DROPS Baby / 21 / 8

Junior by DROPS Design

Neulottu V-aukollinen kohoneuleliivi DROPS BabyMerino- tai BabyAlpaca Silk -langasta.

  • Junior / DROPS Baby 21-8 - Neulottu V-aukollinen kohoneuleliivi DROPS BabyMerino- tai BabyAlpaca Silk -langasta.
  • Junior / DROPS Baby 21-8 - Neulottu V-aukollinen kohoneuleliivi DROPS BabyMerino- tai BabyAlpaca Silk -langasta.
DROPS Design: Malli nro BM-036-by
Lankaryhmä A
-------------------------------------------------------Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
100-100-100 (100-150) g nro 19, harmaa

Tai: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
100-100-100 (150-150) g nro 8465, keskiharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI (521): 4 kpl.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 7.60€. Lue lisää.

KAHDEN KERROKSEN HELMINEULE:
1. krs: *2 o, 2 n*, toista *-*.
2. krs: Neulo oikeat s:t oikein ja nurjat s:t nurin.
3. krs: Neulo oikeat s:t nurin ja nurjat s:t oikein.
4. krs: Kuten 2. krs.
Toista jatkossa krs:ia 1.-4.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 napinläpi = neulo etureunan 2. ja 3. s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto puikolle. Tee napinlävet kun työn pituus on:
KOKO 1/3 KK: 2, 6, 10 ja 14 cm.
KOKO 6/9 KK: 2, 7, 11 ja 16 cm.
KOKO 12/18 KK: 2, 7, 12 ja 17 cm.
KOKO 2 v: 2, 8, 13 ja 19 cm.
KOKO 3/4 v: 2, 8, 14 ja 20 cm.

KAHDEN KERROKSEN HELMINEULEEN V-AUKON JA KÄDENTIEN KAVENNUKSET:
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
KAVENNA NÄIN ENNEN ETUREUNAA/KÄDENTIEN REUNAA:
Kun viimeisen s:n tulee olla oikea s: 2 s oikein yhteen.
Kun viimeisen s:n tulee olla nurja s: 2 s nurin yhteen.
KAVENNA NÄIN ETUREUNAN/KÄDENTIEN REUNAN JÄLKEEN:
Kun ensimmäisen s:n tulee olla oikea s: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Kun ensimmäisen s:n tulee olla nurja s: 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen).
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen.
Luo 148-168-184 (204-224) s pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla. Ensimmäinen krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 5 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) = etureuna, *2 o, 2 n*, toista *-* kunnes jäljellä on 7 s, neulo lopuksi 2 o ja 5 s ainaoikeaa = etureuna. Jatka joustinneuletta tähän tapaan, ja neulo kummassakin reunassa 5 s:lla ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 3-3-4 (4-5) cm. Tee samalla etureunaan NAPINLÄVET (ks. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua s kummassakin etureunassa. Kavenna SAMALLA joustinneuleen jälkeisellä krs:lla tasavälein 32-36-40 (44-52) s (älä tee kavennuksia etureunojen kohdalla) = 116-132-144 (160-172) s. Kiinnitä 1 merkkilanka 31-35-39 (43-45) s:n päähän kummastakin reunasta (= 54-62-66 (74-82) s merkkilankojen välissä takakappaleessa). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 7-7½-8 (9-10) cm, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 5 s ainaoikeaa, 21-21-27 (27-31) s sileää neuletta, siirrä näiden silmukoiden viimeiset 16-16-20 (20-24) s apulangalle taskureunusta varten, neulo kunnes jäljellä on 10-10-12 (12-12) s, siirrä neulottujen silmukoiden viimeiset 16-16-20 (20-24) s apulangalle taskureunusta varten, neulo vielä 5-5-7 (7-7) s sileää neuletta ja 5 s ainaoikeaa. Luo seuraavalla krs:lla kummankin apulangan silmukoiden tilalle 16-16-20 (20-24) s = 116-132-144 (160-172) s. Jatka sileää neuletta, ja neulo kummassakin etureunassa ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 13-14-16 (16-18) cm. Neulo nyt kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla KAHDEN KERROKSEN HELMINEULETTA (ks. selitys yllä). HUOM: Etureunojen silmukoilla neulotaan ainaoikeaa kuten aiemmin. LUE SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA! Kun työn pituus on 15-17-18 (20-21) cm, neulo krs:n ensimmäisillä 5 s:lla 2 krs ainaoikeaa (muut s:t jätetään neulomatta), neulo 1 krs kaikilla silmukoilla, neulo sitten toisen reunan ensimmäisillä 5 s:lla 2 krs ainaoikeaa (tällä tavoin pääntiestä tulee siisti). Tee sitten V-aukon kavennukset (ks. selitys yllä): Kavenna joka 2. krs (eli jokaisella oikean puolen krs:lla) 12-13-16 (16-16) x 1 s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 16-17-19 (20-22) cm, neulo kummankin sivun keskimmäisillä 18-20-20 (20-20) s:lla (eli 9-10-10 (10-10) s:lla kummankin merkkilangan molemmin puolin) 4 krs ainaoikeaa (muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin). Päätä seuraavalla krs:lla kummankin sivun keskimmäiset 8-10-10 (10-10) s kädenteitä varten ja neulo etu- ja takakappale erikseen.

TAKAKAPPALE:
= 46-52-56 (64-72) s. Neulo kahden kerroksen helmineuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa (= kädenteiden reunukset). Tee SAMALLA kummassakin reunassa kädentien kavennukset (ks. selitys yllä): Kavenna joka 2. krs (eli jokaisella oikean puolen krs:lla) 5-6-6 (6-6) x 1 s = 36-40-44 (52-60) s. Jatka kahden kerroksen helmineuletta, ja neulo kummassakin reunassa ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 24-26-29 (31-34) cm. Neulo sitten kaikilla silmukoilla ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 25-27-30 (32-35) cm, päätä keskimmäiset 16-18-20 (20-24) s pääntietä varten = 10-11-12 (16-18) s jäljellä kummallakin olalla. Neulo molemmat puolet erikseen. Neulo ainaoikeaa kunnes työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm. Päätä s:t. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VASEN ETUKAPPALE:
Jatka kahden kerroksen helmineuletta ja ainaoikein -neuletta ja tee SAMALLA sivussa kädentien kavennukset kuten takana. Jatka V-aukon kavennuksia kuten aiemmin. Viimeisen kavennuskerroksen jälkeen, työssä on jäljellä 10-11-12 (16-18) s. Neulo kaikilla silmukoilla ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm. Päätä s:t.

OIKEA ETUKAPPALE:
Neulo vasemman etukappaleen peilikuvaksi.

TASKUREUNUS:
Ota toisen etukappaleen apulangalla odottavat 16-16-20 (20-24) s puikoille nro 2,5. Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa (oikealta puolelta katsottuna joustinneule alkaa ja loppuu 2 oikealla s:lla). Kun taskureunuksen pituus on 2½-2½-3 (3-3) cm, päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen. Kiinnitä taskureunuksen sivut etukappaleeseen. Kiinnitä taskuaukko taskureunuksen pohjaan, työn takaosaan. Neulo toinen taskureunus samoin ja kiinnitä se toiseen etukappaleeseen samalla tavalla.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Kiinnitä napit.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 21-8) .

Kommentit / Kysymykset (170)

country flag Inge Dhaenens 27.09.2021 - 14:26:

Waar kan ik het garen en patroon bestellen?

user icon DROPS Design 02.10.2021 kl. 10:34:

Dag Inge,

Al onze patronen zijn gratis af te drukken via de knop 'Afdrukken' onder de materialenlijst. Klik op de knop 'Afdrukken' en dan op 'Patroon'. In het pop-up venster dat vervolgens in beeld komt klik je rechts boven op de link 'Het patroon afdrukken'.

Het bestellen van garens gaat via een van de verkooppunten die onze artikelen verkopen; wij verkopen geen garens via de site. Via deze link vind je een lijst met verkooppunten.

country flag Andrea Offermanns 20.06.2021 - 17:50:

Hallo und guten Tag, Ich stricke die Weste in der Größe 80/86. Leider komme ich mit der Beschreibung nach gestrickten 18 cm nicht weiter. Welche Maschen werden nicht gestrickt und wie geht es dann weiter? Freundliche Grüße Andrea

user icon DROPS Design 21.06.2021 kl. 07:58:

Liebe Frau Offermanns, nach 18 cm stricken Sie verkürzten Reihe über die Blendemaschen wie folgt: 2 Reihen über die ersten 5 Maschen (Blendemaschen), 1 Reihe über alle Maschen, 2 Reihen über die ersten 5 Masche (Blenedemaschen), 1 Reihe über alle Maschen. Jetzt nehmen Sie für den Halsausschnitt ab und gleichzeitig stricken Sie das Armloch. Viel Spaß beim stricken!

country flag Abenalino 19.06.2021 - 23:18:

Es geht um die 20 M für die Ärmel.. Wo genau sollen die Krausrippen bzw. die Ärmelausschnitte platziert werden? 10 Maschen vor oder hinter der Makierungen, 10 Maschen oder 20 Maschen pro Ärmel? Danke schon mal für die Antwort :)

user icon DROPS Design 21.06.2021 kl. 07:33:

Liebe Frau Abenalino, die 2 Krausrippen unter jede Ärmel werden je 10 Maschen vor + 10 M nach jeder Markierungen (= an beide Seite) gestrickt, dh es sind 20 Maschen kraus rechts gestrickt für jede Armausschnitt - dann die mittleren 10 Maschen für jedes Armloch abgekettet = 5 Maschen Kraus rechts sind noch am Rückenteil/jedem Vorderteil übrig. Viel Spaß beim stricken!

country flag Gabi 08.04.2021 - 22:38:

Hallo, Ik snap het niet. Een vest bestaat toch uit 2 voor panden en een achterpand? En 116 steken voor maat 56 lijkt me heel erg veel? Kunt u mij dat uitleggen? Alvast bedankt! Groetjes Gabi

user icon DROPS Design 11.04.2021 kl. 13:35:

Dag Gabi,

Het vest wordt heen en weer gebreid van midden voor naar midden voor. Dus de voorpanden en het achterpand worden in een keer gebreid. Op die manier heb je geen zijnaad.

country flag Hanna 15.03.2021 - 18:39:

Witam, jestem początkująca. Proszę o wyjaśnienie tego fragmentu opisu, jest dla mnie mało czytelny. ”Na wys. 15-17-18 (20-21) cm od dołu robótki przer. 2 rz. ściegiem francuskim ponad 5 pierwszymi o. (nie przer. pozostałych o.). Dalej przer. 1 rz. przez wszystkie o., dalej 2 rz. ściegiem francuskim tylko ponad 5 o. obszycia z drugiej strony (aby dekolt był bardziej estetyczny).”

user icon DROPS Design 16.03.2021 kl. 18:38:

Witaj Haniu, wykonujesz tutaj tzw. rzędy skrócone, tą technikę znajdziesz TUTAJ. Musisz zrobić dokładnie co jest napisane, tj. przerabiasz 5 pierwszych o., obracasz robótkę i przerabiasz 5 o. do końca rzędu, obracasz i przerabiasz cały rząd, a następnie przerabiasz 5 pierwszych o. z drugiej strony sweterka, obracasz robótkę i przerabiasz 5 o. do końca rzędu. To jest po to, aby brzegi robótki wykonane ściegiem francuskim nie ściągały robótki na wysokość. Powodzenia!

country flag Tonje Karlsen 07.03.2021 - 12:31:

Nederste avsnitt før bakstykket står det: Videre felles det til V-hals – se forkl over: Fell 1 m på hver 2.p (dvs på hver p fra retten) totalt 12-13-16 (16-16) ganger. Hvor skal denne ene masken felles? Ved halsen? Skal det felles en maske på Høyre og en på Venstre før rillene? Er dette i tillegg til felling til armhule? Forvirrende når det står fell 1m.

user icon DROPS Design 10.03.2021 kl. 14:09:

HEi Tonje. Husk å les det som står under FELLING TIL V-HALS OG ERMHULL I DOBBELT PERLESTRIKK lengre opp i oppskriften. mvh DROPS design

country flag Martine 31.12.2020 - 11:40:

Bonjour, je souhaite tricoter le modèle mais avec des aiguilles non circulaires. Étant débutante je n'arrive pas à modifier vos explications ...merci de votre réponse

user icon DROPS Design 31.12.2020 kl. 11:59:

Bonjour Martine, comment adapter un modèle sur aiguille circulaire pour des aiguilles droites vous trouverez ICI. Pour toute assistance complémentaire, vous pouvez vous adresser à votre magasin DROPS qui saura vous conseiller et vous renseigner. Bon tricot!

country flag ClaudePal 10.06.2020 - 09:32:

Последние новости, интерактивная карта онлайн, подробная статистика по странам в таблице. https://covid-monitor.com статистика коронавируса онлайн +в мире

country flag Anita Olsson 16.03.2020 - 22:39:

Hur många maskor ska man maska av för ärmhålet Anita Olsson

user icon DROPS Design 20.03.2020 kl. 10:57:

Hej Anita De mittersta 8 m i minsta storleken och de mittersta 10 m i övriga storlekar i varje sida maskas av till ärmhål. Mvh DROPS Design

country flag Salla 27.12.2019 - 15:44:

Hei! Miten takakappaleen kavennukset voi tehdä nätisti niin, ettei helmineule mene sekaisin?

user icon DROPS Design 20.01.2020 kl. 17:53:

Hei, ohjeen yläosasta löydäyt vinkin siitä, miten kädentien kavennukset tehdään: ENNEN KÄDENTIEN REUNAA: Kun viimeisen s:n tulee olla oikea s: 2 s oikein yhteen. Kun viimeisen s:n tulee olla nurja s: 2 s nurin yhteen. KÄDENTIEN REUNAN JÄLKEEN: Kun ensimmäisen s:n tulee olla oikea s: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Kun ensimmäisen s:n tulee olla nurja s: 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen).

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-8