DROPS Baby / 21 / 15

McDreamy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulottu raglanpusero DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS design: Malli nro BM-025-by
Lankaryhmä A
------------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
150-150-150 (150-200) g nro 11, vaaleansininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

DROPS PUUNAPPI VAALEA (503): 4 kpl.

Kommentit (229)

100% Villaa
alkaen 3.45 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 10.35€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1-M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (raglankavennukset):
OIKEALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, ylivetokavennus (= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli). Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s oikein yhteen, 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), tee ylivetokavennus.
NURJALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, 2 s nurin yhteen. Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen), 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), 2 s nurin yhteen.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
------------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla 148-168-184 (204-216) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 28-32-32 (36-40) s = 120-136-152 (168-176) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 60-68-76 (84-88) s:n jälkeen (= keskellä sivuissa). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14-15-18 (20-23) cm, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on 17-18-21 (24-27) cm, neulo seuraava krs näin: päätä 4 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= takakappale) ja päätä loput 4 s kädentietä varten. Katkaise lanka ja laita työ odottamaan. Neulo sitten hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla 44-48-52 (56-60) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10-12-14 (16-16) s = 34-36-38 (40-44) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskellä hihan alla. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo sileää neuletta. Kun työn pituus on 6 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. KOOT 1/3 kk + 6/9 kk: Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs yht. 7-8 kertaa. KOOT 12/18 kk + 2 v: Toista tällaiset lisäykset vuorotellen joka 4. ja joka 5. krs yht. 9 (12) kertaa. KOKO 3/4 v: Toista tällaiset lisäykset joka 6. krs yht. (12) kertaa. Työssä on nyt 48-52-56 (64-68) s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 13-14-17 (20-24) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 16-17-20 (24-28) cm ja olet neulonut yhtä monta krs mallineuletta kuin etu- ja takakappaleessa, päätä seuraavalla krs:lla keskeltä hihan alta 8 s (= 4 s merkkilangan molemmin puolin) = 40-44-48 (56-60) s jäljellä työssä. Laita työ odottamaan. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota hihat samalle pyöröpuikolle etu- ja takakappaleen kanssa, kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 184-208-232 (264-280) s. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (raglankavennuksia varten) ja kiinnitä vielä 1 merkkilanka etukappaleen keskelle (= 26-30-34 (38-40) s merkkilangan molemmin puolin.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka neulomista tasona. Kerroksen vaihtumiskohta on etukappaleen oikeassa rajakohdassa (kun vaate puetaan päälle). Päätä aluksi tämän ”raglanaukon” merkkilangan molemmin puolin 3 s. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunasilmukkaa kummassakin reunassa (tarkista, että mallineule jatkuu kuten aiemmin). Kun olet neulonut 6-6½-7 (8-8½) cm piirroksen M.2 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti 1 mallikerta. Jatka sitten mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 13-15-16 (15-16) kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla 0-0-1 (6-7) kertaa.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 24-26-30 (34-38) cm, siirrä etukappaleen keskimmäiset 14-18-22 (22-22) s (eli 7-9-11 (11-11) s keskiedun merkkilangan molemmin puolin) apulangalle ja neulo sitten molemmat puolet erikseen. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 1 x 1 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä n. 54-58-62 (62-62) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 28-30-34 (38-42) cm. Siirrä s:t apulangalle ja neulo ensin raglanreunukset ja sitten pääntien reunus.

RAGLANREUNUS:
Poimi hihan raglanaukon reunan uloimman reunasilmukan sisäpuolelta puikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla n. 24-36 s (4 s:lla jaollinen). Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta siten, että kumpaankin reunaan tulee 1 ainaoikeinneulottu reunas ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Päätä s:t joustinneuletta neuloen kun reunuksen leveys on 2 cm.
Tee samanlainen reunus etukappaleen raglanaukkoon, mutta tee nyt 3. krs:lla tasavälein 3 napinläpeä (viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen). 1 NAPINLÄPI = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 2,5, poimi etukappaleen pääntien kummastakin reunasta Baby Merino -langalla n. 20-28 s ja poimi lisäksi kummastakin raglanreunuksesta 6 s = n. 100-128 s (s-luvun tulee olla 4 s:lla jaollinen). Neulo tasona joustinneuletta seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 1 s ainaoikeaa. Tee SAMALLA 3. krs:lla raglanreunukseen 1 napinläpi muiden napinläpien yläpuolelle. Kun pääntien reunuksen pituus on 4,5 cm, tee vielä 1 napinläpi ensimmäisen napinläven yläpuolelle. Neulo vielä 2 krs ja päätä sitten s:t joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Taita pääntien reunus kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin siistein pistoin (tarkista, ettei saumasta tule liian kireä). Kiinnitä raglanreunukset raglanaukon alareunaan. Ompele kainalosaumat.
Kiinnitä napit.

Kommentit (229)

Näppäile kommenttisi tähän!

Anita 19.03.2018 - 08:55:

And am i supposed to be decreasing on the sleeve with the opening too like the raglan 15 times and also on the front edge? I have been left with 80-90ish stiches on my needles after separating the 18 stitches on the spare needle..and do i have to bind off all the stitches remaing and again pick up stitches to start the neck or just continue with the remaing stitches after i have done the decrease on either side of mid front and done with the buttonband?

DROPS Design 19.03.2018 kl. 11:18:

Dear Anita, you will dec over all pieces, ie 2 sts on each sleeve and 2 sts on front/back piece - see DECREASING-TIP (applies to raglan) to dec for front piece /sleeve at the openning. When all dec for raglan are done, do not bind off slip sts on a st holder and work first raglan edge along sleeve then along front piece, then pick up sts along raglan edges and slip sts from yoke back to work neck. Happy knitting!

Anita 19.03.2018 - 04:21:

Hi I am kind of confused about the yoke part where is says to keep 18 stitches in stitch marker for neck and then bind off 2 st 1time and 1st 1time...does that mean i donot touch the 18 stitches but keep on decreasing on either sides of the front part?how many times in total do i havr to decrease?i am stuck in there plz help.

DROPS Design 19.03.2018 kl. 08:02:

Hi Anita, Yes, the stitches on the thread/extra needle will be the front of the neck and worked later. You bind off the stitches on either side of these stitches to give a slope to the rest of the neckline. You work each side separately and bind off 2 stitches once and 1 stitch once on each side. Hope this helps and happy knitting!

Anita 17.03.2018 - 08:45:

Hi.I am on the yoke part.ai just slipped the sleeves on the roind needle with the body part.I am so cobfused with the bind and cast off thing. Am i supposed to knit in round or i am so so confused here.plz help

DROPS Design 17.03.2018 kl. 12:40:

Dear Anita, after the stitches are slipped together on one needle, the sweater is knitted back and forth as there is an opening on the left front raglan. The 3 stitches are cast off to make space for the button band that is knitted on later. I hope this helps. Happy Knitting!

Federica 04.03.2018 - 18:50:

(Pt 2) 2. Prima di intrecciare continuo a lavorare il diagramma M2 fino a che il lavoro non misuri 28 cm oppure mi fermo dal momento che metto da parte le 14 m? 3. Devo lavorare le 58 m di sinistra con un secondo gomitolo? Grazie in anticipo per l’aiuto. Saluti

DROPS Design 04.03.2018 kl. 19:53:

Buonasera Simona. Prosegue con il diagramma M2 anche dopo aver messe in sospeso le 14 m. Per la parte sinistra, può usare un secondo gomitolo. Buon lavoro!

Federica 04.03.2018 - 18:48:

(Pt 1) Salve, mi sono bloccata qui: “trasferire le 14 m su un ferro ausiliario per il collo e completare ogni lato in modo separato. Intrecciare per modellare la scollatura all’inizio di ogni f. dal centro davanti: 2 m. 1 volta e 1 m. 1 volta.“ cioè, una volta messe da parte le 14 maglie, mi rimangono 6 maglie a destra e 58 a sinistra. 1. Quali sono le maglie da intrecciare? Le prime due delle sei a destra? O le prime due delle 58 a sinistra?

DROPS Design 04.03.2018 kl. 19:51:

Buonasera Federica. Le maglie che deve intrecciare sono quelle ai lati dello scollo, per modellare lo scollo stesso. Quindi dovrà intrecciare sia le prime due maglie a destra che le prime due a sinistra. Intreccia queste maglie quando il ferro inizia dallo scollo. Buon lavoro!

Nathalie 28.02.2018 - 14:51:

Bonjour, j'ai choisi de ne pas faire l'ouverture raglan avec boutonnières pour ce pull mais plutôt de le tricoter en une seule pièce en rond. Je me demande à présent si le col risque d'être trop serré et la tête de ne pas passer si je respecte le nombre de mailles indiqué pour la taille 12/18 mois. Avez-vous des recommandations à ce sujet? Merci d'avance.

DROPS Design 28.02.2018 kl. 17:34:

Bonjour Nathalie, ce modèle est prévu avec une bordure boutonnée, n'hésitez pas à comparer avec un modèle analogue ou un pull à la bonne taille. Pour toute assistance complémentaire, n'hésitez pas à contacter votre magasin.Bon tricot!

Kanza 18.02.2018 - 08:33:

Hi there. I'm stuck in making neckline. After picking the stitches from holder and back yoke from where to pick the other 20 and 6 stitch I'm confused. Plz help

DROPS Design 19.02.2018 kl. 09:46:

Dear Kanza, you will pick up sts all around neck, ie 6 sts over each raglan edge + along neckline (on front pieces, sleeves and back piece). Happy knitting!

Jennyfer 17.12.2017 - 04:02:

Oh donc si je comprends bien on peut tricoter ce modèle sur des aiguilles droites ! Au temps pour moi, j'ai lu le diagramme comme si je tricotais droit en tricotant en rond ! Ça explique tout ! Merci beaucoup :)

DROPS Design 18.12.2017 kl. 09:12:

Bonjour Jennyfer, se modèle se tricote en rond jusqu'à l'empiècement où on tricotera en allers et retours à partir du raglan du devant/manche pour la bordure de boutonnage. Vous trouverez ici comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Jennyfer 12.12.2017 - 20:44:

Bonjour, je ne reconnais pas le motif M2 que je suis entrain d'effectuer. Pouvez-vous me le detailler rangs par rangs, s'il vous plaît ? Je vous remercie beaucoup pour votre professionnalisme :)

DROPS Design 13.12.2017 kl. 10:20:

Bonjour Jennyfer, en rond M.2 se tricote ainsi: Tours 1 & 2: *2 m end, 2 m env* répétez de *-*. Tours 3 & 4: *2 m env, 2 m end*, répétez de *-*. En allers et retours, tricotez ainsi: Rang 1: *2 m end, 2 m env*. Rang 2: tricotez les mailles comme elles se présentent. Rang 3: *2 m env, 2 m end*. Rang 4: comme au rang 2. Bon tricot!

Laila Sandaas 05.12.2017 - 22:20:

Hei, det står beskrevet raglanfelling både for rettside og vrangside, hvis det skal felles hver2. pinne blir det vel rimeligvis fra rettsiden, eller? når skal fellingen på vrangen gjøres?

DROPS Design 06.12.2017 kl. 14:01:

Hej Laila, jo du starter på hver 2.pinne, og da bliver det fra retsiden, senere i opskriften bliver det på hver pinne i nogle størrelser. God fornøjelse!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-15