DROPS Baby / 21 / 15

McDreamy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulottu raglanpusero DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS design: Malli nro BM-025-by
Lankaryhmä A
------------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
150-150-150 (150-200) g nro 11, vaaleansininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

DROPS PUUNAPPI VAALEA (503): 4 kpl.

Kommentit (296)

Saat tämän mallin langat alkaen 11.40€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1-M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (raglankavennukset):
OIKEALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, ylivetokavennus (= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli). Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s oikein yhteen, 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), tee ylivetokavennus.
NURJALTA PUOLELTA:
Kerroksen alussa: 1 reunas, 2 s nurin yhteen. Kerroksen lopussa (aloita 3 s:n päässä kerroksen lopusta): 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen), 1 reunas. Muiden 3 merkkilangan kohdalla kavennetaan seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), 2 s nurin yhteen.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
------------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla 148-168-184 (204-216) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 28-32-32 (36-40) s = 120-136-152 (168-176) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 60-68-76 (84-88) s:n jälkeen (= keskellä sivuissa). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14-15-18 (20-23) cm, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on 17-18-21 (24-27) cm, neulo seuraava krs näin: päätä 4 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten, neulo 52-60-68 (76-80) s (= takakappale) ja päätä loput 4 s kädentietä varten. Katkaise lanka ja laita työ odottamaan. Neulo sitten hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo sukkapuikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla 44-48-52 (56-60) s. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10-12-14 (16-16) s = 34-36-38 (40-44) s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskellä hihan alla. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo sileää neuletta. Kun työn pituus on 6 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. KOOT 1/3 kk + 6/9 kk: Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs yht. 7-8 kertaa. KOOT 12/18 kk + 2 v: Toista tällaiset lisäykset vuorotellen joka 4. ja joka 5. krs yht. 9 (12) kertaa. KOKO 3/4 v: Toista tällaiset lisäykset joka 6. krs yht. (12) kertaa. Työssä on nyt 48-52-56 (64-68) s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 13-14-17 (20-24) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 16-17-20 (24-28) cm ja olet neulonut yhtä monta krs mallineuletta kuin etu- ja takakappaleessa, päätä seuraavalla krs:lla keskeltä hihan alta 8 s (= 4 s merkkilangan molemmin puolin) = 40-44-48 (56-60) s jäljellä työssä. Laita työ odottamaan. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota hihat samalle pyöröpuikolle etu- ja takakappaleen kanssa, kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 184-208-232 (264-280) s. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (raglankavennuksia varten) ja kiinnitä vielä 1 merkkilanka etukappaleen keskelle (= 26-30-34 (38-40) s merkkilangan molemmin puolin.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka neulomista tasona. Kerroksen vaihtumiskohta on etukappaleen oikeassa rajakohdassa (kun vaate puetaan päälle). Päätä aluksi tämän ”raglanaukon” merkkilangan molemmin puolin 3 s. Neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunasilmukkaa kummassakin reunassa (tarkista, että mallineule jatkuu kuten aiemmin). Kun olet neulonut 6-6½-7 (8-8½) cm piirroksen M.2 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti 1 mallikerta. Jatka sitten mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 13-15-16 (15-16) kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla 0-0-1 (6-7) kertaa.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 24-26-30 (34-38) cm, siirrä etukappaleen keskimmäiset 14-18-22 (22-22) s (eli 7-9-11 (11-11) s keskiedun merkkilangan molemmin puolin) apulangalle ja neulo sitten molemmat puolet erikseen. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 1 x 1 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä n. 54-58-62 (62-62) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 28-30-34 (38-42) cm. Siirrä s:t apulangalle ja neulo ensin raglanreunukset ja sitten pääntien reunus.

RAGLANREUNUS:
Poimi hihan raglanaukon reunan uloimman reunasilmukan sisäpuolelta puikoille nro 2,5 Baby Merino -langalla n. 24-36 s (4 s:lla jaollinen). Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta siten, että kumpaankin reunaan tulee 1 ainaoikeinneulottu reunas ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Päätä s:t joustinneuletta neuloen kun reunuksen leveys on 2 cm.
Tee samanlainen reunus etukappaleen raglanaukkoon, mutta tee nyt 3. krs:lla tasavälein 3 napinläpeä (viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen). 1 NAPINLÄPI = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 2,5, poimi etukappaleen pääntien kummastakin reunasta Baby Merino -langalla n. 20-28 s ja poimi lisäksi kummastakin raglanreunuksesta 6 s = n. 100-128 s (s-luvun tulee olla 4 s:lla jaollinen). Neulo tasona joustinneuletta seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 1 s ainaoikeaa. Tee SAMALLA 3. krs:lla raglanreunukseen 1 napinläpi muiden napinläpien yläpuolelle. Kun pääntien reunuksen pituus on 4,5 cm, tee vielä 1 napinläpi ensimmäisen napinläven yläpuolelle. Neulo vielä 2 krs ja päätä sitten s:t joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Taita pääntien reunus kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin siistein pistoin (tarkista, ettei saumasta tule liian kireä). Kiinnitä raglanreunukset raglanaukon alareunaan. Ompele kainalosaumat.
Kiinnitä napit.

Kommentit (296)

Näppäile kommenttisi tähän!

Jenny 22.10.2018 - 15:05:

Vielen Dank für die schnelle Antwort. Mein Problem ist jedoch, dass ich keine zwei Seiten am Halsausschnitt habe, sondern eben nur eine, nämlich links. Rechts ist das Loch für die Blende. Wie soll denn die Maschenverteilung am Halsausschnitt aussehen (siehe unten)? Danke!

DROPS Design 23.10.2018 kl. 08:45:

Liebe Jenny, stimmt Ihre Maschenprobe? Wenn Sie die mittleren 22 M fur den Halsauschnitt stilllegen, sollen Sie am Vorderteil die gleichen Maschenanzahl auf beiden Seiten von diesen 22 M haben. Am besten zeigen Sie Ihr Strickstück Ihrem DROPS Laden (auch per Email) damit Sie Ihnen weiterhelfen können. Viel Spaß beim stricken!

Jenny 21.10.2018 - 20:31:

Liebes Drops-Team, ich stricke den Pullover für Gr. 80/86 und bin am Halsausschnitt. Nun soll ich 22 Maschen stilllegen und anschließend die Rundung abketten. Wie sollte an dieser Stelle die Maschenverteilung aussehen? Bei mir ist sie wie folgt ab Rundenbeginn vorne rechts: 2 M, 22 M auf der Hilfsnadel, 59 M. Bei 2 M rechts neben den stillgelegten Maschen kann ich keine 3 M abketten. Soll ich die Abnahmen am Raglan fortsetzen? In jeder Reihe oder alle 2 Reihen? Danke!

DROPS Design 22.10.2018 kl. 09:53:

Liebe Jenny, die 2 Teilen (beidseitig der 22 stillgelegten Maschen) werden jetzt separat gestrickt, die Raglanabnahmen wie zuvor weiter stricken, und jetzt aber am Anfang jeder Reihe von Hals wie beschrieben abketten. Viel Spaß beim stricken!

Lies 05.10.2018 - 19:26: https://www.garnstud ...

Graag hoor ik op het patroon van Drops Baby 21-15 inmiddels is aangepast.

Diane Albert 25.09.2018 - 14:50:

Mon empiècement est à 30 cm haut total.Devant 29 m.,raglan 12 ,dos 32 m.,et raglan 9 m.,Toutes les premières diminutions terminées ,il reste la diminution 1 fois 2 m., et 1 fois 1 m.,Il est dit de mettre en attente la partie avant mais une ligne plus bas ,rabattre à partir de la partie milieu avant ??? Je m'y perd totalement.Merci de m'éclairer.

DROPS Design 25.09.2018 kl. 15:49:

Bonjour Diane, à 30 cm, vous tricotez le rang suivant comme avant, en glissant sur un arrêt de mailles les 22 m centrales du devant. Puis vous allez continuer l'empiècement en 2 parties: celle du devant avec les mailles restantes du devant et le raglan en rabattant pour l'encolure et en diminuant pour le raglan comme avant. Pour l'autre partie, vous continuez les diminutions du raglan comme avant et rabattez pour l'encolure comme indiqué (= les rangs commencent à partir de l'encolure pour se terminer à la bordure du raglan). Bon tricot!

Diane 25.09.2018 - 03:46:

Partie empiècement,mes diminutions sont faites ainsi que le rang envers diminution.Je suis à30 cm total ,Il est dit de mettre en attente la partie avant.Donc je ne comprends pas que plus loin ils demandent de commencer au centre de la partie avant quand celle-ci est en attente .A cette partie il me reste 29 mailles.Ensuite on continue toujours avec M2 avec les diminutions à chaque marqueur plus début et fin du rang.merci de votre aide.

DROPS Design 25.09.2018 kl. 10:33:

Bonjour Diane, vous diminuez d'abord pour le raglan, puis vous mettez en attente les mailles de l'encolure devant = vous terminez ensuite chaque partie séparément, le côté devant seulement avec les diminutions du raglan et de l'encolure et l'autre partie avec l'autre côté du devant et les autres mailles (dos et manches) en diminuant pour le raglan comme avant et pour l'encolure également . Bon tricot!

Camilla Vennevold Nielsen 24.09.2018 - 17:36:

Hej jeg er nu kommet til bærestik og sidder fast. Det står at der skal lukkes at til ærmegab =184 m. Jeg er ikke begyndt på dette stykke endnu og jeg har allerede 184 m på min pind i forvejen. Men hvis jeg følger videoen omkring hvordan man sætter ærmerne på hvis jeg jo indtag 8 masker altid 4 for hver skulder Er forvirret omkring hvordan hele bærestikket skal laves Hilsen Camilla

DROPS Design 27.09.2018 kl. 14:47:

Hei Camilla. Du skal felle til ermhull på bolen (=8 masker i hver side) - og ikke på bærestykke. Det er det siste du gjør før du legger den til side og strikker ermer (=104 masker på bolen), Det samme gjelder ermene: det siste du gjør før de settes inn på pinnen sammen med bolen er å felle til ermhull på undersiden av ermet (= 40 masker igjen på hvert erme). Du skal derfor ha 184 masker på pinnen når du har satt alt inn på samme pinne (104 fra bolen + 40 masker på hvert erme = 184). Fellingen til ermhull er nå ferdig. God fornøyelse.

Beverly 16.09.2018 - 16:45:

I am making the size 2. I have placed the middle 22 stitches on a holder. Ihave 6 raglan decreases left to do in addition to the bind off stitches nforthe neck. This leaves me with 1 stitch on my right needle. Is this correct?

DROPS Design 17.09.2018 kl. 09:24:

Dear Berverly, this may be right, you will then pick up sts along the front piece (and along the sleeve) for the button band on raglan line. Happy knitting!

Diane Albert 13.09.2018 - 21:33:

SVP, pouvez vous me simplifier la partie de l\\\'empiècement à partir du 2 ème paragraphe.Trop d'information en même temps .Manque de chronologie,merci.

DROPS Design 14.09.2018 kl. 08:23:

Bonjour Mme Albert, vous diminuez pour le raglan et, simultanément, mettez les mailles de l'encolure devant en attente, vous continuez ensuite chaque côté séparément en continuant les diminutions du raglan et en diminuant en plus pour l'encolure devant. Bon tricot!

Monika 13.09.2018 - 19:12:

Hei, jeg har nå kommet til punktet hvor jeg skal sette de midterste 22 maskene foran på tråd til hals. Jeg forstår ikke det med at delene strikkes ferdig hver for seg? Håper dere kan forklare slik at det blir lett å forstå :)

DROPS Design 19.09.2018 kl. 14:34:

Hej Monika, Jo de masker som er tilbage på pinden, når de midterste 22 masker sidder på tråden, de skal strikkes færdig frem og tilbage. Spørg også gerne i butikken hvor du har købt garnet :)

Barbro Rylander 12.09.2018 - 14:05:

Ska sätta i ärmarna och då stämmer inte mönstret. Det är 3 maskor för mycket vid varje övergång vid ärm /framstycke /bakstycke. Jag har ju rätt antal maskor. Vet inte hur jag ska göra?

DROPS Design 12.09.2018 kl. 15:53:

Hej Barbro, om du ser till att mönstret stämmer över maskorna på oket och ärmarna, så vill de yttersta maskorna mot raglan-övergången minskas för varje minsknings-varv. Om du tittar på bilden så ser du att M.2 blir mindre och mindre. Lycka till!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-15