DROPS Extra / 0-839

Snow Flowers by DROPS Design

Neulotut DROPS pääsiäissukat ”Merino Extra Fine” -langasta.

DROPS Design: Malli nro me-051
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko: 32/34 - 35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: 20 - 22 - 24 - 27 cm
Sukan korkeus: n. 23- 24 - 25 - 27 cm

Langanmenekki: Garnstudion DROPS MERINO EXTRA FINE:
joka kokoon 100 g nro 24, vaaleankeltainen
joka kokoon 100 g nro 30, kulta
joka kokoon 50 g nro 26, pistaasi
joka kokoon 50 g nro 05m, vaaleanharmaa
joka kokoon 50 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 23 s x 32 krs mallineuletta puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kenkäkoko: 32-34 (20cm), 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), kuvio/tekniikka: graafinen, ohjetyyppi: sukat, teema: kukka, pääsiäinen,

MALLINEULE: Katso ruutupiirros A-1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 9-9-9-11 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 9-9-9-11 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 8-8-8-10 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 8-8-8-10 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 8-8-10-10 s.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Luo 52-52-56-68 s sukkapuikoille nro 3,5 vaaleankeltaisella langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 n/2 o -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4-5-5-6 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 4-4-8-4 s = 48-48-48-64 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A-1 mukaisesti (= työhön tulee 3-3-3-4 mallikertaa). Kun olet neulonut piirroksen A-1 loppuun, jätä ensimmäiset 12-12-13-15 s työhön, siirrä seuraavat 24-24-22-34 s apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 12-12-13-15 s työhön = 24-24-26-30 s kantapäätä varten. Neulo tasona kantapään silmukoilla 4½-5-5½-6 cm sileää neuletta vaaleankeltaisella langalla. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta vaaleankeltaisella langalla 10-10-12-10 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 52-52-56-64 s.
Kiinnitä 1 merkkilanka keskellä jalan päällä olevien 26-26-28-32 s:n molemmin puolin. Jatka suljettua neuletta vaaleankeltaisella langalla. Kavenna SAMALLA kummassakin sivussa seuraavasti: Neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevien 26-26-28-32 s:n jälkeen oikein yhteen ja neulo viimeiset 2 s ennen keskellä jalan päällä olevia 26-26-28-32 s kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 4 kertaa = 44-44-48-56 s. Kun työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on n. 16-18-20-22 cm (työhön neulotaan vielä n. 4-4-4-5 cm), kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin sivuun siten, että sekä jalan päällä että jalkapohjassa on 22-22-24-28 s. Jatka kaikilla silmukoilla sileää neuletta suljettuna neuleena vaaleankeltaisella langalla. Tee SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin kärkikavennukset seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä), 2 s kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 3-3-3-4 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 6-6-7-7 kertaa = 8-8-8-12 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

Piirros

= luonnonvalkoinen
= vaaleankeltainen
= pistaasi
= kulta

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-839 alkuperäisohjeeseen.