DROPS / 89 / 6

Little Sophie by DROPS Design

Virkattu poncho

Koko:
5-7 8-10 12-14 v tai
110-122 128-140 152-164 cm
Drops Paris ja Safran -langat.
Kuva sivulla 34
Virkkuukoukku Nro 5 tai käsialan mukaan.
Kukkaa varten nro 3

Koko 5-7 8-10 12-14
Valmiin ponchon mitat
pituus keskeltä edestä 44 52 62 cm
Langan menekki
Drops Paris -lankaa
persikanpunaista (27) 100g 150g 150g
beigeä (26) 100g 100g 150g
aprikoosia (01) 100g 100g 100g
tummaa roosaa (06) 50g 100g 100g
roosaa (33) 50g 50g 100g
vaaleanpunaista (20) 50g 50g 50g
Kukkaan Drops Safran -lankaa vaaleanpunaista (02) pieni kerä.

alkaen 1.70 € /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 1.70 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 12.15€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

Tiheys 4 p-ryhmää ja 7 krs Paris-langalla virkattua mallivirkkausta = 10 cm

Mallivirkkaus Tee p:t aina isen krs:n ketjuun. Lisäys: tee samaan ketjuun 3 p + 1 kjs + 3 p. Raidoitus: tee 1 krs kutakin: *t.roosa, aprikoosi, persikka, beige, persikka, v.punainen, roosa, beige, persikka, rikoosi, t.roosa, roosa, v.punainen, persikka, beige, aprikoosi, t.roosa, beige, roosa, v.punainen, persikka ja beige*, toista *-* tarpeen mukaan.

HUOM: virkkaa aina edellisen raidan langanpää seuraavan krs:n sisään.

Poncho virkataan pääntieltä heimaan Virkkaa aloitusketjuksi t.roosalla angalla 88-98-108 kjs ja sulje renkaaksi
ps:lla. Kjs-ketjun pituus on n. 54-57-61 cm.

1.krs: tee 1 ks jokaiseen s:aan ja sulje krs ps:lla 1. ks:aan. Aloita sitten mallivirkkaus ja raidoitus,

2.krs: aloita toiselta °laita. Virkkaa 3 kjs (=1. p), tee 2 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin, *tee 3 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin*, toista *-* vielä 2-2-3 kertaa, tee seuraavaan ks:aan 3 p, 1 kjs (=keskietu), tee seuraavaan s:aan 3 p,1 kjs, jätä 2 s väliin, *3 p,1 kjs, jätä 2 s väliin*, toista *-* vielä 7-8-9 kertaa, tee seuraavaan
ks:aan 3 p, 1 kjs (=keskitaka), tee seuraa-vaan s:aan 3 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin, *3 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin*, toista *-* vielä 3-4-4 kertaa ja sulje krs ps:lla 3:teen kjs:aan krs:n alusta. Työhön tuli 8-9-10 p-ryhmää molempiin osiin. Siirry ps:in (=3 ps) kjs-' ketjun alkuun.

3.krs: 3 kjs (=1. p), tee ketjuun 2 p, 1 kjs, *tee seuraavaan ket-juun 3 p, 1 kjs*, toista *-* vielä 2-2-3 ker-taa, tee keskiedun ketjuun lisäys, 1 kjs, *tee seuraavaan ketjuun 3 p, 1 kjs*, toista *-* vielä 8-9-10 kertaa, tee lisäys keskelle taakse, virkkaa 1 kjs, *tee seu-raavaan ketjuun 3 p, 1 kjs*, toista *-* vielä 4-5-5 kertaa ja sulje kuten edellinen krs. Työssä on nyt molemmissa osissa 9-10-11 p-ryhmää. JAtka tähän tapaan p-virkkausta ja lisää aina 1 ryhmä keskellä edessä ja takana joka krs. Kun ponchon Pituus olalta mitattuna on n. 32-37-44 cm (=n. 22-26-31 krs), katkaise ja päätä lanka.

Virkattu kukkanen Virkkaa v.punai-sella Safran-langalla 4 kjs ja sulje ren-kaaksi ps:lla.

1.krs: tee 6 ks renkaaseen, sulje krs ps:lla 1. ks:aan.
2.krs: 1 ks, *3 kjs, 1 ks*, toista *-* vielä 4 kertaa, tee 3 kjs sulje krs ps:Ila 1. ks:aan =6 kjs-ketjua.
3.krs: tee 1 kjs ja sitten jokaiseen 3 s:n ketjuun 1 ks + 1 kjs + 3 p + 1 kjs + 1 ks. Sulje kuten 1. krs. Käännä työ
4.krs: *tee 2. krs:n ks:aan 1 ks, 5 kjs*, toista *-* vielä 5 kertaa ja sulje kuten 1. krs.
5.krs: 1 kjs, tee sitten jokaiseen 5 s:n ketjuun 1 ks + 1 kjs + 5 p + 1 kjs + 1 ks. Sulje krs kuten 1. krs. Käännä työ.
6.krs: *virkkaa työn takaa 2. krs:n ks:aan 1 ks, 7 kjs*, toista *- * vielä 5 kertaa ja sulje krs.
7.krs: 1 kjs ja tee sitten jokaiseen 7 s:n ketjuun 1 ks + 1 kjs + 1 p+ 5 kp + 1 p 1 kjs + 1 ks. Sulje krs ja katkaise lanka. Kiinnitä kukkanen ponchoon.

Piirros

= nro 06, tumma roosa
= nro 01, aprikoosi
= nro 27, persikanpunainen
= nro 26, beige
= nro 20, vaaleanpunainen
= nro 33, roosa

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 89-6) .

Kommentit / Kysymykset (56)

Lynn 24.11.2019 - 00:52:

Hi. Thank you very much for this pattern. I have just finished making 1 for my daughter, age 12-14, but now when she puts it on the neck area is very big. It sits very wide on her shoulders. What can i do to close it? Thank you.

DROPS Design 24.11.2019 kl. 13:27:

Dear Kynn, you can always put a tie in the upper row, and have her to tie it. You can also crochet an edge , being careful to evenly decrease some stitches, untl it fits her shoulders. I hope you can solve the issue.

Itria Manca 14.10.2019 - 14:14:

Salve e possibile averle misure in centimetri del poncho per Eta 8.10 anni?

DROPS Design 14.10.2019 kl. 14:40:

Buongiorno Itria. Per la taglia 8/10 anni, il poncho misura 52 cm dal collo alla punta in basso sul davanti. Buon lavoro!

B Rogers 09.09.2019 - 02:48:

After I started the pattern and finished 4 rows the poncho didn't get bigger even after adding 2 stitches per row. I went to a different pattern after that. Why didn't it get bigger after the neckline.

DROPS Design 09.09.2019 kl. 11:54:

Dear Mrs Rogers, you should work on each tip (-mid front + mid back): 3dc,1ch,3dc in each of the middle ch-space, this way, you should get a tip on mid front and mid back, as on the photo. Happy crocheting!

Lorna 28.08.2019 - 12:26:

Hi. Where abouts on the poncho do you do your colour changes? Thanks

DROPS Design 28.08.2019 kl. 12:28:

Dear Lorna, the stripes are worked following diagram M.1 (see at the bottom of the written pattern). Happy crocheting!

Janny 02.07.2019 - 22:14:

Hallo Julie krijgen wel veel buitenlandse talen te beantwoorden zeg. De poncho heb ik al diversen keren gemaakt. Heel fijn patroon. Dank jullie wel voor het gratis gebruik ervan. Is de hv toer elke keer echt noodzakelijk?. 1x heb ik de poncho zonder de vaste tier ertussen gehaakt en die was ook prachtig. Wat is de gedachte erachter? Groet Janny

Mona 20.02.2019 - 11:09:

Hallo, ich möchte den Poncho für meine Tochter häkeln. Sie ist 122 groß und recht schmal. Wird er zu weit am Hals, wenn ich die Größe 8/10 nehme? Oder, wieviele Maschen müsste ich aufnehmen, wenn ich ihn zwischen 5/7 und 8/10 häkeln möchte?

DROPS Design 20.02.2019 kl. 14:03:

Liebe Mona, wir können leider nicht jede Anleitung nach jeder Anfrage anpassen, wenn sie recht schmall ist, und denken Sie, daß die kleinere Grösse am besten passt, können Sie dann die Länge dann am Ende einfach anpassen. Ihr DROPS Laden kann Ihnen weitere Tipps geben - auch telefonisch oder per E-mail. Viel Spaß beim häkeln!

Corinne 16.02.2019 - 21:25:

Bonjour. La pointe de se poncho n est pas droite et pourtant il y a bien le même nombre de bride des 2 côtés est ce normal ?

DROPS Design 18.02.2019 kl. 09:51:

Bonjour Corinne, vous augmentez bien à chaque tour dans la pointe du milieu devant et dans celle du milieu dos? En cas de doute, n'hésitez pas à montrer votre ouvrage à votre magasin (même par mail), c'est souvent bien plus simple pour pouvoir vous aider. Bon crochet!

Grethe Angelica Emberland 20.01.2019 - 15:47:

Hei, jeg forstår ikke oppskrifta på ponchoen. Er 1 gang jeg hekler etter mønster, så hadde vert fint om jeg kunne fått den forklart. På forhånd takk :)

DROPS Design 25.01.2019 kl. 09:06:

Hei Grethe. Er det noe spesifikt du lurer på til forklaringen? Det er begrenset svarplass i kommentarfeltet. Du starter med å hekle 88-98-108 luftmasker, som du setter til en ring ved å lage en kjedemaske i den første luftmasken. På 1 omgang hekler du 1 fastmaske i hver luftmaske. 2 omgang starter med 3 luftmasker. Så hekler du 1 stav i hver av de neste 2 fastmaskene, så hekler du 1 luftmaske og hopper over de neste 2 fastmaskene, hekler 1 stav i hver av de neste 3 osv. Det som står innenfor 2 *-symboler skal gjentas så mange ganger det står (inkludert den gangen som er forklart – for eksempel total 3 ganger betyr 2 ganger i tillegg til den du akkurat gjorde). God fornøyelse

Andrea Garzelli 17.10.2018 - 21:53:

Dag! Ik wil graag voor mijn dochter de poncho haken 12/14 jaar. Welke aanpassingen in het basispatroon moet ik doen om het groter te maken? Alvast bedankt!

DROPS Design 18.10.2018 kl. 19:53:

Dag Andrea, Je kunt maat 12/14 aanhouden en aan de onderkant meer toeren haken, dan wordt hij groter. Verder hoef je geen aanpassingen te doen.

Sandrine 17.10.2018 - 17:07:

Bonjour, J'aimerais faire ce poncho en 1 seule couleur, combien de pelote Drops Paris il me faudra en tout svp ?

DROPS Design 18.10.2018 kl. 08:46:

Bonjour Sandrine, comme ce modèle a été réalisé avec des rayures, il nous est difficile de vous donner la quantité exacte dans une seule couleur, mais vous pouvez additionner chacune des couleurs pour la taille souhaitée, il vous en faudra probablement un peu moins, votre magasin DROPS pourra vous conseiller, même par mail ou téléphone. Bon crochet!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 89-6