DROPS / 89 / 6

Little Sophie by DROPS Design

Virkattu poncho

Koko:
5-7 8-10 12-14 v tai
110-122 128-140 152-164 cm
Drops Paris ja Safran -langat.
Kuva sivulla 34
Virkkuukoukku Nro 5 tai käsialan mukaan.
Kukkaa varten nro 3

Koko 5-7 8-10 12-14
Valmiin ponchon mitat
pituus keskeltä edestä 44 52 62 cm
Langan menekki
Drops Paris -lankaa
persikanpunaista (27) 100g 150g 150g
beigeä (26) 100g 100g 150g
aprikoosia (01) 100g 100g 100g
tummaa roosaa (06) 50g 100g 100g
roosaa (33) 50g 50g 100g
vaaleanpunaista (20) 50g 50g 50g
Kukkaan Drops Safran -lankaa vaaleanpunaista (02) pieni kerä.

Tiheys 4 p-ryhmää ja 7 krs Paris-langalla virkattua mallivirkkausta = 10 cm

Mallivirkkaus Tee p:t aina isen krs:n ketjuun. Lisäys: tee samaan ketjuun 3 p + 1 kjs + 3 p. Raidoitus: tee 1 krs kutakin: *t.roosa, aprikoosi, persikka, beige, persikka, v.punainen, roosa, beige, persikka, rikoosi, t.roosa, roosa, v.punainen, persikka, beige, aprikoosi, t.roosa, beige, roosa, v.punainen, persikka ja beige*, toista *-* tarpeen mukaan.

HUOM: virkkaa aina edellisen raidan langanpää seuraavan krs:n sisään.

Poncho virkataan pääntieltä heimaan Virkkaa aloitusketjuksi t.roosalla angalla 88-98-108 kjs ja sulje renkaaksi
ps:lla. Kjs-ketjun pituus on n. 54-57-61 cm.

1.krs: tee 1 ks jokaiseen s:aan ja sulje krs ps:lla 1. ks:aan. Aloita sitten mallivirkkaus ja raidoitus,

2.krs: aloita toiselta °laita. Virkkaa 3 kjs (=1. p), tee 2 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin, *tee 3 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin*, toista *-* vielä 2-2-3 kertaa, tee seuraavaan ks:aan 3 p, 1 kjs (=keskietu), tee seuraavaan s:aan 3 p,1 kjs, jätä 2 s väliin, *3 p,1 kjs, jätä 2 s väliin*, toista *-* vielä 7-8-9 kertaa, tee seuraavaan
ks:aan 3 p, 1 kjs (=keskitaka), tee seuraa-vaan s:aan 3 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin, *3 p, 1 kjs, jätä 2 s väliin*, toista *-* vielä 3-4-4 kertaa ja sulje krs ps:lla 3:teen kjs:aan krs:n alusta. Työhön tuli 8-9-10 p-ryhmää molempiin osiin. Siirry ps:in (=3 ps) kjs-' ketjun alkuun.

3.krs: 3 kjs (=1. p), tee ketjuun 2 p, 1 kjs, *tee seuraavaan ket-juun 3 p, 1 kjs*, toista *-* vielä 2-2-3 ker-taa, tee keskiedun ketjuun lisäys, 1 kjs, *tee seuraavaan ketjuun 3 p, 1 kjs*, toista *-* vielä 8-9-10 kertaa, tee lisäys keskelle taakse, virkkaa 1 kjs, *tee seu-raavaan ketjuun 3 p, 1 kjs*, toista *-* vielä 4-5-5 kertaa ja sulje kuten edellinen krs. Työssä on nyt molemmissa osissa 9-10-11 p-ryhmää. JAtka tähän tapaan p-virkkausta ja lisää aina 1 ryhmä keskellä edessä ja takana joka krs. Kun ponchon Pituus olalta mitattuna on n. 32-37-44 cm (=n. 22-26-31 krs), katkaise ja päätä lanka.

Virkattu kukkanen Virkkaa v.punai-sella Safran-langalla 4 kjs ja sulje ren-kaaksi ps:lla.

1.krs: tee 6 ks renkaaseen, sulje krs ps:lla 1. ks:aan.
2.krs: 1 ks, *3 kjs, 1 ks*, toista *-* vielä 4 kertaa, tee 3 kjs sulje krs ps:Ila 1. ks:aan =6 kjs-ketjua.
3.krs: tee 1 kjs ja sitten jokaiseen 3 s:n ketjuun 1 ks + 1 kjs + 3 p + 1 kjs + 1 ks. Sulje kuten 1. krs. Käännä työ
4.krs: *tee 2. krs:n ks:aan 1 ks, 5 kjs*, toista *-* vielä 5 kertaa ja sulje kuten 1. krs.
5.krs: 1 kjs, tee sitten jokaiseen 5 s:n ketjuun 1 ks + 1 kjs + 5 p + 1 kjs + 1 ks. Sulje krs kuten 1. krs. Käännä työ.
6.krs: *virkkaa työn takaa 2. krs:n ks:aan 1 ks, 7 kjs*, toista *- * vielä 5 kertaa ja sulje krs.
7.krs: 1 kjs ja tee sitten jokaiseen 7 s:n ketjuun 1 ks + 1 kjs + 1 p+ 5 kp + 1 p 1 kjs + 1 ks. Sulje krs ja katkaise lanka. Kiinnitä kukkanen ponchoon.

Piirros

= nro 06, tumma roosa
= nro 01, aprikoosi
= nro 27, persikanpunainen
= nro 26, beige
= nro 20, vaaleanpunainen
= nro 33, roosa

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 89-6 alkuperäisohjeeseen.