DROPS Baby / 21 / 43

Teddy by DROPS Design

Virkattu nalle DROPS Muskat-langasta.

DROPS design: Malli nro R-029-BN
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Mitat: n. 18 cm pitkä
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MUSKAT:
50 g nro 29, vanharoosa
50 g nro 34, pinkki
Lilaa jäännöslankaa silmiin ja nenään.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 25 ks koukulla nro 3,5 = 10 cm.
MUUT TARVIKKEET: Vanua nallen täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: eläimet, lelut,

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.
SULJETTU VIRKKAUS:
Kun olet virkannut krs:n viimeisen ks:n, virkkaa 1 ks seuraavan krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM: Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n viimeisen ks:n ja seuraavan krs:n ensimmäisen ks:n keskelle. Anna merkkilangan kulkea työn mukana.
2 KIINTEÄN SILMUKAN YHTEENVIRKKAAMINEN:
*Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: vie koukku viimeiseen s:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

PÄÄ:
Tee aloitusympyrä (LUE SELITYS YLLÄ) koukulla nro 3 ja vanharoosalla Muskat-langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään. LUE SULJETTU VIRKKAUS.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
6.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
7.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
8.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
9.-13.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 42 ks.
14.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen* (ks. selitys yllä), toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
15.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
19.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
20.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Täytä pää vanulla.

VARTALO:
Virkataan alhaalta ylös. Tee aloitusympyrä vanharoosalla langalla.
1.-6. KRS: Virkkaa pään ohjeen mukaisesti (6. krs:n jälkeen työssä on 36 ks).
7.-12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks työssä.
13.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks työssä.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
16.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks työssä.
17.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
18.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks työssä.
19.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
Katkaise lanka (jätä työhön n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä vartalo vanulla.

JALKA:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks työssä. Vaihda 4. krs:n viimeisen ks:n kohdalla vanharoosaan lankaan (LUE VÄRINVAIHDOT).
5.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
8.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä kerran = 8 ks.
9.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks työssä.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen jalka samoin. Täytä jalat vanulla.

KÄSI:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 5 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks. Vaihda 4. krs:n viimeisen ks:n kohdalla vanharoosaan lankaan.
5.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä kerran = 8 ks.
8.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen käsi samoin. Täytä kädet vanulla.

KUONO:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä kuono vanulla.

KORVA:
Tee aloitusympyrä pinkillä Muskat-langalla.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen korva samoin.

HÄNTÄ:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 5 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten).

VIIMEISTELY:
Kiinnitä korvat ja kuono päähän. Kirjo nenä kuonoon ja silmät päähän lilalla jäännöslangalla. Kiinnitä pää vartaloon pienin siistein pistoin. Kiinnitä jalat ja kädet vartaloon pienin siistein pistoin. Kiinnitä lopuksi häntä vartalon takaosaan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-43 alkuperäisohjeeseen.