DROPS / 135 / 7

Shadowfax by DROPS Design

Kuviolliset DROPS sukat ”Karisma”-langasta. Koot 35-46.

DROPS design: Malli nro U-628
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43 - 44/46
Jalkapohjan pituus: 22 - 24 - 27 - 30 cm
Varren korkeus: 20 cm kaikissa koissa
Langanmenekki: Garnstudion DROPS KARISMA:
joka kokoon 100 g nro 53, koksinharmaa
joka kokoon 100 g nro 19, valkoinen

kenkäkoko: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), 44-46 (30cm), ohjetyyppi: sukat, teema: pohjanmaalainen,

Katso ruutupiirrokset A.1-A.6. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.
KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-7-8-8 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-7-8-8 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-7-7 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-7-7 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista tällaiset kavennukset kunnes jäljellä on 9-9-11-11 s.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 64-64-68-68 s sukkapuikoille nro 3 koksinharmaalla langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 4 krs 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, neulo koissa 35/37 - 38/40 mallineuletta piirroksen A.1 (= 16 s) mukaisesti ja neulo koissa 41/43 - 44/46 mallineuletta piirroksen A.2 (= 17 s) mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.1/A.2 loppuun, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja kavenna SAMALLA piirroksen viimeisellä krs:lla tasavälein 4 s = 60-60-64-64 s. Neulo sitten kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.5 (= 4 s) mukaisesti ja kavenna SAMALLA piirroksen viimeisellä krs:lla tasavälein 4 s = 56-56-60-60 s. Neulo 1 krs valkoisella langalla. Jatka neulomalla seuraavasti: A.6 (= 35 s), neulo seuraavilla 20-20-24-24 s:lla mallineuletta piirroksen A.7 (= 4 s) mukaisesti, neulo lopuksi piirros A.8 (= 1 s). Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes olet neulonut yht. 5 mallikertaa piirrosten A.7 ja A.8 mukaisesti (= 20 krs). Siirrä sitten piirroksen A.6 s:t (= 35 s) apulangalle = 21-21-25-25 s jäljellä työssä kantapäätä varten. Neulo näillä silmukoilla 5-5½-6-6½ cm mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee nyt KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 12-12-14-14 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 68-68-74-74 s. Jatka keskellä jalan päällä olevilla 35 s:lla mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti, jalkapohjan silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti. Kavenna SAMALLA keskellä jalan päällä olevien silmukoiden molemmin puolin 1 s seuraavasti: Neulo piirrosta A.6 edeltävät 2 s oikein yhteen ja neulo piirroksen A.6 jälkeiset 2 s kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 5 kertaa = 58-58-64-64 s. Jatka mallineuletta piirrosten A.6 ja A.9 mukaisesti. Kun olet neulonut 2 mallikertaa piirroksen A.6 mukaisesti, jatka neulomalla seuraavasti: A.10 (= 3 s), neulo seuraavilla 29 s:lla mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti, A.10 (= 3 s), neulo seuraavilla 23-23-29-29 s:lla mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 17-19-21-24 cm (työhön neulotaan vielä 5-5-6-6 cm). Jatka mallineuletta kuten aiemmin ja tee SAMALLA kummankin sivun piirroksen A.10 keskimmäisen s:n molemmin puolin kärkikavennukset. Kavenna näin ennen keski-s: Neulo viimeiset 2 s ennen keskisilmukkaa oikein yhteen valkoisella langalla. Kavenna näin keskisilmukan jälkeen: Nosta ensimmäinen s oikein neulomatta, neulo 1 o valkoisella langalla, vedä nostettu s neulotun yli. Toista tällaiset kavennukset jokaisella krs:lla yht. 9-9-10-10 kertaa = 22-22-24-24 s. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen valkoisella langalla = 11-11-12-12 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät.

Piirros

= valkoinen
= koksinharmaa

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 135-7 alkuperäisohjeeseen.