DROPS / 132 / 2

Wild Flower by DROPS Design

Virkattu DROPS pyöröjakku ”Nepal”-langasta. Koot S-XXXL

DROPS design: Malli nro NE-061
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Koko: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS NEPAL:
600-700-800 g nro 612m, keskiruskea -mix

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 14 kp x 5½ krs koukulla nro 5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (407)

Saat tämän mallin langat alkaen 33.60€. Lue lisää.
VIRKKAUSVINKKI:
Jokaisen krs:n ensimmäinen kp korvataan 4 kjs:lla.
KAVENNUSVINKKI (etu- ja takakappale):
Kavenna seuraavasti: Virkkaa kp:itä kunnes jäljellä on 3 kp, *virkkaa 1 p ensimmäiseen näistä 3 kp, virkkaa 1 pp seuraavaan kp:seen ja virkkaa 1 ks viimeiseen kp:seen, käännä työ 1 kjs:lla, jätä ks väliin, virkkaa 1 ps pp:seen ja 1 ps p:seen, virkkaa sitten 1 ks ensimmäiseen kp:seen, 1 pp seuraavaan kp:seen ja 1 p seuraavaan kp:seen, virkkaa kp:itä kunnes krs:lla on jäljellä 3 kp*, toista *-* kunnes työssä on yht. 6-8-12 krs.
SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN (hihanpyöriö):
Päätä näin kerroksen alussa: Virkkaa 1 ps jokaiseen päätettävään kp:seen. Päätä näin kerroksen lopussa: Virkkaa kunnes jäljellä päätettävä määrä silmukoita, käännä työ.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Virkataan suljettuna virkkauksena keskeltä takaa alkaen.
Virkkaa 8 kjs koukulla nro 5 ja Nepal-langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS:
Virkkaa 12 ks renkaaseen, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
2.KRS:
5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *1 p seuraavaan ks:aan, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 12 p ja 2 kjs jokaisen p:ään välissä.
3.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten krs:n jokaiseen kjs-kaareen: 1 ks + 1 kjs + 1 ks + 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan = 24 ks ja 1 kjs jokaisen ks:n välissä.
4.KRS:
1 ps ensimmäiseen ks:aan, 1 ps ensimmäiseen kjs:aan, 5 kjs, yksi 3p samaan kjs:aan, *7 kjs, virkkaa sitten neljä 3p yhteen näin: Virkkaa kaksi 3p samaan kjs:aan kuin edellinen 3p, jätä kuitenkin kummankin 3p:ään viimeinen langankierto ja läpiveto tekemättä, jätä 1 ks + 1 kjs + 1 ks väliin, virkkaa yksi 3p seuraavaan kjs:aan, jätä kuitenkin viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, virkkaa sitten viimeinen 3p samaan kjs:aan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 5 s:n läpi*, toista *-* yht. 11 kertaa, 7 kjs, virkkaa kaksi 3p yhteen saman kjs:n kohdalla, jätä kuitenkin kummankin 3p:ään viimeinen langankierto ja läpiveto tekemättä, virkkaa 1 ps krs:n 5. kjs:aan ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
5.KRS:
1 ps ensimmäiseen kjs-kaareen, 4 kjs (= 1 kp), 7 kp samaan kjs-kaareen, virkkaa sitten 8 kp jokaiseen kjs-kaareen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 4. kjs:aan = yht. 96 kp.
6.KRS:
5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *jätä 1 kp väliin, 1 p seuraavaan kp:seen, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 48 kjs-kaarta.
7.KRS (LUE VIRKKAUSVINKKI):
Virkkaa 1 kp jokaiseen p:seen ja virkkaa jokaiseen kjs-kaareen vuorotellen 1 ja 2 kp = 120 kp.
8.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin 2 kp joka 10. kp:seen = 132 kp.
9.KRS:
5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *jätä 1 kp väliin, 1 p seuraavaan kp:seen, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 66 kjs-kaarta.
10.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen p:seen ja virkkaa jokaiseen kjs-kaareen vuorotellen 1 ja 2 kp = 165 kp.
11.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin 2 kp joka 15. kp:seen = 176 kp.
12.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin 2 kp joka 16. kp:seen = 187 kp.
Työn leveys keskeltä mitattuna on nyt n. 20 cm.

KOKO S/M:
13.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ensimmäiseen 45 kp:seen (= kappaleen yläreuna), virkkaa 30 löyhää kjs, jätä seuraavat 27 kp väliin (= kädentie), virkkaa sitten 1 ks jokaiseen seuraavaan 88 kp:seen (= kappaleen alareuna), virkkaa 30 löyhää kjs, jätä seuraavat 27 kp väliin (= kädentie) ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
14.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää ensimmäisten 45 ks:n kohdalla tasavälein 2 kp (= 47 kp), virkkaa sitten 30 kp kädentien yläreunan kjs-ketjuun, virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää alimpien 88 ks:n kohdalla tasavälein 3 kp (= 91 kp), virkkaa 30 kp kädentien yläreunan kjs-ketjuun = 198 kp.
15.-19.KRS:
Jatka kp:iden virkkaamista ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 6 kp. Kun olet virkannut 19. krs:n, työssä on 228 kp ja työn leveys keskeltä mitattuna on n. 33 cm.
Jatka nyt virkkaamista vain kummankin sivun keskimmäisten 79 kp:ään kohdalla, eli ylä- ja alareunan keskimmäiset 35 kp jätetään pois työstä. Virkkaa aluksi etukappaleet.

KOKO L/XL:
13.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin 2 kp joka 17. kp:seen = 198 kp.
14.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ensimmäiseen 50 kp:seen (= kappaleen yläreuna), virkkaa 32 löyhää kjs, jätä seuraavat 29 kp väliin (= kädentie), virkkaa sitten 1 ks jokaiseen seuraavaan 90 kp:seen (= kappaleen alareuna), virkkaa 32 löyhää kjs, jätä seuraavat 29 kp väliin (= kädentie) ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
15.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää ensimmäisten 50 ks:n kohdalla tasavälein 3 kp (= 53 kp), virkkaa sitten 32 kp kädentien yläreunan kjs-ketjuun, virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää alimpien 90 ks:n kohdalla tasavälein 3 kp (= 93 kp), virkkaa 32 kp kädentien yläreunan kjs-ketjuun = 210 kp.
16.-20.KRS:
Jatka kp:iden virkkaamista ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 6 kp. Kun olet virkannut 20. krs:n, työssä on 240 kp ja työn leveys keskeltä mitattuna on n. 35 cm.
Jatka nyt virkkaamista vain kummankin sivun keskimmäisten 81 kp:ään kohdalla, eli ylä- ja alareunan keskimmäiset 39 kp jätetään pois työstä. Virkkaa aluksi etukappaleet.

KOKO XXL/XXXL:
13.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin 2 kp joka 17. kp:seen = 198 kp.
14.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin 2 kp joka 18. kp:seen = 209 kp.
15.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ensimmäiseen 54 kp:seen (= kappaleen yläreuna), virkkaa 36 löyhää kjs, jätä seuraavat 32 kp väliin (= kädentie), virkkaa sitten 1 ks jokaiseen seuraavaan 91 kp:seen (= kappaleen alareuna), virkkaa 36 löyhää kjs, jätä seuraavat 32 kp väliin (= kädentie) ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
16.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää ensimmäisten 54 ks:n kohdalla tasavälein 2 kp (= 56 kp), virkkaa sitten 36 kp kädentien yläreunan kjs-ketjuun, virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää alimpien 91 ks:n kohdalla tasavälein 3 kp (= 94 kp), virkkaa 36 kp kädentien yläreunan kjs-ketjuun = 222 kp.
17.-22.KRS:
Jatka kp:iden virkkaamista ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 6 kp. Kun olet virkannut 22. krs:n, työssä on 258 kp ja työn leveys keskeltä mitattuna on n. 37 cm.
Jatka nyt virkkaamista vain kummankin sivun keskimmäisten 89 kp:ään kohdalla, eli ylä- ja alareunan keskimmäiset 40 kp jätetään pois työstä. Virkkaa aluksi etukappaleet.

VASEN ETUKAPPALE (KAIKKI KOOT):
= 79-81-89 kp. Kiinnitä 1 merkkilanka 23-24-27 s:n päähän kummastakin reunasta (= 33-33-35 s merkkilankojen välissä). Virkkaa tasona näiden silmukoiden kohdalla kp:itä ja lisää samalla jokaisella krs:lla kummankin merkkilangan kohdalla 1 s (eli krs:lla lisätään 2 s). Lisäykset tehdään vuorotellen ennen merkkilankoja ja merkkilankojen jälkeen. Kavenna samalla jokaisen krs:n alussa ja lopussa 3 s (KS. KAVENNUSVINKKI), kunnes olet virkannut yht. 6-8-12 krs tasovirkkausta.

OIKEA ETUKAPPALE:
Virkkaa vasemman etukappaleen peilikuvaksi.

HIHA (virkataan tasona):
Virkkaa 46-48-53 löyhää kjs (sis. 4 kjs kääntymiseen) koukulla nro 5 ja Nepal-langalla.
1.KRS: 1 kp 5. kjs:aan koukusta laskien, 1 kp jokaiseen 2-4-2 seuraavaan kjs:aan, *jätä 1 kjs väliin, 1 kp jokaiseen 6 seuraavaan kjs:aan*, toista *-* kunnes jäljellä on 4 kjs, jätä 1 kjs väliin ja virkkaa 1 kp jokaiseen 3 viimeiseen kjs:aan = 37-39-43 kp.
2.KRS: 1 kp jokaiseen kp:seen (LUE VIRKKAUSVINKKI).
3.KRS: 6 kjs (= 1 kp + 2 kjs), jätä 1 kp väliin, 1 kp seuraavaan kp:seen, *2 kjs, jätä 1 kp väliin, 1 kp seuraavaan kp:seen*, toista *-* koko krs:n pituudelta = 18-19-21 kjs-kaarta.
4.KRS: Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen ja 1 kp jokaiseen kjs-kaareen = 37-39-43 kp.
Toista krs:ia 2.-4. yht. 3 kertaa. Työn pituus on nyt n. 18 cm. Virkkaa jatkossa kp:itä ja tee samalla lisäykset seuraavasti:
KOKO S/M:
*Lisää toiseen reunaan 1 kp, virkkaamalla toiseksi reunimmaiseen kp:seen 2 kp. Lisää seuraavalla krs:lla myös toiseen reunaan 1 kp tähän tapaan. Toista tällaiset lisäykset kummassakin reunassa vielä kerran. Virkkaa sitten 1 krs ilman lisäyksiä*, toista *-* yht. 3 kertaa = 12 lisäystä = 49 kp.
KOOT L/XL + XXL/XXXL:
*Lisää toiseen reunaan 1 kp, virkkaamalla toiseksi reunimmaiseen kp:seen 2 kp. Lisää seuraavalla krs:lla myös toiseen reunaan 1 kp tähän tapaan*, toista *-* yht. 8 kertaa = 16 lisäystä = 55-59 kp.
KAIKKI KOOT:
Jatka virkkaamista, kunnes työn pituus kaikissa koissa on 49 cm.
Päätä nyt kummastakin reunasta hihanpyöriötä varten jokaisella krs:lla (KS. SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN): 1 x 3 kp, 3 x 2 kp ja 1 x 3 kp = 25-31-35 kp jäljellä. Katkaise lanka.

VIIMEISTELY:
Ompele hihasaumat reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.
Virkkaa 1 krs etu- ja takakappaleen reunoihin sekä kummankin hihan alareunaan näin: *5 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 5 kjs, jätä 1 s väliin, virkkaa 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
Kiinnitä hihat paikoilleen.

Sulje jakku esim. isolla neulalla, tai kiinnitä 1 nappi vasempaan etukappaleeseen (sovita jakkua ja tarkista mihin kohtaan nappi tulee kiinnittää). Napita nappi virkattuun reunukseen.

Piirros

Kommentit (407)

Näppäile kommenttisi tähän!

Rosemary 20.02.2019 - 17:23:

For the s/m size: for the sleeve pattern it states to "increase 1tr every row for 3 rows, then 1 row of no increase" and to do this a total of 3 times. To me that would be an increase of 9tr but the pattern states an increase of 12tr. Should I be doing this part a total of 4 times rather than 3?

DROPS Design 21.02.2019 kl. 09:42:

Dear Rosemary, you first inc 1 stitch at the end of row, turn and inc 1 st at the end of next row, turn and increase 1 st on each side (= 2 sts inc), 1 row without inc = you have increased 4 sts, repat these 4 rows a total of 3 times = 12 sts have been increased. Happy crocheting!

Leslie 07.09.2018 - 17:25:

Bonjour, Je suis en train de réaliser ce modèle et d'un coup je suis prise d'un doute. Savez vous combien de centimètre doivent faire les manches en largeur, au plus court et au plus large, en L/XL ? Plus j'avance et plus ça me paraît énorme, je suis à la 10eme augmentations et ma manche fait déjà 38cm de large. Merci beaucoup

DROPS Design 10.09.2018 kl. 08:35:

Bonjour Leslie, Si votre échantillon (14 DB= 10 cm) est conforme, vous devez avoir : 39 double-brides = 28 cm environ au début et 39 cm environ quand toutes les augmentations sont faites (= 55 double-brides). Bon crochet!

Montserrat 26.08.2018 - 20:54:

¿Podría ver un gráfico de este saco?, pues me ayuda a endender la forma, grácias

DROPS Design 28.08.2018 kl. 19:38:

Hola Montserrat, los diagramas con las medidas para la chaqueta están bajo el patrón. El diagrama para trabajar el dibujo no está incluido, sólo se puede trabajar mediante las explicaciones del texto.

Therese 02.05.2018 - 10:25:

Tack för alla härliga mönster! Jag är nybörjare så det blir en del grunnande över hur man tråcklar ihop plaggen. Påbörjat wild flower och älskar hur jackan börjar ta form. Fått mycket hjälp av videoklippen i mååånga sammanhang. Det kanske är krångligt att utföra i praktiken, men det skulle vara önskvärt att kunna filtrera frågorna under vart specifika mönster(varv?/språk?). Oavsett tack för att ni finns!

Susan 22.04.2018 - 00:41:

What's 1thread, 2 threads, 3 threads

DROPS Design 23.04.2018 kl. 09:24:

Dear Susan, this pattern has been worked with 1 thread Nepal (= yarn group C) but you can work it with 2 threads yarn group A hold together as just one. Read more about alternatives here. Happy crocheting!

Tammy 05.04.2018 - 18:22:

I absolutely love this Wild flower pattern but I'm self taught and was wondering if you had a tutorial showing me. I do better when I can see what you are doing. I hope to hear from you soon. Thank you in advance, Tammy 😁

DROPS Design 05.04.2018 kl. 23:30:

Dear Tammy, you can find links to the related videos for each pattern on the left side of the page, below the picture of the model. I hope this helps. Happy Crocheting!

JANETH ELENA MARTINEZ MARTINEZ 25.03.2018 - 04:17:

Sugiero que realicen video tutorial, para comenzar los delanteros ya que es confuso. He desbaratado, queda desagradable y no he podido estrenar el saco. Agradezco la colaboración. JANETH

Amanda Wycoff 25.03.2018 - 03:55:

If I were to not crochet the sleeves would that look okay? I’m wanting to just make a vest and love how the back looks :)

DROPS Design 29.03.2018 kl. 02:20:

Dear Amanda, yes, that can work. We have a couple of vests in similar - circle body- style, that are nice without sleeves. However I would crochet a narrow edge around the armhole, just to stabilize it (probably a *dc, 3 chain stitch* would do well, or apicot edge if you want to go fancy). Happy Crocheting!

Katrin Brand 07.01.2018 - 00:35:

Hallo zusammen Ich hänge schon eine gefühlte Ewigkeit am linken vorderteil. Die Jacke soll s/m werden. Wenn ich nach 19 Runden fertig bin , schneide och den Faden dann ab? Ich komm absolut nicht klar mit dem zählen und errechnen der Seiten. Bitte helft mir.

DROPS Design 08.01.2018 kl. 09:21:

Liebe Frau Brand, wenn der Kreis fertig ist, schneiden Sie den Faden ab. Jetzt die Markierer für beide Vorderteil einsetzen. Falten Sie Kreis so daß beide Armlöcher gegenüber sind, dann eine Markierung in der Mitte oben am Hals + unten am Rand einsetzen, dann die 35 Maschen zählen (= die Masche mit der Markierung + 17 Maschen auf beiden Seiten der Markierung). Dann Vorderteil über die 79 Maschen zwischen den Markierungen (oben am Hals und unten am Rand) häkeln. Viel Spaß beim häkeln!

Ana 01.01.2018 - 23:45:

Estoy haciendo la chaqueta wild flower y estoy con los delanteros,ya tengo puesto los marcadores.Estoy haciendo la talla S,que se empieza a trabajar en los puntos que están entre los marcadores?( en mi caso son 33)o en lo 79? Estoy muy perdida no sé cómo seguir.

DROPS Design 09.01.2018 kl. 15:48:

Hola Ana. Los delanteros los trabajamos sobre los 79 puntos a cada lado para la talla S. Los marcapuntos son necesarios para marcar donde se trabajan los aumentos para darle forma a los delanteros.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 132-2