DROPS Baby / 20 / 16

DROPS Baby 20-16 by DROPS Design

Neulottu DROPS raglanjakku ”Delight”-langasta.

Tagit: jakut, raglan,
DROPS design: Malli nro DE-012-by
--------------------------------------------------------
Koko:
1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4 - 5/6) v = 50/56- 62/68- 74/80 (86/92-98/104-110/116) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS DELIGHT:
150-200-200 (250-250-300) g nro 07, beige/sininen -mix

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (80 cm) nro 4,5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 4 (80 cm) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 18 s x 23 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm. 19 s x 38 krs ainaoikeaa kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

DROPS PUUNAPPI (513):
5-5-6 (6-6-7) kpl.

alkaen 3.60 € /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 3.60 € /50g

Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 napinläpi = neulo etureunan 2. ja 3. s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto puikolle.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
Koko 1/3 kk: 2, 8, 14 ja 20 cm
Koko 6/9 kk: 2, 8, 15 ja 21 cm
Koko 12/18 kk: 2, 8, 14, 20 ja 26 cm
Koko 2 v: 2, 9, 16, 23 ja 30 cm
Koko 3/4 år: 2, 10, 18, 26 ja 34 cm
Koko 5/6 v: 2, 9, 16, 23, 30 ja 37 cm
HUOM: Viimeinen napinläpi tehdään pääntien reunukseen.

KAVENNUSVINKKI (raglankavennukset):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna näin jokaisessa kappaleiden rajakohdassa (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä), nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
--------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen. Luo 132-138-150 (162-168-174) s (sis. 5 reunas kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 4,5 kaksinkertaisella Delight-langalla. Neulo 1 krs nurin (1. krs = nurja puoli). Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 5 ainaoikeinneulottua reunas, *2 o, 4 n*, toista *-* ja neulo lopuksi 2 o ja 5 ainaoikeinneulottua reunas. Jatka joustinneuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 3-3-3 (4-4-4) cm, muista tehdä napinlävet oikeaan etureunaan (ks. selitys yllä). Jatka neulomalla sileää neuletta (etureunojen 5 s:lla neulotaan ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti). Säädä SAMALLA sileän neuleen 1. krs:lla s-luku 118-128-140 (146-158-168) s:aan (älä tee kavennuksia etureunojen silmukoiden kohdalla). Kiinnitä 1 merkkilanka 32-34-38 (39-42-44) s:n päähän kummastakin reunasta = 54-60-64 (68-74-80) s merkkilankojen välissä takakappaleessa. Kun työn pituus on 5-5-6 (6-6-6) cm, kavenna kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s. Toista tällaiset kavennukset 3-3-3 (4-5-6) cm välein yht. 5 kertaa = 98-108-120 (126-138-148) s. Kun työn pituus on n. 19-20-23 (27-30-32) cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen krs:n, neulo kaikilla silmukoilla 3 krs oikein. Päätä sitten seuraavalla krs:lla kummastakin reunasta 6-8-8 (8-10-10) s kädenteitä varten (eli päätä 3-4-4 (4-5-5) s kummankin merkkilangan molemmin puolin) = 38-42-46 (50-54-60) s takakappaleessa ja 24-25-29 (30-32-34) s jäljellä kummassakin etukappaleessa. Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena. Luo 30-30-36 (36-36-36) s sukkapuikoille nro 4,5 kaksinkertaisella Delight-langalla. Neulo 1 krs sileää neuletta. Neulo sitten 2 o/4 n -joustinneuletta, kunnes työn pituus on 3-3-3 (4-4-4) cm. Jatka neulomalla sileää neuletta ja säädä SAMALLA sileän neuleen 1. krs:lla s-luku 28-28-30 (30-32-32) s:aan. Kun työn pituus on 8-6-6 (6-6-7) cm, lisää keskelle hihan alle 2 s. Toista tällaiset lisäykset 7-4-3 (3-3,5-3,5) cm välein yht. 2-4-5 (7-7-8) kertaa = 32-36-40 (44-46-48) s. Kun työn pituus on 18-20-21 (26-30-34) cm, neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten 1 krs oikein ja päätä SAMALLA keskeltä hihan alta 6-8-8 (8-10-10) s = 26-28-32 (36-36-38) s jäljellä työssä. Laita työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki s:t samalle pyöröpuikolle nro 4, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 138-148-168 (182-190-204) s. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (= 4 merkkilankaa).
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Neulo kaikilla silmukoilla tasona ainaoikeaa. Kun olet neulonut 1 krs:n oikein nurjalta puolelta, aloita raglankavennukset.
RAGLANKAVENNUKSET: Kavenna jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s (työstä kapeni 8 s, lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 4. krs: 7-8-8 (9-10-11) kertaa ja sitten vielä joka 2. krs: 0-0-2 (2-2-2) kertaa.

PÄÄNTIE:
Samanaikaisesti kun työn pituus on 25-27-31 (36-40-43) cm, siirrä kummankin etureunan uloimmat 8-8-10 (10-10-12) s apulangalle pääntietä varten. Päätä sitten keskeltä edestä pääntietä varten joka 2. krs: 2 x 2 s ja 2 x 1 s.
Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja kaikki raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä 54-56-56 (62-62-64) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 30-32-36 (41-45-48) cm.

VIIMEISTELY:
Poimi pääntien reunasta n. 80-105 s (sis. apulankojen s:t edessä) pyöröpuikolle nro 4 kaksinkertaisella Delight-langalla. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Neulo sitten 1 krs oikein oikealta puolelta ja säädä SAMALLA tasavälein s-luku 54-60-60 (66-66-72) s:aan. Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1. krs = nurja puoli): 5 ainaoikeinneulottua reunas, *2 n, 4 o*, toista *-* ja neulo lopuksi 2 n ja 5 ainaoikeinneulottua reunas (oikealta puolelta katsottuna kummassakin etureunassa on nyt 5 ainaoikeinneulottua reunas ja 2 oikeaa s). Kun olet neulonut 1 cm:n, tee oikeaan reunaan 1 napinläpi muiden yläpuolelle. Kun joustinneuleen pituus on 2 cm, päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen.
Ompele kainalosaumat. Kiinnitä napit.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 18.05.2011
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen. Luo 132-138-150 (162-168-174) s (sis. 5 reunas kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 4,5 kaksinkertaisella Delight-langalla.

Piirros

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 20-16) .

Kommentit / Kysymykset (60)

Francine 23.08.2019 - 14:02:

Bonjour,est-ce que je rabat les mailles lorsque le raglan et les diminutions de l’encolure sont terminés? Merci

DROPS Design 23.08.2019 kl. 14:53:

Bonjour Francine, quand toutes les diminutions du raglan et de l'encolure sont faites, vous relevez les mailles le long de l'encolure (y compris les mailles en attente) et tricotez le col. Bon tricot!

Francine 23.08.2019 - 13:12:

Bonjour,je commence à mettre les mailles en attente et les diminuions pour l’encolure à 5 cm avant l’assemblage? Merci!

DROPS Design 23.08.2019 kl. 14:47:

Bonjour Francine, vous commencez à former l'encolure à 27 cm de hauteur totale, quand toutes les diminutions du raglan et de l'encolure sont faites, l'ouvrage mesure 32 cm à partir de l'épaule jusqu'en bas, terminez ensuite par le col. Bon tricot!

Francine 22.08.2019 - 20:09:

Bonjour,je débute le raglan.Je ne comprends pas le 28 cm de hauteur totale lorsque c’est écrit de mettre les mailles en attente. Ma hauteur dépasse le 28 cm le dos et le devant. Merci🧶

DROPS Design 23.08.2019 kl. 09:08:

Bonjour Francine, on commence l'encolure alors que les diminutions du raglan ne sont pas encore terminées, autrement dit vous diminuez pour le raglan et quand l'ouvrage mesure 25-27 cm (1ère-2ème taille), vous mettez 8 m en attente de chaque côté et vous rabattez pour l'encolure comme indiqué, tout en continuant à diminuer pour le raglan comme avant. Bon tricot!

Helen 25.02.2019 - 16:22:

I don’t understand the decrease. Do all decrease stitches happen in one row, and how often? \r\n“ Is this to make the adjust so that next row is worked from WS - K 3 rows over all stitches. On next row dec 6-8-8 (8-10-10) sts in each side for armhole (i.e. 3-4-4 (4-5-5) sts on each side of markers) = 38-42-46 (50-54-60) sts on back piece and 24-25-29 (30-32-34) sts on each front piece.”

DROPS Design 26.02.2019 kl. 11:52:

Dear Helen, English pattern has been edited, you will here cast off the 6-8-8 (8-10-10) sts for armholes and not decrease them. Happy knitting!

Helen 25.02.2019 - 16:17:

Question about this..On next row dec 6-8-8 (8-10-10) sts in each side for armhole (i.e. 3-4-4 (4-5-5) sts on each side of markers) = 38-42-46 (50-54-60) sts on back piece and 24-25-29 (30-32-34) sts on each front piece. Put piece aside and knit the sleeves.\r\n \r\nI knitted the 3 rows and now don’t know what to do. Do all decrease stitches on each side get decreased in one row? If so, at what spacing? I don’t understand this part

DROPS Design 25.02.2019 kl. 16:24:

Dear Helen, you shouldn"t decrease but cast off the sts for armhole (pattern will be edited), ie work as follows: work until 3-4-4 (4-5-5) sts remain before marker, cast off the next 6-8-8 (8-10-10) sts and repeat at the other marker. Put aside and work sleeves. You will then slip sleeves and body together on same needle for yoke. Happy knitting!

Sylviane 17.10.2018 - 17:36:

Je suis étonnée des mesures du diagramme et de mon tricot : 38cm pour un 1/2 tour de taille ça me paraît très grand pour un enfant de 2 ans. Est ce que ce sont vraiment les mesures qui correspondent ? Merci pour votre réponse

DROPS Design 18.10.2018 kl. 09:08:

Bonjour Sylviane, comparez les mesures d'un vêtement similaire qui va à l'enfant à celles du schéma pour trouver la taille à tricoter - vous trouverez plus d'infos sur les tailles ici. Bon tricot!

Elvira Ballesta 12.05.2018 - 19:07:

J'ai monté les manches et le dos-devant sur une meme aiguille, quand dois-je commencer les diminutions du raglan??? merci beaucoup c'est la première fois que j'utilise vos tutos, je trouve que vous avez de superbes modeles!

Elvira Ballesta 12.05.2018 - 19:05:

Bonjour! je voudrais savoir, quand j'ai mis sur une même aiguille les manches et le devant-dos, à partir de quand dois-je commencer les diminutions des raglans? un tout grand MERCI

DROPS Design 14.05.2018 kl. 09:49:

Bonjour Mme Ballesta, vous tricotez d'abord 1 rang sur l'envers sur toutes les mailles de l'empiècement, puis commencez les diminutions au rang suivant sur l'endroit. Bon tricot!

Sarah Sommer 21.01.2018 - 11:22:

Kommentar zm 16.1.: Ja genau ca. 60cm Umfang. Und genau das ist das Problem. Kein Neugeborenes hat einen Hüftumfang von 60cm. Da stimmt die GrößenAngabe oben nicht von 50/56. Ihr Kommentar zeigt mir, dass leider meine Erklärung nicht richtig gelesen oder verstanden worden ist.

DROPS Design 22.01.2018 kl. 10:50:

Liebe Frau Sommer, diese Jacke ist trapezformig, so stimmen die Maßskizze sowie die Maschenanzahl wie in der Anleitung. Hier können Sie eine andere Anleitung finden, die dann besser Ihren Wunsch anpassen kann. Viel Spaß beim stricken!

Sarah Sommer 16.01.2018 - 16:20:

Ich wollte diese Jacke für ein Neugeborenes stricken. Nach erfolgreicher Maschen Probe habe ich nach 10 cm alles wieder aufmachen müssen. Ja, das Strickstück ist 60cm breit (Umfang) geworden wie es die Skizze auch sagt. ABER das ist niemals Größe 50/56. Ein Neugeborenes hat eine Brustumfang von 40-42cm. In einer Größentabelle stand, dass ein Brustumfang von 60 einer Kleidergröße 110 entspricht. Bitte das unbedingt ändern!

DROPS Design 16.01.2018 kl. 17:05:

Liebe Frau Sommer, stimmt Ihre Maschenprobe? Mit 118 M in der 1. Größe nach den Bündchen bekommen Sie ca 65 cm, inkl die Blendemaschen, dh genauso wie in der Maßskizze (= 30 cm am unteren Rand). Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 20-16