DROPS Baby / 20 / 24

Boo Blue by DROPS Design

Vauvan ja lapsen setti, johon kuuluu: Neulotut kietaisujakku ja housut sekä virkattu nalle DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta ja virkatut reunukset.

  • Boo Blue / DROPS Baby 20-24 - Vauvan ja lapsen setti, johon kuuluu: Neulotut kietaisujakku ja housut sekä virkattu nalle DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta ja virkatut reunukset.
  • Boo Blue / DROPS Baby 20-24 - Vauvan ja lapsen setti, johon kuuluu: Neulotut kietaisujakku ja housut sekä virkattu nalle DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta ja virkatut reunukset.
  • Boo Blue / DROPS Baby 20-24 - Vauvan ja lapsen setti, johon kuuluu: Neulotut kietaisujakku ja housut sekä virkattu nalle DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta ja virkatut reunukset.
DROPS design: Malli nro ME-040-by + ME-041-by + ME-028-by
------------------------------------------------------------
200-200-200 (250-250) g nro 15, vaalea harmaanvihreä
joka kokoon 50 g nro 01, luonnonvalkoinen (virkattuihin reunuksiin).

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 (virkattuihin reunuksiin).
NEULETIHEYS: 21 s x 42 krs ainaoikeaa puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.
------------------------------------------------------------
150-150-150 (200-200) g nro 15, vaalea harmaanvihreä
+ luonnonvalkoista jäännöslankaa nro 01 (solmimisnauhaan)

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 21 s x 42 krs ainaoikeaa puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.
------------------------------------------------------------
NALLE:
Korkeus: n. 30 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MERINO EXTRA FINE:
50 g nro 07, vaalea ruskeakirjava
50 g nro 19, vaalea harmaansininen
jäännöslankaa nro 01, luonnonvalkoinen
jäännöslankaa nro 15, vaalea harmaanvihreä
Sekä: Garnstudion DROPS FABEL:
jäännöslankaa nro 151, guacamole
jäännöslankaa nro 400, musta (silmiin)

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 (nalleen) tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 (sydämiin).
VIRKKUUTIHEYS: 19 ks x 10 krs koukulla nro 4 = 10 x 10 cm. HUOM: Mitat otetaan kun työ makaa litteänä. Työ venyy kun nalle täytetään vanulla.

MUUT TARVIKKEET: Vanua nallen täyttämiseen.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 38.00€. Lue lisää.

LISÄYSVINKKI (etukappale):
Lisää vuorotellen joka 2. ja joka 3. kerroksella seuraavasti: neulo *1 krs ilman lisäyksiä, lisää seuraavalla krs:lla keskelle eteen 1 s, neulo 2 krs ilman lisäyksiä, lisää seuraavalla krs:lla keskelle eteen 1 s*, toista *-*.
Lisää 1 s neulomalla keskiedun uloimpaan silmukkaan 2 s.
------------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Neulo aluksi toinen etukappale, luo silmukoita hihaa varten ja neulo ylös olkaan asti. Neulo sitten toinenkin etukappale, ota molemmat etukappaleet samalle puikolle ja neulo lopuksi takakappale ylhäältä alas.

OIKEA ETUKAPPALE:
Luo pyöröpuikolle nro 4 vaalealla harmaanvihreällä langalla 26-29-33 (36-39) s. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja lisää SAMALLA 2. krs:lla keskelle eteen 1 s. Toista tällainen lisäys vuorotellen joka 2. ja joka 3. krs:lla (LUE LISÄYSVINKKI) yht. 16-18-22 (24-26) kertaa = 42-47-55 (60-65) s. Kun olet neulonut viimeisen lisäyskerroksen, neulo vielä 8 krs ainaoikeaa. Työn pituus on nyt n. 11-13-15 (16-17) cm.
LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Kavenna seuraavalla krs:lla keskellä edessä 1 s neulomalla uloimmat 2 s oikein yhteen. Toista tällainen kavennus jokaisella krs:lla (eli sekä oikean että nurjan puolen kerroksilla) yht. 0-2-8 (10-10) kertaa ja sitten vielä joka 2. krs (eli vain oikean puolen kerroksilla) yht. 24-24-24 (24-29) kertaa. Työstä kapeni yht. 24-26-32 (34-39) s.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 17-18-20 (21-23) cm, luo sivuun silmukoita hihaa varten joka 2. krs seuraavasti: 3-3-4 (4-4) x 3 s, 2 x 5 s, 0-0-0 (1-2) x 7 s ja 1 x 16-18-19 (21-22) s. Kun kaikki tarvittavat silmukat on luotu hihaa varten ja keskiedun kavennukset on tehty, olalla/hihassa on 53-58-64 (76-84) s. Jatka neulomista. Kun työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm, kiinnitä 1 merkkilanka työhön = olan keskikohta. Luo SAMALLA pääntien reunaan (eli krs:n loppuun) joka 2. krs: 2 x 1 s = 55-60-66 (78-86) s. Siirrä s:t apulangalle.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi (tarkista, että kappaleen viimeinen krs neulotaan samalta puolelta kuin oikean etukappaleen viimeinen krs, eli joko työn oikealta tai nurjalta puolelta).

TAKAKAPPALE:
Ota toisen etukappaleen s:t työhön (neulo hihan ulkoreunasta alkaen kohti pääntien reunaa), luo sitten keskelle taakse 12-12-16 (16-22) s ja ota toisenkin etukappaleen s:t työhön (neulo pääntien reunasta alkaen kohti hihan ulkoreunaa) = 122-132-148 (172-194) s.
KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA OLKAPÄIDEN MERKKILANKOJEN KOHDALTA!
Neulo tasona ainaoikeaa. Kun työn pituus on 6½-7½-8 (8½-9) cm, päätä hihojen silmukat, eli päätä kummastakin reunasta joka 2. krs: 1 x 16-18-19 (21-22) s, 0-0-0 (1-2) x 7 s, 2 x 5 s ja 3-3-4 (4-4) x 3 s = 52-58-66 (72-78) s työssä. Jatka neulomista kunnes työn pituus on n. 26-28-31 (33-36) cm (taita työ kaksinkerroin olkapäiden merkkilankojen kohdalta ja tarkista, että etukappaleet ja takakappale ovat samanpituisia). Päätä s:t.

VIIMEISTELY:
Ompele hiha- ja sivusaumat reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus jakun aukon reunoihin koukulla nro 4 ja luonnonvalkoisella langalla seuraavasti: 1 ks ensimmäiseen s:aan, *3 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 3 kjs, jätä 3 s / 6 krs väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* kunnes olet etukappaleen kaaren kärjen kohdalla. Virkkaa sitten kärkeen solmimisnauha näin: 1 ks kärkeen, virkkaa sitten n. 25 cm:n pituinen kjs-ketju, käännä työ ja virkkaa 1 ps kjs-ketjun jokaiseen kjs:aan, virkkaa vielä 1 ks etukappaleen kärkeen. Jatka reunuksen virkkaamista kuten aiemmin ja tee toisen etukappaleen kaaren kärkeen samanlainen solmimisnauha kuin ensimmäisessä etukappaleessa.
Virkkaa samanlainen reunus kummankin hihan alareunaan.
Virkkaa lopuksi oikean sivun sisäpuolella olevan sauman kohdalle sekä vasemman sivun ulkopuolella olevan sauman kohdalle samanlaiset solmimisnauhat kuin kärjissä (tarkista, että solmimisnauhat tulevat etukappaleiden kärkien korkeudelle).
------------------------------------------------------------

Kavenna merkkilangan molemmin puolin näin: 3 silmukan päässä merkkilangasta: ylivetokavennus = nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, 1 o.
Merkkilangan jälkeen: 1 o, 2 s oikein yhteen
------------------------------------------------------------

LAHJE:
Neulotaan alhaalta ylös suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo LÖYHÄSTI sukkapuikoille nro 3,5 vaalealla harmaanvihreällä langalla 38-42-44 (48-50) s. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun = lahkeen sisäreuna. Neulo 4-4-5 (5-5) cm 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4. Jatka neulomalla AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 6-6-6 (5-5) s = 44-48-50 (53-55) s. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 6-6-6 (7-7) cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. Toista tällaiset lisäykset 1,5-2-2,5 (3-4) cm:n välein yht. 7 kertaa = 58-62-64 (67-69) s. Kun työn pituus on 16-19-22 (27-32) cm, jaa työ lahkeen sisäreunasta ja jatka neulomista tasona (tällä tavoin lahkeet voidaan myöhemmin helpommin siirtää samalle pyöröpuikolle). Luo kumpaankin reunaan 1 s saumanvaraa varten = 60-64-66 (69-71) s. Kun työn pituus on 18-21-24 (29-34) cm, päätä kummastakin reunasta 3 s = 54-58-60 (63-65) s. Laita työ odottamaan ja neulo toinen lahje samoin.

HOUSUOSA:
Ota kummankin lahkeen s:t samalle pyöröpuikolle nro 4 = 108-116-120 (126-130) s. Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle eteen. Neulo ainaoikeaa suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA keskiedun merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs:lla yht. 4-5-5 (4-4) kertaa = 100-106-110 (118-122) s. Kun työn pituus on 29-34-38 (43-50) cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo 1 o/1 n -joustinneuletta kunnes housujen pituus on 36-42-46 (52-59) cm. Päätä s:t LÖYHÄSTI joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Ompele kummankin lahkeen sisäreunan sauma yhden reunasilmukan päästä. Ompele lopuksi haarasauma.

SOLMIMISNAUHA:
Leikkaa 2 kpl n. 3 metrin pituista luonnonvalkoista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, taita nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri vyötärön joustinneuleen keskelle siten, että pujotuskohtien väliin jää aina n. 4-5 s (aloita keskeltä edestä).
------------------------------------------------------------
NALLE:

VIRKKAUSVINKKI:
Jokaisen kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Joka kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen ensimmäiseen ks:aan.

2 KIINTEÄN SILMUKAN YHTEENVIRKKAAMINEN:
Vie koukku ensimmäiseen silmukkaan, vedä lanka läpi ja vie koukku seuraavaan silmukkaan, vedä lanka läpi, tee langankierto koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
------------------------------------------------------------

PÄÄ JA VARTALO:
Virkkaa aluksi nallen pää, jatka sitten virkkaamalla vartalo. Virkkaa lopuksi korvat, kädet, jalat sekä sydämet ja kiinnitä ne vartaloon.

PÄÄ:
LUE VIRKKAUSVINKKI! Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja vaalealla ruskeakirjavalla langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: Virkkaa 6 ks renkaaseen.
2. KRS: 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3. KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4. KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5. KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
6.-11. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks.
12. KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa seuraavat 2 ks yhteen (ks. selitys yllä)*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
13. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks.
14. KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
15. KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, virkkaa seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
Täytä pää vanulla ja jatka sitten virkkaamalla vartalo suljettuna virkkauksena katkaisematta lankaa.
16.-18. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
19. KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks. Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan.
20. KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 20 ks. Vaihda vaaleaan harmaansiniseen lankaan.
21. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 20 ks. Vaihda vaaleaan harmaanvihreään lankaan.
22. KRS: *1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks. Vaihda vaaleaan harmaansiniseen lankaan.
23. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks. Vaihda vaaleaan harmaanvihreään lankaan.
24. KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks. Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan.
25. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks. Vaihda vaaleaan harmaansiniseen lankaan ja virkkaa sitten loput vartalosta seuraavasti:
26.-29. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks.
30. KRS: *1 ks jokaiseen 9 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 33 ks.
31.-39. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 33 ks.
40. KRS: *1 ks jokaiseen 10 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
41.-46. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
47. KRS: *1 ks jokaiseen 10 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 33 ks.
48. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 33 ks.
49. KRS: *1 ks jokaiseen 9 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
50. KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
51. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks.
52. KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
53. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks.
54. KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
55. KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks.
Täytä nalle vanulla, harsi lanka kiinteiden silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin.

JALKA:
Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja vaalealla ruskeakirjavalla langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: Virkkaa 8 ks renkaaseen.
2. KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
3. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks (HUOM: virkkaa nyt vain sisimpään silmukkakaareen).
4. KRS (virkataan taas molempiin silmukkakaariin): Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
5. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan ja virkkaa samalla krs:n ensimmäiset ja viimeiset 2 ks yhteen = 10 ks.
6. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan ja virkkaa samalla krs:n 5. ja 6. sekä krs:n 7. ja 8. ks yhteen = 8 ks.
Virkkaa toinen jalka samoin. Täytä jalat vanulla ja kiinnitä sitten jalat vartalon alaosaan.

KÄSI:
Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja vaalealla ruskeakirjavalla langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: Virkkaa 4 ks renkaaseen.
2. KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.-6. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks. Vaihda vaaleaan harmaanvihreään lankaan.
7. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
Täytä käsi vanulla, aseta työ litteäksi ja virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan (virkkaa molempien kerrosten läpi) = 4 ks. Katkaise lanka ja kiinnitä käsi vartalon yläosaan, ylimmän vaalean harmaanvihreän raidan kohdalle. Virkkaa toinen käsi samoin ja kiinnitä se vartalon toiselle puolelle.

KORVA:
Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja vaalealla ruskeakirjavalla langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: Virkkaa 6 ks renkaaseen.
2. KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 9 ks.
3. KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.-6. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
Aseta työ litteäksi ja virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan (virkkaa molempien kerrosten läpi) = 6 ks. Käännä työ ja virkkaa sitten kaikki ks:t pareittain yhteen = 3 ks. Katkaise lanka ja kiinnitä korva päähän. Virkkaa toinen korva samoin ja kiinnitä se pään toiselle puolelle.

PIENI SYDÄN:
Virkkaa 2 kjs koukulla nro 3 ja guacamole värillä (virkkaa mieluiten langan keltaisella osuudella), virkkaa sitten 3 ks ensimmäiseen kjs:aan, käännä työ. Virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen s:aan = 5 ks (sis. 1 kjs krs:n alussa ja lopussa), käännä työ. Virkkaa 3 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, virkkaa sitten 1 ks keskimmäiseen ks:aan, 3 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, virkkaa lopuksi 1 ps edellisen krs:n ensimmäiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja kiinnitä sydän nallen etuosaan.

ISO SYDÄN:
Virkkaa 2 kjs koukulla nro 3 ja guacamole värillä (virkkaa mieluiten langan keltaisella osuudella), virkkaa sitten 3 ks ensimmäiseen kjs:aan, käännä työ. Virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen s:aan = 5 ks (sis. 1 kjs krs:n alussa ja lopussa), käännä työ. Virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen s:aan = 6 ks (sis. 1 kjs krs:n alussa), käännä työ. Virkkaa 4 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, virkkaa sitten 1 ks sydämen keskelle, 4 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, virkkaa lopuksi 1 ps edellisen krs:n ensimmäiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja kiinnitä sydän nallen etuosaan. Virkkaa toinen samanlainen sydän ja kiinnitä se nallen takaosaan.

Ompele nallen silmät ja suu mustalla langalla.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 20-24) .

Kommentit / Kysymykset (31)

country flag Marga 11.10.2021 - 01:41:

Hola.Me puedes decir la diferencia entre hilera,fila y vuelta? Gracias

user icon DROPS Design 17.10.2021 kl. 19:37:

Hola Marga, hilera y fila es lo mismo, se usa al trabajar de ida y vuelta (cuando se gira al final de cada fila). Mientras que vuelta se usa al trabajar en redondo (sin girar).

country flag Margs 11.10.2021 - 01:15:

Hola me puedes indicar que quiere decir aumentar un punto hacia el centro del delantero?Gracias

user icon DROPS Design 17.10.2021 kl. 19:44:

Hola Marga, aumentar un punto hacia el centro del delantero significa aumentar antes o después del punto orillo según hacia donde quede el centro del delantero con respecto al punto orillo del centro.

country flag Maria 05.10.2021 - 09:40:

Missä vaiheessa jakkuun tehdään hihat ja missä on hihojen ohje?

user icon DROPS Design 05.10.2021 kl. 16:49:

Hihojen silmukat luodaan etukappaleisiin, ja ensimmäset silmukat luodaan, kun hihan pituus on 17-18-20 (21-23) cm.

country flag Ulla Maak 04.06.2021 - 16:07:

Detta gäller stickbeskrivningar för baby. Varför är det så stora ” hopp” mellan storlekarna? Har svårt att hitta mönster som passar 4-5 månader eller 10-11 månader. Mvh Ulla Maak

country flag Sara 05.10.2020 - 08:19:

Hej! Hvor præcis er 'midt på skulderen', hvor man skal sætte et mærke på forstykkerne? Er det mellem maskerne på kroppen og de masker, man har slået op til ærmet? DBH

user icon DROPS Design 07.10.2020 kl. 10:10:

Hej Sara, mærket er kun til for at måle fra når du strikker bagstykket, så hvis du bare sætter det i en af maskerne på skulderen, så bliver det fint. God fornøjelse!

country flag Saana 26.08.2020 - 11:34:

Hei, aloitin neuloman jakkua, enkä ymmärrä heti alkua. Tarkoittaako, että alun ensimmäiset lisäykset tehdään aina oikealla puolella kerroksen alussa, joka toinen ja joka kolmas kerros vai välillä kerroksen lopussa ja välillä kerroksen alussa? Toisein sanoen en ymmärrä onko yksi kerros se kun neulon yhden puolen silmukat vai se kun olen neulonut neuloksen molemmat puolet ? Kiitos.

user icon DROPS Design 10.09.2020 kl. 17:32:

Hei, lisäys tehdään aina työn samassa reunassa. Yksi kerros on sama kuin yhden puolen silmukat. Eli lisäysten väliin neulotaan vuorotellen 1 ja 2 kerrosta ilman lisäyksiä.

country flag Marlene Martinez 21.05.2020 - 15:18:

Es muy bueno quisiera un patron de ropita para bebes RN

country flag Charlotte 22.07.2018 - 18:02:

Hej. Jeg vil i gang med jakken, men jeg forstår simpelthen ikke starten på den. Uanset hvad jeg prøver, får jeg udtagningen på 3. pind til den forkerte side. Vil nogen beskrive hvordan jeg skal gøre, pind for pind fra jeg slår op og til anden udtagnings"rapport" er slut?

user icon DROPS Design 27.07.2018 kl. 14:22:

Hei Charlotte. Du må øke i enten starten eller slutten av pinnen avhengig av om du øker fra rettsiden eller vrangsiden slik at alle økinger blir i samme side. God fornøyelse.

country flag Marion 08.11.2017 - 13:58:

Wie habe ich das zu verstehen bei der Hose???? Nach18 cm bei der nächsten R. von der Vorderseite wie folgt: am Anfang der nächsten 2 Runden je 3 M. abketten= 54 M.

user icon DROPS Design 08.11.2017 kl. 16:03:

Liebe Marion, wenn die Arbeit 18 cm mißt, am Anfang nächster Hinreihe die 3 ersten Maschen abketten, bis zur Ende der Reihe stricken, wenden, am Anfang nächster Reihe (= Rückreihe) die 3 ersten Maschen abketten und bis zur Ende der Reihe stricken = 3 Maschen wurden auf beiden Seiten abgekettet, und es sind jetzt nur noch 54 M auf dem Nadel. Viel Spaß beim stricken!

country flag Irena 22.09.2017 - 19:08:

Czy dobrze sa podane dane probki? Przerobilam 21o x29 r -dalo mi to wymiary 10-10cm .Robie na drutach nr.4

user icon DROPS Design 23.09.2017 kl. 09:29:

Witaj Ireno, w tym wzorze próbka musi była wykonywana ściegiem francuskim, a nie dżersejem. Może to o to chodzi. Powodzenia!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 20-24