Winter Snuggles by DROPS Design

Takki, housut, pipo, lapaset, sukat ja huopa Alpaca-langasta

  • Winter Snuggles / DROPS Baby 13-5 - Takki, housut, pipo, lapaset, sukat ja huopa Alpaca-langasta
  • Winter Snuggles / DROPS Baby 13-5 - Takki, housut, pipo, lapaset, sukat ja huopa Alpaca-langasta
  • Winter Snuggles / DROPS Baby 13-5 - Takki, housut, pipo, lapaset, sukat ja huopa Alpaca-langasta
  • Winter Snuggles / DROPS Baby 13-5 - Takki, housut, pipo, lapaset, sukat ja huopa Alpaca-langasta
  • Winter Snuggles / DROPS Baby 13-5 - Takki, housut, pipo, lapaset, sukat ja huopa Alpaca-langasta
Drops 13-5
Takki, housut, pipo, lapaset ja sukat:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 50/56 - 62/68 - 74/80 (86/92-98/104) cm
Tarvikkeet: Alpaca-lankaa
Koko settiin:
250-300-350 (400-450) g nro 100, luonnonvalkoinen
100-100-100 (100-150) g nro 618, beigemeleerattu
DROPS Puunappi (503): 8-8-8 (9-9) kpl.

Tai:

Takkiin:
100-150-150 (150-200) g nro 100, luonnonvalkoinen
50-50-100 (100-100) g nro 618, beigemeleerattu
DROPS Puunappi (503): 6-6-6 (7-7) kpl.

Housuihin:
150-150-150 (200-200) g nro 100, luonnonvalkoinen
50-50-50 (50-50) g nro 618, beigemeleerattu
DROPS Puunappi (503): 2 kpl.

Pipoon:
50-50-50 (100-100) g nro 100, luonnonvalkoinen
+ jäännöslankaa nro 618, beigemeleerattu

Sukkiin ja lapasiin:
50-50-100 (100-100) g nro 618, beigemeleerattu
+ jäännöslankaa nro 100, luonnonvalkoinen

DROPS Pyöröpuikko ja Sukkapuikot nro 3.
DROPS Pyöröpuikko ja Sukkapuikot nro 2,5 (joustinneuleeseen).
Neuletiheys: 24 s x 32 krs sileää = 10 x 10 cm.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 19.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

TAKKI:

Joustinneule: * 2 o, 2 n *, toista *-*.

Ainaoikeinneule (edestakaisin puikolla):
Neulo kaikki krs:t oikein.

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1-M.4. Neulo koko mallineule sileänä.

Etu- ja takakappale: Takki neulotaan edestakaisin pyöröpuikolla etureunasta lähtien. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla 144-160-172 (200-212) s (sis. 1 reunas-s kummassakin etureunassa). Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta. Neulo sitten joustinta, kummassakin etureunassa 1 reuna-s ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Kun joustimen pituus on 3-4-4 (5-5) cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja säädä samanaikaisesti määrä s:oita seuraaviksi: 123-135-147 (171-183) s. Neulo sitten 1 krs oikein nurjalta puolelta ja 1 krs oikein oikealta puolelta. Kiinnitä merkkilanka 31-34-37 (43-46) s kummankin reunan päästä = 61-67-73 (85-91) s merkkilankojen välissä = takakappale – anna merkkilankojen roikkua työssä mukana jatkossa. Neulo M.1:n mukaan, kummassakin reunassa kuitenkin 1 reuna-s, neulo sitten seuraava krs näin: 1 reuna-s, seuraavilla 108-120-132 (156-168) s:lla M.2A:n mukaan, M.2B (= 13 s ) ja 1 reuna-s. Jatka mallineuletta samalla tavalla.
Lue loput katkelmasta ennen kuin neulot!
Kun työn pituus on n. 15-17-21 (25-28) cm – sopeuta niin että olet neulonut n. 2 krs luonnonvalkoisella langalla ”pilkku”-krs:n jälkeen – jatka neulomalla M.3:n mukaan samalla tavalla, eli 1 reuna-s, seuraavilla 108-120-132 (156-168) s:lla M.3A:n mukaan, M.3B (= 13 s) ja 1 reuna-s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 17-18-21 (24-26) cm, jaa työ kolmeen osaan kummankin merkkilangan kohdalla kädenteitä varten ja neulo osat erikseen valmiiksi.

Takakappale: = 61-67-73 (85-91) s. Luo kumpaankiin reunaan 1 uusi s (= reuna-s saumaa varten) = 63-69-75 (87-93) s. Jatka neulomalla M.3:n mukaan, kummassakin reunassa 1 reuna-s. Kun työn pituus on 27-29-33 (37-40) cm, päätä keskimmäiset 21-23-25 (25-27) s pääntietä varten. Päätä vielä seuraavalla krs:lla pääntien reunasta 2 s = 19-21-23 (29-31) s jäljellä kummallakin olalla. Päätä s:t kun M.3 on valmis, työn pituus on n. 28-30-34 (38-41) cm – Huom: Jos työn pituus on tätä lyhyempi, jatka luonnonvalkoisella langalla lopulliseen mittaan asti.

Vasen etukappale: = 31-34-37 (43-46) s. Luo kohti kädentietä 1 uusi s (= reuna-s saumaa varten) = 32-35-38 (44-47) s. Jatka neulomalla M.3:n mukaan, kummassakin reunassa 1 reuna-s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 24-26-29 (33-35) cm, siirrä etureunan uloimmat 7-8-9 (9-9) s apulangalle pääntietä varten. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 2 x 2 s ja 2-2-2 (2-3) x 1 s = 19-20-23 (29-31) s jäljellä olalla. Päätä s:t kun etukappale on saman pituinen kuin takakappale.

Oikea etukappale: Neulo kuten vasen, mutta tämän peilikuvaksi.

Hiha: Lue koko hihan ohje ennen kuin neulot!
Luo 48-52-56 (60-64) s jaettuina sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 krs oikein ja jatka sitten neulomalla joustinta. Kun työn pituus on 5 cm, kiinnitä merkkilanka työhön – kaikki mitat otetaan nyt tästä! Kun työn pituus on 5 cm, vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 1 krs oikein ja säädä samalla määrä s:oita seuraaviksi: 40-42-44 (46-48) s. Neulo 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Neulo sitten M.1:n mukaan – sopeuta keskikohta, katso piirroksen nuolta. Kun M.1 on valmis jatka neulomalla M.2:n mukaan (sopeuta keskikohta nuolen mukaan) kunnes työn pituus on 16-17-19 (23-27) cm, jatka sitten neulomalla M.4:n mukaan. Samanaikaisesti kun työn pituus on 7 cm, lisää keskelle hihan alle 2 s yht. 7-8-9 (11-12) kertaa koossa 1/3 + 6/9 + 12/18 kk + 2 v: joka 5. krs, koossa 3/4 v: joka 6. krs = 54-58-62 (68-72) s – lisätyillä s:illa neulotaan juoksevasti mallineuletta. Päätä s:t löyhästi kun M.4 on valmis, työn pituus on n. 19-20-22 (26-30) cm merkkilangasta mitattuna – Huom: Jos työn pituus on tätä lyhyempi jatka luonnonvalkoisella langalla lopulliseen mittaan asti.

Viimeistely: Ompele olkasaumat.

Etureunus: Poimi pitkin vasenta etukappaletta puikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla 74-78-86 (94-102) s. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta ja 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo sitten joustinta, kummassakin reunassa 2 ainaoikeaa s ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Kun etureunuksen pituus on n. 2,5 cm, päätä s:t joustinta neuloen. Toista pitkin oikeaa etukappaletta, mutta kun etureunuksen pituus on n. 1 cm, päätä 5-5-5 (6-6) napinläpeä varten tasavälein – alin napinläpi sijoitetaan n. 1 cm alareunasta ja ylin n. 4-6 cm ylhäältä (päätä yhtä napinläpeä varten myös pääntien reunassa).
1 napinläpi = päätä 2 s (parhaan tuloksen saat jos päätät 2 nurjaa s oikealta puolelta katsottuna) ja luo seuraavalla krs:lla 2 uutta s päätettyjen tilalle.

Pääntien reunus: Poimi pääntien reunasta ja etureunoista puikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla n. 86-110 s – sis. apulankojen s:t edessä ( s-määrän on oltava jaollinen 4:llä + 2). Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta ja 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo sitten joustinta, kummassakin etureunassa 2 ainaoikeaa s ja 2 oikeaa s (oikealta puolelta katsottuna). Kun joustimen pituus on n. 1 cm, päätä oikeassa etureunassa yhtä napinläpeä varten muiden yläpuolella (neulo 3. ja 4. s reunasta oikein yhteen ja tee 1 langankierto puikolle). Kun joustimen pituus on 3-4-4 (5-5) cm, päätä vielä yhtä napinläpeä varten samalla tavalla. Kun pääntien reunus on 4-5-5 (6-6) cm, päätä s:t joustinta neuloen.
Taita pääntien reunus kaksinkertaiseksi nurjalle puolelle ja ompele kiinni pienin siistein pistoin.
Kiinnitä hihat paikoilleen ja kiinnitä napit.
Taita hihojen joustimet kaksinkertaisiksi oikealle puolelle.

HOUSUT:

Joustinneule: * 2 o, 2 n *, toista *-*.

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Neulo koko mallineule sileänä.

Napinlävet: Päätä edessä kahta napinläpeä varten n. 8-9-10 (11-12) cm:n välein.
1 napinläpi = päätä 2 s (parhaan tuloksen saat jos päätät 2 nurjaa s oikealta puolelta katsottuna), ja luo seuraavalla krs:lla 2 uutta s päätettyjen tilalle.

Kavennusvinkki:
Huom: Tee kavennukset lahkeen sisäpuolella yhden s:n sisäpuolella merkkilangan molemmin puolin.
Kavenna näin ennen merkkilankaa: 2 s oikein yhteen.
Kavenna näin merkkilangan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

Housut: Työ neulotaan suljettuna neuleena ylhäältä alas.
Luo sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla 160-168-176 (184-192) s – krs:n alku = keskellä takana. Neulo 1 krs nurin, jatka sitten neulomalla joustinta.
Kun joustimen pituus on 2 cm, päätä edessä kahta napinläpeä varten – katso selitys yllä. Kun työn pituus on 4 cm, kinnitä merkkilanka keskelle eteen (osoittaa taittoreunaa) – kaikki mitat otetaan nyt tästä! Kun työn pituus on 2 cm, päätä taas edessä kahta napinläpeä varten kuten edellä (huolehdi siitä, että napinlävet tulevat vastakkain, kun joustinta taitetaan merkkilangan kohdalta). Kun joustimen pituus on 4 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo 1 krs oikein ja säädä samalla määrä s:oita seuraaviksi: 114-120-126 (132-138) s. Neulo 1 krs nurin ja 1 krs oikein.

Kohotus takana: Neulo nyt M.2A:n mukaan ja neulo samalla takana olevaa kohotusta näin: neulo krs:n alusta 9-10-10 (11-11) s, käännä työ (jotta ei muodostuisi reikää, nosta 1. s kun neulot takaisinpäin ja kiristä lankaa hieman). Neulo 18-20-20 (22-22) s ja käännä työ. Jatka samalla tavalla vielä 10 kertaa ja neulo aina 9-10-10 (11-11) s enemmän joka kerta kuin työtä käännetään (= 12 krs). Neulo sitten kaikilla s:illa M.2A:n mukaan ympäri työn.

Lisäykset: Kun työn pituus on 13-16-17 (18-19) cm edessä olevasta merkkilangasta mitattuna, kiinnitä 1 uusi merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 57-60-63 (66-69) s:n jälkeen. Lisää nyt näiden merkkilankojen molemmin puolin 1 s (= 4 lisättyä s/lisäys-krs) joka 3. krs yht. 6 kertaa = 138-144-150 (156-162) s. Viimeisen lisäyksen jälkeen työn pituus on n. 18-21-22 (23-24) cm.

Lahje: Aloita keskeltä takaa ja neulo 69-72-75 (78-81) s, siirrä jäljellä olevat s:t apulangalle. Neulo suljettua neuletta puikoilla (jatka M.2A:n mukaan kuten aiemmin) – kiinnitä merkkilanka lahkeen sisäpuolelle = krs:n alku. Kavenna nyt merkkilangan molemmin puolin 1 s – lue kavennusvinkki yllä: yht. 13-12-11 (11-11) kertaa koossa 1/3 kk: joka 3. krs, koossa 1/6 kk: joka 4. krs, koossa 12/18 kk: joka 5. krs, koossa 2 v: joka 7. krs, koossa 3/4 v: vuorotellen joka 8. ja joka 9. krs = 43-48-53 (56-59) s. Kun työn pituus on n. 30-36-40 (46-52) cm – huolehdi siitä, että olet neulonut ainakin 2 krs luonnonvalkoisella langalla ”pilkku”-kerroksen jälkeen – neulo M.1:n mukaan – aloita piirroksen yläreunasta ja katso keskikohtaa osoitaavaa nuolta (= lahkeen ulkoreuna). Kun M.1 on valmis, vaihda luonnonvalkoiseen lankaan ja sukkapuikkoihin nro 2,5. Neulo 1 krs oikein ja lisää samalla määrä silmukoita seuraaviksi: 68-72-76 (80-84) s. Neulo sitten 10 cm joustinta ja päätä sitten s:t löyhästi joustinta neuloen.
Neulo toinen lahje vastaavasti.

Housunkannattimet: Luo puikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla 12 s ja neulo joustinta, kummassakin reunassa 1 s ainaoikeaa ja 2 s oikein (oikealta puolelta katsottuna). Päätä s:t kun kannattimen pituus on n. 34-40-48 (58-64) cm. Neulo toinenkin kannatin. Kiinnitä kannattimet housujen takaosaan (joustimen sisäpuolelle) n. 8-9-10 (11-12) cm:n välein. Kiinnitä nappi housunkannattimien toiseen päähän n. 2 cm reunasta – kannattimet laitetaan ristiin selässä, sovita mielellään vaate, jotta voisit sijoittaa napit parhaiten.

PIPO:

Sopii päänkooille:

n. 40/42 - 42/44 - 44/46 (46/48 - 48/50) cm.

Mallineule: Katso ruutupiirros M.2. Neulo koko mallineule sileänä.

Pipo: Luo 112-116-120 (124-132) löyhää s jaettuina sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla ja neulo 1 krs nurin. Neulo sitten joustinta 2 o/ 2 n. Kun työn pituus on 10 cm, vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja jatka neulomalla sileää M.2A:n mukaan ja säädä samalla 1. krs:lla joustimen jälkeen määrä s:oita seuraaviksi: 90-96-102 (108-114) s. Kun työn pituus on 17-17-18 (19-20) cm, kiinnitä 6 merkkilankaa työhön 15-16-17 (18-19) s:n välein. Jatka neulomalla M.2A:n mukaan ja kavenna samanaikaisesti kaikkien merkkilankojen molemmin puolin 1 s – lue kavennusvinkki (housujen ohjeesta): joka 2. krs: 6-7-7 (6-6) kertaa ja sitten joka krs: 0-0-0 (2-2) kertaa = 18-12-18 (12-18) s jäljellä puikoilla – s jotka eivät kavennusten takia sovi mallineuleeseen neulotaan luonnonvalkoisella langalla. Vedä kaksinkertainen lanka jäljellä olevien s:iden läpi, kiristä ja päättele huolellisesti. Taita joustimen alimmat 5 cm ylös, pipon korkeus on nyt n. 15-16-17 (18-19) cm.

Lankapallo: Tee luonnonvalkoinen lankapallo halkaisijaltaan n. 4-5 cm (selitys osoitteessa www.garnstudio.com) ja kiinnitä se ylimmäksi pipoon.

LAPASET:

Mallineule: Katso ruutupiirros M.5. Neulo koko mallineule sileänä.

Lapanen: Neulo 3:een suurimpaan kokoon peukalo, 2:een pienimpään kokoon ei neulota peukaloa.
Luo 36-40-44 (48-52) s jaettuina sukkapuikoille nro 2,5 beigemeleeratulla langalla. Neulo 1 krs nurin, neulo sitten joustinta 2 o/ 2 n. Kun työn pituus on 8-8-10 (10-12) cm, jatka neulomalla sileää ja lisää samanaikaisesti 1. krs:lla määrä s:oita seuraaviksi: 38-42-46 (50-54) s.

3 suurinta kokoa: Kun olet neulonut 1 (2-3) cm sileää, siirrä krs:n viimeiset 5 (6-6) s apulangalle peukaloa varten. Luo seuraavalla krs:lla 5 (6-6) uutta s näitten tilalle.

Kaikki koot: Kun työn pituus on 10-11-12 (13-14) cm, neulo käden keskimmäisillä 13 s M.5:n mukaan, neulo muut s:t beigemeleeratulla langalla – muista ottaa pitkät langanpäät mukaan kun neulot, jotta sormet eivät takerru niihin kun lapanen puetaan päälle – lankaa ei tarvitse liittää mukaan koko neuleen ympäri, vain edestakaisin mallineule-s:illa. Kun M.5 on valmis jatka beigemeleeratulla langalla kaikilla s:illa. Kun työn pituus on 15-16-18 (19-21) cm, kiinnitä merkkilanka kumpaankiin sivuun. Kavenna nyt kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s joka krs kunnes puikoilla on 10 s jäljellä – lue kavennusvinkki (housujen ohjeesta). Vedä lanka jäljellä olevien s:iden läpi, kiristä ja päättele. Taita joustimen alimmat 4-4-5 (5-6) cm ylös, lapasen pituus on nyt n. 13-14-16 (17-18) cm.

Peukalo: Siirrä apulangan 5 (6-6) s takaisin sukkapuikolle nro 2,5 ja poimi näiden yläpuolella olevasta reunasta 7 (8-8) s puikolle = 12 (14-14) s. Neulo nurjaa suljettuna neuleena kunnes peukalon pituus on 3 (4-5) cm. Neulo nyt kaikki s:t yhteen pareittain. Vedä lanka jäljellä olevien s:iden läpi ja kiristä. Neulo toinenkin lapanen.

SUKAT:

Sukan jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14-15) cm.

Sukka: Luo 44-48-48 (52-56) s jaettuina sukkapuikoille nro 2,5 beigemeleeratulla langalla. Neulo 1 krs sileää, jatka sitten neulomalla joustinta 2 o/ 2 n kunnes työn pituus on 4-5-5 (6-7) cm. Neulo 1 krs sileää ja kavenna samalla tasavälein 4-8-4 (8-8) s = 40-40-44 (44-48) s. Neulo nyt kantapää näin: neulo 3-3½-3½ (4-4½) cm sileää edestakaisin keskimmäisillä 16-16-16 (18-18) s takana.

Kantapääkavennukset:
1. krs (= oikea puoli): Neulo 9-9-9 (10-10) o, 2 s kiertäen oikein yhteen, 1 o, käännä työ.
2. krs: Nosta 1 s, 3-3-3 (4-4) n, 2 s nurin yhteen, 1 n, käännä työ.
3. krs: Nosta 1 s, 4-4-4 (5-5) o, 2 s kiertäen oikein yhteen, 1 o, käännä työ.
4. krs: Nosta 1 s, 5-5-5 (6-6) n, 2 s nurin yhteen, 1 n, käännä työ.
5. krs: Nosta 1 s, 6-6-6 (7-7) o, 2 s kiertäen oikein yhteen, 1 o, käännä työ.
6. krs: Nosta 1 s, 7-7-7 (8-8) n, 2 s nurin yhteen, 1 n, käännä työ.
7. krs: 2 s oikein yhteen, 6-6-6 (8-8) o, 2 s kiertäen oikein yhteen = 8-8-8 (10-10) s puikolla (= yht. 32-32-36 (36-40) s ).

Poimi kantapään molemmin puolin 7-8-8 (9-11) s puikolle ja laita kaikki s:t samalle puikolle = 46-48-52 (54-62) s. Jatka neulomalla kaikilla s:illa sileää. Kavenna samanaikaisesti ylimpien 18-20-22 (24-26) s molemmin puolin 1 s joka 2. krs yht. 7 kertaa = 32-34-38 (40-48) s. Kun jalan pituus on 8-9-10 (12-12) cm (kantapääkavennusten aloituskohdasta mitattuna), kiinnitä kumpaankiin sivuun 1 merkkilanka. Kavenna nyt merkkilankojen molemmin puolin 1 s joka krs (= 4 kavennusta/krs) yht. 7-7-8 (8-10) kertaa. Vedä lanka jäljellä olevien s:iden läpi ja päättele huolellisesti.

Huopa: Katso ohjeesta 10-13

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 30.05.2006
Housut: Kohotus takana: Jatka samalla tavalla vielä 10 kertaa ja neulo aina 9-10-10 (11-11) s enemmän joka kerta kun työtä käännetään (= 12 krs).

Piirros

symbols = luonnonvalkoinen
symbols = beigekirjava
symbols = keskikohta

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 13-5) .

Kommentit / Kysymykset (107)

country flag Ute Ortland wrote:

Liebes Team, ich habe leider nochmal eine Frage: Ich bin etwas irritiert. Wird die Hose in Runden oder Reihen gestrickt? Ich steige da nicht ganz durch. Vielen Dank für Ihre Hilfe. Gruß Ute

16.02.2022 - 23:38

DROPS Design answered:

Liebe Frau Ortland, die Hose wird in der Runde von oben nach unten gestrickt, Sie stricken eine gefaltete Kante und dann eine Erhöhung (in Reihen) dann stricken Sie wieder in der Runde mit Zunahmen - dann teilen Sie die Arbeit für die Beine, die in der Runde, separat gestrickt werden. Viel Spaß beim stricken!

17.02.2022 kl. 10:21

country flag Ute Ortland wrote:

Liebes Team, ich stricke das erste Mal so ein Muster. Jetzt bin ich bei der Reihe 13 M 3 und habe 67 M plus 2 Rand-Maschen für den Rücken. Aber das Muster besteht aus 75 M. Wie passe ich das jetzt so an, dass es weiter gut aussieht? Auch bei den Vorderteilen muss das Muster ja angepasst werden. Vielen Dank für Ihre Hilfe. Gruß Ute

04.02.2022 - 10:37

DROPS Design answered:

Liebe Ute, meinen Sie nach der Verteilung in die 2. Größe? Dann stricken Sie Rückenteil im Muster genau so wie zuvor, dh schreiben Sie auf das Diagram, welche Masche ist Ihre erste Masche und welche ist die letzten, dann stricken Sie in der Höhe wie zuvor damit das Muster forsetzt. Bei den Vorderteilen stricken Sie genau so das gleiche, dh beim rechten Vorderteil stricken Sie M.3A dann M;3B bis die letzte Masche und beim linken M.3A wie zuvor und mit M.3B enden . Viel Spaß beim stricken!

04.02.2022 kl. 13:17

country flag Ute Ortland wrote:

Liebes Team, da ich mit dem Muster bei der Jacke mit einer Rückreihe beginne, muss ich das Diagramm 1. Reihe von links nach rechts oder von rechts nach links lesen? Irgendwie bekomme ich das Muster nicht richtig hin. Vielen Dank für die Hilfe und Grüße von Ute

02.02.2022 - 13:56

DROPS Design answered:

Liebe Ute, die 1. Reihe in M.1 ist eine Rückreihe, so daß die letzte Reihe auch eine Rückreihe wird (und M.2 fängt bei einer Hinreihe); so bei den Rückreihen lesen Sie links nach rechts und bei den Hinreihen rechts nach links. Bei der 3. Reihe stricken Sie: 1 Randmasche, (M.1 x 7-7-9-10-11 Mal = 112-112-144-160-176 Maschen), die ersten 9-9-1-9-5 Maschen (von links gelesen) so ist das Muster symmetrisch und 1 Randmasche. Viel Spaß beim stricken!

02.02.2022 kl. 14:28

country flag Emily Ahjolinna wrote:

Jag stickar största storleken på koftan och får inte ihop det att arbetet ska första vara 28cm för M.3A+B för att arbetet sen ska mäta 26cm för märktrådarna till ärmarna? Var räknar man ifrån i så fall?

28.01.2022 - 04:56

DROPS Design answered:

Hej Emily, du deler arbejdet når det måler 26 cm og strikker M.3 når arbejdet måler 28 cm (målt fra samme sted) omvendt rækkefølge i de mindre størrelser, så vi skriver læse resten af afsnittet før det strikkes. God fornøjelse!

03.02.2022 kl. 14:29

country flag Jelena Pape wrote:

Guten Tag Wo muss ich beim anderen Fäustling die Maschen für den Daumen auf eine Hilfsnadel nehmen ?

11.01.2022 - 09:54

DROPS Design answered:

Liebe Frau Pape, bei den 2. Fäustling stellen Sie die 5-6 Maschen der Runde still. Viel Spaß beim stricken!

11.01.2022 kl. 14:16

country flag Annette wrote:

Hallo, wie kann ich bei 144 M im Bündchen, beim Weiterstricken mit einer dickeren Nadel, die Maschenzahl auf 123 angleichen? Vielen Dank schon mal und liebe Grüße Annette

27.10.2021 - 22:51

DROPS Design answered:

Liebe Anette, die Anleitung wurde sprachlich überarbeitet, vielleicht ist es nun klarer. Sie wechseln also zur dickeren Nadel, stricken 1 Reihe rechts und nehmen dabei gleichmäßig verteilt Maschen ab. In der von Ihnen gestrickten Größe müssen Sie also 21 Maschen abnehmen, d.h. Sie stricken ca. jede 6. und 7. Masche rechts zusammen. Viel Spaß beim Weiterstricken!

28.10.2021 kl. 09:23

country flag Carina wrote:

Hej, nybörjare på det här med stickning och nu har jag nog tagit mig vetten över huvudet jag har kommit så långt på koftan att jag ska dela arbetet :0 längre ner i mönstret står det att höger framstycke stickas lika som vänster men hur stickas vänster framstycke, jag hittar ingen info om det.

20.08.2021 - 10:20

DROPS Design answered:

Hej Carina. Du hittar texten om vänster framstycke efter texten om bakstycket : "Vänster framst: = 31-34-37 (43-46) m. Lägg upp 1 ny m mot ärmhålet (= kantm till söm) = 32-35-38 (44-47) m....." Mvh DROPS Design

20.08.2021 kl. 11:02

country flag Christine wrote:

I’m starting the jacket 6/9 maths size. It says to cast on 160 sts ( incl 1 edge st towards mid front each side. Does that mean I have to cast on 162 sts? TIA

13.06.2021 - 15:37

DROPS Design answered:

Dear Christine, you need to cast on 160sts, which already includes the edge stitches; you don't need to add them. Happy knitting!

13.06.2021 kl. 19:26

country flag Leautey wrote:

Bonjour Pouvez vous m’expliquer pourquoi je dois mettre en attente les 9 mailles du milieu devant et dos? Ensuite vous n’en parlez plus! Merci de votre reponse.

12.12.2020 - 18:21

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Leautey, on place les 9 premières mailles pour l'encolure du devant gauche et celle du devant droit au lieu de les rabattre, avant de rabattre 2 x 2 m et 2 -3 fois 1 m, puis, lorsque l'on fera le col, on va relever les mailles tout autour de l'encolure en reprenant en même temps ces 9 mailles glissées en attente. Bon tricot!

14.12.2020 kl. 08:20

country flag Meral wrote:

Hallo, wird die Randmasche bei der Jacke immer in Natur gestrickt? Bzw. werden die Randmaschen für das Muster nicht berücksichtigt? In der kleinsten Größe geht das Muster nicht auf M1 hat 16 Maschen, auf 123 oder 121 Maschen gerechnet bleiben immer Maschen übrig...

19.08.2020 - 12:44

DROPS Design answered:

Liebe Frau Meral, stricken Sie alle Maschen im M.1 so können Sie 30 Mal das 4 Maschen-Muster wiederholen und mit der 1. Masche in M. 1 enden damit das Muster symetrisch wird. dh in M.1 werden die Randmaschen im Muster gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

19.08.2020 kl. 15:54

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 13-5