DROPS Extra / 0-747

My Love by DROPS Design

Settiin kuuluu: Virkatut DROPS lauta-alustat ja lautasliinan pidike ”Safran”- tai "DROPS ♥ You #7"- ja ”Glitter” -langoista.

DROPS design: Malli nro E-176
--------------------------------------------------------
LAUTA-ALUSTAT:
Pienen alustan halkaisija: n. 20 cm
Ison alustan halkaisija: n. 30 cm (voidaan virkata suuremmaksi)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SAFRAN:
50 g nro 01, vaalea roosa
Sekä: Garnstudion DROPS GLITTER:
2 puolaa nro 04, vaalea roosa

Tai:
Garnstudion DROPS ♥ You #7:
50 g nro 14, vaalea roosa
Sekä:
Garnstudion DROPS GLITTER:
2 puolaa nro 04, vaalea roosa

Yksi Safran- tai DROPS ♥ You #7" -kerä riittää kahteen pieneen tai yhteen isoon lauta-alustaan.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 24 ks = 10 cm leveyssuunnassa.
--------------------------------------------------------
LAUTASLIINAN PIDIKE:
Mitat: halkaisija n. 4½ cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SAFRAN:
50 g nro 01, vaalea roosa
Sekä: Garnstudion DROPS GLITTER:
2 puolaa nro 04, vaalea roosa

Tai:
Garnstudion DROPS ♥ You #7:
50 g nro 14, vaalea roosa
Sekä:
Garnstudion DROPS GLITTER:
2 puolaa nro 04, vaalea roosa

Yksi Safran- tai DROPS ♥ You #7" -kerä riittää neljään lautasliinan pidikkeeseen.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 24 ks = 10 cm leveyssuunnassa.

VIRKKAUSINFO 1 (lauta-alustat):
Jokaisen ks-kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Joka ks-kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen ensimmäiseen kjs:aan.

VIRKKAUSINFO 2 (lautasliinan pidike):
Jokaisen kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Joka kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen ensimmäiseen kjs:aan.
--------------------------------------------------------

PIENI LAUTA-ALUSTA:
Virkkaa 8 kjs kolminkertaisella langalla (1-kertainen Safran tai DROPS ♥ You #7" + 2-kertainen Glitter) ja koukulla nro 3 ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. LUE VIRKKAUSINFO 1.
1.KRS: Virkkaa 24 ks renkaaseen.
2.KRS: 5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *jätä 1 ks väliin, 1 p seuraavaan ks:aan, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 12 p ja 2 kjs jokaisen p:ään välissä.
3.KRS: 1 kjs, virkkaa sitten jokaiseen kjs-kaareen näin: 1 ks + 1 kjs + 1 ks + 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan = 24 ks ja 1 kjs jokaisen ks:n välissä.
4.KRS: 1 ps ensimmäiseen ks:aan, 1 ps ensimmäiseen kjs:aan, 5 kjs, 1 3p samaan kjs:aan, * 7 kjs, virkkaa sitten 4 3p yhteen näin: Virkkaa 2 3p samaan kjs:aan, mutta jätä kummankin 3p:ään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, jätä 1 ks + 1 kjs + 1 ks väliin, virkkaa 1 3p seuraavaan kjs:aan, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, virkkaa sitten viimeinen 3p samaan kjs:aan ja vedä viimeinen langankierto kaikkien koukulla olevien 5 s:n läpi*, toista *-* yht. 11 kertaa, 7 kjs, virkkaa 2 3p yhteen seuraavaan kjs:aan (jätä kummankin 3p:ään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä) virkkaa 1 ps krs:n 5. kjs:aan ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
5.KRS: 1 ps ensimmäiseen kjs-kaareen, 4 kjs (= 1 kp), 7 kp samaan kjs-kaareen, virkkaa sitten 8 kp jokaiseen kjs-kaareen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 4. kjs:aan = 12 kp-ryhmää ja 8 kp jokaisen p-ryhmän välissä.
6.KRS: 1 kjs, 1 ks ps:aan, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen kp:seen ja 1 ks jokaiseen kp-ryhmän väliin, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 108 ks.
7.KRS: 4 kjs (= 1 p + 1 kjs), jätä 1 ks väliin, *1 p seuraavaan ks:aan, 1 kjs (tarkista, että kjs on 1 ks:n kokoinen), jätä 1 ks väliin*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 54 p ja 1 kjs jokaisen p:ään välissä.
8.KRS: 1 kjs, virkkaa sitten vuorotellen 2 ja 3 ks jokaiseen kjs:aan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan = 135 ks.
9.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 135 ks.
10.KRS (= pitsireunus): 1 kjs, 1 ks ps:aan, *5 kjs, 1 p toiseen näistä 5 kjs, 1 kp ensimmäiseen näistä 5 kjs, jätä 4 ks väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan (eikä 1 ks seuraavaan s:aan) = 27 kaarta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
--------------------------------------------------------

ISO LAUTA-ALUSTA:
Virkkaa kuten pieni lauta-alusta 9. krs:een asti.
10.-12.KRS: Virkkaa kuten 9.krs = 135 ks.
13.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen 8 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 150 ks.
14.-15 KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 150 ks.
16.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa 1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 165 ks.
17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 165 ks.
18. KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen 14 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 176 ks.
19. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 176 ks.
HUOM: Mikäli haluat tehdä isomman lauta-alustan, toista krs:ia 18.-19. Aina kun toistat 18. krs:n, virkkaa jokaisen lisäyksen väliin 1 ks lisää. Tarkista myös, että s-luku on 2 s:lla jaollinen, ennen kuin virkkaat 20. krs:n.
20.KRS: Virkkaa kuten 7.krs = 88 p ja 1 kjs jokaisen p:ään välissä.
21.KRS: Virkkaa kuten 8.krs = 220 ks.
22.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 220 ks.
23.KRS: Virkkaa pitsireunus kuten pienen alustan 10.krs:lla = 44 kaarta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
--------------------------------------------------------

LAUTASLIINAN PIDIKE:
Virkkaa 38 kjs kolminkertaisella langalla (1-kertainen Safran tai DROPS ♥ You #7" + 2-kertainen Glitter) ja koukulla nro 3 ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: 1 kjs, 1 ks ps:aan, 1 ks seuraavaan kjs:aan, jätä 1 kjs väliin, *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan kjs:aan, jätä 1 kjs väliin*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 30 ks.
2.KRS: 1 ks jokaiseen ks:aan.
3.KRS: 4 kjs (= 1 p + 1 kjs), *jätä 1 ks väliin, 1 p seuraavaan ks:aan, 1 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 15 p ja 1 kjs jokaisen p:ään välissä.
4.KRS: 1 kjs, 1 ks ps:aan, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen kjs:aan ja 1 ks jokaiseen p:seen koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 30 ks.
Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen s:aan, kunnes työn pituus on 5 cm.
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN: 2 kjs, *jätä 1 ks väliin, 1 ks seuraavaan ks:aan, 1 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan (= taitereuna).
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN: 1 kjs, 1 ks ps:aan, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen kjs:aan ja 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 30 ks.

Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan vielä 2 krs:n ajan. Taita lautasliinan pidikkeen yläosa taitereunan kohdalta työn oikealle puolelle ja virkkaa seuraava krs työn oikealta puolelta näin (= pitsireunus): *5 kjs, 1 p toiseen näistä 5 kjs, 1 kp ensimmäiseen näistä 5 kjs, jätä n. 1½ cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan (eikä 1 ks seuraavaan s:aan). Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa samanlainen reunus lautasliinan pidikkeen vastakkaiseen reunaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-747 alkuperäisohjeeseen.