DROPS Baby / 18 / 10

Miss Mossy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen helmineulejakku ja helmineulesukat DROPS Merino Extra Fine -langasta.

  • Miss Mossy / DROPS Baby 18-10 - Vauvan ja lapsen helmineulejakku ja helmineulesukat DROPS Merino Extra Fine -langasta.
150-200-200 (250-250) g nro 01, luonnonvalkoinen
SUKAT:
50-50-50 (100-100) g nro 01, luonnonvalkoinen
----------------------------------------------------------
JAKKU:
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4,5.
NEULETIHEYS: 20 s x 26 krs sileää neuletta puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI (523): 3 kpl.

SUKAT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3.
NEULETIHEYS: 23 s x 32 krs helmineuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 15.20€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

----------------------------------------------------------

1. KRS: *1 o, 1 n*, toista *-*.
2. KRS: neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin.
Toista 2. krs:ta.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 NAPINLÄPI = neulo keskiedun toinen ja kolmas s oikein yhteen ja tee 1 langankierto puikolle.
Tee napinlävet kun etureunan pituus on:
KOKO 1/3 kk: 11, 16 ja 21 cm.
KOKO 6/9 kk: 13, 18 ja 23 cm.
KOKO 12/18 kk: 16, 21 ja 26 cm.
KOKO 2 v: 15, 21 ja 27 cm.
KOKO 3/4 v: 18, 24 ja 30 cm.
----------------------------------------------------------
JAKKU: Neulo aluksi etukappaleet ja luo silmukoita hihoja varten, yhdistä sitten kappaleet ja jatka neulomalla takakappaletta. Päätä hihojen silmukat ja jatka sitten takakappaleen neulomista.

OIKEA ETUKAPPALE: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 4,5 Merino Extra Fine -langalla 36-39-42 (45-48) s (sis. 1 reunas sivussa ja 12 reunas etureunassa). Neulo 4 krs ainaoikeaa (KS. SELITYS YLLÄ). Seuraava krs neulotaan näin keskeltä edestä lähtien: 12 s helmineuletta (= etureuna), 23-26-29 (32-35) s sileää neuletta ja 1 ainaoikeinneulottu reunas. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 5 cm, kavenna sivussa 2-2½-3 (3-3½) cm välein 5 x 1 s = 31-34-37 (40-43) s. Muista tehdä NAPINLÄVET etureunaan (KS. SELITYS YLLÄ). Kun työn pituus on 16-17-19 (20-22) cm, luo sivuun silmukoita hihaa varten, eli luo joka toisen krs:n loppuun: 1-1-2 (1-2) x 4 s, 1-1-1 (1-1) x 6 s, 1-1-1 (2-2) x 8 s ja 1 x 17-19-19 (23-26) s = 66-71-78 (89-99) s. Jatka sileää neuletta, lukuunottamatta 12 helmineulottua s etureunassa ja 10 helmineulottua s hihan alareunassa. Kun työn pituus on 22-24-27 (28-31) cm, siirrä keskiedun uloimmat 9-10-11 (12-12) s apulangalle pääntietä varten. Päätä sitten pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 3 x 1 s = 52-56-62 (72-82) s olalla/hihassa. Kun työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm, kiinnitä 1 merkkilanka työhön (= olan keskikohta). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo vielä 1 cm, laita työ odottamaan.

VASEN ETUKAPPALE: Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi (ilman napinläpiä).

TAKAKAPPALE: Ota vasemman etukappaleen s:t työhön, luo 16-18-20 (22-22) s (= keskellä takana niskassa) ja ota oikean etukappaleen s:t työhön = 120-130-144 (166-186) s. Jatka sileää neuletta, lukuunottamatta 10 helmineulottua s kummassakin reunassa (= hihojen alareunat). Kun työn pituus on 7½-8½-8½ (9½-10) cm, päätä kummankin hihan silmukat, eli päätä jokaisen krs:n alusta 1 x 17-19-19 (23-26) s, 1-1-1 (2-2) x 8 s, 1-1-1 (1-1) x 6 s ja 1-1-2 (1-2) x 4 s = 50-56-62 (68-74) s työssä. Jatka sileää neuletta, lukuunottamatta 1 reunas kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 13-13-14 (16-17) cm, lisää kumpaankin reunaan 2-2½-3 (3-3½) cm välein 5 x 1 s = 60-66-72 (78-84) s. Kun työn pituus on 25-27-30 (32-35) cm, neulo kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa. Päätä s:t.

PÄÄNTIEN REUNUS: Poimi pääntien reunasta n. 46-66 s (sis. apulankojen s:t edessä) pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo tasona 3 krs ainaoikeaa, päätä s:t.

VIIMEISTELY: Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Kiinnitä napit vasemman etureunan sisäreunaan, jotta napituksesta tulee hieman vino. Taita hihojen alareunat ylös tarpeen mukaan.
----------------------------------------------------------
SUKAT:
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14-16) cm

SUKKA: Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 3 Merino Extra Fine -langalla 40-44-48 (48-52) s. Neulo 1 krs sileää neuletta. Jatka neulomalla 6-7-7 (8-8) cm 2 o/2 n -joustinta. Neulo sitten 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 6 s = 34-38-42 (42-46) s.
Jätä nyt ensimmäiset 10-10-12 (12-14) s puikoille (= yläosa) ja siirrä loput 24-28-30 (30-32) s apulangalle. Neulo tasona 3-3½-4 (5-6) cm helmineuletta (KS. SELITYS YLLÄ) yläosan silmukoilla.
Poimi sitten yläosan kummastakin reunasta 7-8-9 (12-14) s ja ota apulangalla odottavat s:t työhön = 48-54-60 (66-74) s. Neulo kaikilla silmukoilla 1½-2-2½ (3-3½) cm helmineuletta suljettuna neuleena. Neulo sitten 1 krs nurin. Jätä nyt keskellä edessä olevat 10-10-12 (12-14) s puikoille ja päätä kaikki muut s:t. Neulo jäljellä olevilla silmukoilla 9-10-11 (13-14) cm helmineuletta sukan pohjaa varten. Päätä s:t. Kiinnitä pohja sukkaan reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 18-10) .

Kommentit / Kysymykset (81)

country flag Noel 17.11.2020 - 18:04:

Hi again. The patterns says: When piece measures 7.5-8.5-8.5 (9.5-10) cm cast off sleeve sts at the beg of every row each side as follows: 17-19-19 (23-26) sts 1 time, 8 sts 1-1-1 (2-2) times, 6 sts 1-1-1 (1-1) time and 4 sts 1-1-2 (1-2) times = 50-56-62 (68-74) sts left on row. Where am I measuring the 7.5-8.5-8.5 (9.5-10) cm from? Thanks, Noel

user icon DROPS Design 17.11.2020 kl. 22:52:

Dear Noel, from the point you started the back, in other words where you cast on stitches for the back neckline. Happy knitting!

country flag Noel 04.11.2020 - 01:46:

When piece measures 26-28-31 (33-36) cm insert a marker in piece (= mid shoulder). NOW MEASURE PIECE FROM HERE. Continue for 1 cm and put piece aside. There are 62 stitches in the row. Where along the row do I place the marker? Thanks, Noel

user icon DROPS Design 04.11.2020 kl. 09:37:

Dear Noel, you can insert the marker in the middle of the row, this marker will be used then to measure from, it shows the top of shoulder. Happy knitting!

country flag Kari Buøen 28.07.2020 - 20:56:

Har strikket jakken, det ble bra helt til jeg måtte rekke opp på det ene ermet. Har nå et problem med ermhullet, fordi det der er blitt for mange masker i forhold til det andre ermet. Hvordan kan jeg få redusert masker i det ene ermhullet, slik at jeg kan strikke ermet ferdig likt det andre?

user icon DROPS Design 30.07.2020 kl. 15:42:

Hej Kari, det bedste er altså af følge ærmet i opskriften, så det bliver rigtigt fra starten :)

country flag Carola Norberg 09.07.2020 - 21:13:

Hej När man ska sticka in bakstycket, lägger upp 22 m i början på vä. framstycke och stickar sedan in hö. framstycke på en gång? Ska man sticka ut till hela ärmen innan man lägger in hö. framstycke? Får som ingen ordning på hur man stickar in till nacken. Tacksam för svar. C. Norberg

user icon DROPS Design 10.07.2020 kl. 08:54:

Hej Carola. Du stickar maskorna du har på vänster framstycke (dvs både vänster ärm och själva framstycket), sedan lägger du upp 22 nya m som då blir maskorna mellan framstyckena bak i nacken och efter det stickar du in maskorna från höger framstycke (dvs både själva framstycket och höger ärm). Sedan fortsätter du att sticka slätstickning över alla dessa maskor, förutom 10 m i varje sida som stickas i mosstickning (ytterst på ärmarna). Mvh DROPS Design

country flag Noel 23.05.2020 - 18:34:

Oops. Just read through the other comments and my question is answered. Noel

country flag Noel 23.05.2020 - 14:03:

When piece measures 22-24-27 (28-31) cm [8¾”-9½”-10 4/8” (11”-12¼”)] slip the first 9-10-11 (12-12) sts towards mid front on a stitch holder for neck. Bind off to shape the neckline at the beg of every row from neckline: 2 sts 1 time and 1 st 3 times = 52-56-62 (72-82) sts left on shoulder/sleeve. I'm confused. Do you knit the stitches before you slip them to the holder? If you don't the "working yarn" is on the holder. Hope that makes sense. Stay well. Thanks, Noel

user icon DROPS Design 25.05.2020 kl. 07:36:

Hi Noel, It is best, as you say, to work the stitches before placing them on a stitch holder. Happy knitting!

country flag Marie Simoneau 07.05.2020 - 06:26:

Comment dois-je faire ces augmentations? 1 fois 4 mailles sur le même rang? Ou je dois espacer d’un rang ... À 16-17-19 (20-22) cm de hauteur totale, augmenter pour les manches en fin de rang sur le côté : 1-1-2 (1-2) fois 4 m, 1-1-1 (1-1) fois 6 m, 1-1-1 (2-2) fois 8 m et 1 fois 17-19-19 (23-26) m = 66-71-78 (89-99) m

user icon DROPS Design 07.05.2020 kl. 10:00:

Bonjour Mme Simoneau, tout à fait, vous montez maintenant les mailles des manches, il vous faut donc monter d'abord 1 fois (1ère, 2ème et 4ème taille) 4 mailles à la fin de chacun des 2 rangs suivants puis vous montez 6 mailles à la fin des 2 rang suivants (= 10 m en plus de chaque côté), et ainsi de suite. Cette vidéo montre comment augmenter en fin de rang, procédez de la même façon en fin de rang sur l'endroit + en fin de rang sur l'envers pour le dos. Bon tricot!

country flag Randi 16.03.2020 - 19:45:

Jeg strikker jakke, men klarer ikke skjønne hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal sette masker på tråd til halsen. «Når arb måler 22 cm settes de ytterste 9 m mot midt foran på en tråd» Hvilke 9 m er dette? Etter perlestrikk eller?

user icon DROPS Design 18.03.2020 kl. 13:27:

Hej Randi Det är de yttersta m mot midt fram, dvs 9 av de 12 m i perlestrikk. Mvh DROPS Design

country flag Susan Blacklin 29.06.2019 - 21:25:

I expect that when a pattern is distributed to so many countries as this one is, that it has been tested for accuracy. Sadly this pattern has errors. KNitting the size 2 pattern, the first right front has 77 sts when told to put 12 sts on stitch holder for neckline. Then casting on 2 sts, then 1x3 sts gives a total of 82 sts which is the 3-4 year size not the 2 year size. So now how do I trust the rest of the pattern, Does my time have no value????

user icon DROPS Design 30.06.2019 kl. 00:03:

Dear Ms. Blacklin, our patterns are tested carefully, but of course, despite of that sometimes there may be some mistakes. But this pattern is correct. After putting 12 sts on stitch holder for neck you have to cast OFF 5 sts, so 77-5 = 72 sts for size 2 years. Happy knitting!

country flag Rønnaug Hillesøy 05.11.2018 - 18:49:

Hei, holder på med høyre forstykke, hvor et står: Når arb måler 22-24-27 (28-31) cm settes de ytterste 9-10-11 (12-12) m mot midt foran på 1 tråd til hals. Hva er de ytterste maskene? Er det der hvor det er perlestrikk, eller er det maskene innenfor perlestrikken?

user icon DROPS Design 06.11.2018 kl. 07:44:

Hei Rønnaug. Du skal sette de ytterste 9 maskene på en tråd til hals, i dette tilfellet inkluderer det maskene med perlestrikk da det er disse som blir midt foran på jakken. God fornøyelse.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 18-10