DROPS / 134 / 12

Ariel by DROPS Design

Settiin kuuluu: Aaltokuvioiset DROPS myssy ja kauluri ”Eskimo”- tai "Andes"langasta.

DROPS Design: Malli nro EE-386-387
Lankaryhmä E
---------------------------------------------------------
KAULURI:
Koko: Yksi koko
Yläreunan ympärys: n. 64 cm
Alareunan ympärys: n. 99 cm
Korkeus: n. 30 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
250 g nro 51, hillitty roosa

Tai: Garnstudion DROPS ANDES:
300 g nro 3145, hillitty roosa

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 7 (80 cm) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.

MYSSY:
Koko: S/M - L
Pään ympärys: 54/56 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
kumpaankin kokoon 150 g nro 51, hillitty roosa

Tai: Garnstudion DROPS ANDES:
200 g nro 3145, hillitty roosa

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 7 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 6 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.

Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää 1 mallikertaa.
--------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 72-76 s pyöröpuikolle nro 6 Eskimo-langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen korkeus on n. 6 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 7. Neulo 1 krs sileää neuletta ja lisää SAMALLA tasavälein 16-12 s = 88-88 s. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.1G mukaisesti. Kun työn korkeus on n. 25 cm, vaihda sukkapuikkoihin ja neulo 3 krs oikein. Kavenna seuraavalla krs:lla tasavälein 32 s = 56 s. Neulo sitten kaikki s:t pareittain yhteen = 28 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 119 s pyöröpuikolle nro 7 Eskimo-langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti seuraavasti: Toista piirroksen M.1A mallikertaa 3 kertaa, toista piirroksen M.1B mallikertaa kerran, toista piirroksen M.1C mallikertaa 3 kertaa, toista piirroksen M.1D mallikertaa kerran, toista piirroksen M.1E mallikertaa 2 kertaa, toista piirroksen M.1F mallikertaa kerran ja toista lopuksi piirroksen M.1G mallikertaa kerran = 77 s. Päätä s:t löyhästi. Kaulurin korkeus on nyt n. 30 cm.

= 3 s oikein yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 134-12 alkuperäisohjeeseen.