DROPS Baby / 21 / 43

Teddy by DROPS Design

Virkattu nalle DROPS Muskat-langasta.

Tagit: eläimet, lelut,
DROPS design: Malli nro R-029-BN
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Mitat: n. 18 cm pitkä
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MUSKAT:
50 g nro 29, vanharoosa
50 g nro 34, pinkki
Lilaa jäännöslankaa silmiin ja nenään.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 25 ks koukulla nro 3,5 = 10 cm.
MUUT TARVIKKEET: Vanua nallen täyttämiseen.

Saat tämän mallin langat alkaen 4.60€. Lue lisää.

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.
SULJETTU VIRKKAUS:
Kun olet virkannut krs:n viimeisen ks:n, virkkaa 1 ks seuraavan krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM: Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n viimeisen ks:n ja seuraavan krs:n ensimmäisen ks:n keskelle. Anna merkkilangan kulkea työn mukana.
2 KIINTEÄN SILMUKAN YHTEENVIRKKAAMINEN:
*Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: vie koukku viimeiseen s:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

PÄÄ:
Tee aloitusympyrä (LUE SELITYS YLLÄ) koukulla nro 3 ja vanharoosalla Muskat-langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään. LUE SULJETTU VIRKKAUS.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
6.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
7.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
8.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
9.-13.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 42 ks.
14.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen* (ks. selitys yllä), toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
15.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
19.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
20.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Täytä pää vanulla.

VARTALO:
Virkataan alhaalta ylös. Tee aloitusympyrä vanharoosalla langalla.
1.-6. KRS: Virkkaa pään ohjeen mukaisesti (6. krs:n jälkeen työssä on 36 ks).
7.-12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks työssä.
13.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks työssä.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
16.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks työssä.
17.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
18.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks työssä.
19.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
Katkaise lanka (jätä työhön n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä vartalo vanulla.

JALKA:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks työssä. Vaihda 4. krs:n viimeisen ks:n kohdalla vanharoosaan lankaan (LUE VÄRINVAIHDOT).
5.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
8.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä kerran = 8 ks.
9.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks työssä.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen jalka samoin. Täytä jalat vanulla.

KÄSI:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 5 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks. Vaihda 4. krs:n viimeisen ks:n kohdalla vanharoosaan lankaan.
5.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä kerran = 8 ks.
8.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen käsi samoin. Täytä kädet vanulla.

KUONO:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä kuono vanulla.

KORVA:
Tee aloitusympyrä pinkillä Muskat-langalla.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen korva samoin.

HÄNTÄ:
Tee aloitusympyrä pinkillä langalla.
1.KRS: Virkkaa 5 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 20 cm pituinen lanka viimeistelyä varten).

VIIMEISTELY:
Kiinnitä korvat ja kuono päähän. Kirjo nenä kuonoon ja silmät päähän lilalla jäännöslangalla. Kiinnitä pää vartaloon pienin siistein pistoin. Kiinnitä jalat ja kädet vartaloon pienin siistein pistoin. Kiinnitä lopuksi häntä vartalon takaosaan.

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 21-43) .

Kommentit / Kysymykset (22)

Marie Kopřivová 04.05.2020 - 14:59:

Jak se prosím dělá skrytý steh?

DROPS Design 18.05.2020 kl. 18:16:

Dobrý den, nejde o speciální techniku, spíš o drobné stehy, které pak nejsou vidět. Díky za upozornění, v návodu jsem formulaci upravila. Hodně zdaru! Hana

Pavla 27.03.2020 - 21:15:

Dobrý den, domnívám se, že je v návodu chyba. U těla v instrukci "7. - 12. řada" by se asi měl háčkovat jeden KS do každého KS, celkem 36. Pokud by se dělalo do každého KS dva KS, tak jak je psáno, nebude jich celkem 36, ale dvakrát tolik. Snad se nemýlím. Jinak skvělý návod, dobře se dle něj pracuje, a to s háčkováním teprve začínám. Díky.

Paulina Michalewska 03.01.2019 - 18:16:

Hello, I recently started my handmade business, which is to make and sell amigurumis. I would love to use the following yarns Drops Muskat, Safran and Paris. I know the toys need to be CE tested and pass EN71 1-3 standards. I have tested them to EN71-1 and EN71-2 standards, but I would also need to prove the yarns' compliance for EN71-3 standard. Would you be able to provide any certification that I could use in my technical file to prove this? I would be grateful for any advice. Thank you.

DROPS Design 07.01.2019 kl. 12:47:

Dear Mrs Michalewska, our yarns are certified Oeko-Text, you can get more informations from their website with the certificate number given on the shadecard page. Happy crocheting!

Bordier 01.09.2018 - 18:32:

Bonjour, Quand vous dites "Quand le nombre de ms souhaité est fait, tirer l'extrémité du fil pour resserrer la boucle." Combien de maille faut-il?

DROPS Design 04.09.2018 kl. 11:10:

Bonjour Mme Bordier, tout va dépendre de la pièce que vous réalisez: soit 6 ms pour la tête, le corps, les jambes et le museau, 5 ms pour les bras et la queue et 4 ms pour les oreilles. Bon crochet!

Bordier 01.09.2018 - 18:31:

Bonjour, Quand vous dites "Quand le nombre de ms souhaité est fait, tirer l'extrémité du fil pour resserrer la boucle." Combien de maille faut-il?

Britta 18.02.2017 - 14:28:

Wie hoch ist der Teddy im Original?

Antonia 14.03.2015 - 13:28:

Hallo ich häkel grade den kopf runde 14 was meint ihr mit danach die nächsten 2 M. zusammen ? lg antonia

DROPS Design 14.03.2015 kl. 17:53:

Sie häkeln 5 fM ganz normal und dann häkeln Sie die nächsten 2 fM zusammen. Dann wieder 5 fM und 2 fM zusammenhäkeln usw. bis Rd-Ende. Wie Sie 2 fM zusammenhäkeln, ist über der Anleitung erklärt. Oder Sie schauen sich dazu ein Hilfsvideo an, das finden Sie oben im Kopf neben dem Foto, es heißt "Abnehmen". Weiterhin viel Spaß mit dem süßen Teddy!

Corina 18.08.2014 - 17:01:

Hallo! Ich finde die Seite sehr toll, aber was bedeuten die Sterne(*) in den Anleitungen? Leider komm ich nicht drauf. Lg und Danke schonmal! Corina

DROPS Design 18.08.2014 kl. 21:29:

Liebe Corina, das, was zwischen den Sternchen steht, wird wiederholt. Wenn die Anweisung also lautet: "von *-* wdh", wiederholen Sie alle Schritte, die sich zwischen den Sternchen befinden.

Angelika 16.03.2014 - 23:19:

Hallo, ich habe den Bären soeben fertiggestellt - er ist entzückend! Vielen Dank für diese schöne Anleitung.

Lise W Jensen 31.07.2013 - 07:31:

Det vat der skal bruges tilmfyld. Er det almindelig bomuldsvat, som kan købes i et hvert supermarked

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-43