DROPS / 210 / 38

Morning Rays by DROPS Design

Tasona neulottu huivi DROPS BabyAlpaca Silk- ja DROPS Kid-Silk -langoista. Työssä on ainaoikeinneuletta, pitsineuletta ja lyhennettyjä kerroksia.

DROPS Design: Malli bs-155
Lankaryhmä A + A tai C
-------------------------------------------------------

KOKO:
Korkeus keskeltä mitattuna = n. 60 cm.
Yläreunan leveys kulmasta kulmaan mitattuna = n. 180 cm.
Lyhytsivun / luomisreunan pituus = n. 120 cm.

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään A):
200 g väriä 1760, vaalea harmaanlila
50 g väriä 0100, luonnonvalkoinen
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
100 g väriä 01, luonnonvalkoinen

NEULETIHEYS:
16 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 30 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 5,5 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 50.30€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1-A.4. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

HUIVI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla. Huivi neulotaan piirrosten mukaisesti ja toiseen reunaan tehdään lisäyksiä, SAMALLA neulotaan lyhennettyjä kerroksia.

HUIVI:
Luo 192 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5,5 seuraavalla väriyhdistelmällä: 1-kertainen luonnonvalkoinen Kid-Silk ja 1-kertainen vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk. Neulo 1 kerros oikein (= nurja puoli). Neulo sitten 4 osaa lyhennetyin kerroksin seuraavasti:

1.OSA:
Neulo piirrosten A.1 ja A.2 mukaisesti näin:
Oikealta puolelta: Neulo 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kunnes jäljellä on 6 silmukkaa. Kiristä lanka ja käännä työ.
Nurjalta puolelta: Neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kunnes jäljellä on 7 silmukkaa, neulo 7 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (muista neuloa edellisen kerroksen musta langankierto kiertäen, jottei muodostuisi reikää). Käännä työ.
Jatka mallineuletta piirrosten mukaisesti tähän tapaan, käännä kuitenkin työ jokaisella oikean puolen kerroksella 6 silmukkaa aiemmin kuin edellisellä kerralla. Kun olet neulonut piirrokset loppuun, työhön on lisätty 3 silmukkaa ja työssä on yhteensä 8 kerrosta ainaoikeaa (luomisreunan lisäksi) = 195 silmukkaa. Jatka mallineuletta piirrosten mukaisesti lyhennetyin kerroksin, kunnes työssä on 3 piirrosten mallikertaa. Työssä on nyt 201 silmukkaa ja työssä on 24 kerrosta ainaoikeaa (luomisreunan lisäksi).

Vaihda seuraavaan väriyhdistelmään: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja luonnonvalkoinen BabyAlpaca Silk.
Neulo piirrosten A.3 ja A.4 mukaisesti näin:
Oikealta puolelta: Neulo 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti, kunnes jäljellä on 6 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla kun käänsit työn. Kiristä lanka ja käännä työ.
Nurjalta puolelta: Neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti, kunnes jäljellä on 7 silmukkaa, neulo 7 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (muista neuloa edellisen kerroksen musta langankierto kiertäen, jottei muodostuisi reikää).
Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut piirrokset loppuun. Työhön lisättiin 6 silmukkaa ja työssä on yhteensä 8 reikäkerrosta = 207 silmukkaa.
Jatka mallineuletta ja lyhennettyjä kerroksia tähän tapaan, eli neulo aina 6 silmukkaa vähemmän ennen kuin käännät työn, kunnes työssä on 2,5 piirrosten mallikertaa (piirrokseen on nuolella merkitty miten piirros loppuu mallikerran keskellä). Työssä on 216 silmukkaa ja 40 kerrosta pitsineuletta.

Vaihda seuraavaan väriyhdistelmään: 1-kertainen luonnonvalkoinen Kid-Silk ja 1-kertainen vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk.
Neulo kaikilla silmukoilla 1 kerros oikein, kiristä lanka jokaisen kääntymiskohdan kohdalla, jottei työhön jäisi isoja reikiä. Käännä työ ja neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta.

2.OSA:
Neulo kuten 1.osa, mutta neulo nyt piirrosten mallineuleet ja lyhennetyt kerrokset eri tavalla.

LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Toista piirrosten A.1 ja A.2 mallikerrat 4 kertaa seuraavalla väriyhdistelmällä: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk. Toista sitten piirrosten A.3 ja A.4 mallikerrat 2 kertaa seuraavalla väriyhdistelmällä: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja luonnonvalkoinen BabyAlpaca Silk. Käännä SAMALLA työ ensimmäisen kerran, kun jäljellä on 7 silmukkaa. Käännä sitten työ aina 7 silmukkaa aikaisemmin, kunnes työssä on yhteensä 24 kääntymiskohtaa (sisällyttäen ensimmäinen kääntymiskohta). Käännä sitten työ aina 6 silmukkaa aikaisemmin yhteensä 8 kertaa. Työssä on 240 silmukkaa.
Vaihda seuraavaan väriyhdistelmään: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk.
Neulo nyt kaikilla silmukoilla seuraavasti: Neulo kaikilla silmukoilla 1 kerros oikein, kiristä lanka jokaisen kääntymiskohdan kohdalla, jottei työhön jäisi isoja reikiä. Käännä työ ja neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta.

3.OSA:
Neulo kuten 1. ja 2.osa, mutta neulo nyt piirrosten mallineuleet ja lyhennetyt kerrokset eri tavalla.

LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Toista piirrosten A.1 ja A.2 mallikerrat 5 kertaa seuraavalla väriyhdistelmällä: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk. Toista sitten piirrosten A.3 ja A.4 mallikerrat 1,5 kertaa seuraavalla väriyhdistelmällä: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja luonnonvalkoinen BabyAlpaca Silk (piirrokseen on nuolella merkitty miten piirros loppuu mallikerran keskellä). Käännä SAMALLA työ ensimmäisen kerran, kun jäljellä on 8 silmukkaa. Käännä sitten työ aina 8 silmukkaa aikaisemmin, kunnes työssä on yhteensä 16 kääntymiskohtaa (sisällyttäen ensimmäinen kääntymiskohta). Käännä sitten työ aina 7 silmukkaa aikaisemmin yhteensä 16 kertaa.
Työssä on 264 silmukkaa.

Vaihda seuraavaan väriyhdistelmään: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk.
Neulo nyt kaikilla silmukoilla seuraavasti: Neulo kaikilla silmukoilla 1 kerros oikein, kiristä lanka jokaisen kääntymiskohdan kohdalla, jottei työhön jäisi isoja reikiä. Käännä työ ja neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta.

4.OSA:
Neulo kuten 1., 2. ja 3.osa, mutta neulo nyt piirrosten mallineuleet ja lyhennetyt kerrokset eri tavalla.
LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Toista piirrosten A.1 ja A.2 mallikerrat 8 kertaa seuraavalla väriyhdistelmällä: Luonnonvalkoinen Kid-Silk ja vaalea harmaanlila BabyAlpaca Silk. Käännä SAMALLA työ ensimmäisen kerran, kun jäljellä on 9 silmukkaa. Käännä sitten työ aina 9 silmukkaa aikaisemmin, kunnes työssä on yhteensä 8 kääntymiskohtaa (sisällyttäen ensimmäinen kääntymiskohta). Käännä sitten työ aina 8 silmukkaa aikaisemmin yhteensä 24 kertaa.
Työssä on 288 silmukkaa.

Neulo nyt kaikilla silmukoilla seuraavasti: Neulo kaikilla silmukoilla 1 kerros oikein, kiristä lanka jokaisen kääntymiskohdan kohdalla, jottei työhön jäisi isoja reikiä. Käännä työ ja neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta.
Päätä silmukat löyhästi oikein silmukoin seuraavalla oikean puolen kerroksella.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 18.02.2020
Korjaus: 2.osan, 3.osan ja 4.osan lyhennettyjen kerrosten teksti on muutettu.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= oikea silmukka nurjalta puolelta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin, työhön tulee muodostua reikä
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= silmukkaa ei ole merkitty piirrokseen, aloita piirroksen A.4 mallineule tästä silmukasta. Mikäli et voi neuloa kokonaista piirroksen A.4 mallikertaa, kun käännät työn, neulo kääntymiskohtaa edeltävällä silmukalla sileää neuletta.
= katso selitys ohjeesta (1. ja 3.osa)

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 210-38) .

Kommentit / Kysymykset (11)

Lena Mårtensson 18.05.2020 - 12:13:

Hur gör jag eller hittar jag mönster till större storlek

DROPS Design 25.05.2020 kl. 11:01:

Hei Lena. Denne er kun skrevet i den oppgitt størrelsen (høyde: 60 cm, Bredde:180 cm). mvh DROPS design

Kirstine 30.04.2020 - 15:19:

Jeres opskrift passer ikke med det der står i den.. Hvorfor gør den ikke det?

DROPS Design 04.05.2020 kl. 08:36:

Hei Kristine. Det er ganske vanskelig for oss å hjelpe deg med hva du mener er feil, når du ikke skriver hva du mener ikke stemmer. Gi oss en bedre forklaring , så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. mvh DROPS design

Jacquelinr 18.04.2020 - 02:11:

Bonjour, J’aimerais beaucoup faire ce châle et je ne comprend pas pourquoi nous augmentons un côté et que si je comprend bien le diagramme, il y aurait 6 mailles de l’autre côté qui ne seraient jamais tricotées? Merci de m’eclairer

DROPS Design 20.04.2020 kl. 09:25:

Bonjour Jacqueline, le châle se tricote en biais, on va donc augmenter d'un côté de l'ouvrage seulement, vous tricotez des rangs raccourcis pour donner la forme souhaitée. Suivez bien les indications rang après rang, quand on a les mailles sur les aiguilles c'est souvent bien plus simple. Bon tricot!

Inger Marit Lien 28.03.2020 - 01:19:

4.del, skal den strikkes 8 ganger? Får 288 m etter 6 ganger i høyden.

DROPS Design 31.03.2020 kl. 11:28:

Hej Inger, om du har 264 masker og øger 3 masker hver gang du strikker A.1 i højden 8 gange, så får du 288 masker. God fornøjelse!

Evy Martinussen 15.02.2020 - 23:06:

Jeg forstår ikke hvad det betyder i 2. del af opskriften på sjalet, at der samtidig skal vendes efter 7 masker 24 gange??

DROPS Design 19.02.2020 kl. 08:12:

Hej Evy, nu har vi formuleret vendingerne tydeligere, så skriv opskriften ud en gang til. God fornøjelse! :)

Veronique 30.12.2019 - 19:42:

Summer / holiday feeling !

Véronique 28.12.2019 - 21:58:

Sensualité .

Anne Birgitte Ploug 16.12.2019 - 21:24:

Wow, det er flot! Håber, opskriften bliver tilgængelig.

Frances Brown 11.12.2019 - 07:15:

Sunstreak is the perfect name for this pattern. I wish I had thought of it.

Souquet Sergine 10.12.2019 - 18:38:

Envole...lui irai parfaitement.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 210-38