Junior by DROPS Design

Neulottu V-aukollinen kohoneuleliivi DROPS BabyMerino- tai BabyAlpaca Silk -langasta.

  • Junior / DROPS Baby 21-8 - Neulottu V-aukollinen kohoneuleliivi DROPS BabyMerino- tai BabyAlpaca Silk -langasta.
  • Junior / DROPS Baby 21-8 - Neulottu V-aukollinen kohoneuleliivi DROPS BabyMerino- tai BabyAlpaca Silk -langasta.
DROPS Design: Malli nro BM-036-by
Lankaryhmä A
-------------------------------------------------------Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
100-100-100 (100-150) g nro 19, harmaa

Tai: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
100-100-100 (150-150) g nro 8465, keskiharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI (521): 4 kpl.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 7.60€. Lue lisää.

KAHDEN KERROKSEN HELMINEULE:
1. krs: *2 o, 2 n*, toista *-*.
2. krs: Neulo oikeat s:t oikein ja nurjat s:t nurin.
3. krs: Neulo oikeat s:t nurin ja nurjat s:t oikein.
4. krs: Kuten 2. krs.
Toista jatkossa krs:ia 1.-4.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 napinläpi = neulo etureunan 2. ja 3. s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto puikolle. Tee napinlävet kun työn pituus on:
KOKO 1/3 KK: 2, 6, 10 ja 14 cm.
KOKO 6/9 KK: 2, 7, 11 ja 16 cm.
KOKO 12/18 KK: 2, 7, 12 ja 17 cm.
KOKO 2 v: 2, 8, 13 ja 19 cm.
KOKO 3/4 v: 2, 8, 14 ja 20 cm.

KAHDEN KERROKSEN HELMINEULEEN V-AUKON JA KÄDENTIEN KAVENNUKSET:
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
KAVENNA NÄIN ENNEN ETUREUNAA/KÄDENTIEN REUNAA:
Kun viimeisen s:n tulee olla oikea s: 2 s oikein yhteen.
Kun viimeisen s:n tulee olla nurja s: 2 s nurin yhteen.
KAVENNA NÄIN ETUREUNAN/KÄDENTIEN REUNAN JÄLKEEN:
Kun ensimmäisen s:n tulee olla oikea s: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Kun ensimmäisen s:n tulee olla nurja s: 2 s kiertäen nurin yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen).
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen.
Luo 148-168-184 (204-224) s pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Merino -langalla. Ensimmäinen krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 5 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) = etureuna, *2 o, 2 n*, toista *-* kunnes jäljellä on 7 s, neulo lopuksi 2 o ja 5 s ainaoikeaa = etureuna. Jatka joustinneuletta tähän tapaan, ja neulo kummassakin reunassa 5 s:lla ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 3-3-4 (4-5) cm. Tee samalla etureunaan NAPINLÄVET (ks. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua s kummassakin etureunassa. Kavenna SAMALLA joustinneuleen jälkeisellä krs:lla tasavälein 32-36-40 (44-52) s (älä tee kavennuksia etureunojen kohdalla) = 116-132-144 (160-172) s. Kiinnitä 1 merkkilanka 31-35-39 (43-45) s:n päähän kummastakin reunasta (= 54-62-66 (74-82) s merkkilankojen välissä takakappaleessa). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 7-7½-8 (9-10) cm, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 5 s ainaoikeaa, 21-21-27 (27-31) s sileää neuletta, siirrä näiden silmukoiden viimeiset 16-16-20 (20-24) s apulangalle taskureunusta varten, neulo kunnes jäljellä on 10-10-12 (12-12) s, siirrä neulottujen silmukoiden viimeiset 16-16-20 (20-24) s apulangalle taskureunusta varten, neulo vielä 5-5-7 (7-7) s sileää neuletta ja 5 s ainaoikeaa. Luo seuraavalla krs:lla kummankin apulangan silmukoiden tilalle 16-16-20 (20-24) s = 116-132-144 (160-172) s. Jatka sileää neuletta, ja neulo kummassakin etureunassa ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 13-14-16 (16-18) cm. Neulo nyt kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla KAHDEN KERROKSEN HELMINEULETTA (ks. selitys yllä). HUOM: Etureunojen silmukoilla neulotaan ainaoikeaa kuten aiemmin. LUE SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA! Kun työn pituus on 15-17-18 (20-21) cm, neulo krs:n ensimmäisillä 5 s:lla 2 krs ainaoikeaa (muut s:t jätetään neulomatta), neulo 1 krs kaikilla silmukoilla, neulo sitten toisen reunan ensimmäisillä 5 s:lla 2 krs ainaoikeaa (tällä tavoin pääntiestä tulee siisti). Tee sitten V-aukon kavennukset (ks. selitys yllä): Kavenna joka 2. krs (eli jokaisella oikean puolen krs:lla) 12-13-16 (16-16) x 1 s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 16-17-19 (20-22) cm, neulo kummankin sivun keskimmäisillä 18-20-20 (20-20) s:lla (eli 9-10-10 (10-10) s:lla kummankin merkkilangan molemmin puolin) 4 krs ainaoikeaa (muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin). Päätä seuraavalla krs:lla kummankin sivun keskimmäiset 8-10-10 (10-10) s kädenteitä varten ja neulo etu- ja takakappale erikseen.

TAKAKAPPALE:
= 46-52-56 (64-72) s. Neulo kahden kerroksen helmineuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa (= kädenteiden reunukset). Tee SAMALLA kummassakin reunassa kädentien kavennukset (ks. selitys yllä): Kavenna joka 2. krs (eli jokaisella oikean puolen krs:lla) 5-6-6 (6-6) x 1 s = 36-40-44 (52-60) s. Jatka kahden kerroksen helmineuletta, ja neulo kummassakin reunassa ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 24-26-29 (31-34) cm. Neulo sitten kaikilla silmukoilla ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 25-27-30 (32-35) cm, päätä keskimmäiset 16-18-20 (20-24) s pääntietä varten = 10-11-12 (16-18) s jäljellä kummallakin olalla. Neulo molemmat puolet erikseen. Neulo ainaoikeaa kunnes työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm. Päätä s:t. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VASEN ETUKAPPALE:
Jatka kahden kerroksen helmineuletta ja ainaoikein -neuletta ja tee SAMALLA sivussa kädentien kavennukset kuten takana. Jatka V-aukon kavennuksia kuten aiemmin. Viimeisen kavennuskerroksen jälkeen, työssä on jäljellä 10-11-12 (16-18) s. Neulo kaikilla silmukoilla ainaoikeaa, kunnes työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm. Päätä s:t.

OIKEA ETUKAPPALE:
Neulo vasemman etukappaleen peilikuvaksi.

TASKUREUNUS:
Ota toisen etukappaleen apulangalla odottavat 16-16-20 (20-24) s puikoille nro 2,5. Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa (oikealta puolelta katsottuna joustinneule alkaa ja loppuu 2 oikealla s:lla). Kun taskureunuksen pituus on 2½-2½-3 (3-3) cm, päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen. Kiinnitä taskureunuksen sivut etukappaleeseen. Kiinnitä taskuaukko taskureunuksen pohjaan, työn takaosaan. Neulo toinen taskureunus samoin ja kiinnitä se toiseen etukappaleeseen samalla tavalla.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Kiinnitä napit.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 21-8) .

Kommentit / Kysymykset (179)

country flag Josie wrote:

Merci beaucoup de m'avoir répondu rapidement. Le cadeau pour le p'tit gars va pouvoir avancer et être offert. Bon week-end chère madame.

29.04.2022 - 18:22

country flag Josie wrote:

Bonjour madame, je suis arrivée au 8 cms. On me dit 5m point mousse, 27 m jersey,20m sur un arrêt de maille et continuez jusqu'à ce qu'il reste 12 m. Mais sur mon aig gauche j'ai tout le reste des mailles, je ne comprends pas bien. Quand je vois le nombre de questions qui ont été posées, je ne suis pas la seule dans l'incompréhension. Cela vient sans doute d'un problème de traduction. Pouvez-vous m'aider Svp ? Merci beaucoup.

29.04.2022 - 13:51

DROPS Design answered:

Bonjour Josie, Tricotez ainsi: 5 m point mousse, 27 m jersey et glissez les 20 dernières m tricotées en attente (= il reste sur l'aiguille droite les 5 m point mousse + 7 m jersey, et les 20 dernières m tricotées sont sur un fil), tricotez jusqu'à ce qu'il reste 12 m (= 100m4), glissez les 20 dernières mailles en attente (= il reste 80 m sur l'aiguille), tricotez les 7 m suivantes en jersey + 5 m point mousse, vous avez bien tricoté: 5+7+20+80+20+7+5=144 m - et vous avez sur votre aiguille: 5+7 + (mailles en attente), + 80 + (mailles en attente) + 7 +5 m. Au rang suivant, montez 20 mailles au-dessus des mailles en attente pour avoir de nouveau 144 m. Bon tricot!

29.04.2022 kl. 16:36

country flag Corinna wrote:

Für die Maße (6/9): ich habe die Maschen fr den Armausschnitt abgekettet und für den Ausschnitt insgesamt 13 Mal abgenommen. Am Ende sollen 11 Maschen übrig bleiben. Ich habe aber 17 Maschen auf der Nadel. Meine Rechnung ist: 35 Maschen pro Seitenteil - 5 Maschen für den Armausschnitt- 13 Maschen Abnahme für den Ausschnitt= 17 Maschen. Was habe ich falsch gemacht? Vielen Dank für die Hilfe

14.04.2022 - 18:37

DROPS Design answered:

Liebe Corinna, es waren 52 M für den Rückenteil, man nimmt 1 M beidseitig 6 Mal insgesamt ab = 6 Maschen beidseitig x 2 Seiten = 12 Maschen = 40 Maschen sind noch übrig; dann kettet man die Mittleren 18 M für den Hals ab = es sind noch 11 M für jede Schulter. Beim Vorderteil sind es 35 M - 5 M Armausschnitt (abgekettet) - 6 M Armausschnitt (abgenommne)- 13 M Halsauschnitt = 11 Maschen übrig. Viel Spaß beim stricken!

19.04.2022 kl. 09:04

country flag Anna Maria Vitulano wrote:

Buongiorno Per la taglia 2 anni le asole non hanno tutte la stessa distanza l'una dall'altra. È forse un errore di scrittura? Grazie infinite🤗

04.04.2022 - 15:11

DROPS Design answered:

Buongiorno Anna Maria, le misure delle asole sono corrette, ma se preferisce può ridistribuirle. Buon lavoro!

05.04.2022 kl. 08:21

country flag Sandra wrote:

Hello, I have a question about the body. Are the 4 rows in garter st worked as short rows? Thank you

06.03.2022 - 23:02

DROPS Design answered:

Dear Sandra, correct, you first work 2 rows over the first 5 sts on one side of piece, then work 1 row over all stitches, and work now 2 rows over the first 5 sts on the other side of piece. Happy knitting!

07.03.2022 kl. 09:36

country flag Daniele wrote:

J’utilise la laine drops Fabel et mon échantillon fait 9 cm de large avec aiguilles 3. Si je remplace par des aiguilles 31/2 c’est trop mou et ça n’a pas de panache. Que me suggérez vous

15.02.2022 - 20:59

DROPS Design answered:

Bonjour Danielle, essayez de laver/bloquer votre échantillon pour voir si vous arrivez aux bonnes mesures avec les aiguilles 3, parfois cette technique peut aider. Retrouvez plus d'infos sur l'échantillon ici. Bon tricot!

16.02.2022 kl. 11:01

country flag Francine wrote:

Bonjour 2 questions:\r\n- Pour le modèle 1/3 m, je ne comprends pas. Le nombre de mailles pour le dos .Au début ,c’est 54 m.puis on tombe à 48 m.après la séparation des 3 parties?\r\n-À 16 cm,je tricote les 4 rangs au point mousse sur les 9 m. entre la bordure et le 1er marqueur er le 2 ème 9 m. entre le 2 ème marqueur et la bordure?\r\nMerci!

31.01.2022 - 22:55

DROPS Design answered:

Bonjour Francine, vous avez bien 54 mailles pour le dos, puis vous rabattez 4 mailles de chaque côté de chaque marqueur, soit pour le dos: 54-4-4=46 mailles. Vous devez tricoter 4 rangs point mousse au-dessus des 18 mailles de chaque côté, soit 9 mailles de chaque côté de chaque marqueur; il vous restera pour le dos 5 de ces mailles au point mousse de chaque côté. Bon tricot!

01.02.2022 kl. 09:02

country flag Rita wrote:

Buongiorno, Chiedo spiegazione x le diminuzioni... che maglia si intente per l'ultima/prima? Quella che è sul ferro da lavorare oppure quella che è stata lavorata nel ferro precedente prima/dopo le 5 maglie a legaccio? Grazie in anticipo per l'attenzione.

08.12.2021 - 10:09

DROPS Design answered:

Buonasera Rita, per ultima maglia si intende quella che dovrebbe essere lavorata sul ferro prima delle 5 maglie a maglia legaccio. Buon lavoro!

08.12.2021 kl. 18:15

country flag Rita wrote:

Buongiorno, perché devo diminuire all'inizio del lavoro dopo il bordo a coste? Il modello del gilet è dritto.

20.11.2021 - 12:02

DROPS Design answered:

Buongiorno Rita, solitamente sui bordi a coste si lavora su un numero di maglie maggiore perchè le coste tendono a far contrarre il lavoro: poi si diminuiscono le maglie alla fine del bordo. Buon lavoro!

20.11.2021 kl. 12:18

country flag Inge Dhaenens wrote:

Waar kan ik het garen en patroon bestellen?

27.09.2021 - 14:26

DROPS Design answered:

Dag Inge,

Al onze patronen zijn gratis af te drukken via de knop 'Afdrukken' onder de materialenlijst. Klik op de knop 'Afdrukken' en dan op 'Patroon'. In het pop-up venster dat vervolgens in beeld komt klik je rechts boven op de link 'Het patroon afdrukken'.

Het bestellen van garens gaat via een van de verkooppunten die onze artikelen verkopen; wij verkopen geen garens via de site. Via deze link vind je een lijst met verkooppunten.

02.10.2021 kl. 10:34

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-8