DROPS Baby / 13 / 12

Swab the Deck by DROPS Design

Pusero, housut ja myssy ”Alpaca”-langasta, pehmolelu

Drops 13-12
Pusero, housut ja myssy:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 50/56 - 62/68 - 74/80 (86/92-98/104) cm.
Langanmenekki: Alpaca
Pusero:
50-50-50 (100-100) g nro 302, kameli
joka kokoon 50 g nro 401, ruskea
joka kokoon 50 g nro 100, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g nro 6205, vaaleansininen
joka kokoon 50 g nro 6309, siniharmaa
DROPS Pyöröpuikko ja Sukkapuikot nro 3.
DROPS Pyöröpuikko ja Sukkapuikot nro 2,5.
Neuletiheys: 24 s x 32 krs sileää puikolla nro 3 = 10 x 10 cm.
DROPS Poltettu puunappi (513): 4 kpl.

Housut:
150-150-150 (200-200) g nro 6205, vaaleansininen
DROPS Pyöröpuikko ja Sukkapuikot nro 4.
Neuletiheys: 19 s x 25 krs sileää kaksinkertaisella langalla puikolla nro 4 = 10 x 10 cm.
Muut tarvikkeet: N. 50-60 cm:n pituinen kuminauha.

Myssy:
joka kokoon 50 g nro 302, kameli
+ jäännöslankaa nro 618, beigekirjava (tai käytä nro 302, kameli)
+ jäännöslankoja puseron muista väreistä
DROPS Sukkapuikot nro 2,5.
Neuletiheys: 26 s x 35 krs sileää puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (27)

Saat tämän mallin langat alkaen 25.20€. Lue lisää.
Joustinneule: * 3 o, 3 n *, toista *-*.

Mallineule: Pusero: Katso ruutupiirros M.1, toista piirros lopulliseen mittaan asti - Huom: Mallineule neulotaan sileänä neuleena, neulo kuitenkin 2 krs ainaoikeaa kaikilla piirroksen kohdilla, joihin on merkitty vain 1 krs samanvärisellä langalla, ts. krs:t 1, 8, 15 jne. Neulo siis tällä ruuturivillä 2 krs näin: 1. krs = oikein, 2. krs = nurin.

Kavennusvinkki (koskee raglankavennuksia):
Kavenna oikealta puolelta: Neulo krs:n alussa ja lopussa 2 s oikein yhteen. Kavenna 3:en muiden merkkilangan kohdalla näin (aloita 3 s ennen merkkilankaa): 2 s oikein yhteen, 2 o, nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Kavenna nurjalta puolelta: Neulo krs:n alussa ja lopussa 2 s nurin yhteen. Kavenna 3:en muiden merkkilangan kohdalla näin (aloita 3 s ennen merkkilankaa): 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n, 2 s nurin yhteen - huolehdi siitä, että s:t kääntyvät oikeaan suuntaan oikealta puolelta katsottuna.

PUSERO:

Etu- ja takakappale: Luo pyöröpuikolle nro 2,5 kamelin värisellä langalla 126-138-156 (168-186) s. Neulo 3 cm joustinta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo 1 krs oikein kamelin värisellä langalla, neulo sitten raidoitus M.1:n mukaan - kts. selitys yllä. Kun työn korkeus on n. 16-17-20 (23-25) cm (huolehdi siitä, että jäljellä on vain 1 krs kokonaisesta raidasta), neulo seuraava krs näin: päätä 8 s kädentietä varten, neulo 55-61-70 (76-85) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten ja neulo 55-61-70 (76-85) s (= takakappale). Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

Hiha: Luo kamelin värisellä langalla 36-42-42 (48-48) s jaettuina sukkapuikoille nro 2,5. Neulo 3 cm joustinta (= kääntöreuna), kiinnitä merkkilanka työhön - kaikki mitat otetaan nyt tästä! Neulo vielä 3 cm joustinta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo 1 krs oikein, neulo sitten raidoitus M.1:n mukaan. Samanaikaisesti kun työn pituus on 5 cm, lisää 2 s keskelle hihan alle yht. 6-5-8 (7-9) x 2-3-2 (3-2½) cm:n välein = 48-52-58 (62-66) s. Kun hihan korkeus on n. 17-19-22 (25-29) cm, päätä 8 s keskellä hihan alla (päätä raidan viimeisellä krs:lla) = 40-44-50 (54-58) s. Laita työ odottamaan ja neulo toinenkin hiha.

Olkaosa: Ota hihat samalle pyöröpuikolle etu- ja takakappleen kanssa kädenteitä varten päätettyjen s:iden tilalle = 190-210-240 (260-286) s. Kiinnitä merkkilanka kaikkiin kohtiin, joissa yhdistyvät etu-, takakapple ja hihat = 4 merkkilankaa. Neulo nyt edestakaisin puikolla edessä olevasta oikeasta ”raglanaukosta” lähtien (kun vaate puetaan päälle), kavenna aluksi tämän ”raglanaukon” kohdalla olevan merkkilangan molemmin puolin 3 s. Jatka M.1:n mukaan ja huolehdi siitä, että raidoitus jatkuu oikeasta kohdasta etu- ja takakappaleessa. Tee samalla raglankavennukset - kts. Kavennusvinkki yllä - kavenna joka 2. krs: 14-16-18 (20-22) kertaa.
Kaikkien kavennusten jälkeen puikolla on 72-76-90 (94-104) s jäljellä. Siirrä s:t apulangalle ja neulo raglanreunukset ja tämän jälkeen pääntien reunus.

Raglanreunus: Poimi hihan raglanaukosta sukkapuikoille nro 2,5 kamelin värisellä langalla n. 32-41 s (jaollinen 3:lla + 2). Neulo joustinta 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa (neulo tällä s:lla ainaoikeaa). Päätä s:t löyhästi kun joustimen pituus on 2 cm. Toista pitkin etukappaleen raglanaukkoa, mutta päätä 2:en krs:n jälkeen tasavälein 3 napinläpeä varten (päätä 1 napinläpeä varten myös pääntien reunassa) -1 napinläpi = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla 2 uutta s päätettyjen tilalle.

Pääntien reunus: Siirrä pääntien apulangan s:t jaettuina sukkapuikoille nro 2,5 ja poimi kummastakin raglanreunuksesta kamelin värisellä langalla 7-8-7 (8-6) s = 86-92-104 (110-116) s. Neulo edestakaisin raglanaukosta lähtien näin: 1 krs oikein nurjalta puolelta, 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo seuraava krs näin nurjalta puolelta: 1 ainaoikeinneulottu reuna-s, * 3 n, 3 o *, toista *-* ja neulo lopuksi 1 ainaoikeinneulottu reuna-s. Jatka joustinta 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa. Päätä samalla 1:en krs:n jälkeen 1 napinläpeä varten muiden yläpuolella raglanreunuksessa - toista napinläpi kun joustimen pituus on 4-4-4 (5-5) cm. Päätä s:t löyhästi kun joustimen pituus on 5-5-5 (6-6) cm.
Käännä pääntien reunus kaksinkertaiseksi nurjalle puolelle ja kiinnitä siistein pistoin.

Viimeistely: Laita raglanreunukset päällekkäin napinläpiosa ylimpänä ja ompele yhteen alareunassa. Ompele kainalosaumat. Kiinnitä napit. Käännä hihojen joustimet kaksinkertaisiksi nurjalle puolelle ja kiinnitä - huolehdi siitä, että sauma ei kiristä.

HOUSUT:

Housut neulotaan vyötäröltä alaspäin.
Luo pyöröpuikolle nro 4 kaksinkertaisella vaaleansinisellä langalla 92-96-98 (102-106) s. Neulo 2 cm sileää neuletta vyötärön reunusta varten, kiinnitä merkkilanka työhön - kaikki mitat otetaan nyt tästä. Kiinnitä merkkilanka keskelle eteen ja keskelle takaa (= 46-48-49 (51-53) s merkkilankojen välissä). Jatka sileää neuletta kunnes työn korkeus on 12-14-15 (15-15) cm. Lisää nyt keskiedun 4:än s:n molemmin puolin 1 s. Lisää poimimalla edellisen krs:n s puikolle ja neulomalla tämä oikein. Lisää joka 2. krs yht. 8-9-9 (10-11) kertaa = 108-114-116 (122-128) s. Kaikkien lisäysten jälkeen työn korkeus on n. 18-21-22 (23-24) cm. Päätä seuraavalla krs:lla 6 s keskellä edessä ja keskellä takana (ts. 3 s merkkilankojen molemmin puolin) = 48-51-52 (55-58) s kummassakin lahkeessa.

Lahje: Siirrä toisen lahkeen s:t apulangalle ja jaa toisen lahkeen s:t sukkapuikoille nro 4. Jatka sileää neuletta - kiinnitä merkkilanka lahkeen sisäpuolelle. Samanaikaisesti kun lahkeen pituus on 4 cm, kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 s - toista kavennus vielä 3 x 2-3-4 (5-6) cm:n välein = 40-43-44 (47-50) s. Kun lahkeen korkeus on 12-15-18 (23-28) cm, lisää tasavälein määrä s:ita seuraaviksi: 48-48-54 (54-60) s. Neulo nyt 10 cm joustinta (= 3 o, 3 n), päätä s:t löyhästi.
Neulo toinen lahje samalla tavalla.

Viimeistely: Ompele haarasauma. Käännä ylimmät 2 cm nurjalle puolelle ja kiinnitä. Pujota kuminauha vyötärön reunukseen. Käännä joustimet lahkeiden alareunoissa ylös.

>hr/>

MYSSY:

Sopii päänkooille:
n. 40/42 - 43/45 (48/50 - 50/52) cm

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.2 ja M.3.

Kavennusvinkki:
Kavenna ennen merkkilankaa: 2 s oikein yhteen.
Kavenna merkkilangan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

Myssy: Luo kamelin värisellä langalla 96-104 (112-120) s jaettuina sukkapuikoille nro 2,5. Neulo 6 cm sileää neuletta, neulo sitten 1 krs nurin (= kääntöreuna) ja 1 krs oikein. Neulo sitten M.2:n mukaan kerran korkeudessa. Vaihda kamelin väriseen lankaan, neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten M.3:n mukaan ja säädä samalla tasavälein 1. krs:lla määrä s:ita seuraaviksi: 96-102 (108-120) s. Kun työn korkeus on 13-15 (16-17) cm kääntöreunasta mitattuna, säädä määrä s:ita seuraaviksi: 90-100 (110-120) s. Kiinnitä nyt 5 merkkilankaa työhön 18-20 (22-24) s:n välein. Jatka sileää neuletta ja kavenna samalla joka krs jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s kunnes puikoilla on 10 s jäljellä - kts. Kavennusvinkki. Vedä kaksinkertainen lanka jäljellä olevien s:iden läpi, kiristä ja päättele huolellisesti. Käännä alareuna nurjalle puolelle ja kiinnitä - huolehdi siitä, että sauma ei kiristä.

Tupsu: Tee kamelin värisestä langasta 1 tupsu halkaisijaltaan n. 4 cm - kts. selitys kotisivultamme www.garnstudio.com. Kiinnitä tupsu myssyn päälaelle.

Pehmolelu ”Sormikukko”: Katso ohjeesta b13-34

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Pääntien reunus: Siirrä pääntien apulangan s:t jaettuina sukkapuikoille nro 2,5 ja poimi kummastakin raglanreunuksesta kamelin värisellä langalla 7-8-7 (8-6) s = 86-92-104 (110-116) s.
Päivitetty nettiin: 29.01.2010

Piirros

= beigekirjava
= luonnonvalkoinen
= siniharmaa
= vaaleansininen
= ruskea
= kameli
= oikea s
= nurja s

Kommentit (27)

Näppäile kommenttisi tähän!

Maarit Bäcklander 11.12.2018 - 10:21:

Hej! var tydligen inte tillräckligt tydlig i min fråga. Först skall man minska 8 maskor under ärmen i del ÄRM i beskrivningen. I del Axelparti skall man minska 3 maskor på var sida av märktråden vid" raglanöppningen". Frågan gäller om dessa tre maskor skall användas när man plockar 32-41 längs raglanöppningen eller inte.

DROPS Design 12.12.2018 kl. 09:16:

Hei Maarit. De 3 maskene du feller før du begynner på raglanen er for å gi plass til raglanstolpen, så du plukker ikke opp masker over disse. God fornøyelse

Maarit Bäcklander 07.12.2018 - 13:54:

Hej! Jag skall börja sticka resåren vid raglanöppningen, jag undrar om man skall även använda de tre maskorna vid raglanöppningen eller inte till resåren?

DROPS Design 11.12.2018 kl. 08:54:

Hei Maarit. Hvilke 3 masker sikter du til? Du skal sette alle maskene langs halsen på en tråd, disse strikkkes det halskant over senere. Så plukker du opp masker langs raglanåpningen på armen (pass på at antall masker er delelig med 3+2). Videre strikker du vrangbord over disse maskene, med 1 kantmaske i hver side, til vrangborden måler 2 cm. Gjør det samme langs raglanåpningen på forstykket, men her legges inn knappehull. Når begeg stolpene er ferdige settes maskene rundt halsen tilbake på pinnen, det plukkes opp masker på toppen av hver av raglanstolpene du akkurat strikket, også strikkes halskanten oppover. God fornøyelse.

Anne-Berit Eriksen 04.05.2017 - 20:45:

Skal raglan-fellingen begynne på 1. omgang etter at alle maskene er samlet på pinnen? Hvis den skal, da blir det jo åpent fra under ermet. Er det rett?

DROPS Design 08.05.2017 kl. 09:08:

Hei Anne-Berit, Åpningen skal syes sammen til slutt, under montering. Mvh, Deirdre

Antje 13.10.2016 - 12:08:

Hallo, ich habe eine Frage bezüglich der Krausrippen im Pullover. In der Erklärung steht, dass man die einzelnen R im Diagr., also 1., 8., 15. usw.als Krausrippe stricken soll. Danach steht jedoch die Erklärung der Krausrippe, die mich verwirrt. Dort steht: 1Krausrippe: 1.R.=re 2.R.=li Eine Krausrippe besteht doch aber aus 2R. rechts, oder? Danke im Voraus. Grüße

DROPS Design 13.10.2016 kl. 13:45:

Liebe Antje, wenn man Krausrippe in der Runde strickt, muss man aber 1. R re, 2.R li stricken - wie im Video gezeigt.

Elaine Hébert 20.03.2016 - 12:51:

Je crois qu'il s'est glissé une erreur dans le nombre de mailles, dans la création du chandail. Lorsque l'on ajoute les manches sur la broche circulaire avec le dos et le devant, le nombre de mailles totales pour la grandeur 12-18 mois ne devrait-il pas être 240 ?

DROPS Design 21.03.2016 kl. 13:32:

Bonjour Mme Hébert, vous avez tout à fait raison, la correction a été faite, on doit bien avoir 240 m en taille 12/18 mois. Merci. Bon tricot!

Susan 29.10.2015 - 13:46:

Hallo, ich benötige Hilfe bei der Zunahme der Hose. ich kann leider mit folgendem Satz nichts anfangen: Jetzt 1 M auf jeder Seite der 4 M in der Mitte vorne aufnehmen. Was bedeutet: 4 M?

DROPS Design 05.11.2015 kl. 12:35:

Sie haben ja vorne und hinten je 1 Markierer zur Kennzeichnung der vorderen und hinteren Mitte angebracht. Nun soll beidseitig von 4 M, die sich an der vorderen Mitte befinden, je 1 M zugenommen werden. D.h. Sie arbeiten wie folgt: Stricken, bis noch 2 M vor dem Markierer an der vorderen Mitte übrig sind, 1 M zu nehmen, 4 M stricken (der Markierer liegt genau in der Mitte davon), 1 M zunehmen.

ConnyT 30.07.2014 - 14:34:

Leider habe ich meine Frage vom 27.07. noch keine Antwort erhalten, deshalb formuliere ich sie nochmal. Wo beginne ich die Raglanöffnung? An welcher Stelle nehme ich jeweils die drei Maschen ab? Direkt am Übergang zwischen Ärmel und Körper und wie verfahre ich dann mit den Raglanabnahmen an dieser Stelle?

DROPS Design 31.07.2014 kl. 11:46:

Leider ist es nicht immer möglich, kurzfristig auf alle Fragen zu antworten. Sie stricken die Raglanpasse in Hin- und Rück-R. Die R beginnt direkt am Markierer rechts vorne. Sie stricken direkt 2 M re zusammen, dann stricken Sie so weit, bis noch 3 M vor dem nächsten Markierer übrig sind, dann 2 M re zus., 2 M re (der Markierer liegt dazwischen), 2 M überzogen zus. An den folgenden Markierern wdh und am Ende der R 2 M re zus. D.h. Sie nehmen beidseitig jedes Markierers je 1 M ab = 8 M abgen.

ConnyT 27.07.2014 - 10:58:

Beginne ich die Raglanöffnung direkt am Übergang zwischen Ärmel und Körper, nachdem ich jeweils die 3 Maschen für die Öffnung abgenommen habe? Wenn ja, wie verfahre ich dann mit den Raglanabnahmen an dieser Stelle?

Dolina Von Raedern 05.04.2014 - 19:16:

Hallo. zur Passe habe ich eine Frage. Für die Raglanabnahmen soll ich bei jeder 2. Reihe abnehmen. Heißt das, ich nehme nur in den rechts gestrickten Reihen ab oder in den Hin- und Rückreihen und stricke dann hin und zurück ohne Abnahmen im Wechsel? Ist übrigens toll, dass man hier solche Fragen stellen kann und auch schnell eine Antwort bekommt. Dafür ein herzliches Dankeschön. Dolina

DROPS Design 06.04.2014 kl. 12:44:

Liebe Frau Von Raedern, Sie nehmen normalerweise in jeder 2. R ab, d.h. z.B. nur in Hin-R. Jedoch zählt die Krausrippe als 1 R, daher "verschieben" sich die Abnahmen dann in die Rück-R, da Sie an dieser Stelle erst in der 3. R, die auf die letzte Abnahmen folgt, abnehmen. Hin- und Rück-R zählen also jede für sich als 1 R, nur bei den Krausrippen zählen Hin- und Rück-R als eine einzige R. (Sie stricken die Krausrippen dann übrigens wie folgt: Hin-R: re, Rück-R: re)

Brolly Marie-jeanne 26.02.2014 - 15:22:

Bonjour , je tricote cette layette pour mon neveu et je voudrais savoir si la hauteur des manches est calculée à partir du bas des côtes au commencement donc du tricot En vous remerciant cordialement mme brolly

DROPS Design 26.02.2014 kl. 15:49:

Bonjour Mme Brolly, après les 3 premiers cm de côtes du bas de la manche, on place un marqueur et on mesure désormais à partir de ce marqueur. On commence ainsi les augmentations à 5 cm, et on rabat les mailles pour le raglan à la hauteur indiquée pour chaque taille après ce marqueur. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 13-12