DROPS Baby / 21 / 3

Winter Wonder by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulottu housupuku DROPS BabyAlpaca Silk -langasta.

DROPS design: Malli nro BS-005-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92-98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
Nro 1760, vaalea harmaanlila: 150-150-150 (200-200) g
Nro 4314, harmaanlila: 50-50-50 (100-100) g

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 (60 cm) tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 (lahkeisiin ja hihoihin).
NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI (521, 15 mm): 6-6-6 (7-7) kpl.

5.55 EUR
3.90 EUR

HELMINEULE (suljettuna neuleena):
1.KRS: *1 o, 1 n*, toista *-*.
2.KRS: Neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin. Toista 2. krs:ta.
LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 s neulomalla merkkilangan molemmin puolin olevaan s:aan 2 s.
Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2.
NAPINLÄPI:
Tee 1 napinläpi neulomalla etureunan 4. ja 5. s oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle.
Tee oikeaan etureunaan 5-5-5 (6-6) napinläpeä, kun työn pituus lahkeiden yhdistämiskohdasta mitattuna on:
1/3 kk: 6, 12, 17, 22, 27 cm.
6/9 kk: 6, 12, 18, 24, 30 cm.
12/18 kk: 7, 14, 21, 28, 34 cm.
2 v: 7, 14, 20, 26, 32, 38 cm.
3/4 v: 7, 14, 21, 28, 35, 42 cm.
----------------------------------------------------------

LAHJE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 38-44-50 (54-60) s sukkapuikoille nro 2,5 harmaanlilalla langalla. Neulo 9-10-10 (10-10) cm helmineuletta (ks. selitys yllä). Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun (= lahkeen sisäreuna) ja anna merkkilangan kulkea työn mukana. Vaihda sitten vaaleaan harmaanlilaan lankaan ja jatka neulomalla sileää neuletta. Lisää SAMALLA seuraavalla krs:lla merkkilangan molemmin puolin 1 s (lue LISÄYSVINKKI yllä). Toista tällaiset lisäykset joka 2.-3.-4. (4.-4.) krs yht. 14-15-16 (18-19) kertaa = 66-74-82 (90-98) s. Kun työn pituus on 21-25-29 (33-37) cm, päätä merkkilangan molemmin puolin 2 s = 62-70-78 (86-94) s. Laita työ odottamaan ja neulo toinen lahje samoin.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Ota molemmat lahkeet samalle pyöröpuikolle nro 2,5, päätösreunat vastakkain = 124-140-156 (172-188) s. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä. Neulo tasoneuletta keskeltä edestä alkaen vaalealla harmaanlilalla langalla näin (1. krs = oikea puoli): Luo 5 uutta s, neulo krs:n s:t oikein ja luo krs:n loppuun vielä 5 s = 134-150-166 (182-198) s. Kiinnitä 1 merkkilanka 36-40-44 (48-52) s:n päähän kummastakin reunasta (= 62-70-78 (86-94) s merkkilankojen välissä takakappaleessa). Anna merkkilankojen kulkea työn mukana. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua s kummassakin etureunassa. Kun työn pituus on 6-6-7 (7-7) cm, tee oikeaan etureunaan ensimmäinen napinläpi (ks. selitys yllä).
Kun työn pituus on 16-20-23 (26-29) cm, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti (1. krs = oikea puoli), lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin etureunassa. HUOM: Päätä piirroksen M.1 viimeisellä krs:lla kummankin merkkilangan molemmin puolin 4-4-4 (5-5) s kädenteitä varten (eli päätä kummankin sivun keskimmäiset 8-8-8 (10-10) s) = 118-134-150 (162-178) s. Työn pituus lahkeiden yhdistämiskohdasta mitattuna on nyt n. 20-24-27 (30-33) cm. Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 38-40-42 (44-46) s sukkapuikoille nro 2,5 harmaanlilalla langalla. Neulo 5-5-5 (6-6) cm helmineuletta. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun (= keskellä hihan alla) ja anna merkkilangan kulkea työn mukana. Vaihda sitten vaaleaan harmaanlilaan lankaan ja jatka neulomalla sileää neuletta. Lisää samalla seuraavalla krs:lla merkkilangan molemmin puolin 1 s. Toista tällaiset lisäykset joka 2.-3.-3.(4.-5.) krs yht. 7-8-9 (10-11) kertaa = 52-56-60 (64-68) s. Kun työn pituus on 10-13-15 (18-23) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti. Päätä piirroksen M.1 viimeisellä krs:lla merkkilangan molemmin puolin 4-4-4 (5-5) s kädenteitä varten (eli päätä keskeltä hihan alta 8-8-8 (10-10) s) = 44-48-52 (54-58) s. Laita työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki osat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 206-230-254 (270-294) s. Neulo tasona mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin etureunassa (1. krs = oikea puoli). HUOM: Kavenna piirroksen M.2 nuolella merkityllä krs:lla tasavälein 20-20-24 (24-28) s. MUISTA TEHDÄ OIKEAAN ETUREUNAAN NAPINLÄVET! Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, työssä on 86-110-110 (126-126) s ja työn pituus kaarrokkeen alareunasta (eli piirroksen M.2 ensimmäisestä krs:ta) mitattuna on n. 12-12-13 (14-15) cm.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Neulo tasoneuletta harmaanlilalla langalla seuraavasti: Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 4-20-16 (30-26) s = 82-90-94 (96-100) s. Jatka neulomalla helmineuletta. Tee seuraavalla oikean puolen krs:lla oikeaan etureunaan viimeinen napinläpi. Neulo helmineuletta kunnes reunuksen korkeus on 2-2-2 (3-3) cm. Päätä s:t löyhästi.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat ja ompele haarasauma. Kiinnitä napit.

Piirros

= vaalea harmaanlila
= harmaanlila
= kavennuskrs

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-3 alkuperäisohjeeseen.