Tennessee by DROPS Design

Neulottu DROPS liivi ”Nepal”-langasta. Koot S-XXXL

  • Tennessee / DROPS 143-39 - Neulottu DROPS liivi ”Nepal”-langasta. Koot S-XXXL
  • Tennessee / DROPS 143-39 - Neulottu DROPS liivi ”Nepal”-langasta. Koot S-XXXL
DROPS design: Malli nro: ne-108
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS NEPAL:
Nro 0612, keskiruskea:
150-200-200-250-250-250 g

DROPS PUIKOT NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.
DROPS PUHVELINSARVINAPPI KULMALLINEN (538): Joka kokoon 1 kpl.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 8.40€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

AINAOIKEINNEULE:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

HELMINEULE:
Neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin.

LISÄYSVINKKI:
Lisää kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolelle 1 s seuraavasti: Neulo 1 s ainaoikeaa, tee 1 langankierto, neulo kunnes jäljellä on 1 s, tee 1 langankierto, 1 s ainaoikeaa. Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen (eli neulo langankierrot takakautta), jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI 1 (kädentiet):
Kavenna kummankin reunan helmineuleen 3 s:n sisäpuolella kädentietä varten seuraavasti:
Oikean puolen krs:n alussa: Neulo 3 s helmineuletta, nosta seuraava s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Oikean puolen krs:n lopussa: Neulo kunnes jäljellä on 5 s, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen, 3 s helmineuletta.
Nurjan puolen krs:n alussa: Neulo 3 s helmineuletta, neulo seuraavat 2 s kiertäen nurin yhteen.
Nurjan puolen krs:n lopussa: Neulo kunnes jäljellä on 5 s, neulo seuraavat 2 s nurin yhteen, 3 s helmineuletta.

KAVENNUSVINKKI 2 (etukappale):
Kavenna jokaisella oikean puolen krs:lla 1 s pääntietä varten, neulomalla keskiedun reunimmaiset 2 s joko oikein tai nurin yhteen (mikäli helmineuleen seuraava s tulee olla nurja s, neulo s:t oikein yhteen ja jos seuraavan s:n tulee olla oikea s, neulo s:t nurin yhteen). Toista tällaiset kavennukset yht. 8 kertaa = 3 s helmineuletta jäljellä etureunassa.
Kavenna sitten helmineuleen reunimmaisten 3 s:n sisäpuolella 1 s joka 4. krs seuraavasti:
Oikean etukappaleen oikealta puolelta: Neulo 3 s helmineuletta, nosta seuraava s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, neulo oikeaa krs:n loppuun.
Vasemman etukappaleen oikealta puolelta: Neulo kunnes jäljellä on 5 s, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen, neulo 3 s helmineuletta.

NAPINLÄPI:
Tee oikeaan etukappaleeseen työn oikealta puolelta 1 napinläpi. 1 napinläpi = neulo etureunan 3. ja 4. s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto puikolle.
-----------------------------------------------------------

TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona. Luo 64-70-78-86-96-106 s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa) puikoille nro 5 Nepal-langalla. 1. krs (= oikea puoli) neulotaan seuraavasti: 1 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), *1 o, 1 n*, toista *-*, neulo lopuksi 1 s ainaoikeaa. Jatka neulomalla HELMINEULETTA (ks. selitys yllä), lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 3 cm, jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 4-4-4-5-5-5 cm, lisää kumpaankin reunaan 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 4½-5-5-5-5-5½ cm välein vielä 2 kertaa = 70-76-84-92-102-112 s.
Neulo kunnes työn pituus on 17-18-19-20-21-22 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n. Neulo 2 seuraavan krs:n alussa reunimmaisilla 9-9-9-10-11-12 s:lla helmineuletta. Päätä sitten 2 seuraavan krs:n ensimmäiset 6-6-6-7-8-9 s kädenteitä varten = 3 s helmineuletta jäljellä kummassakin reunassa. Neulo jatkossa kummankin reunan reunimmaisilla 3 s:lla helmineuletta ja kavenna SAMALLA kummankin reunan helmineuleen sisäpuolella 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI 1) seuraavasti: Toista kavennukset jokaisella krs:lla (eli sekä työn oikealla että nurjalla puolella) yht. 4-4-6-6-8-10 kertaa ja sitten joka 2. krs (eli jokaisella oikean puolen krs:lla) 1-2-3-4-4-5 kertaa = 48-52-54-58-62-64 s. Kun kaikki kavennukset on tehty, neulo reunimmaisilla 3 s:lla helmineuletta lopulliseen mittaan asti (= kädentien reunus).
Kun työn pituus on 30-32-34-36-38-40 cm, jatka neulomalla keskimmäisillä 24-26-26-28-28-30 s:lla helmineuletta. Kun työn pituus on 32-34-36-38-40-42 cm, päätä keskimmäiset 18-20-20-22-22-24 s pääntietä varten = 15-16-17-18-20-20 s jäljellä olalla (pääntien reunassa on nyt jäljellä 3 s helmineuletta). Neulo molemmat puolet erikseen. Jatka sileää neuletta, ja neulo kädentien ja pääntien reunassa 3 s:lla helmineuletta, kunnes työn pituus on 34-36-38-40-42-44 cm. Päätä loput s:t löyhästi. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

OIKEA ETUKAPPALE:
Neulotaan tasona. Luo 21-24-28-32-37-42 s (sis. 1 reunas sivussa) puikoille nro 5 Nepal-langalla. 1. krs (= oikea puoli) neulotaan seuraavasti: *1 o, 1 n*, toista *-*, neulo lopuksi 1 s ainaoikeaa. LUE LOPUT ETUKAPPALEEN OHJEESTA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Neulo helmineuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas sivussa ja luo SAMALLA jokaisen nurjan puolen krs:n loppuun etureunaan uusia silmukoita seuraavasti: 3 x 4 s ja 2 x 2 s. Lisätyillä silmukoilla neulotaan helmineuletta. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 3 cm, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: Neulo ensimmäisillä 11 s:lla helmineuletta (= etureuna), neulo loput s:t oikein. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 11 s helmineuletta etureunassa (eli etureunan helmineuleen 11 s siirtyvät ulospäin, kun luodaan uusia silmukoita työhön).
Kun työn pituus on 4-4-4-5-5-5 cm, lisää sivuun 1 s kuten takana. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on yht. 10-10-11-11-12-12 cm, tee etureunaan NAPINLÄPI (ks. selitys yllä).
Kun työn pituus on 12-12-13-13-14-14 cm, kavenna työn oikealla puolella pääntietä varten 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 8 kertaa (etureunassa), sitten joka 4. krs yht. 6-7-7-8-8-9 kertaa (helmineuleen reunimmaisten 3 s:n sisäpuolella). Kun pääntien kavennukset on tehty, neulo reunimmaisilla 3 s:lla helmineuletta lopulliseen mittaan asti (= etureuna).
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 17-18-19-20-21-22 cm, neulo sivun reunimmaisilla 9-9-9-10-11-12 s:lla helmineuletta kuten takana. Päätä sitten kädentietä varten kuten takana. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty kädentietä varten ja pääntien kavennukset on tehty, olalla on jäljellä 15-16-17-18-20-20 s. Jatka sileää neuletta, ja neulo kädentien ja pääntien reunassa 3 s:lla helmineuletta, kunnes työn pituus on 34-36-38-40-42-44 cm. Päätä loput s:t löyhästi.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi, mutta ilman napinläpeä.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Ompele sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Kiinnitä nappi vasempaan etureunaan.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 143-39) .

Kommentit / Kysymykset (27)

country flag Caitlin wrote:

I’m confused by how to proceed on the armholes on the front pieces. The directions say to bind off as on the back piece, but the back decreased for the armholes, not bound off.

06.09.2020 - 22:20

DROPS Design answered:

Dear Caitlin,on back piece you first cast off 6-9 sts (see size) then decrease on each side for armhole - on front piece, you will cast off the first 6-9 sts from WS (right front piece) /from RS (left front piece) and decrease on the side for armhole inside 3 sts in seed st as on back piece. Happy knitting!

07.09.2020 kl. 09:48

country flag Christine Petterssson wrote:

Det stämmer inte med bilden.

17.11.2018 - 06:47

country flag Christine Pettersson wrote:

SAMTIDIGT läggs det upp nya m mot mitt fram i slutet på varje v från avigsidan så här: Lägg upp 4 m 3 ggr, 2 m 2 ggr - de ökade m stickas fortlöpande i moss-st. SAMTIDIGT när arb mäter 3 cm stickas det så här från rätsidan: Sticka de första 11 m på v i moss-st (= framkant mot mitt fram), sticka rm v ut. Sedan stickas det slätst - men de yttersta 11 m mot mitt fram stickas i moss-st - dvs framkanten med 11 m i moss-st förskjuts allt efter som det läggs upp nya m mot mitt fram.

16.11.2018 - 17:07

country flag Christine Petterssson wrote:

Frågar än en gång! Framstycket stämmer inte med beskrivningen. Det måste vara fel på mönstret .

16.11.2018 - 13:34

DROPS Design answered:

Hej Christine, Stickar du i DROPS Nepal och har du 17m x 22varv på 10x10 cm? Om du bara vill kolla först så du följer vår stickfasthet :) Sedan beskriva vad som inte stämmer, så skall vi titta på det :)

16.11.2018 kl. 15:28

country flag Klaudia wrote:

Dzien dobry, chcialabym zapytac o wskazowki jak mozna dorobic rekawy do bolerka? Moze moglabym skorzystac z innego wzoru? Pozdrawiam serdecznie

13.11.2018 - 19:38

DROPS Design answered:

Witaj Klaudio! Tego rodzaju rękawy są w starszych sweterkach, niestety rzadko są przetłumaczone na język polski. Musisz szukać wzorów wykonanych z włóczek z grupy C, tak samo jak Nepal i na drutach nr 5-6. Ja proponuję wzór numer 0-62, przetłumaczę ci sam rękaw, a ty dopasujesz go sobie wg uznania. Wyślę ci tłumaczenie na email jeszcze dzisiaj. Powodzenia!

14.11.2018 kl. 19:56

country flag Pohlmann wrote:

Liebes Drops Team, ich bin auf der suche nach der Anleitung für dieses Modell-Drops Design Strick Bolero Weste Shrug. leider habe ich es nicht gefunden könnten sie mir bitte weiterhelfen. Liebe Grüße Liane Pohlmann

20.01.2015 - 21:51

DROPS Design answered:

Liebe Frau Pohlmann, was genau meinen Sie? Suchen Sie ein bestimmtes Modell? Dann suchen Sie am besten mit den entsprechenden Suchbegriffen in unserer Suche.

27.01.2015 kl. 22:21

country flag Pohlmann wrote:

Liebes Drops Team, ich bin auf der suche nach der Anleitung für dieses Modell-Drops Design Strick Bolero Weste Shrug. leider habe ich es nicht gefunden könnten sie mir bitte weiterhelfen. Liebe Grüße Liane Pohlmann

20.01.2015 - 21:50

country flag Michaela wrote:

Hallo, ich habe auch ein Problem mit dem Vorderteil. Ich komme nicht auf 15 Maschen am Ende sondern auf 20. Nur leider hilft mir der Kommentar bei Judith vom 21.6. nicht weiter. Von welchen Abnahmen für die Rundung ist da die Rede?

20.10.2013 - 22:07

DROPS Design answered:

Liebe Michaela, unter "Rückenteil" finden Sie die weiteren Abnahmen für den Armausschnitt beschrieben (jeweils neben den 3 M im Perlmuster).

21.10.2013 kl. 12:38

country flag Marianne wrote:

I have started on the righthand piece a couple of times now, also as I thought the instructions to be a bit vague. But now I have untangled it again, as it seems that the front piece becomes way too big to fit on the backpiece.IE. Pattern seems to be incorrect. I am using the Drops Yarn and the test was correct. I really find that frustrating...this should be an easy, small project. I guess I will re-arrange the pattern myself.

25.09.2013 - 15:32

DROPS Design answered:

Dear Marianne, for any individual help, we kindly recommand you to contact the store where you bought your yarn. They will help you if required. Happy knitting!

26.09.2013 kl. 09:24

country flag Judith wrote:

Liebes Garnstudio-Team, ich hänge gerade am rechten Vorderteil dieser Weste. Ich lese immer vorher den Text und male es mir dann auf zum besseren Verständnis. Ich komme zum Schluß aber immer auf 20 verbleibende Maschen und nicht wie in der Anleitung auf 15 M. 21 M anschlagen,3x4 M und 2x2 M neu anschlagen= 37 M,3x1 M wie beim Rückenteil zunehmen= 40 M,8x1 M abnehmen= 32 M,6x1 M abnehmen= 26 M,6 M für Arm-abschnitt abketten= 20 M

20.06.2013 - 07:52

DROPS Design answered:

Liebe Judith, wenn ich es richtig sehe, haben Sie beim Armausschnitt nur mit den ersten 6 M gerechnet und die weiteren Abnahmen für die Rundung vergessen.

21.06.2013 kl. 09:20

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 143-39