DROPS / 203 / 14

Lacey Laurels by DROPS Design

Neulotut myssy ja huivi DROPS Alpaca-langasta. Työssä on joustinneuletta ja lehtikuvioita puolipatenttineuleena.

DROPS Design: Malli z-874
Lankaryhmä A
-------------------------------------------------------

KOKO SETTI:

KOKO:
HUIVI: Yksi koko
Korkeus: Keskeltä mitattuna = n. 65 cm.
Leveys: Yläreunan kulmasta kulmaan mitattuna = n. 195 cm.
MYSSY: S/M - L/XL
Pään ympärys: n. 54/56 - 58/60 cm.

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS ALPACA (kuuluu lankaryhmään A):
450-450 g väriä 9025, hasselpähkinä

MYSSY:

KOKO:
S/M - L/XL

50-100 g väriä 9025, hasselpähkinä

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5: Pituus 40 cm, joustinneuleeseen.

Korkeus: Keskeltä mitattuna = n. 65 cm.
Leveys: Yläreunan kulmasta kulmaan mitattuna = n. 195 cm.

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS ALPACA (kuuluu lankaryhmään A):
400 g väriä 9025, hasselpähkinä

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.
HUOM: Suuren silmukkaluvun vuoksi silmukat kannattaa jakaa usealle eri samanpaksuiselle pyöröpuikolle.

Saat tämän mallin langat alkaen 25.20€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Myssy: Katso ruutupiirrokset A.1B ja A.3B.
Huivi: Katso ruutupiirrokset A.1-A.8.
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

PIIRROSVINKKI:
Tämä ohje sisältää monta piirrosta. Voit leikata piirrokset ohjeesta irti ja jakaa ne ryhmiin oikeassa järjestyksessään (katso järjestys itse ohjeesta).

LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI (myssyn tasavälein tehtävät lisäykset/kavennukset):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 122 silmukkaa) ja jaa silmukat lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 10) = 12,2.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto n. joka 12.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
Kavennukset tehdään neulomalla n. joka 11. ja joka 12.silmukka oikein yhteen.

LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI (huivin tasavälein tehtävät lisäykset/kavennukset):
Kaikki lisäykset/kavennukset tehdään työn oikealta puolelta.
Laske kuinka usein keskisilmukan kummallakin puolella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 81 silmukkaa), miinus reunasilmukat ja keskisilmukka (= 5 silmukkaa), jaa loput 76 silmukkaa kahdella (saadaksesi keskisilmukan molemmin puolin oleva silmukkaluku = 38 silmukkaa) ja jaa nämä 38 silmukkaa kummankin puolen lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 18) = 2,1.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto n. joka 2.silmukan jälkeen. Älä tee lisäyksiä reunasilmukoiden tai keskisilmukan kohdalla. Tämän esimerkin kavennukset tehdään neulomalla silmukat n. pareittain yhteen.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MYSSY: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla, alhaalta ylös. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.

MYSSY:
Luo 120-126 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 2,5 Alpaca-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 5-6 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin).
Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 12-28 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 132-154 silmukkaa.
Vaihda lyhyeen pyöröpuikkoon nro 3. Neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.3B mukaisesti (= 6-7 kpl 22 silmukan mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun olet neulonut piirroksen A.3B loppuun, työn korkeus luomisreunasta mitattuna on n. 16-17 cm.
Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 12-14 silmukkaa = 144-168 silmukkaa.
Neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1B mukaisesti. Kavenna SAMALLA tasavälein piirroksen A.1B viimeisellä kerroksella 16-24 silmukkaa = 128-144 silmukkaa. Toista piirroksen A.1B mallikertaa vielä kerran. Neulo SAMALLA piirroksen A.1B viimeisellä kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 64-72 silmukkaa.
Jatka neulomalla sileää neuletta suljettuna neuleena. Neulo SAMALLA joka 2.kerros kaikki silmukat pareittain oikein yhteen, kunnes työssä on jäljellä 8 silmukkaa. Katkaise lanka ja vedä lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus päälaelta alaspäin mitattuna on n. 26-27 cm.

-------------------------------------------------------

HUIVI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Suuren silmukkaluvun vuoksi silmukat kannattaa jakaa usealle eri samanpaksuiselle pyöröpuikolle.

HUIVI:
Luo 7 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 Alpaca-langalla. Neulo 1 kerros oikein (= nurja puoli).
Jatka sitten neulomista ja tee lisäykset seuraavasti:
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo 2 reunasilmukkaa AINAOIKEAA (lue selitys yllä), tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta, tee 1 langankierto puikolle ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= työhön lisättiin 4 silmukkaa).
2.KERROS (= nurja puoli): Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 2 silmukkaa (langankierrot neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikiä), tee 1 langankierto puikolle ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= työhön lisättiin 2 silmukkaa).
3.KERROS (= oikea puoli): Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta keskisilmukkaan asti, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), tee 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, tee 1 langankierto puikolle ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= työhön lisättiin 4 silmukkaa).
4.KERROS (= nurja puoli): Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 2 silmukkaa (langankierrot neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikiä), tee 1 langankierto puikolle ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= työhön lisättiin 2 silmukkaa).
Toista kerroksia 3. ja 4., kunnes työssä on 83 silmukkaa ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen. TARKISTA NEULETIHEYS!
Neulo seuraava kerros kuten 4.kerros (= nurja puoli) ja lisää samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 17 silmukkaa (työhön lisätään yhteensä 34 silmukkaa, lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 119 silmukkaa.

Neulo mallineuletta piirrosten A.1 ja A.2 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 52 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1B mukaisesti (26 mallikertaa), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2A mukaisesti, neulo 52 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti (26 mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun piirrosten A.1 ja A.2 mallineuletta on jäljellä 1 kerros, työssä on 159 silmukkaa. Neulo viimeinen kerros ja kavenna samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 5 silmukkaa (työstä kapenee yhteensä 10 silmukkaa ja piirrosten mukaisesti lisätään 2 silmukkaa, lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 151 silmukkaa.

Neulo mallineuletta piirrosten A.3 ja A.4 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 44 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3B mukaisesti (2 mallikertaa), neulo 15 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 15 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4A mukaisesti, neulo 44 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3B mukaisesti (2 mallikertaa), neulo 14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun piirrosten A.3 ja A.4 mallineuletta on jäljellä 1 kerros, työssä on 263 silmukkaa. Neulo viimeinen kerros ja lisää samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 43 silmukkaa (työhön lisätään tasavälein yhteensä 86 silmukkaa + piirrosten mukaisesti lisätään 2 silmukkaa) = 351 silmukkaa.

Neulo mallineuletta piirrosten A.1 ja A.2 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 168 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1B mukaisesti (84 mallikertaa), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2A mukaisesti, neulo 168 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti (84 mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun piirrosten A.1 ja A.2 mallineuletta on jäljellä 1 kerros, työssä on 391 silmukkaa. Neulo viimeinen kerros ja lisää samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 1 silmukka (työhön lisätään tasavälein yhteensä 2 silmukkaa + piirrosten mukaisesti lisätään 2 silmukkaa) = 395 silmukkaa.

Toista nyt piirrosten A.1 ja A.2 mallikerrat vielä kerran, eli neulo seraava kerros (= oikea puoli) näin:
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 190 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1B mukaisesti (95 mallikertaa), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2A mukaisesti, neulo 190 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti (95 mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun piirrosten A.1 ja A.2 mallineuletta on jäljellä 1 kerros, työssä on 435 silmukkaa. Neulo viimeinen kerros ja kavenna samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 11 silmukkaa (työstä kapenee yhteensä 22 silmukkaa ja piirrosten mukaisesti lisätään 2 silmukkaa) = 415 silmukkaa.

Neulo mallineuletta piirrosten A.5 ja A.6 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 176 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5B mukaisesti (8 mallikertaa), neulo 15 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.6A mukaisesti, neulo 176 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5B mukaisesti (8 mallikertaa), neulo 15 silmukalla mallineuletta piirroksen A.6C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun olet neulonut piirrosten A.5 ja A.6 viimeisen kerroksen, työssä on 523 silmukkaa.

Neulo mallineuletta piirrosten A.7 ja A.8 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 18 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 32 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7B mukaisesti (1 mallikerta), neulo 176 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7C mukaisesti (8 mallikertaa), neulo 33 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7D mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 32 silmukalla mallineuletta piirroksen A.8A mukaisesti, neulo 176 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7C mukaisesti (8 mallikertaa), neulo 33 silmukalla mallineuletta piirroksen A.8C mukaisesti, neulo 18 silmukalla mallineuletta piirroksen A.8D mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun piirrosten A.7 ja A.8 mallineuletta on jäljellä 1 kerros, työssä on 593 silmukkaa. Neulo viimeinen kerros ja lisää samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 72 silmukkaa (työhön lisätään tasavälein yhteensä 144 silmukkaa + piirrosten mukaisesti lisätään 2 silmukkaa) = 739 silmukkaa.

Neulo mallineuletta piirrosten A.1 ja A.2 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 362 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1B mukaisesti (181 mallikertaa), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2A mukaisesti, neulo 362 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti (181 mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun piirrosten A.1 ja A.2 mallineuletta on jäljellä 1 kerros, työssä on 779 silmukkaa. Neulo viimeinen kerros ja lisää samalla tasavälein keskisilmukan molemmin puolin 1 silmukka (työhön lisätään tasavälein yhteensä 2 silmukkaa + piirrosten mukaisesti lisätään 2 silmukkaa) = 783 silmukkaa.

Toista nyt piirrosten A.1 ja A.2 mallikerrat vielä kerran, eli neulo seraava kerros (= oikea puoli) näin:
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1A mukaisesti (1 mallikerta), neulo 384 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1B mukaisesti (192 mallikertaa), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1C mukaisesti (1 mallikerta), neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 3 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2A mukaisesti, neulo 384 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti (192 mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2C mukaisesti ja neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun olet neulonut piirrosten A.1 ja A.2 viimeisen kerroksen, työssä on 825 silmukkaa.
Työn pituus keskisilmukan kohdalta mitattuna on nyt n. 65 cm. Päätä silmukat alla olevan ohjeen mukaisesti.

JOUSTAVA PÄÄTÖSREUNA:
Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta seuraavasti (jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava): Neulo 2 silmukkaa oikein, *vie vasemman käden puikko vasemmalta oikealle oikean käden puikon 2 silmukkaan ja neulo silmukat oikein yhteen, neulo 1 silmukka oikein*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 silmukka. Katkaise lanka ja vedä lanka viimeisen silmukan läpi. Päättele langanpäät.

MUOTOILUVINKKI:
Kostuta työ ja aseta se mittoihinsa kuivumaan.

= neulo seuraavan silmukan alla olevaan silmukkaan 1 silmukka oikein
= 2 silmukkaa kiertäen nurin yhteen
= 2 silmukkaa nurin yhteen
= lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein tai nurin piirroksen mukaisesti (työhön tulee muodostua reikä)
= lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen piirroksen mukaisesti (jottei muodostuisi reikää)
= kavenna 2 silmukkaa siten, että kavennus kääntyy vasemmalle, näin: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä sitten nostettu silmukka kavennuksen yli (= työstä kapeni 2 silmukkaa)
= kavenna 2 silmukkaa siten, että kavennus kääntyy oikealle, näin: Neulo 3 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 2 silmukkaa)
= kavenna 4 silmukkaa näin: Nosta 3 silmukkaa neulomatta kuten neuloisit ne oikein yhteen, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostetut 3 silmukkaa kavennuksen yli(= työstä kapeni 4 silmukkaa)

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 203-14) .

Kommentit / Kysymykset (26)

Tanja 17.11.2019 - 15:15:

Mij is de (bij de muts) de overgang tussen A.3 b en A.1b onduidelijk. Eerst moet je meerderen om daarna in de volgende naald te meerderen..? En hoe zit het met minderen als je bij het einde van A.1 b komt? Moet je 16-24 steken minderen of 2 aan 2?

Chantal 11.11.2019 - 15:47:

Bonjour! Ma question sur les diagrammes était plutôt, quand je regarde le diagramme je lis de droite a gauche pour le rang endroit et de gauche à droite pour le rang envers , ou les rangs envers se tricote comme ils se présentes? Merci de votre aide 😀

DROPS Design 11.11.2019 kl. 16:22:

Bonjour Chantal, sur l'endroit vous lisez effectivement les diagrammes de droite à gauche, et sur l'envers, vous les lisez de gauche à droite. Voir aussi comment tricoter un diagramme. Bon tricot!

Chantal 08.11.2019 - 17:32:

Bonjour! Les diagrammes est-ce que droite c’est endroit et à gauche c’est envers? Merci de votre aide

DROPS Design 11.11.2019 kl. 09:45:

Bonjour Chantal, vous trouverez la légende des symboles juste entre le texte et les diagrammes. Par ex; 1 case noire = jersey endroit, 1 case avec un | est 1 m en jersey envers, et ainsi de suite. Bon tricot!

Caroline 06.11.2019 - 12:34:

Bonjour, j ai un décalage de 3 mailles de la maille centrale après le A3C, j ai tout recommencé et j ai de nouveau ce décalage de 3 mailles, si on suit le diagramme la maille centrale est 3 mailles trop tôt, pouvez vous m aider merci

DROPS Design 06.11.2019 kl. 13:43:

Bonjour Caroline, avez-vous bien 73 m entre les 2 m point mousse et la maille centrale? Si c'est bien le cas, alors vous pouvez tricoter A.3A = 14 m, 2 x A.3B = 44 m, A.3C = 15 m soit 14+44+15= 73 m. Bon tricot!

Caroline 06.11.2019 - 12:29:

Bonjour, j ai un décalage de 3 mailles de la maille centrale après le A3C, j ai recommencé tout depuis le début et de nouveau le décalage de 3 mailles pour la maille centrale, pouvez vous m éclairer merci

Chantal 05.11.2019 - 06:39:

Bonjour! Je fais le châle et à l’endroit technique,augmentation/diminution pour le châle vous dites que toute les augmentations et diminutions se font sur l’endroit mais au dernier rang 4 sur l’envers vous dites de faire 34 augmentations mais nous sommes à l’envers au rang 4 . Dois je faire quand même ces augmentations à l’envers? Merci

DROPS Design 05.11.2019 kl. 08:54:

Bonjour Chantal, ce point va être vérifié par nos stylistes, mais à priori, pour avoir le bon nombre de mailles vous allez devoir augmenter au rang 4, donc sur l'envers, la technique sera la même que sous AUGMENTATIONS/DIMINUTIONS. Bon tricot!

Crocus 02.11.2019 - 23:28:

Comment tricoter une maille endroit sous la maille suivante ? Une vidéo aurait été bienvenue. Je ne comprends pas pourquoi il s'agit de la maille suivante... Merci pour votre aide.

DROPS Design 04.11.2019 kl. 16:42:

Bonjour Crocus, au lieu de tricoter la maille suivante sur l'aiguille, on tricote dans la maille sous celle sur l'aiguille, comme pour une maille double. Bon tricot!

Hansi Koekkoek 20.09.2019 - 14:30:

Ik zie nog geen verschil tussen de oude en nieuwe telpatronen A.5A - A.5B - A.5C - A.6A en A.6C. Klopt dat?

Hansi Koekkoek 20.09.2019 - 00:34:

Patroon 203-14. A.5B in 27e naald zijn er 24 steken, in 28e naald 22 steken hoe moet ik dit oplossen?

Pavla 16.09.2019 - 21:14:

Is there a mistake in chart A5 and A6 on the row 25 and 26? I ended up with 2 more stitches on row 26 in each leave pattern

DROPS Design 19.09.2019 kl. 13:47:

Dear Pavla, thanks for your feedback, diagrams will be edited. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 203-14