DROPS Baby / 11 / 15

DROPS Baby 11-15 by DROPS Design

Kastemekko, housupuku ja myssy "BabyAlpaca Silk" -langasta

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 11-15
Koko: 1/3 - 6/9 kk
Vastaava senttikoko: 50/56 - 62/68
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BabyAlpaca Silk:
Kastemekko: 500-550 g nro 1101, valkoinen
Housupuku: 300-300 g nro 1101, valkoinen
Myssy: 50-50 g nro 1101, valkoinen

DROPS pyöröpuikko, sukkapuikot ja puikot nro 2,5
DROPS virkkuukoukku nro 2,5

DROPS helmiäisnappi nro 523:
Kastemekkoon 5 kpl, housupukuun 5 kpl
Silkkinauha oman värivalinnan mukaan:
Kastemekkoon: 560 cm, housupukuun 160 cm, myssyyn 80 cm = yhteensä 8 m.

Neuletiheys: 25 s x 34 krs sileää puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm. Huom: Kun neulot kuvioneuletta tulee enemmän krs:ia 10 cm:lle.
Muista että puikkonro vain on ehdotettu!

Kommentit (52)

Saat tämän mallin langat alkaen 103.70€. Lue lisää.
Ainaoikeaa (edestakaisin puikolla):
1. krs: Oikein.
2. krs: Oikein.

Helmineule:
1. krs: * 1 o, 1 n *, toista *-*.
2. krs: o nurjille s:oille, n oikelle s:oille.
Jatka toistamalla krs 2.

Taite: Neulo 1 krs n oikealta puolelta, neulo sitten 4 krs sileää. Seuraava krs neulotaan nurjalta näin: * Hae s:n huippu nurjan krs:n edeltävältä krs:lta, laita s oikealle puikolle, neulo 1 n, vedä haettu s yli neulotun s:n niin että tuo haettu s päätetään *, toista *-*. Neulo 2 krs sileää jokaisen taitteen väliin.

Päättämisvinkki -1 (koskee mekon kaarroketta):
S:t päätetään 2:n oikein neulotun reuna-s:n sisäpuolelta. Päättämisiä tulee jatkossa 2 erilaista, yksi rei´illä ja toinen ilman. Kaikki päättämiset o puolelta!

1. päättäminen ( = päättäminen reiällä):
Päätä 2:n reuna-s:n jälkeen näin: Nosta 1 s oikein, neulo 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 1 langankierto.
Päätä näin 3 s ennen kahta reuna-s: 1 langankierto, neulo 3 o yhteen.

2. päättäminen ( = ilman reikää):
Päätä 2:n reuna-s:n jälkeen näin: Nosta 1 s oikein, neulo 1 o, vedä nostettu s yli neulotun.
Päätä näin 2 s ennen kahta reuna-s: neulo 2 o yhteen.

Päättämisvinkki-2 (koskee housuja keskeltä edestä):
Päätetään molemmin puolin 2 sileää neulottua s.

Päätä ennen 2 s: Nosta 1 s oikein, neulo 1 o, vedä nostettu s yli neulotun.
Päätä 2:n s:n jälkeen näin: neulo 2 o yhteen.

Kuvioneuonta: Katso piirroksista M.1 - M.7. Kaikki piirrokset näyttävät kuviota oikealta puolelta!

Lehtikuvio-neulontaa:
1. krs: ( = n puoli): * neulo 5 o, 5 n *, toista *-*, päätä neulomalla 5 o.

2. krs: ( = o puoli): neulo 2 n, * 1 langankierto, neulo 1 o, 1 langankierto, neulo 2 n, 5 o, 2 n *, toista *-* kunnes jäljellä on 3 s, päätä krs tekemällä 1 langankierto, neulo 1 o, 1 langankierto ja neulo 2 n.

3.-5.-8.-9.-11.-13.-16. ja 17. krs: Neulo o oikeiden s:n ylle ja n nurjien s:n ylle, langankierrot neulotaan nurin.

4. krs: neulo 2 n, * 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o, 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen, 2 n *, toista *-* kunnes jäljellä on 5 s, päätä krs neulomalla 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o ja 2 n.

6. krs: neulo 2 n, * 2 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 o, 2 n, nosta 1 s oikein, 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 2 n *, toista *-* kunnes jäljellä on 7 s, päätä krs neulomalla 2 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 o ja 2 n.

7. krs: neulo 2 o, * 7 n, 5 r *, toista *-* kunnes jäljellä on 9 s, päätä krs neulomalla 7 n ja 2 o.

10. krs: neulo 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 3 o, 2 o yhteen, 2 n, * 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 3 o, 2 o yhteen, 2 n *, toista *-*.

12. krs: 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen, 2 n, * 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o, 2 n, nosta 2 s oikein, 1 o, vedä nostett u s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen, 2 n *, toista *-*.

14. krs: 2 n, nosta 1 s oikein, 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 2 n, * 2 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 o, 2 n, nosta 1 s oikein, 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 2 n *, toista *-*.

15. krs: 5 o, * 7 n, 5 o *, toista *-*.

18. krs: nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 3 o, 2 o yhteen, 5 n *, toista *-*.

19. krs: Neulo o oikeiden s:n ylle ja n nurjien s:n ylle, lisäksi lisätään 5:teen oikeaan jokaisen lehden väliin näin (lisää hakemalla s edelliseltä krs:lta ): 1 o, lisää 1 s, 3 o, lisää 1 s, 1 o.

20. krs: Neulo nurjaa, paitsi lehdille, niitten kohdalla neulotaan näin: nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen.

21. krs: Lehtien 3 s neulotaan nurin, muut s:t neulotaan oikein ja jokaisen lehden väliin tehdään lisäyksiä näin: 1 o, lisää 1 s, 5 o, lisää 1 s.

22. krs: Neulo nurjaa, paitsi lehtien 3:lle s:oille jotka neulotaan näin: nosta 1 s oikein, 2 n yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen.

KASTEMEKKO:

Hame: Hameosa neulotaan edestakaisin pyöröpuikolla alkaen keskeltä takaa.

Luo 378-412 s löyhästi pyöröpuikolle nro 2,5 valkoisella. Neulo M.1 (1. krs = oikea puoli), mutta 2 s kummassakin reunassa neulotaan ainaoikein lopulliseen mittaan asti. Tarkista neuletiheys! neulo sitten 1 krs sileää ennen kuin neulot 2 taitetta - katso selostus yltä.

Neulo nyt piirroksen M.2 ensimmäiset 4 krs ja kavenna SAMALLA tasavälein 11-13 s (niillä silmukoilla, joilla ei voida neuloa reikäneuletta, neulotaan sileää neuletta) = 367-399 s. Neulo sitten M.2:n 9 seuraavaa krs:ta näin: 2 s oikein, * 1 mallikerta reikäkuviota, sitten 3 mallikertaa ilman reikäkuviota ( = 24 s sileää), toista *-* kunnes jäljellä on 13 s, nämä neulotaan seuraavasti: 1 mallikerta reikäkuviota, 3 s sileää ja 2 s oikein. ( 24 s:n sileää neulottuun kenttään voi krijoa niitten lasten nimet jotka käyttävät mekkoa.) Neulo sitten M.2:n viimeiset 4 krs kaikille s:ille (sileä neulonta joka ei kuulu reikäkrs:een.
Neulo sitten lehtikuviointia - katso selostus yltä! Samanaikaisesti 1. krs:lla vähennä 18-20 s tasavälein = 349-379 s. Lehtikuvioinnin jälkeen neulo M.2 ( 2 s kummassakin reunassa edelleen ainaoikeaa) - samanaikaisesti 1. krs:lla vähennetään 6-4 s tasavälein = 343-375 s. Sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kun vähennetää 18-20 s tasavälein = 325-355 s. Neulo nyt 2 taitetta, sitten 1 krs sileää samanaikaisesti kun vähennetään 21-31 s tasavälein = 304-324 s. Neulo sitten M.3 kunnes työ on n. 63-72 cm - katso että viimeinen mallikerta tulee neulottua loppuun. Seuraava krs neulotaa nurjalta näin: 2 s oikein, * 2 n yhteen *, toista *-* kaikille s:oille ja päätä krs 2:lla o s:lla = 154-164 s. Neulo 2 krs sileää ( 1. krs = oikea puoli) samanaikaisesti toisella krs:lla vähennetään 18-14 s tasavälein = 136-150 s. Sitten neulotaan 4 taitetta, ja sen jälkeen 1 krs sileää. Seuraava krs neulotaan näin (n puolelta): 38-42 o, 60-66 n, 38-42 o. Seuraavalla krs:lla päätä 36-40 s kummassakin reunassa. Työ on nyt n. 68-77 cm.

Miehusta: = 64-70 s. Lue koko kappale ennen neulomista! Neulo sielää M.5 yli keskimmäiset 4 s - samanaikaisesti päätetään kädenteitä varten kummassakin sivussa joka 2. krs - katso päättämisvinkki-1: Päätä 10 x 1 s - neulo 1. ja 2. päättäminen joka 2. kerta. Huom: Kaikkien päättämisten jälkeen jatketaan neulomista reikiä joka 4. krs (oikealta puolelta) pitkin kädentietä näin: 2:n ainaoikean s:n jälkeen: Nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 langankierto. Ennen 2 ainaoikeaa s: 1 langankierto, 1 o yhteen.

Pääntie: Samanaikaisesti kun työ on n. 4 cm siitä mistä miehusta alkoi (M.5:ssä 3:n tai 4:n reiän jälkeen) päätetään 2 keskimmäistä s pääntieksi - päätä oikealta puolelta n silmukoin. Laita vasemman puolen s:t (vaatteen päällepuettaessa), apulangalle.

Oikea puoli: Päätä 1 s kohti kaulaa joak 2. krs 11-13 kertaa - katso päättämisvinkki-1 - neulo 1. ja 2. päättäminen joka 2. kerta.
Kaikkien kädentietä ja pääntietä varten päättämiset jatketaan neulomalla reikiä joka 4. krs pitkin pääntietä samalla tavalla kuin pitkin kädentietä. Neulo kunnes tuö on n. 28-32 cm siitä mistä miehusta alkoi, päätä s:t.

Vasen puoli: Laita apulangalla odottavat s:t takaisin puikolle ja neulo valmiiksi samalla tavalla kuin oikea puoli.

Viimeistely:
Napinlenkit: Virkkaa pitkin oikean puolen taitteita takana koukulla nro 2,5 näin: 9 ks, virkkaa sitten seuraava krs näin: * 1 ps, 5 kjs, jätä 1 ks väliin, 1 ps seuraavaan s *, toista *-* kunnes on virkattu 3 napinlenkkiä.
Ompele 3 nappia pitkin vasemman puolen taitteita.
Laita merkki henkseliin jossa sopiva pituus lapsen mittojen mukaan ja virkkaa 1 napinlenkkiä o puolelle keskelle jokaiselle henkselin merkille - 1 lenkki = 1 ps, 5 kjs ja 1 ps samaan s, ylimääräinen henkselin pituus saa riippua hameen sisäpuolella.
Ompele kiinni 1 nappi oikealla puolella ylhäällä pitkin reunaa 3-4 cm keskeltä takaa sivua kohti. Henkselit napitetaan näille napeille.

Silkkinauha: Leikkaa 3 kpl 170 cm pitkiä nauhoja ja pujota 1 nauha jokaiseen M.2:n 3:een ylimpiin reikäkrs:iin (ts. että tulee 1 lehtikuvio alle ja 2 ylle), ompele päädyt kiinni ompelulangalla mekon sisäpuolella.

Leikkaa 1 kpl 50 cm pitkä nauha ja pujota se läpi kaulareunan molemmin puolin olevaia reikäkrs:ia ja edelleen pitkin lenkkejä.

HOUSUPUKU:

Kumpikin jalka neulotaan erikseen, ne yhdistetään sitten, ja loput miehustasta neulotaan, hihat lopuksi erikseen.

Vasen jalka: Luo 32-40 s sukkapuikoille nro 2,5 valkoisella. Neulo helmineuletta 5-6 cm. Sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kun lisätään 8 s tasavälein = 40-48 s. Seuraava krs neulotaan näin: * 2 o yhteen, 1 langankierto *, toista *-*, sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kun lisätään 8 s tasavälein = 48-56 s. Neulo M.2. Jatka sitten neulomalla sileää, samanaikaisesti 1. krs:lla lisätään 12 s tasavälein = 60-68 s. Tarkista neuletiheys! Laita 1 merkkilanka krs alkukohtaan = jalan sisäpuoli. Samanaikaisesti kun työ on 11-12 cm lisätään 1 s kummallakin puolella merkkilankaa joka 4. krs yhteensä 6 kertaa = 72-80 s. Kun työ on 18-21 cm työ jaetaan jalan sisäpuolelta, ts. merkkilangalla. (Tämä jotta olisi helpompi laittaa jalat yhteen pyöröpuikolle jälkeenpäin). Nyt neulotaan valmiiksi edestakaisin puikolla. Lisää 1 s kummassakin sivussa saumaksi = 74-82 s. Kun työ on 20-23 cm päätä 5 s kummassakin sivussa = 64-72 s. Laita työ odottamaan.

Oikea jalka: Neulotaan kuin vasenta.

Etu- ja takakappale: Laita oikea ja vasen jalka samalle pyöröpuikolle = 128-144 s. Laita 1 merkkilanka siirtymiskohtiin jalkojen keskietu- ja keskitaka väliin. Neulo 3 krs sileää. Sitten lisätään 1 s kummallakin puolella 2 keskellä takana olevaa s joka 2. krs 8 kertaa. Samanaikaisesti päätetään 1 s kummallakin puolella 2 keskellä edessä olevaa s - katso päättämisvinkki-2 joka 2. krs 8 kertaa = 128-144 s. Kun työ on 30-40 cm päätä 8 s keskeltä takaa ( = aukko pukemiseen), ja työ neulotaan valmiiksi edestakaisin puikolla = 120-136 s. Kun työ on 39-48 cm neulotaan M.6 - 1. krs = nurja puoli (1 reuna-s kummassakin sivussa kohti keskitakaa ei neulota mukaan kuviointiin), samanaikaisesti viimeisellä krs:lla neulotaan 2 keskimmäistä s yhteen = 119-135 s. Sitten seuraava krs neulotaan näiin: 1 reuna-s, M.7A ( = 9 s), M.7B 96-112 s, M.7C L( = 12 s) ja 1 reuna-s. Samanaikaisesti kun työ on 45-54 cm seuraava krs neulotaan oikealta puolelta näin: 25-29 s ( = vasen takakappale), päätä 6 s kädentietä varten ( = etukappale), päätä 6 s kädentietä varten, 25-29 s ( = oikea takakappale). Jokainen osa neulotaan valmiiksi erikseen.

Oikea takakappale: = 25-29 s. Jatka neulomalla M.7 samanaikaisesti kun päätetään kädentietä varten sivussa joka 2. krs: 1-1 x 2 s, ja 3-4 x 1 s = 20-23 s. Huom: Neulo ne s:t sileinä jotka eivät mene kohti kädentietä. Kun työ on 53-63 cm päätä 5-6 s kohti keskitakaa pääntieksi. Jatka päättämällä 1 s kohti kaulaa joka 2. krs 2 kertaa = 13-15 s jäljellä olkaa varten. Päätä s:t kun työ on 55-65 cm.

Vasen takakappale: Neulotaan kuin oikeaa.

Etukappale: = 57-65 s. Jatka neulomalla M.7 samanaikaisesti kun päätetään kädenteitä varten kummassakin sivussa kuten takakappaleissa = 47-53 s. Kun työ on 51-60 cm päät keskimmäiset 11-13 s pääntietä varten. Jatka päättämällä kohti pääntietä joka 2. krs: 1 x 2 s, ja 3 x 1 s = 13-15 s jäljellä kumpaakin olkaa varten. Päätä s:t kun työ on 55-65 cm - katso että pitus on sama kuin takakappaleen.

Hiha: Luo 68-68 s löyhästi sukkapuikoille nro 2,5 valkoisella. Neulo M.4 - samanaikaisesti viimeisellä krs:lla vähennetään 28-20 s tasavälein = 40-48 s. Neulo M.2, neulo sitten M.7B lopulliseen mittaan. Samanaikaisesti kun työ on 8 cm lisätään 2 s keskellä hihan alla joka 6.-9. krs 5-4 kertaa = 50-56 s - lisätyt s:t neulotaan sileinä. Kun työ on 17-19 cm päätä 6 s keskeltä hihan alta ja neulo valmiiksi edestakaisin puikolla. Päätä nyt hihan pyöriötä varten kummassakin sivussa joka 2. krs: 2-3 x 2 s, 5-3 x 1 s, sitten päätetään 2 s kummassakin sivussa kunnes työ on 23-25 cm. Päätä s:t.

Viimeistely: Ompele olkasaumat.

Vasen reuna: Poimi ylös n. 60-65 x pitkin vasenta takakappaletta pyöröpuikolle nro 2,5 valkoisella. Neulo edestakaisin puikolla näin: 1 krs oikeaa nurjalta, sitten helmineuletta 2,5 cm, päätä s:t.
Oikea reuna: Poimi ylös pitkin takakappaletta kuten vasemmalla reunalla, mutta 1:n cm:n jälkeen päätetään 5 napinläpeä varten tasavälein: 1 napinläpi = päätä 2 s ja luo 2 uutta s päätettyjen tilalle seuraavalla krs:lla. Laita oikea reuna vasemman päälle, ja ompele nätisti kiinni halkion alareunasta.

Pitsikaulus: Poimi nurjalta n. 55-65 s ympäri pääntien (ei poimita reunoilta keskeltä takaa) puikoille nro 2,5 valkoisella. Neulo 4 krs ainaoikeaa, sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kuin lisätään 123:een s tasavälein. Neulo sitten M.4 - aloita piirroksen 3. krs:sta - 2 ainaoikeaa s kummassakin sivussa kohti keskitakaa. M.4:n jälkeen päätä s:t. Virkkaa ympäri kaulusta koukulla nro 2,5 seuraavasti: 1 ps ensimmäiseen s, * 4 kjs, jätä 2 s väliin, 1 ps seuraavaan s *, toista *-*.

Ompele hihat paikoillleen. Ompele haarasauma ja sauma keskeltä jalkojen alta. Ompele napit reunaan. Leikkaa 2 kpl 20 cm pitkiä silkkinauhoja ja pujota ylimpään reikäkrs:een kummassakin hihassa. leikkaa 2 kpl 60 cm pitkiä silkkinauhoja ja pujota alimpaan reikäkrs:een kummassakin jalassa.

MYSSY

Sopii päänympärykselle: n. 40/42 - 44/46 cm.

Myssy: Luo 87-104 s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa) löyhästi puikolle nro 2,5 valkoisella. Neulo M.1 kunnes työ on 10-12 cm, mutta 1 reuna-s kummassakin reunassa neulotaan ainaoikein. Nyt neulotaan 1 taite - katso selostusta yltä - samanaikaisesti ensimmäisellä krs:lla taitteessa vähennetään 1 s isommassa koossa = 87-103 s. Päätä sitten 28-36 s kummassakin reunassa = 31 s jäljellä puikolla ( = keskiosa takana myssyssä). Tästä työ mitataan jatkossa!
Neulo näin: 1 reuna-s, M.7A ( = 9 s), M.7B ( = 8 s), M.7C ( = 12 s) ja 1 reuna-s. Päätä s:t kun keskiosa takana on 11-14 cm. Ompele keskiosa kiinni sivuosiin. Poimi pitkin myssyn alareunaa n. 89-98 s (jaollinen 4:llä + 2, jotta saataisiin tasainen määrä reikiä johon poimuttaa silkkinauha) puikoille nro 2,5 valkoisella ja neulo M.6 1:llä ainaoikealla reuna-s:lla kummassakin reunassa. Päätä nurjilla s:oilla (oikealta puolelta katsottuna). Poimuta 1 kpl n. 80 cm pitkä silkkinauha reikäkrs:n läpi.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

KASTEMEKKO: Neulo nyt piirroksen M.2 ensimmäiset 4 krs ja kavenna SAMALLA tasavälein 11-13 s (niillä silmukoilla, joilla ei voida neuloa reikäneuletta, neulotaan sileää neuletta) = 367-399 s...
Päivitetty nettiin: 29.08.2016

Piirros

= oikea s oikealla puolella, nurja s nurjalla puolella
= nurja s oikealla puolella, oikea s nurjalla puolella
= 2 s nurin yhteen
= tee langankierto
= 2 s oikein yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli
= nosta 1 s nurin neulomatta, neulo 2 s nurin yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli
= nosta 1 s nurin neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli

Kommentit (52)

Näppäile kommenttisi tähän!

Heidi Daguyt 23.04.2018 - 22:50:

Hallo, na de eerste naald averecht bij het naaldplooitje moeten er vier naalden tricotsteek gebreid worden. Moeten die vier naalden beginnen met een naald averecht of recht? Groetjes

DROPS Design 31.05.2018 kl. 17:13:

Dag Heide, Tricosteek brei je met recht op de goede kant en averecht op de verkeerde kant. Het is dus maar net aan welke kant je begint. In dit geval begin je aan de verkeerde kant, dus brei je de eerste naald averecht.

Heidi Daguyt 23.04.2018 - 21:08:

Beste, is er een video waarin het naaldplooitje wordt uitgelegd ? groetjes

DROPS Design 31.05.2018 kl. 17:11:

Dag Heidi, De video staat er wel bij, alleen heeft het een andere naam (sierzoompje) Hier is de link naar de video. Veel succes!

Mai-Britt Ekeland Huynh 05.02.2018 - 15:13:

Hei igjen. jeg har kommet til bryst stykket på kjolen. der en skal felle av 1 m 10 ganger og felletips 1.og 2.. men når jeg da feller så blir det 2 m mindre på hver felling altså -4 m pr omg. og når stroppene skal lages står det at en skal fortsette med hullerad hver 4. omg. men da ender jeg opp med ingen masker på pinnen leenge før det er 32 cm fra livet/skjørtet. kan noen forklare bedre???

DROPS Design 26.02.2018 kl. 12:49:

Hei Mai-Britt. Det felles kun 1 maske i hver side når det felles til ermehull (og hals), dvs at det felles 1 maske i hver side på hver pinne fra retten, men på annenhver pinne fra retten lages det 1 hull i hver side til hullrad. Hullet lages ved å lage 1 kast om pinnen som forklart i oppskriften (kastet teller som 1 maske) og for at maskeantallet skal bli riktig når det strikkes hull må det derfor felles 1 maske mer i hver side. Etter fellingen til ermehull og hals fortsetter hullraden på hver 4.pinne, men maskeantallet vil nå være konstant fordi det felles 1 maske samtidig som det økes 1 maske ved å lage 1 kast om pinnen til hull. God fornøyelse!

Heidi Daguyt 31.01.2018 - 14:59:

Beste, ik heb nogal moeite met het lezen van het telpatroon. Moet ik van bovenaan beginnen te lezen

DROPS Design 31.01.2018 kl. 16:19:

Hallo Heidi, De telpatronen beginnen onderaan aan de rechterkant. De eerste naald in het telpatroon lees je van rechts naar links (In het patroon staat evt. aangegeven hoeveel herhalingen per telpatroon je moet maken over 1 naald.), dan keer je het werk (bij heen en weer breien) en lees je het patroon vervolgens terug van links naar rechts. Zo werk je het telpatroon af naar boven toe.

Heidi Daguyt 24.01.2018 - 19:53:

Beste, bij het patroon van het doopjurken staat dat M1 moet gebreid worden tot de vereiste afmeting. Hoeveel naalden moet ik dan breien in ribbelsteek? En moet de kantsteek dan averecht gebreid worden? Groetjes Heidi

DROPS Design 28.01.2018 kl. 19:45:

Hoi Heide, De kantsteken brei je de hele tijd in ribbelsteek en omdat je heen en weer breit, brei je ze dus steeds recht. Nadat je M.1 hebt gebreid tot de gewenste lengte ga je verder met de beschrijving, dus brei je 1 naald tricosteek en daarna de eerste 4 naalden van M.2 (Dit zijn de ribbels onderaan het lijf)

Mai-Britt 12.04.2017 - 23:03:

Jeg strikker buksepresse nå. Men kommer til slutten der en skal felle 5 m i hver side. Da blir det jo en bit uten masker. Kan det forklares bedre hvordan disse maskene skal felles?

DROPS Design 26.04.2017 kl. 13:28:

Hei Mai-Britt Dette partiet vil bli sydd sammen når du kommer til monteringen lengre ned på oppskriften, skrittsømmen. Hvordan du feller kommer an på hvor du er når du oppnår ditt mål (20-23 cm). Fra retten: Fell 5 masker, strikk raden ut, snu og fell 5 masker fra vrangen. Legg arb til side. Fra vrangen: Fell 5 masker, strikk raden ut, snu og fell 5 masker fra retten. Legg arb til side. God Fornøyelse!

Eva Gabrielsson 26.12.2016 - 11:48:

Hej. Jag stickade klänningen för ca 2 år sedan och mönstret stämde mycket bra. Nu har den åter igen kommit fram för nytt dop. Jag slås åter igen av hur fantastiskt vacker den är. Och blev också påmind om hur många timmar jag lade ner på den när jag stickade den, hur koncentrerad man fick vara. Ångrar inte en sekund all den tid den tog.

Charlotte Ekelund 04.10.2016 - 16:48:

Jeg er i gang med babydrops 11-15 men der står ikke hvor mange pinde bladmønster man skal strikke. På billedet ser det ud til mere en de 22 pinde mønsteret fylder i opskriften. jeg savner et mere tydeligt billede af kjolen hvor man kan rækkefølgen på mønstret da jeg ikke synes billedet og mit arbejde helt ligner hinanden. M:V:H Charlotte Ekelund

DROPS Design 05.10.2016 kl. 12:35:

Hej Charlotte. Vi har desvaerre ikke flere billeder end hvad der staar her. Du strikker 1 gentagelse af bladmönstret (22 p) med M.2 paa hver side. Saa vidt jeg kan se er der ogsaa kun et blad paa billedet :)

Vanja Johannessen 11.07.2016 - 11:29:

Hei igjen! Jeg lurer fremdeles på hva det betyr "avstem etter en hel rapport"..

DROPS Design 11.07.2016 kl. 13:40:

Hej Vanja. Du skal afstemme efter du har afsluttet en hel rapport af et mönster = at diagrammet/mönstret er strikket faerdig i höjden.

Vanja Johannessen 06.07.2016 - 22:29:

Hva betyr "avstem etter en hel rapport"?

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 11-15