DROPS / 180 / 12

Forest Cycle by DROPS Design

Virkattu raidallinen pyöröjakku. Koot S-XXXL. Työ virkataan DROPS Air- ja DROPS Big Delight -langoista.

DROPS Design: Malli ai-064
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
300-350-400 g väriä 12, sammaleenvihreä
Sekä:
Garnstudion DROPS BIG DELIGHT (kuuluu lankaryhmään C):
100-100-100 g väriä 06, syysmetsä

Työ voidaan virkata myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 6 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 12 pylvästä ja 7 kerrosta koukulla nro 6 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Kommentit (10)

alkaen 7.10 € /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 7.10 € /100g
Saat tämän mallin langat alkaen 31.10€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1-A.6. Piirrokset A.1, A.3 ja A.5 näyttävät miten kerros alkaa ja loppuu, piirrosten A.2, A.4 ja A.6 mallikerrat toistetaan koko kerroksen ajan.

VÄRIT:
Jakku virkataan raidoittaen seuraavasti:
1. KERROS: Air
2. KERROS: Big Delight
3. KERROS: Air
4. KERROS: Air
5. KERROS: Air
6. KERROS: Big Delight.
Toista kerrokset 3.-6 vielä 2 kertaa.

15. KERROS: Air
16. KERROS: Air
17. KERROS: Big Delight

Toista kerrokset 15. -17. vielä kerran.

21. KERROS: Air
22. KERROS: Air
23: KERROS: Air.
24. KERROS: Big Delight.
Toista kerroksia 21.-24. lopulliseen mittaan asti.

VÄRINVAIHDOT:
Piirrosten A.1, A.3 ja A.5 silmukat virkataan aina molemmilla langoilla yhtaikaa, eli odottamassa oleva lanka kulkee työn mukana, kunnes sitä tarvitaan uudestaan.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 ketjusilmukkakaari virkkaamalla 3 ketjusilmukkaa + 1 kiinteä silmukka edellisen kerroksen pylväsryhmän keskellä olevaan ketjusilmukkaan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ketjusilmukkakaari jättämällä tasavälein 1 ketjusilmukan sijaan 2 ketjusilmukkaa väliin = työstä kapeni 1 ketjusilmukkakaari.

MITTAUSVINKKI:
Jakusta tulee hyvin joustava. Sovita tarvittaessa jakkua ennen kuin virkkaat hihat valmiiksi ja tarkista hihojen pituus.
----------------------------------------------------------

YMPYRÄJAKKU:
Virkataan suljettuna virkkauksena keskeltä takaa selästä alkaen.

LUE KOKO OHJE ENNEN KUIN VIRKKAAT!
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 6 ja Air-langalla ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. LUE VÄRIT ja VÄRINVAIHDOT!
Virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.1 mukaisesti, toista sitten piirroksen A.2 mallikertaa yhteensä 4 kertaa kerroksella. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Jatka mallivirkkausta tähän tapaan, kunnes olet virkannut piirrokset A.1 ja A.2 loppuun = 32 pylväsryhmää/ketjusilmukkakaarta (piirroksen A.1 silmukoita ei lasketa mukaan silmukkalukuun).

KOKO S/M:
Virkkaa piirrosten A.3 ja A.4 1.kerros, virkkaa sitten piirrosten A.3 ja A.4 2.kerros ja lisää SAMALLA tasavälein 16 ketjusilmukkakaarta (LUE LISÄYSVINKKI) = 48 ketjusilmukkakaarta. Tee sitten kädentiet (katso selitys alla).

KOKO L/XL:
Virkkaa mallivirkkausta piirrosten A.3 ja A.4 mukaisesti 1 mallikerta, lisää SAMALLA tasavälein piirroksen A.4 2.kerroksella 16 ketjusilmukkakaarta = 48 pylväsryhmää/ketjusilmukkakaarta. Virkkaa sitten piirrosten A.3 ja A.4 1.kerros, virkkaa sitten piirrosten A.3 ja A.4 2.kerros ja lisää SAMALLA tasavälein 16 ketjusilmukkakaarta = 64 ketjusilmukkakaarta. Tee sitten kädentiet (katso selitys alla).

KOKO XXL/XXXL:
Virkkaa mallivirkkausta piirrosten A.3 ja A.4 mukaisesti, kunnes työssä on 2 piirrosten A.3 ja A.4 mallikertaa, lisää SAMALLA tasavälein aina piirroksen A.4 2.kerroksella 16 ketjusilmukkakaarta = 64 pylväsryhmää/ketjusilmukkakaarta. Virkkaa sitten piirrosten A.3 ja A.4 1.kerros, virkkaa sitten piirrosten A.3 ja A.4 2.kerros ja lisää SAMALLA tasavälein 12 ketjusilmukkakaarta = 76 ketjusilmukkakaarta. Tee sitten kädentiet (katso selitys alla).

KÄDENTIET (KAIKKI KOOT):
Virkkaa nyt piirroksen A.4 viimeinen kerros ja tee kädentiet seuraavasti: Virkkaa 3 kaksoispylvästä yhteen + 4 ketjusilmukkaa jokaiseen 6-7-8 ensimmäiseen ketjusilmukkakaareen, virkkaa 3 kaksoispylvästä yhteen seuraavaan ketjusilmukkakaareen, virkkaa 22-26-
30 ketjusilmukkaa ja jätä 5-6-7 ketjusilmukkakaarta väliin, virkkaa 3 kaksoispylvästä yhteen + 4 ketjusilmukkaa jokaiseen 23-35-43 seuraavaan ketjusilmukkakaareen, virkkaa 3 kaksoispylvästä yhteen seuraavaan ketjusilmukkakaareen, virkkaa 22-26-30 ketjusilmukkaa ja jätä 5-6-7 ketjusilmukkakaarta väliin, virkkaa 3 kaksoispylvästä yhteen + 4 ketjusilmukkaa jokaiseen 7-8-9 viimeiseen ketjusilmukkakaareen. Jatka virkkaamalla piirrosten A.3 ja A.4 ensimmäinen kerros, kummankin kädentien ketjusilmukkakaareen virkataan 6-7-8 pylväsryhmää = 48-64-76 pylväsryhmää.

Jatka piirrosten A.3 ja A.4 mallivirkkausta, toista piirrosten 3 kerrosta ja lisää aina tasavälein piirroksen A.4 2.kerroksella 12 ketjusilmukkakaarta. HUOM! Koossa S/M lisätään ensimmäisellä kerralla 16 ketjusilmukkakaarta, tämän jälkeen lisätään aina 12 ketjusilmukkakaarta. Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes työn halkaisija on n. 110-120-130 cm (LUE MITTAUSVINKKI). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

HIHA:
Virkataan Air-langalla. Aloita kädentien alakulmasta, virkkaa 1 kiinteä silmukka, *4 ketjusilmukkaa, 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkakaareen*, toista *-* kädentien toiseen kulmaan asti = 6-7-8 ketjusilmukkakaarta, virkkaa 6-7-8 ketjusilmukkakaarta kädentien toiseen reunaan samalla tavalla = 12-14-16 ketjusilmukkakaarta.
Jatka virkkaamalla mallivirkkausta piirrosten A.5 ja A.6 mukaisesti ja kavenna 2.kerroksella 1 ketjusilmukkakaari (LUE KAVENNUSVINKKI) = 11-13-15 ketjusilmukkakaarta. Toista näitä 3 kerrosta. Toista kavennus piirrosten jokaisella 2.kerroksella, kunnes työssä on jäljellä 7-8-9 ketjusilmukkakaarta. Kun hihan pituus kaikissa koissa on 50 cm (MUISTA MITTAUSVINKKI), virkkaa 2 kerrosta Big Delight -langalla. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa toinen hiha samoin.

Piirros

= 1 ketjusilmukka
= 1 kiinteä silmukka 2 pylvään väliin
= 1 kiinteä silmukka ketjusilmukan ympäri
= 1 puolipylväs 2 pylvään väliin
= 1 pylväs ketjusilmukkarenkaan/ketjusilmukkakaaren ympäri
= Yhteen virkattu kaksoispylväs: Virkkaa 3 kaksoispylvästä yhteen kiinteään silmukkaan/ketjusilmukkakaaren ympäri näin: Virkkaa 1 kaksoispylväs, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 silmukkaa koukulla), virkkaa toinen kaksoispylväs, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 3 silmukkaa koukulla), virkkaa vielä 1 kaksoispylväs ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 4 silmukan läpi
= Kerroksen aluksi virkataan 3 ketjusilmukkaa ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan
= Kerroksen aluksi virkataan 2 ketjusilmukkaa ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 2.ketjusilmukkaan, virkkaa piilosilmukoita seuraavan ketjusilmukkakaaren keskelle asti (piirroksen A.1 2.kerroksen lopuksi virkataan lopuksi vain 1 piilosilmukka kerroksen 2.ketjusilmukkaan).
= Kerroksen aluksi virkataan 3 ketjusilmukkaa ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka ensimmäiseen yhteen virkattuun kaksoispylvääseen
= Virkkaa 4 ketjusilmukkaa ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan
= tämä kerros on jo virkattu

Kommentit (10)

Näppäile kommenttisi tähän!

Antonina 29.08.2018 - 14:39:

Buongiorno,sono interessata a questo modello e lo vorrei riprodurre,gentilmente mi dice quanta lana in totale devo comprare sia della air che della big delight? grazie mille in anticipo

DROPS Design 29.08.2018 kl. 15:15:

Buongiorno Antonina. Trova l’indicazione della quantità del filato occorrente all’inizio delle spiegazioni. A seconda della taglia che deve lavorare il quantitativo sarà il seguente (le taglie previste sono nell’ordine: S/M – L/XL – XXL/XXXL): del filato AIR 300-350-400 g e del filato Big DELIGHT 100-100-100 g. Buon lavoro!

Online Marketing Total Front Page 12.07.2017 - 18:40: http://onlinemoneytr ...

By moving a portion of one's money offshore, you are able to allow a sudden escape valve. You should get the place of your respective land right and also this requires some homework however the opportunity is offered to all. "I had one indisputable fact that never changed i believe - that you need to make use of wealth to help individuals," Feeney said.

Gogo 03.07.2017 - 09:17:

Super schön. Farben einfach perfekt für den Herbst.

Ina Isendam 02.07.2017 - 19:52:

I love this patteren:-)

Amyah 01.07.2017 - 07:10:

Bien joli et féminin... j'aimerais bien m'y essayer...

Marie Anne 30.06.2017 - 21:55:

J'aime ce pull mandala au couleur de l'automne, pour couper le froid de ces jours un peu plus froids

Rebecca Lange 02.06.2017 - 20:45:

Love the colors and design! This will be a must make for fall!!!

Pia 02.06.2017 - 13:32:

Vacker men inte så mycket nytänk,denna typen av modell har varit med länge! Det finns många fina modeller/design när det gäller virkade plagg,saknar det bland era mönster.

Lysiane 02.06.2017 - 09:48:

Joli coloris pour cette veste mandala. Elle semble bien chaude pour les frimas de l’automne. A garder dans mes préférés. Merci pour les modèles.

Nancyjo Brooks 02.06.2017 - 02:36:

I love the colors they remind me of summer ending and yet fall hasn't yet begun. The style is amazing, been wanting to try this style. This pattern has made up my mind.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 180-12