DROPS / 169 / 6

White Flower by DROPS Design

Lehtikuvioinen DROPS pyöröjakku ”BabyAlpaca Silk”- ja ”Kid-Silk” -langoista. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli nro bs-101
Lankaryhmä A + A tai C
----------------------------------------------------------
Koko: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABY ALPACA SILK:
300-350-400 g nro 1101, valkoinen
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK:
125-150-200 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (60 ja 80 cm) NRO 6 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 15 s x 30 krs ainaoikeaa 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

Kommentit (26)

Saat tämän mallin langat alkaen 61.35€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3.

----------------------------------------------------------

YMPYRÄJAKKU:
Neulotaan ympyränä keskeltä takaa alkaen. Työ neulotaan suljettuna neuleena.

TAKAKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 8 s. Jaa s:t tasan 4 sukkapuikolle nro 6 (= 2 s/puikko). Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 8 piirroksen A.1 mallikertaa krs:lla). Kun olet neulonut piirroksen A.1 ensimmäiset 27 krs, siirrä krs:n vaihtumiskohtaa 1 s:n verran vasemmalle. Toista tällainen silmukoiden siirto aluksi joka 2. krs, sitten joka 4. krs. Eli krs:n vaihtumiskohta on aina heti ennen piirroksen ensimmäistä langankiertoa, jotta se jäisi mahdollisimman huomaamattomaksi. Lopuksi krs:n vaihtumiskohta on piirroksen A.1 ensimmäisen mallikerran keskellä. TARKISTA NEULETIHEYS! Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 208 s. Työn halkaisija on n. 34 cm. Kiinnitä 8 merkkilankaa työhön, kiinnitä 1. merkkilanka krs:n 1. s:aan, kiinnitä sitten loput 7 merkkilankaa aina 25 s:n välein. Merkkilangat ovat nyt jokaisen lehtikuvion kärjessä. Neulo AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) ja lisää SAMALLA ensimmäisellä krs:lla jokaisen merkkilangan molemmin puolin 1 s. Lisää tekemällä merkityn s:n molemmin puolin 1 langankierto (työhön lisättiin yht. 16 s). Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä. Toista tällaiset lisäykset joka 2. krs vielä 1-2-3 kertaa (työhön lisättiin yht. 32-48-64 s) = 240-256-272 s.

Neulo seuraava krs oikein ja päätä SAMALLA kaikki 2. ja 3. merkkilangan väliset sekä kaikki 7. ja 8. merkkilangan väliset s:t kädenteitä varten (= päätä kummastakin sivusta 30-32-34 s). Neulo seuraava krs nurin ja luo SAMALLA 2. ja 3. merkkilangan sekä 7. ja 8. merkkilangan välistä päätettyjen silmukoiden tilalle 30-32-34 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on luotu, työssä on 240-256-272 s.

Jatka neulomalla seuraavasti: Neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti ja lisää SAMALLA jokaisella tähdellä merkityllä krs:lla merkittyjen silmukoiden molemmin puolin 1 s (työhön lisätään jokaisella lisäyskerroksella 16 s) = 384-400-416 s. Työn halkaisija on n. 66-68-70 cm.

VASEN ETUKAPPALE:
Jatka neulomalla seuraavasti: Jätä 2. ja 4. merkkilangan väliset s:t työhön, siirrä loput s:t apulangalle = 96-100-104 s työssä. Neulo näillä silmukoilla tasona AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) ja siirrä SAMALLA jokaisen krs:n lopussa viimeiset 2 s apulangalle (silmukoita ei neulota, käännä työ). HUOM! Jatka 3. merkkilangan molemmin puolin lisäyksiä joka 4. krs. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työssä on jäljellä on 44 s. Siirrä loput 44 s apulangalle.

OIKEA ETUKAPPALE:
Ota 6. ja 8. merkkilangan väliset s:t takaisin pyöröpuikolle nro 6 ja neulo vasemman etukappaleen peilikuvaksi.

Neulo sitten kaikki apulangoilla odottavat s:t oikein oikealta puolelta pyöröpuikolla nro 6. Ota apulankojen silmukoiden rajakohdissa aina silmukoiden välinen (eli joka 2. s:n välinen) lankalenkki kiertäen puikolle, jottei rajakohtiin muodostuisi reikää). Työssä on nyt n. 512-540-568 s. Neulo 8 krs ainaoikeaa. Päätä s:t.

HIHAT:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 32-32-40 s sukkapuikoille nro 6. Neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 4-4-5 mallikertaa krs:lla) ja lisää piirroksen viimeisellä krs:lla 1 s = 33-33-41 s. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n ensimmäiseen s:aan (= keskellä hihan alla). Jatka neulomalla sileää neuletta, neulo kuitenkin joka 2. krs seuraavasti: Aloita 2 s:n päässä merkitystä silmukasta: Neulo 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, merkitty s, 1 langankierto, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, neulo lopuilla silmukoilla sileää neuletta. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä. Keskelle hihan alle tulee reikärivi, mutta s-luku pysyy koko ajan samana. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 12 cm, aloita lisäykset keskellä hihan alla. Tee nyt langankierrot ja neulo sileää neuletta kuten aiemmin, mutta ÄLÄ tee langankiertojen vieressä kavennuksia (työhön lisättiin 2 s). Toista tällaiset lisäykset 3 cm välein vielä 13-14-14 kertaa = 61-63-71 s. Neulo kunnes työn pituus on 54-55-56 cm. Päätä s:t kerralla. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä hihat paikoilleen.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 09.10.2017
TAKAKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 8 s. Jaa s:t tasan 4 sukkapuikolle nro 6 (= 2 s/puikko). Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 8 piirroksen A.1 mallikertaa krs:lla). Kun olet neulonut piirroksen A.1 ensimmäiset 27 krs, siirrä krs:n vaihtumiskohtaa 1 s:n verran vasemmalle...

= lisäyskrs

Bouquier 16.04.2019 - 08:36:

Bonjour pouvez vous le donner les dimensions de l échantillon car je trouve que en n° 6 le point est trop lache . Merci 😊

DROPS Design 16.04.2019 kl. 15:51:

Bonjour Mme Bouquier, sur les aiguilles no 6, 15 m x 30 rangs au point mousse et 2 fils = 10 x 10 cm. La tension est une affaire très personnelle, certains tricotent plutôt lâche alors que d'autres vont serrer davantage. Ce sont les aiguilles qui vont vous permettre d'ajuster la tension, la taille indiquée l'est seulement à titre indicatif! Vous devrez éventuellement changer d'aiguilles (pour des plus grosses ou des plus fines) pour que VOTRE tension corresponde bien à celle indiquée dans les explications. Bon travail!

Jules Fairfax 10.01.2019 - 04:07:

I love this pattern...(I've studied hundreds of your circle jackets). Because I have been living four years in a tropical climate--where we DO have chilly days and nights during winter--I wonder if you can suggest what weight cotton or linen or--anything lighter weight that might work for this beautiful pattern...thank you.

Jules Fairfax 10.01.2019 - 04:05:

I love this pattern...(I've studied hundreds of your circle jackets). Because I have been living four years in a tropical climate--where we DO have chilly days and nights during winter--I wonder if you can suggest what weight cotton or linen or--anything lighter weight that might work for this beautiful pattern...thank you.

Claudia 26.09.2017 - 20:23:

Hallo. Ich komme leider nicht mit dem verschieben des Anfangs klar Es steht nicht wie oft ich den in der 2. und anschließend wie oft in der vierten. Dann soll man ab der 21. Runde damit anfangen immer vor dem ersten Umschlag. Aber weder in Reihe 23 noch in Reihe 25 ist ein Umschlag??? Für Hilfe wäre ich sehr dankbar!

DROPS Design 27.09.2017 kl. 09:14:

Liebe Claudia, es soll hier vom 27. Runde sein (Korrektion wird gemacht sein), dh vom 1. Umschlag am Anfang A.1, und damit Anfang in der Mitte A.1 dann erfolgt. Viel Spaß beim stricken!

Loredana 12.07.2016 - 12:55:

Buongiorno! Quindi si creano nuove maglie, giusto?

DROPS Design 12.07.2016 kl. 15:37:

Buongiorno Loredana. Sì dovrebbe essere così. Buon lavoro!

Loredana 12.07.2016 - 10:45:

Buongiorno! Potete spiegare meglio cosa s'intende....riprendere e arrotolare il filo prima che la maglia sul fermamaglie a ogni lato sia trasferita sul ferro (cioè a m alterne per evitare buchi nei punti di passaggio). Grazie mille Loredana

DROPS Design 12.07.2016 kl. 11:37:

Buongiorno Loredana. Deve sollevare il filo tra le maglie e metterlo ritorto sul ferro. Buon lavoro!

Loredana 11.07.2016 - 15:42:

Vi chiedo ancora.....se lascio le maglie restanti sui ferri circolari posso trasferire direttamente su questi le ultime due maglie che non vanno lavorate ? Grazie!

DROPS Design 11.07.2016 kl. 16:30:

Buongiorno Loredana. Sì, può organizzare le maglie come meglio preferisce. Buon lavoro!

Loredana 11.07.2016 - 15:26:

Buon pomeriggio, sono arrivata al punto in cui bisogna dividere le maglie per lavorare i due davanti e precisamente quando dice tenere le maglie tra il 2° ed il 4° segnapunti (100 maglie) , queste maglie vanno da quella che determina il secondo segnapunti ed il terzo segnapunti , fino a quella prima del 4° segnaposti. Giusto? Grazie Loredana

DROPS Design 11.07.2016 kl. 16:29:

Buongiorno Loredana. Sì è corretto, le m vanno dalla m con il secondo segnapunti alla m prima del quarto segnapunti. Buon lavoro!

Loredana 21.06.2016 - 13:18:

Grazie! Ho risolto lavorando i primi giri con il Magic loop.... Adesso vi chiedo questo, dopoil 21 giro bisogna spostare l'inizio giro di una maglia verso sinistra...cosa s'intende? Spostare la prima maglia di ogni ferro sul ferro di destra? Grazie

DROPS Design 21.06.2016 kl. 13:24:

Buongiorno Loredana, deve semplicemente spostare il segnapunti di inizio giro (se lo utilizza) di 1 m verso sinistra prima a giri alterni poi ogni 4 giri, in modo che il giro inizi sempre prima del 1° gettato nel diagramma. Buon lavoro!

Loredana 21.06.2016 - 11:01:

Buongiorno! Sto cercando d'iniziare il lavoro ma non riesco a tenere le maglie sul gioco di ferri.....si sfilano in continuazione!!!!! Avete qualche suggerimento da darmi? Grazie mille, Loredana

DROPS Design 21.06.2016 kl. 11:09:

Buongiorno Loredana. Potrebbe applicare alle punte dei ferri dei salvapunte in modo che le maglie non si sfilino, oppure usare dei ferri circolari con un cavo corto e finché il numero delle m è molto basso, utilizzare la tecnica del magic loop. Trova un esempio della tecnica nel video sotto. Buon lavoro!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 169-6