DROPS / 86 / 3

DROPS 86-3 by DROPS Design

DROPS rannekkeet ”Alpaca”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Mitat: Pituus: n. 21 cm. Ympärys: n. 21 cm.

Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca:
50 g nro 0100, luonnonvalkoinen

DROPS Sukkapuikot nro 3.
Neuletiheys: Puikkonro on ainoastaan ehdotettu!
24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, ohjetyyppi: rannekkeet,

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

Ainaoikeinneule suljettuna neuleena:
1. krs: Oikein, 2. krs: Nurin.

Ranneke: Luo Alpaca-langalla 60 s jaettuina sukkapuikoille nro 3. Neulo 4 krs ainaoikeaa. Seuraava krs neulotaan näin: 5 o, nosta 1 s neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, * 9 o, nosta 1 s neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli *, toista *-* vielä 3 kertaa ja neulo lopuksi 4 o. Olet nyt kaventanut 10 s = 50 s jäljellä puikoilla. Neulo 1 krs oikein, jatka neulomalla M.1:n mukaan. Tarkista neuletiheys. Kun työn pituus on 20 cm - sopeuta kokonaisen mallikerran jälkeen - neulo M.2:n mukaan kerran korkeudessa - ks. ruutupiirros. Päätä s:t. Työn pituus on n. 21 cm. Neulo toinenkin ranneke.

= nosta 1 s oikein neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 86-3 alkuperäisohjeeseen.