DROPS Baby / 13 / 17

Sunday Stroll by DROPS Design

Mekko, hilkka, sukat ja ankka Safran-langasta

Babydrops 13-17
Mekko, hilkka ja sukat:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 50/56 - 62/68 - 74/80 (86/92-98/104) cm
Tarvikkeet: Safran
Mekko:
150-150-200 (200-250) g nro 18, luonnonvalkoinen
Hilkka + sukat:
50-50-50 (100-100) g nro 18, luonnonvalkoinen
Koko setti:
200-200-250 (250-300) g nro 18, luonnonvalkoinen
+ vähän vaaleansinistä ja vihreää jäännöslankaa kukkaan

DROPS Pyöröpuikko ja Sukkapuikot nro 3.
DROPS Virkkuukoukku nro 3.
Neuletiheys: 24 s x 32 krs sileää = 10 x 10 cm ja 27 s x 32 krs M.1:n mukaan = 10 x 10 cm.
Tarvikkeet: Silkkinauha: 180 cm, n. 10 mm leveä.

alkaen 1.70 € /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 1.70 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 6.80€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

Ainaoikeinneule (suljettuna neuleena pyöröpuikolla):
* 1 krs oikein, 1 krs nurin *, toista *-*.

Ainaoikeinneule (edestakaisin puikolla):
Neulo kaikki krs:t oikein.

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

MEKKO:

Mekko: Työ neulotaan suljettuna neuleena alhaalta ylös. Luo 192-216-240 (264-288) löyhää s pyöröpuikolle nro 3 ja neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten M.1:n mukaan. Kun työn pituus on 17-22-26 (31-35) cm – sopeuta kokonaisen mallikerran jälkeen – säädä määrä s:oita seuraaviksi: 112-126-140 (154-168) s näin: neulo kaikki 3 os yhteen 1:ksi ns:ksi, kavenna lisäksi joka toinen ns-kohta 3:sta ns:sta 2:een ns:aan neulomalla 2 s nurin yhteen. Kun olet kaventanut kaikki s:t ja neulonut krs:n loppuun asti, kiinnitä merkkilanka krs:n alkuun ja toinen merkkilanka 56-63-70 (77-84) s:n jälkeen. Neulo 8 krs ainaoikeaa (katso selitys yllä). Jaa nyt työ merkkilankojen kohdilla ja neulo osat erikseen valmiiksi.

Takakappale: = 56-63-70 (77-84) s. Neulo M.2:n mukaan – neulo sileää niillä s:oilla, jotka eivät sovi mallineuleeseen. Samanaikaisesti kun työn pituus on 22-27-31 (36-40) cm, päätä kummassakin reunassa kädenteitä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, 1 x 2 s ja 2 x 1 s = 42-49-56 (63-70) s. Kun työn pituus on 31-37-42 (48-53) cm, päätä keskimmäiset 18-19-20 (21-22) s pääntietä varten. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 1 s kohti pääntietä = 11-14-17 (20-23) s jäljellä kummallakin olalla. Päätä s:t kun työn pituus on 32-38-43 (49-54) cm.

Oikea etukappale: = 56-63-70 (77-84) s. Neulo M.2:n mukaan ja päätä samanaikaisesti viistoon menevää etureunaa varten näin: päätä ensimmäiset 10 s. Päätä jatkossa näin uloimpana etureunassa joka 2. krs: 8-10-13 (15-18) x 2 s ja sitten 12-12-10 (10-8) x 1 s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 22-27-31 (36-40) cm, päätä sivussa kädentietä varten kuten takakappaleessa. Kaikkien kavennusten kädentietä ja etureunaa varten olalla on 11-14-17 (20-23) s jäljellä. Päätä s:t kun työn pituus on 32-38-43 (49-54) cm.

Vasen etukappale: Poimi puikolle nro 3 oikean etukappaleen takaa 56-63-70 (77-84) s – poimi reunasta reunaan ylimmäisestä ainaoikeinneulotusta krs:sta. Neulo sitten M.2:n mukaan ja päätä samanaikaisesti viistoon menevää etureunaa ja kädentietä varten kuten oikeassa etukappaleessa, päätä kuitenkin vastakkaisessa reunassa.

Hiha: Luo 36-36-36 (42-42) s sukkapuikoille nro 3 ja neulo 8 krs ainaoikeaa (katso selitys yllä), neulo sitten M.2:n mukaan. Kun työn pituus on 5 cm, lisää keskellä hihan alla 2 s yht. 6-8-11 (10-12) x 6-5-4 (6-6) krs:n välein = 48-52-58 (62-66) s – neulo lisätyillä s:oilla juoksevasti M.2:n mukaan. Kun työn pituus on 17-18-20 (24-28) cm, päätä keskellä hihan alla 6 s ja neulo työ valmiiksi edestakaisin puikoilla. Päätä nyt kummassakin reunassa hihanpyöriötä varten 2 s joka 2. krs kunnes työn pituus on 21-22-24 (28-32) cm, päätä lopuksi kummassakin reunassa 1 x 3 s. Päätä jäljellä olevat s:t kerralla, työn pituus on n. 22-23-25 (29-33) cm.

Viimeistely: Ompele olkasaumat. Ompele sivusaumat uloimmista silmukanreunoista jotta saumasta tulisi näkymätön. Kiinnitä hihat.

Virkattu reunus: Virkkaa hihojen alareunoihin ja mekon alareunaan koukulla nro 3 näin: 1 ks ensimmäiseen s:aan, * 4 kjs, jätä 2 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan *, toista *-* ja virkkaa lopuksi 4 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
Virkkaa pitkin etureunoja ja pääntietä koukulla nro 3 näin: virkkaa ensin 1 krs ks:oita, virkkaa sitten seuraava krs näin: 1 ks ensimmäiseen s:aan, * 4 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 4 kjs, jätä 1 s väliin, 1 ks seuraavaan s:an *, toista *-*.

Virkattu kukka: Virkkaa koukulla nro 3 ja vaaleansinisellä langalla 3 kjs ja sulje nämä renkaaksi yhdellä ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. krs: Virkkaa 5 ks renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
2. krs: * 4 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 4 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan *, toista *-* koko krs:n ajan = 5 lehteä, katkaise lanka.
Virkkaa koukulla nro 3 ja vihreällä langalla 3 kjs ja sulje nämä renkaaksi yhdellä ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. krs: Virkkaa 5 ks renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
2. krs: * 4kjs, virkkaa 3 p ensimmäiseen näistä 4 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan *, toista *-* koko krs:n ajan = 5 lehteä, katkaise lanka.
Kiinnitä vaaleansininen kukka vihreän päälle ja kiinnitä kukka mekkoon.

HILKKA

Sopii päänkoolle:
n. 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm

Hilkka: Neulo edestakaisin pyöröpuikolla.
Luo 77-83-89 (95-101) löyhää s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 3. Neulo 8 krs ainaoikeaa. Neulo seuraava krs näin oikealta puolelta:
1 reuna-s, seuraavilla 72-78-84 (90-96) s M.1:n mukaan, 3 n ja 1 reuna-s. Jatka samalla tavalla kunnes työn pituus on 11-12-13 (14-15) cm. Sopeuta kokonaisen mallikerran jälkeen ja neulo kaikilla s:oilla 2 krs oikein. Päätä sitten kummassakin reunassa 26-28-30 (32-34) s = 25-27-29 (31-33) s jäljellä puikolla (= keskikappale hilkan takana). Kaikki mitat otetaan nyt tästä! Neulo ainaoikeaa, päätä s:t kun keskikappaleen pituus takana on 10-11-12 (13-14) cm. Kiinnitä keskikappale sivukappaleisiin. Poimi työn oikealta puolelta pyöröpuikolle nro 3 hilkan alareunasta 78-82-90 (94-102) s. Neulo 1 krs oikein, neulo sitten seuraava krs näin: * 2 s oikein yhteen, 1 langankierto *, toista *-* ja neulo lopuksi 2 o. Neulo sitten 2 krs oikein ja päätä tämän jälkeen s:t löyhästi.
Pujota 80:n cm:n pituinen silkkinauha reikä-krs:een.

SUKAT:

Jalanpohjan pituus: 10-11-12 (14-15) cm

Sukka: Neulo edestakaisin pyöröpuikolla keskeltä takaa lähtien. Laita pyöröpuikko kaksinkertaiseksi ja luo 47-53-53 (59-59) s kahdelle puikolle nro 3 (jotta reunasta tulisi venyvä). Vedä toinen puikko pois ja neulo 4 krs oikein.
Neulo seuraava krs näin oikealta puolelta: 1 s sileää, seuraavilla 42-48-48 (54-54) s M.1:n mukaan, 3 n ja 1 s sileää. Neulo näin kunnes työn pituus on 5-6-6 (7-8) cm. Jatka neulomalla 1 krs nurin nurjalta puolelta ja kavenna samanaikaisesti 9-11-7 (9-9) s tasavälein = 38-42-46 (50-50) s. Neulo seuraava krs oikealta puolelta näin: 1 o, * 2 s oikein yhteen, 1 langankierto *, toista *-* ja neulo lopuksi 1 o. Neulo sitten 1 krs nurin nurjalta puolelta. Siirrä kummastakin reunasta 13-15-17 (18-18) s apulangalle ja neulo keskimmäisillä 12-12-12 (14-14) s 3-4-5 (6-7) cm ainaoikeaa. Siirrä apulankojen s:t takaisin puikolle ja poimi keskikappaleen molemmin puolin 8-10-12 (14-16) s = yht. 54-62-70 (78-82) s puikolla. Neulo kaikilla s:oilla 3½-4-4½ (5-5½) cm ainaoikeaa ja kavenna samanaikaisesti 2-2-2 (3-3) cm:n jälkeen joka 2. krs näin lopulliseen mittaan asti: päätä työn alussa ja lopussa 1 s ja neulo 2:en keskimmäisen s:n molemmin puolin 2 s oikein yhteen. Päätä s:t ja ompele sauma jalan alta ja ylös keskeltä takaa uloimmista silmukanreunoista, ettei saumasta tulisi paksu. Pujota 50:n cm:n pituinen silkkinauha nilkan ympärillä olevaan reikä-krs:een.

Ankka: Katso ohjeesta 8-13

Piirros

= oikea s oikealla puolella, nurja s nurjalla puolella
= nurja s oikealla puolella, oikea s nurjalla puolella
= 1 langankierto
= 2 s oikein yhteen
= 3 s oikein yhteen

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 13-17) .

Kommentit / Kysymykset (86)

Samira 06.11.2019 - 17:45:

Bonjour. Pour les chaussettes : comment sont reparties les diminutions? Merci

DROPS Design 07.11.2019 kl. 08:26:

Bonjour Samira, vous trouverez ici comment répartir des diminutions. Bon tricot!

Elena 24.07.2019 - 19:01:

Herzlichen Dank für die Erläuterung! Was mir nicht klar war, ist dass das Teil anfangs rund, und nicht hin und zurück gestrickt wird. Jetzt ergibt alles Sinn : )

Elena 23.07.2019 - 23:40:

Ich bin dabei dieses schöne Modell zu stricken und bin bei dem ersten Ärmel angekommen. Nun meine Frage: Was heißt es genau Maschen "in der Mitte unter dem Ärmel" aufzuschlagen? Kommen die zusätzlichen Maschen in der Mitte des Teils (nach 18M für Größe 76/80)? Aber warum heißt es dann "unter dem Ärmel"? Oder eher an den Seiten? Vielen Dank

DROPS Design 24.07.2019 kl. 17:20:

Liebe Elena, die Anleitung wurde beim Ärmel etwas umformuliert, vielleicht ist es nun deutlicher. Sie nehmen 2 Maschen an der unteren Ärmelmitte zu, d.h. an der Unterseite/Rückseite des Ärmels. Sie können den Rundenbeginn als untere Ärmelmitte festlegen und wie folgt an der unteren Ärmelmitte zunehmen: die 1. Masche stricken, 1 Umschlag arbeiten, dann im Muster bis 1 Masche vor Rundenende stricken, 1 Umschlag arbeiten und die letzte Masche der Runde stricken. Die Umschläge stricken Sie in der nächsten Runde verschränkt und arbeiten die neuen Maschen nach und nach ins Muster ein. Gutes Gelingen!

Danielle 02.06.2019 - 03:04:

Nu har jeg ikke strikket ud fra opskrifter så længe og har virkelig problemer med at forstå hva jeg skal gøre efter jeg har strikket de 17 cm mønster på kjolen? Håbede der var en der kunne skære det ud i pap for mig😊 på forhånd tak

DROPS Design 03.06.2019 kl. 08:20:

Hei Danielle. Når arbeidet måler 17 cm skal du felle 112 masker. Du har strikket M.1 over alle maskene (3 vrang, 3 rett). Du skal nå strikke alle rettmaskene sammen slik: 3 rett sammen. Samtidig skal du også felle i vrangmaskene på annenhver M.1 slik: 2 vrang sammen, 1 vrang. Dvs omgangen strikkes slik: 3 vrang, 3 rett sammen (= 1. rapport av M.1), 2 vrang sammen, 1 vrang, 3 rett sammen (= 2. rapport av M.1). Gjenta dette ut hele omgangen. Videre strikkes 4 riller (= 8 pinner rettstrikning) og arbeidet deles til forstykke og bakstykke.

Raban Nathalie 28.12.2017 - 09:38:

Bonjour, je suis en train de faire les chaussettes. Je ne sais pas si il faut continuer les diminutions jusqu'à 10 cms de hauteur de pied ou les arrêter à 3,5cms. Merci d'avance pour votre aide

DROPS Design 02.01.2018 kl. 09:44:

Bonjour Madame Raban, on doit tricoter 3,5 cm, la phrase avec les 10 cm a été supprimée, merci pour votre retour. Bon tricot!

Mela 02.12.2017 - 15:51:

He empezado el vestido en lana Baby Merino (en vez de Safran) y en M.1. el resultado no me queda igual, mis agujeros casi no se notan. No se bien debido a qué es, podría ser por cómo estoy tejiendo las lazadas? ¿Cuándo tejo las lazadas (las de la cuarta fila de M.1) tengo que tejerlas por la hebra delantera o por la hebra posterior. Espero su respuesta, gracias por adelantado.

DROPS Design 17.12.2017 kl. 18:40:

Hola Mela, puedes consultar como tejer las lazadas aquí:

How to increase with a yarn over (yo) from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Michaela 24.11.2017 - 22:42:

Hallo, ich verstehe bei M1 nicht, was "li von rechts, re von links" meint. Können Sie das erklären?

DROPS Design 27.11.2017 kl. 08:55:

Liebe Michaela, re von rechts, li von links = 1 M glatt rechts, dh diese Masche stricken Sie immer rechts in die Runde oder Hinreihe re und Rückreihe li. Viel Spaß beim stricken!

Therese Johnsson 23.07.2017 - 00:28:

Hej! Jag ska börja med rad 2 på M1. Ska den raden läsas från vänster till höger, alltså att varvet börjar med tre räta maskor (som då hamnar över de tre aviga maskor som blev på första varvet), eller ska samtliga rader läsas från höger till vänster? Tack på förhand

DROPS Design 24.07.2017 kl. 13:50:

Då du stickar runt ska alla rader läsas från höger till vänster, stickar du fram och tillbaka läser du raderna från rätsidan från höger till vänster och raderna från avigsidan från vänster till höger.

Gertrude 31.03.2017 - 22:08:

Bonjour Kathy je voudrais faire le bonnet par contre vous dites de monter 836 m!!!!y a-t-il erreure svp? Merci

DROPS Design 03.04.2017 kl. 08:47:

Bonjour Gertrude, c'était une faute de frappe, on doit monter 83 m dans la 2ème taille. Merci, bon tricot!

Charlotte 06.10.2016 - 17:23:

I am confused about binding off for the neck on the back side. Starting with 42 stitches on the needles after the armhole decreases, it then says to bind off the center 18 stitches. This would leave 24 stitches on the needles, 12 on each side of the bound off stitches. Then it says to bind off 1 stitch at the neck side (what is the neck side?). This would leave 23 stitches total, but the pattern says there should be 11 stitches left.

DROPS Design 07.10.2016 kl. 08:18:

Dear Charlotte, when you bind off 18 sts for neckline, 24 sts remain, ie 12 sts for each shoulder. Finish each shoulder separately and bind off then 1 st on next row from neckline = 11 sts remain for shoulder. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 13-17