaan tulee 1 ainaoikeinneulottu reunas ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Päätä s:t joustinneuletta neuloen kun reunuksen leveys on 2 cm.
Tee samanlainen reunus etukappaleen raglanaukkoon, mutta tee nyt 3. krs:lla tasavälein 3 napinläpeä (viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen). 1 NAPINLÄPI = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 2,5, poimi etukappaleen pääntien kummastakin reunasta Baby Merino -langalla n. 20-28 s ja poimi lisäksi kummastakin raglanreunuksesta 6 s = n. 100-128 s (s-luvun tulee olla 4 s:lla jaollinen). Neulo tasona joustinneuletta seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 1 s ainaoikeaa. Tee SAMALLA 3. krs:lla raglanreunukseen 1 napinläpi muiden napinläpien yläpuolelle. Kun pääntien reunuksen pituus on 4,5 cm, tee vielä 1 napinläpi ensimmäisen napinläven yläpuolelle. Neulo vielä 2 krs ja päätä sitten s:t joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Taita pääntien reunus kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin siistein pistoin (tarkista, ettei saumasta tule liian kireä). Kiinnitä raglanreunukset raglanaukon alareunaan. Ompele kainalosaumat.
Kiinnitä napit.

Kommentit (305)

Näppäile kommenttisi tähän!

Merit 02.01.2019 - 12:00:

In de pas staat voor maat 6/9, brei na 6,5cm M2 M3. Is deze 6,5cm incl de M2die al gebreid is voor de start van de raglan of exclusief?

Anaíza Gonçalves 25.11.2018 - 23:12:

Olá! As instruções para a gola dizem para fazer duas casas de botões, mas isso dará um total de cinco casas. Os botões são só quatro, logo, deviam-se fazer só quatro casas, certo?

DROPS Design 26.11.2018 kl. 11:40:

Bom dia, Obrigado pela sua pergunta. Efectivamente, há uma discrepância. Já enviámos a questão para a equipa de designers para que possam editar as explicações quanto antes. Bom Tricô!

Luiza Geanta 25.11.2018 - 20:58:

How many drops baby merino do I need if I want to make this jumper, size 74-80? Thank you.

DROPS Design 25.11.2018 kl. 21:41:

Dear Luiza, you need 150 g (3 balls) of DROPS Baby Merino. Happy knitting!

Christel 23.11.2018 - 11:43:

Je n’ai pas de magasin à proximité,puisque j’achete tout en ligne. Là j’ai avancé et j’en suis au col et pareil,...,´reprendre les mailles de l’encolure ´ mais on l’avait déjà fait précédemment. Quelle encolure? L’encolure devant. Mais les mailles ne sont pas tricotées.

DROPS Design 23.11.2018 kl. 15:07:

Bonjour Christel, envoyez une photo de votre ouvrage par mail à votre magasin, il vous répondra également toujours par mail. Pour le col, vous reprenez les mailles que vous aviez mises en attente pour l'encolure devant et relevez les mailles de chaque côté des mailles restantes de l'encolure. Bon tricot!

Christel 23.11.2018 - 07:21:

Donc pour le rabattage des mailles pour l’encolure, on ne rabat que côté encolure ? Je suis un peu perdu. Je sais que les patrons sont gratuits, mais on achète les fils et ce patron me donne du fil à retordre. Il est pas très clair. Merci quand même pour les futures réponses

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:10:

Bonjour Christel, en cas de doute, vous pouvez également toujours montrer votre ouvrage à votre magasin (même par mail si besoin), ils auront un meilleur aperçu de ce que vous aurez fait et sauront vous aider de façon personnalisée. Bon tricot!

Christel 23.11.2018 - 06:59:

Rebonjour J’ai un soucis. J’ai fini toute mes diminutions au niveau de l’empiècement, (raglan ) mais je n’ai mas atteint les 30 cm de hauteur totale (pourtant j’a Garder la même tension). Quand je retire les 22 mailles centrales, il ne me restera uniquement 3 mailles , donc impossible de rabattre. Dois je détricoter ?

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:09:

Bonjour Christel, vous diminuez un total de 34 m pour le raglan (16 x 2 m + 1 x 2 m) du devant, vous aviez 68 m = il reste 34 m - 22 en attente = 12 m soit 6 m de chaque côté. Vous pouvez donc terminer les diminutions de l'encolure si celles du raglan sont déjà faites. Bon tricot!

Christek 20.11.2018 - 11:20:

Bonjour Je suis aux diminutions pour raglan,(12-18 mois). J’ai fini ma 16 eme diminution sur l’endroit. Je doit faire un tour envers, est ce maintenant que je dois diminuer (diminution une fois tous les rangs) ou dois je faire un rang envers sans diminution,après faire un 17 eme rang endroit en diminuant et diminuer en repartant à l’envers? J’espere que vous me comprendrez. Merci

DROPS Design 20.11.2018 kl. 11:36:

Bonjour Christek, après la 16ème diminution (= sur l'endroit), continuez à diminuer tous les rangs en commençant dès le rang suivant (= sur l'envers). Bon tricot!

Iza 30.10.2018 - 17:53:

Olá! As instruções para a gola dizem para fazer duas casas de botões, mas isso dará um total de cinco casas. Os botões são só quatro, logo, deviam-se fazer só quatro casas, certo?

DROPS Design 18.12.2018 kl. 11:28:

Bom dia, Depois de perguntar à equipa de design, fazem-se cinco casas. Duas na gola porque ela vai ser dobrada em dois. Bom Tricô!

Kajsa 29.10.2018 - 08:18:

Jag har läst igenom instruktionerna för oket och har några frågor. Jag ska först avmaska tre maskor på båda sidorna om raglanöppningen. Men det måste väl tre i början av varvet och sen tre i slutet av varvet? Då man stickar fram och tillbaka. Man ska sedan sticka M2. Raglanminskningen ska den börja redan från det att man gör m2?

DROPS Design 29.10.2018 kl. 11:56:

Hei Kajsa. Ja, du feller 3 masker på starten og slutten av omgangen (på hver side av høyre raglanstolpe). Samtidig fortsetter du med M.2 som før og på 1 omgang fra retten feller du til raglan ved hver overgang mellom bol og erme (=8 masker felt). Du begynner altspå med raglanfelling med en gang. God fornøyelse.

Jenny 22.10.2018 - 15:05:

Vielen Dank für die schnelle Antwort. Mein Problem ist jedoch, dass ich keine zwei Seiten am Halsausschnitt habe, sondern eben nur eine, nämlich links. Rechts ist das Loch für die Blende. Wie soll denn die Maschenverteilung am Halsausschnitt aussehen (siehe unten)? Danke!

DROPS Design 23.10.2018 kl. 08:45:

Liebe Jenny, stimmt Ihre Maschenprobe? Wenn Sie die mittleren 22 M fur den Halsauschnitt stilllegen, sollen Sie am Vorderteil die gleichen Maschenanzahl auf beiden Seiten von diesen 22 M haben. Am besten zeigen Sie Ihr Strickstück Ihrem DROPS Laden (auch per Email) damit Sie Ihnen weiterhelfen können. Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-15