DROPS / 156 / 32

Autumn Grace by DROPS Design

DROPS konttineulekauluri ”Big Delight” -langasta.

Tagit: kauluri, konttineule,

DROPS Design: Malli nro db-039
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Mitat: Ympärys: n. 70 cm. Korkeus: n. 28 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BIG DELIGHT:
200 g nro 14, vadelmakakku

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 15 s x 28 krs ainaoikeaa puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

alkaen 7.10 € /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 7.10 € /100g
Saat tämän mallin langat alkaen 14.20€. Lue lisää.

Katso rivit, ruudut ja neulomissuunnat piirroksesta A.1. Piirros näyttää ruuturivejä 1.-4., ja 5 ruutua korkeussuunnassa.

NEULOMISVINKKI:
Kun aloitetaan uutta ruutua, silmukoita ei tarvitse jättää puikolle odottamaan, vaan niitä voidaan siirtää apulangalle.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan AINAOIKEIN -NEULEENA (kts. selitys yllä). Aloita alakulmasta, 1. ruudusta (kts. piirros A.1).

1. RUUTU:
Luo 11 s sukkapuikoille nro 6 Big Delight -langalla. Neulo tasoneuletta, kunnes työn pituus on n. 7 cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen krs:n. TARKISTA NEULETIHEYS! Jätä s:t työhön.

2. RUUTU:
Luo uudelle puikolle 1. ruudun silmukoiden jälkeen 11 s. Neulo näillä 11 s:lla tasoneuletta ja ota SAMALLA jokaisen nurjan puolen krs:n lopussa edellisestä ruudusta 1 s takaisin työhön, sekä neulo jokaisen oikean puolen krs:n alussa ensimmäiset 2 s oikein yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut kaikki 1. ruudun s:t. HUOM! 1. ruudun viimeiset 2 s neulotaan oikein yhteen = 11 s työssä (viimeinen krs = nurja puoli). Jätä s:t työhön.

3. RUUTU:
Poimi uudelle sukkapuikolle työn oikealta puolelta 1. ruudun reunasta 11 s. Neulo näillä silmukoilla n. 7 cm tasoneuletta (viimeinen krs = nurja puoli). Jätä s:t työhön.

4. RUUTU:
Luo 3. ruudun silmukoiden jälkeen uudelle sukkapuikolle 11 s. Neulo näillä 11 s:lla tasoneuletta ja ota SAMALLA jokaisen oikean puolen krs:n lopussa 3. ruudusta 1 s takaisin työhön, sekä neulo jokaisen nurjan puolen krs:n alussa ensimmäiset 2 s oikein yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut kaikki 3. ruudun s:t. HUOM! 3. ruudun viimeiset 2 s neulotaan oikein yhteen = 11 s työssä (viimeinen krs = oikea puoli). Jätä s:t työhön.

5. RUUTU:
Poimi työn oikealta puolelta 3. ruudun reunasta uudelle sukkapuikolle 11 s. Neulo näillä 11 s:lla tasoneuletta ja ota SAMALLA jokaisen oikean puolen krs:n lopussa 2. ruudusta 1 s takaisin työhön, sekä neulo jokaisen nurjan puolen krs:n alussa ensimmäiset 2 s oikein yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut kaikki 2. ruudun s:t. HUOM! 2. ruudun viimeiset 2 s neulotaan oikein yhteen = 11 s työssä (viimeinen krs = oikea puoli). Jätä s:t työhön.

6. RUUTU:
Poimi työn oikealta puolelta 2. ruudun reunasta uudelle sukkapuikolle 11 s. Neulo näillä 11 s:lla n. 7 cm tasoneuletta (viimeinen krs = oikea puoli). Jätä s:t työhön.

7. RUUTU:
Neulo kuten 2. ruutu (luo s:t 6. ruudun silmukoiden jälkeen, ota sitten työhön aina 1 s 6. ruudusta).

8. RUUTU:
Poimi työn nurjalta puolelta 6. ruudun reunasta uudelle sukkapuikolle 11 s. Neulo näillä 11 s:lla tasoneuletta ja ota SAMALLA jokaisen nurjan puolen krs:n lopussa 5. ruudusta 1 s takaisin työhön, sekä neulo jokaisen oikean puolen krs:n alussa ensimmäiset 2 s oikein yhteen. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut kaikki 5. ruudun s:t. HUOM! 5. ruudun viimeiset 2 s neulotaan oikein yhteen = 11 s työssä (viimeinen krs = nurja puoli). Jätä s:t työhön.

9. RUUTU:
Neulo kuten 8. ruutu (poimi s:t 5. ruudusta, ota sitten työhön aina 1 s 4. ruudusta). LUE NEULOMISVINKKI!

10. RUUTU:
Neulo kuten 3. ruutu (poimi s:t 4. ruudusta), mutta päätä viimeisellä nurjan puolen krs:lla s:t ja neulo sitten 11. ruutu.

11. RUUTU:
Neulo kuten 5. ruutu (poimi s:t 10. ruudusta, ota sitten työhön aina 1 s 9. ruudusta).

12. RUUTU:
Neulo kuten 5. ruutu (poimi s:t 9. ruudusta, ota sitten työhön aina 1 s 8. ruudusta).

13. RUUTU:
Neulo kuten 5. ruutu (poimi s:t 8. ruudusta, ota sitten työhön aina 1 s 7. ruudusta).

14. RUUTU:
Neulo kuten 6. ruutu (poimi s:t 7. ruudusta).

Jatka ruutujen neulomista tähän tapaan, leveyssuunnassa on 4 ruutua. Päätä leveyssuunnan viimeisestä ruudusta 11 s (eli älä luo uusia silmukoita) ja jatka neulomista kuten aiemmin. Kun korkeussuunnassa on 10 ruutua, päätä nurjan puolen krs:n ensimmäiset 11 s (eli s:ita ei jätetä odottamaan). Jatka neulomista, kunnes kaulurissa on 4 x 10 ruutua.

VIIMEISTELY:
Ompele lyhytsivut yhteen uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.

Piirros

= neulomissuunta ja ruudun nro
= s:t jätetään puikolle odottamaan
= neulo 2 s oikein yhteen
= rivi ja rivin nro
= rivit 6-10 korkeussuunnassa jatketaan tästä

WITTMANN 22.11.2016 - 17:01:

Bonjour ! je ne comprends pas du tout la phrase du CARRE N°2 : Monter 11 m à la fin de rang du carré 1, sur une nouvelle aiguille double pointe Ce n'est pas clair : nouvelle aiguille ou à la suite du carré 1 sur la même aiguille ? Merci, Gen

DROPS Design 23.11.2016 kl. 09:15:

Bonjour Mme Wittmann, à la fin du carré 1 on garde les mailles sur l'aiguille double pointe, mais on va monter les mailles du carré 2 avec une nouvelle aiguille, c'est-à-dire séparément des mailles du carré 1. Vous pouvez également mettre les mailles en attente sur un fil/arrêt de mailles (cf astuce tricot). Bon tricot!

Astrid 25.06.2014 - 16:18:

Sehr schön... sicher auch für hochwertige Reste geeignet in allen Farben. Ich warte auf die Anleitung:)

Sissi 19.06.2014 - 10:01:

Väldigt fina färger.

Annie 19.06.2014 - 09:31:

J'aime beaucoup ce snood aux couleurs de l'automne tout simple mais élégant dans sa simplicité

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 156-32