Cora by DROPS Design

Neulottu nukke lyhythousuilla ja putkisukilla. Nukke neulotaan ylhäältä alas sileänä neuleena, 2-kertaisella DROPS BabyMerino- tai 1-kertaisella DROPS Big Merino- ja DROPS Cotton Merino -langalla. Lyhythousut ja putkisukat neulotaan joustinneuleena, 1-kertaisella DROPS BabyMerino -langalla.

Tagit: lelut,
DROPS Design: Malli bm-019-bn
Lankaryhmä A + A tai C (nukke), A (lyhythousut ja putkisukat)
-----------------------------------------------------------

NUKKE:
MITAT: Korkeus n. 43-45 cm.

NUKEN LANGANMENEKKI:
Garnstudion DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
150 g väriä 23, vaalea beige
Tai:
Garnstudion DROPS BIG MERINO (kuuluu lankaryhmään C):
350 g väriä 19, beige
Jäännöslankoja kasvojen koristeluun: Roosaa suuhun, sinistä silmiin ja ruskeaa silmäripsiin
Sekä:
Garnstudion DROPS COTTON MERINO (kuuluu lankaryhmään B):
50 g väriä 17, vaniljankeltainen (hiuksiin)

NEULETIHEYS:
20 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 27 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella Baby Merino- tai 1-kertaisella Big Merino -langalla = 10 x 10 cm.

MUUT TARVIKKEET:
Rusettinauhat, 2 kpl joiden pituus on n. 15 cm.
Vanua nuken täyttämiseen.

LYHYTHOUSUT:
Sopivat nukelle, jonka korkeus on n. 40-50 cm ja jonka vyötärön ympärys on n. 33 cm.

LYHYTHOUSUJEN LANGANMENEKKI:
Garnstudion DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
50 g väriä 16, punainen
Lyhythousut painavat n. 20 grammaa.

NEULETIHEYS:
26 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 34 kerrosta korkeussuunnassa, 1-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUTKISUKAT:
MITAT: Pituus 9 cm, leveys 7 cm

PUTKISUKKIEN LANGANMENEKKI:
Garnstudion DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
50 g väriä 16, punainen
Putkisukat painavat yhdessä n. 10 grammaa.

NEULETIHEYS:
26 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 34 kerrosta korkeussuunnassa, 1-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

50% Villaa, 50% Puuvillaa
alkaen 4.00 € /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 4.00 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 15.40€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

NEULOMISVINKKI:
Neulo päälaen ensimmäiset 10-12 kerrosta (tai haluamasi määrä kerroksia) hiusten värillä, jotta hiuksien väristä tulisi mahdollisimman tasainen.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 silmukka seuraavasti: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka).

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 silmukka poimimalla juuri neulotun kerroksen alapuolella olevasta kerroksesta 1 silmukka näin: Vie työn nurjalta puolelta vasemman käden puikon kärki silmukkaan ja ota silmukka vasemmalle puikolle, neulo silmukka kiertäen (takakautta) oikein (= työhön lisättiin 1 silmukka)

LISÄYSVINKKI 1:
Neulo kunnes merkittyä silmukkaa edeltää 1 silmukka, lisää 1 silmukka, neulo 3 silmukkaa oikein (keskimmäinen silmukka = merkitty silmukka), lisää 1 silmukka (= työhön lisättiin 2 silmukkaa).

LISÄYSVINKKI 2:
Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 1 silmukka, 1 langankierto (= työhön lisättiin 1 silmukka), 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), 1 langankierto. Toista tällaiset lisäykset kummankin merkkilangan kohdalla (= työhön lisättiin yhteensä 4 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

NUKKE: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Nukke neulotaan suljettuna sileänä neuleena, ylhäältä alas. Osien valmistuttua ne täytetään vanulla. Työ aloitetaan pään kärjestä, työhön tehdään pään lisäykset ja kaulan kavennukset. Tämän jälkeen lisätään vartalon ja käsien slmukat. Käsien silmukat siirretään apulangoille ja vartalo neulotaan suljettuna neuleena. Työ jaetaan jalkoja varten ja jalat neulotaan erikseen. Lopuksi apulangoilla odottavat silmukat otetaan takaisin työhön ja kädet neulotaan erikseen.

PÄÄ:
Luo 8 silmukkaa 3 sukkapuikolle nro 3,5 2-kertaisella vaniljankeltaisella Cotton Merino -langalla (lue NEULOMISVINKKI).
Neulo 1 kerros oikein. Tee sitten lisäykset seuraavasti (jatka neulomista 4 sukkapuikolla, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi):
Kerroksen vaihtumiskohta on keskellä takana.
1.KERROS: Neulo *1 silmukka oikein, 1 langankierto*, toista *-* kaikilla silmukoilla = 16 silmukkaa.
2.KERROS: Neulo oikeaa, edellisen kerroksen langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
3.KERROS: Neulo *2 silmukkaa oikein, 1 langankierto*, toista *-* kaikilla silmukoilla = 24 silmukkaa.
4.KERROS: Neulo oikeaa, edellisen kerroksen langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
5.KERROS: Neulo *3 silmukkaa oikein, 1 langankierto*, toista *-* kaikilla silmukoilla = 32 silmukkaa.
6.KERROS: Neulo oikeaa, edellisen kerroksen langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
7.KERROS: Neulo *4 silmukkaa oikein, 1 langankierto*, toista *-* kaikilla silmukoilla = 40 silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS!
8.KERROS: Neulo oikeaa, edellisen kerroksen langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
9.KERROS: Neulo *5 silmukkaa oikein, 1 langankierto*, toista *-* kaikilla silmukoilla = 48 silmukkaa.
10.KERROS: Neulo oikeaa, edellisen kerroksen langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
Neulo kaikilla silmukoilla oikeaa, kunnes työn pituus on 6 cm. Vaihda SAMALLA ensimmäisten 10-12 kerrosten jälkeen vaalean beigeen lankaan.
Jatka neulomalla seuraavasti:
1.KERROS: Lisää nyt tasavälein 10 silmukkaa näin: Neulo 1 silmukka, 1 langankierto, neulo *5 silmukkaa, 1 langankierto*, toista *-* yhteensä 8 kertaa, neulo 4 silmukkaa, 1 langankierto, neulo loput 3 silmukkaa = 58 silmukkaa. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.

Lisää nyt kumpaankin reunaan poskien silmukat näin:
2.KERROS: Neulo 22 silmukkaa oikein, lisää 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI), 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka, neulo 12 silmukkaa oikein (= kasvot), lisää 1 silmukka, 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka ja neulo lopuksi 22 silmukkaa oikein = 62 silmukkaa.
3.KERROS: Neulo oikeaa.
4.KERROS: Neulo 22 silmukkaa oikein, *lisää 1 silmukka, 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka, 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka, 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka*, 12 silmukkaa oikein, toista *-* vielä kerran ja neulo lopuksi 22 silmukkaa oikein = 70 silmukkaa.
5.KERROS: Neulo oikeaa.
6.KERROS: Neulo 22 silmukkaa oikein, *lisää 1 silmukka, 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka, 5 silmukkaa oikein, lisää 1 silmukka, 1 silmukka oikein, lisää 1 silmukka*, neulo 12 silmukkaa oikein, toista *-* vielä kerran ja neulo lopuksi 22 silmukkaa oikein = 78 silmukkaa.

Neulo kaikilla silmukoilla oikeaa, kunnes työn pituus on 12 cm. Tee nyt kaulan kavennukset näin:
1.KERROS: Neulo *2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), 4 silmukkaa oikein, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), 3 silmukkaa oikein*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 silmukka ja neulo lopuksi 1 silmukka oikein = 64 silmukkaa.
2.KERROS: Kiinnitä 16 merkkiä työhön seuraavasti: *Neulo 4 silmukkaa oikein, kiinnitä 1 merkki työhön*, toista *-* koko kerroksen ajan.
Kavenna sitten 1., 3., 5., 7., 9., 11., 13. ja 15.merkin jälkeen 1 silmukka (= työstä kapeni 8 silmukkaa, lue KAVENNUSVINKKI). Kavenna seuraavalla kerroksella 2., 4., 6., 8., 10., 12., 14. ja 16.merkin jälkeen 1 silmukka (= työstä kapeni 8 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset, eli kavenna vuorotellen joka 2.merkin kohdalla, yhteensä 5 kertaa = 24 silmukkaa. Neulo 2 kerrosta oikein. Pää on nyt valmis.

VARTALO:
= 24 silmukkaa. Kiinnitä 4 merkkiä työhön näin: Neulo 3 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale), neulo 1 silmukka oikein ja kiinnitä 1 merkki tähän silmukkaan, neulo 4 silmukkaa oikein, neulo 1 silmukka oikein ja kiinnitä 1 merkki tähän silmukkaan (= vasen käsi), neulo 6 silmukkaa oikein (= etukappale), neulo 1 silmukka oikein ja kiinnitä 1 merkki tähän silmukkaan, neulo 4 silmukkaa oikein, neulo 1 silmukka oikein ja kiinnitä 1 merkki tähän silmukkaan (= oikea käsi), neulo lopuksi 3 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale).
Tee seuraavalla kerroksella jokaisen merkityn silmukan molemmin puolin raglanlisäykset näin: Lisää jokaisen merkityn silmukan molemmin puolin 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI 1) (= jokaisen merkin kohdalle lisättiin 2 silmukkaa = työhön lisättiin yhteensä 8 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset jokaisella kerroksella yhteensä 6 kertaa, sitten joka 2.kerros yhteensä 3 kertaa = 96 silmukkaa. Jaa sitten työ vartaloa ja käsiä varten seuraavasti: Neulo 12 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 24 silmukkaa apulangalle kättä varten ja luo apulangan silmukoiden tilalle 2 silmukkaa (= käden alla), neulo 24 silmukkaa oikein (= etukappale), siirrä seuraavat 24 silmukkaa apulangalle kättä varten ja luo apulangan silmukoiden tilalle 2 silmukkaa (= käden alla), neulo loput 12 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale) = 52 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka kummankin käden alapuolelle luotujen 2 silmukan keskelle (= 26 silmukkaa kummallakin puolella).
Lisää seuraavalla kerroksella kummankin käden alapuolelle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 2). Toista tällaiset lisäykset yhteensä 2 kertaa = 60 silmukkaa. Neulo oikeaa, kunnes työn pituus käden alapuolella olevasta luomisreunasta mitattuna on 6 cm. Lisää nyt kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset 1 cm välein yhteensä 4 kertaa = 76 silmukkaa. Kun vartalon pituus on 12 cm, jaa työ jalkoja varten näin: Päätä 2 silmukkaa haaraa varten, neulo seuraavat 34 silmukkaa, päätä seuraavat 4 silmukkaa haaraa varten, neulo seuraavat 34 silmukkaa, päätä viimeiset 2 silmukkaa haaraa varten = 34 silmukkaa kummassakin jalassa. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

OIKEA JALKA:
= 34 silmukkaa. Kerroksen vaihtumiskohta on jalan sisäreunassa. Neulo suljettua neuletta. Kun jalan pituus jakokohdasta mitattuna on 4 cm, kavenna jalan sisäreunassa (eli kerroksen alussa ja lopussa) seuraavasti: Neulo 1 silmukka oikein, 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, 1 silmukka oikein (= työstä kapeni 2 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset 2 cm välein yhteensä 3 kertaa = 28 silmukkaa.
Neulo oikeaa, kunnes työn pituus jakokohdasta mitattuna on n. 11 cm.
Lisää nyt jalkaterän silmukat näin:
Neulo 19 silmukkaa oikein ja kiinnitä 1 merkki tähän, *1 langankierto, 1 silmukka oikein*, toista *-* yhteensä 4 kertaa, kiinnitä 1 merkki tähän (merkkien välissä on 8 silmukkaa) ja neulo lopuksi 5 silmukkaa oikein = 32 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein, langankierrot neulotaan kiertäen.
Neulo seuraava kerros näin: Neulo 19 silmukkaa oikein (eli neulo merkkiin asti), *1 langankierto, 2 silmukkaa oikein*, toista *-* yhteensä 4 kertaa (merkkien välissä on 12 silmukkaa) ja neulo lopuksi 5 silmukkaa oikein = 36 silmukkaa.
Jatka neulomista ilman lisäyksiä, kunnes jalan pituus on 14 cm. Tee nyt jalkaterän etuosan kavennukset näin: Neulo 19 silmukkaa oikein (eli neulo merkkiin asti), *neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, 1 silmukka oikein*, toista *-* yhteensä 4 kertaa (merkkien välissä on 8 silmukkaa) ja neulo lopuksi 5 silmukkaa oikein = 32 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein. Neulo 19 silmukkaa oikein (eli neulo merkkiin asti), *neulo 2 silmukkaa oikein yhteen*, toista *-* yhteensä 4 kertaa (merkkien välissä on 4 silmukkaa) ja neulo 5 silmukkaa oikein = 28 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein ja poista merkit.
Neulo 18 silmukkaa oikein, *neulo 2 silmukkaa oikein yhteen*, toista *-* yhteensä 3 kertaa ja neulo kerros loppuun = 25 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein.
Kiinnitä 1 merkki kerroksen 20.silmukkaan = jalkaterän keskietu. Tee nyt tämän silmukan molemmin puolin kavennukset seuraavasti: Neulo kunnes merkittyä silmukkaa edeltää 2 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 1 silmukka oikein (= merkitty silmukka), neulo 2 silmukkaa oikein yhteen ja neulo kerros loppuun = 23 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein. Toista tällaiset kavennukset merkityn silmukan molemmin puolin vielä kerran = 21 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein. Neulo seuraavalla kerroksella silmukat pareittain oikein yhteen, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo tämä silmukka oikein = 11 silmukkaa.
Neulo 1 kerros oikein. Neulo silmukat pareittain oikein yhteen, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo tämä silmukka oikein = 6 silmukkaa. Katkaise lanka, vedä lanka loppujen silmukoiden läpi ja kiristä lanka. Päättele langanpäät hyvin.

VASEN JALKA:
Neulo kuten oikea jalka, kunnes työn pituus on n. 11 cm (= 28 silmukkaa). Tee nyt jalkaterän lisäykset näin:
Neulo 5 silmukkaa oikein ja kiinnitä 1 merkki tähän, *1 silmukka oikein, 1 langankierto*, toista *-* yhteensä 4 kertaa. Kiinnitä 1 merkki tähän (merkkien välissä on 8 silmukkaa) ja neulo lopuksi 19 silmukkaa oikein = 32 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein, langankierrot neulotaan kiertäen.
Neulo seuraava kerros näin: 5 silmukkaa oikein (eli neulo merkkiin asti) *2 silmukkaa oikein, 1 langankierto*, toista *-* yhteensä 4 kertaa ja neulo kerroksen loput silmukat oikein (merkkien välissä on 12 silmukkaa) = 36 silmukkaa.
Jatka neulomista ilman lisäyksiä, kunnes jalan pituus on 14 cm. Tee nyt jalkaterän etuosan kavennukset näin: Neulo 5 silmukkaa oikein (eli neulo merkkiin asti), *neulo 1 silmukka oikein, 2 silmukkaa oikein yhteen*, toista *-* yhteensä 4 kertaa ja neulo kerroksen loput silmukat oikein (merkkien välissä on 8 silmukkaa) = 32 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein.
Neulo 5 silmukkaa oikein (eli neulo merkkiin asti), *neulo 2 silmukkaa oikein yhteen*, toista *-* yhteensä 4 kertaa ja neulo kerroksen loput silmukat oikein (merkkien välissä on 4 silmukkaa) = 28 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein ja poista merkit.

Neulo 4 silmukkaa oikein, *neulo 2 silmukkaa oikein yhteen*, toista *-* yhteensä 3 kertaa ja neulo kerros loppuun = 25 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein.
Kiinnitä 1 merkki kerroksen 6.silmukkaan = jalkaterän keskietu. Tee nyt tämän silmukan molemmin puolin kavennukset seuraavasti: Neulo kunnes merkittyä silmukkaa edeltää 2 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 1 silmukka oikein (= merkitty silmukka), neulo 2 silmukkaa oikein yhteen ja neulo kerros loppuun = 23 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein. Toista tällaiset kavennukset merkityn silmukan molemmin puolin vielä kerran = 21 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein. Neulo seuraavalla kerroksella silmukat pareittain oikein yhteen, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo tämä silmukka oikein = 11 silmukkaa.
Neulo 1 kerros oikein. Neulo silmukat pareittain oikein yhteen, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo tämä silmukka oikein = 6 silmukkaa. Katkaise lanka, vedä lanka loppujen silmukoiden läpi ja kiristä lanka. Päättele langanpäät hyvin.

OIKEA KÄSI:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 24 silmukkaa takaisin sukkapuikoille nro 3,5 ja poimi lisäksi kummastakin käden alapuolelle luodusta 2 silmukasta 1 silmukka = 26 silmukkaa. Kerroksen vaihtumiskohta on keskellä käden alla. Neulo kaikilla silmukoilla oikeaa suljettuna neuleena. Kun käden pituus on 8 cm, tee seuraavalla kerroksella lisäykset näin: Neulo 18 silmukkaa oikein, 1 langankierto, *1 silmukka oikein, 1 langankierto*, toista *-* yhteensä 3 kertaa (= työhön lisättiin yhteensä 4 silmukkaa) ja neulo lopuksi 5 silmukkaa oikein = 30 silmukkaa. Kun käden pituus on 12 cm, kiinnitä 5 merkkiä työhön aina 6 silmukan välein. Kavenna seuraavalla kerroksella jokaisen merkin jälkeen 1 silmukka (= työstä kapeni 5 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset jokaisella kerroksella yhteensä 5 kertaa = 5 silmukkaa. Katkaise lanka, vedä lanka loppujen silmukoiden läpi ja kiristä lanka. Päättele langanpäät hyvin.

VASEN KÄSI:
Neulo oikean käden peilikuvaksi. Eli kun työn pituus on 8 cm, neulo seuraava kerros näin: Neulo 5 silmukkaa oikein, 1 langankierto, *1 silmukka oikein, 1 langankierto*, toista *-* yhteensä 3 kertaa (= työhön lisättiin yhteensä 4 silmukkaa) ja neulo lopuksi 18 silmukkaa oikein.

VIIMEISTELY:
Ompele vartalon etuosan ja takaosan haaraa varten päätetyt silmukat yhteen. Ompele luomisreunan silmukka kiinni, jottei päälaelle jäisi reikää.

KASVOT:
Kirjo silmät sinisellä langalla ja kirjo muutama silmäripsi ruskealla langalla. Kirjo pieni nenä vaalean beigellä langalla ja kirjo suu vaalean vanharoosalla langalla.

HIUKSET:
Hiukset kiinnitetään pään yläosan ympäri, kiinnitä aluksi langat pään yläosan kerrokseen, josta haluat hiusten alkavan. Leikkaa vaaleankeltaisesta langasta n. 55 cm:n pituisia lankoja. Aseta langat kaksinkerroin ja pujota taitettu pää silmukan läpi. Vedä lankojen avoin pää taitetun pään läpi ja kiristä varovaisesti. Kun olet kiinnittänyt hiusten ensimmäisen rivin, jatka hiusten rivien kiinnittämistä, kunnes pää on peitetty hiuksilla. Jaa sitten hiukset 2 osaan, 1 osa pään kummallakin puolella. Palmikoi osat yhteen ja solmi lopuksi päihin rusettinauhat. Leikkaa tarvittaessa päät tasaisiksi.

-------------------------------------------------------

LYHYTHOUSUT: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Lopuksi työ ommellaan yhteen, jotta työhön muodostuu lahkeet. Koko työ neulotaan 1-kertaisella langalla.

LYHYTHOUSUT:
Luo 80 silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 punaisella langalla. Neulo joustinneuletta suljettuna neuleena (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). TARKISTA NEULETIHEYS! Päätä silmukat joustinneuletta neuloen, kun työn pituus on n. 11 cm. Aseta työ esim. pöydälle siten, että työn kummallakin puolella on 40 silmukkaa ja keskellä on 2 oikeaa silmukkaa. Ompele sitten etuosan keskimmäiset 10 silmukkaa ja takaosan keskimmäiset 10 silmukkaa yhteen (= haara). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

--------------------------------------------------------------------------------------

PUTKISUKAT: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Sukat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Työ neulotaan joustinneuleena, jonka silmukat siirretään eteenpäin joka 3.kerroksella.

PUTKISUKAT:
Luo 36 silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 punaisella langalla. Neulo 1 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Siirrä seuraavalla kerroksella joustinneuleen silmukat 1 silmukan verran vasemmalle näin: Neulo aina 2 oikeaa silmukkaa ja 2 nurjaa silmukkaa seuraavasti: 1 silmukka nurin, 2 silmukkaa oikein, 1 silmukka nurin. Jatka neulomista tähän tapaan koko kerroksen ajan. *Neulo 2 kerrosta joustinneuletta. Siirrä sitten seuraavalla kerroksella joustinneuleen silmukat uudestaan 1 silmukan verran vasemmalle*. Toista *-* kunnes työn pituus on 9 cm. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain yhteen = 18 silmukkaa. Katkaise lanka ja vedä se 2 kertaa jäljellä olevien 18 silmukan läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Neulo toinen sukka samoin.

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Children 35-12) .

Kommentit / Kysymykset (5)

Mette Jensen 16.12.2019 - 10:14:

Kan det passe at der kun skal bruge 150 gr baby merino - men hvis jeg bruge big merino skal jeg bruge 350 gr ?

DROPS Design 17.12.2019 kl. 11:40:

Hej Mette, vi skal se på garnforbruget i opskriften :)

Carina Bergman 17.09.2019 - 19:43:

Förstår inte fördelningen? VARV 1: Nu ökas det 10 maskor jämnt fördelat så här: Sticka 1 maska, 1 omslag, sticka * 5 maskor, 1 omslag *, sticka från *-* totalt 8 ggr, sticka 4 maskor, 1 omslag, sticka de sista 3 maskorna = 58 maskor. Omslagen stickas vridna på nästa varv, det ska inte bli hål.

DROPS Design 19.09.2019 kl. 09:15:

Hej. Du stickar såhär: 1 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 5 m, 1 omslag, 4 m, 1 omslag, 3 m = 58 m. Lycka till!

Anna 25.07.2019 - 17:04:

When starting the doll from the top: is the whole head-hair piece intended to be knitted with 2 strands? Or just first 8 stitches?

DROPS Design 25.07.2019 kl. 17:37:

Hi Anna, the whole head-hair piece is worked with 2 strands DROPS BabyMerino. Happy knitting!

Anna 25.07.2019 - 09:58:

Hi can you please explain what does "clock icon", "diamond icon" mean=represent? You can see them next to "needles icon"or "crochet hook icon" while searching free patterns on the search page, before you actually click on the pattern. thanks for your reply. I have not find the explanation elsewhere. Anna

DROPS Design 25.07.2019 kl. 14:27:

Dobrý den, Anno, symbol hodin označuje nové návody, přidané v posledních dnech či týdnech (symbol mizí cca po měsíci od zveřejnění návodu v daném jazyce), diamant je skvost a stejné jsou i návody, které označuje :-) Buď jde o prezentaci nové barvy příze, model z přízí v aktuální slevě nebo o model s technikou či vzorem, který je velmi žádaný, rafinovaný a/nebo "trendy". Příjemné tvoření! Hana

Tjeerdje Peters 13.07.2019 - 22:04:

Armsgaten aan het hoofd? Meerder nu voor de armsgaten aan elke kant als volgt: staat deze instructie wel op de goede plaats?

DROPS Design 15.07.2019 kl. 13:36:

Dag Tjeerdje,

Ja, dat klopt. Je meerdert eigenlijk niet voor de armsgaten, maar voor de armen :)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 35-12