DROPS Baby / 11 / 31

DROPS Baby 11-31 by DROPS Design

Kastemekko, housupuku ja myssy "BabyAlpaca Silk" -langasta

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 11-15
Koko: 1/3 - 6/9 kk
Vastaava senttikoko: 50/56 - 62/68
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BabyAlpaca Silk:
Kastemekko: 500-550 g nro 1101, valkoinen
Housupuku: 300-300 g nro 1101, valkoinen
Myssy: 50-50 g nro 1101, valkoinen

DROPS pyöröpuikko, sukkapuikot ja puikot nro 2,5
DROPS virkkuukoukku nro 2,5

DROPS helmiäisnappi nro 523:
Kastemekkoon 5 kpl, housupukuun 5 kpl
Silkkinauha oman värivalinnan mukaan:
Kastemekkoon: 560 cm, housupukuun 160 cm, myssyyn 80 cm = yhteensä 8 m.

Neuletiheys: 25 s x 34 krs sileää puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm. Huom: Kun neulot kuvioneuletta tulee enemmän krs:ia 10 cm:lle.

Kommentit (46)

70% Alpakkaa, 30% Silkkiä
alkaen 5.55 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 94.35€. Lue lisää.
Ainaoikeaa (edestakaisin puikolla):
1. krs: Oikein.
2. krs: Oikein.

Helmineule:
1. krs: * 1 o, 1 n *, toista *-*.
2. krs: o nurjille s:oille, n oikelle s:oille.
Jatka toistamalla krs 2.

Taite: Neulo 1 krs n oikealta puolelta, neulo sitten 4 krs sileää. Seuraava krs neulotaan nurjalta näin: * Hae s:n huippu nurjan krs:n edeltävältä krs:lta, laita s oikealle puikolle, neulo 1 n, vedä haettu s yli neulotun s:n niin että tuo haettu s päätetään *, toista *-*. Neulo 2 krs sileää jokaisen taitteen väliin.

Päättämisvinkki -1 (koskee mekon kaarroketta):
S:t päätetään 2:n oikein neulotun reuna-s:n sisäpuolelta. Päättämisiä tulee jatkossa 2 erilaista, yksi rei´illä ja toinen ilman. Kaikki päättämiset o puolelta!

1. päättäminen ( = päättäminen reiällä):
Päätä 2:n reuna-s:n jälkeen näin: Nosta 1 s oikein, neulo 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 1 langankierto.
Päätä näin 3 s ennen kahta reuna-s: 1 langankierto, neulo 3 o yhteen.

2. päättäminen ( = ilman reikää):
Päätä 2:n reuna-s:n jälkeen näin: Nosta 1 s oikein, neulo 1 o, vedä nostettu s yli neulotun.
Päätä näin 2 s ennen kahta reuna-s: neulo 2 o yhteen.

Päättämisvinkki-2 (koskee housuja keskeltä edestä):
Päätetään molemmin puolin 2 sileää neulottua s.

Päätä ennen 2 s: Nosta 1 s oikein, neulo 1 o, vedä nostettu s yli neulotun.
Päätä 2:n s:n jälkeen näin: neulo 2 o yhteen.

Kuvioneuonta: Katso piirroksista M.1 - M.7. Kaikki piirrokset näyttävät kuviota oikealta puolelta!

Lehtikuvio-neulontaa:
1. krs: ( = n puoli): * neulo 5 o, 5 n *, toista *-*, päätä neulomalla 5 o.

2. krs: ( = o puoli): neulo 2 n, * 1 langankierto, neulo 1 o, 1 langankierto, neulo 2 n, 5 o, 2 n *, toista *-* kunnes jäljellä on 3 s, päätä krs tekemällä 1 langankierto, neulo 1 o, 1 langankierto ja neulo 2 n.

3.-5.-8.-9.-11.-13.-16. ja 17. krs: Neulo o oikeiden s:n ylle ja n nurjien s:n ylle, langankierrot neulotaan nurin.

4. krs: neulo 2 n, * 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o, 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen, 2 n *, toista *-* kunnes jäljellä on 5 s, päätä krs neulomalla 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o ja 2 n.

6. krs: neulo 2 n, * 2 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 o, 2 n, nosta 1 s oikein, 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 2 n *, toista *-* kunnes jäljellä on 7 s, päätä krs neulomalla 2 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 o ja 2 n.

7. krs: neulo 2 o, * 7 n, 5 r *, toista *-* kunnes jäljellä on 9 s, päätä krs neulomalla 7 n ja 2 o.

10. krs: neulo 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 3 o, 2 o yhteen, 2 n, * 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 3 o, 2 o yhteen, 2 n *, toista *-*.

12. krs: 2 n, nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen, 2 n, * 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o, 2 n, nosta 2 s oikein, 1 o, vedä nostett u s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen, 2 n *, toista *-*.

14. krs: 2 n, nosta 1 s oikein, 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 2 n, * 2 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 2 o, 2 n, nosta 1 s oikein, 2 o yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen, 2 n *, toista *-*.

15. krs: 5 o, * 7 n, 5 o *, toista *-*.

18. krs: nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 3 o, 2 o yhteen, 5 n *, toista *-*.

19. krs: Neulo o oikeiden s:n ylle ja n nurjien s:n ylle, lisäksi lisätään 5:teen oikeaan jokaisen lehden väliin näin (lisää hakemalla s edelliseltä krs:lta ): 1 o, lisää 1 s, 3 o, lisää 1 s, 1 o.

20. krs: Neulo nurjaa, paitsi lehdille, niitten kohdalla neulotaan näin: nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 o, 2 o yhteen.

21. krs: Lehtien 3 s neulotaan nurin, muut s:t neulotaan oikein ja jokaisen lehden väliin tehdään lisäyksiä näin: 1 o, lisää 1 s, 5 o, lisää 1 s.

22. krs: Neulo nurjaa, paitsi lehtien 3:lle s:oille jotka neulotaan näin: nosta 1 s oikein, 2 n yhteen, vedä nostettu s yli yhteen neulottujen.

KASTEMEKKO:

Hame: Hameosa neulotaan edestakaisin pyöröpuikolla alkaen keskeltä takaa.

Luo 378-412 s löyhästi pyöröpuikolle nro 2,5 valkoisella. Neulo M.1 (1. krs = oikea puoli), mutta 2 s kummassakin reunassa neulotaan ainaoikein lopulliseen mittaan asti. Tarkista neuletiheys! neulo sitten 1 krs sileää ennen kuin neulot 2 taitetta - katso selostus yltä.

Neulo nyt piirroksen M.2 ensimmäiset 4 krs ja kavenna SAMALLA tasavälein 11-13 s (niillä silmukoilla, joilla ei voida neuloa reikäneuletta, neulotaan sileää neuletta) = 367-399 s. Neulo sitten M.2:n 9 seuraavaa krs:ta näin: 2 s oikein, * 1 mallikerta reikäkuviota, sitten 3 mallikertaa ilman reikäkuviota ( = 24 s sileää), toista *-* kunnes jäljellä on 13 s, nämä neulotaan seuraavasti: 1 mallikerta reikäkuviota, 3 s sileää ja 2 s oikein. ( 24 s:n sileää neulottuun kenttään voi krijoa niitten lasten nimet jotka käyttävät mekkoa.) Neulo sitten M.2:n viimeiset 4 krs kaikille s:ille (sileä neulonta joka ei kuulu reikäkrs:een.
Neulo sitten lehtikuviointia - katso selostus yltä! Samanaikaisesti 1. krs:lla vähennä 18-20 s tasavälein = 349-379 s. Lehtikuvioinnin jälkeen neulo M.2 ( 2 s kummassakin reunassa edelleen ainaoikeaa) - samanaikaisesti 1. krs:lla vähennetään 6-4 s tasavälein = 343-375 s. Sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kun vähennetää 18-20 s tasavälein = 325-355 s. Neulo nyt 2 taitetta, sitten 1 krs sileää samanaikaisesti kun vähennetään 21-31 s tasavälein = 304-324 s. Neulo sitten M.3 kunnes työ on n. 63-72 cm - katso että viimeinen mallikerta tulee neulottua loppuun. Seuraava krs neulotaa nurjalta näin: 2 s oikein, * 2 n yhteen *, toista *-* kaikille s:oille ja päätä krs 2:lla o s:lla = 154-164 s. Neulo 2 krs sileää ( 1. krs = oikea puoli) samanaikaisesti toisella krs:lla vähennetään 18-14 s tasavälein = 136-150 s. Sitten neulotaan 4 taitetta, ja sen jälkeen 1 krs sileää. Seuraava krs neulotaan näin (n puolelta): 38-42 o, 60-66 n, 38-42 o. Seuraavalla krs:lla päätä 36-40 s kummassakin reunassa. Työ on nyt n. 68-77 cm.

Miehusta: = 64-70 s. Lue koko kappale ennen neulomista! Neulo sielää M.5 yli keskimmäiset 4 s - samanaikaisesti päätetään kädenteitä varten kummassakin sivussa joka 2. krs - katso päättämisvinkki-1: Päätä 10 x 1 s - neulo 1. ja 2. päättäminen joka 2. kerta. Huom: Kaikkien päättämisten jälkeen jatketaan neulomista reikiä joka 4. krs (oikealta puolelta) pitkin kädentietä näin: 2:n ainaoikean s:n jälkeen: Nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun, 1 langankierto. Ennen 2 ainaoikeaa s: 1 langankierto, 1 o yhteen.

Pääntie: Samanaikaisesti kun työ on n. 4 cm siitä mistä miehusta alkoi (M.5:ssä 3:n tai 4:n reiän jälkeen) päätetään 2 keskimmäistä s pääntieksi - päätä oikealta puolelta n silmukoin. Laita vasemman puolen s:t (vaatteen päällepuettaessa), apulangalle.

Oikea puoli: Päätä 1 s kohti kaulaa joak 2. krs 11-13 kertaa - katso päättämisvinkki-1 - neulo 1. ja 2. päättäminen joka 2. kerta.
Kaikkien kädentietä ja pääntietä varten päättämiset jatketaan neulomalla reikiä joka 4. krs pitkin pääntietä samalla tavalla kuin pitkin kädentietä. Neulo kunnes tuö on n. 28-32 cm siitä mistä miehusta alkoi, päätä s:t.

Vasen puoli: Laita apulangalla odottavat s:t takaisin puikolle ja neulo valmiiksi samalla tavalla kuin oikea puoli.

Viimeistely:
Napinlenkit: Virkkaa pitkin oikean puolen taitteita takana koukulla nro 2,5 näin: 9 ks, virkkaa sitten seuraava krs näin: * 1 ps, 5 kjs, jätä 1 ks väliin, 1 ps seuraavaan s *, toista *-* kunnes on virkattu 3 napinlenkkiä.
Ompele 3 nappia pitkin vasemman puolen taitteita.
Laita merkki henkseliin jossa sopiva pituus lapsen mittojen mukaan ja virkkaa 1 napinlenkkiä o puolelle keskelle jokaiselle henkselin merkille - 1 lenkki = 1 ps, 5 kjs ja 1 ps samaan s, ylimääräinen henkselin pituus saa riippua hameen sisäpuolella.
Ompele kiinni 1 nappi oikealla puolella ylhäällä pitkin reunaa 3-4 cm keskeltä takaa sivua kohti. Henkselit napitetaan näille napeille.

Silkkinauha: Leikkaa 3 kpl 170 cm pitkiä nauhoja ja pujota 1 nauha jokaiseen M.2:n 3:een ylimpiin reikäkrs:iin (ts. että tulee 1 lehtikuvio alle ja 2 ylle), ompele päädyt kiinni ompelulangalla mekon sisäpuolella.

Leikkaa 1 kpl 50 cm pitkä nauha ja pujota se läpi kaulareunan molemmin puolin olevaia reikäkrs:ia ja edelleen pitkin lenkkejä.

HOUSUPUKU:

Kumpikin jalka neulotaan erikseen, ne yhdistetään sitten, ja loput miehustasta neulotaan, hihat lopuksi erikseen.

Vasen jalka: Luo 32-40 s sukkapuikoille nro 2,5 valkoisella. Neulo helmineuletta 5-6 cm. Sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kun lisätään 8 s tasavälein = 40-48 s. Seuraava krs neulotaan näin: * 2 o yhteen, 1 langankierto *, toista *-*, sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kun lisätään 8 s tasavälein = 48-56 s. Neulo M.2. Jatka sitten neulomalla sileää, samanaikaisesti 1. krs:lla lisätään 12 s tasavälein = 60-68 s. Tarkista neuletiheys! Laita 1 merkkilanka krs alkukohtaan = jalan sisäpuoli. Samanaikaisesti kun työ on 11-12 cm lisätään 1 s kummallakin puolella merkkilankaa joka 4. krs yhteensä 6 kertaa = 72-80 s. Kun työ on 18-21 cm työ jaetaan jalan sisäpuolelta, ts. merkkilangalla. (Tämä jotta olisi helpompi laittaa jalat yhteen pyöröpuikolle jälkeenpäin). Nyt neulotaan valmiiksi edestakaisin puikolla. Lisää 1 s kummassakin sivussa saumaksi = 74-82 s. Kun työ on 20-23 cm päätä 5 s kummassakin sivussa = 64-72 s. Laita työ odottamaan.

Oikea jalka: Neulotaan kuin vasenta.

Etu- ja takakappale: Laita oikea ja vasen jalka samalle pyöröpuikolle = 128-144 s. Laita 1 merkkilanka siirtymiskohtiin jalkojen keskietu- ja keskitaka väliin. Neulo 3 krs sileää. Sitten lisätään 1 s kummallakin puolella 2 keskellä takana olevaa s joka 2. krs 8 kertaa. Samanaikaisesti päätetään 1 s kummallakin puolella 2 keskellä edessä olevaa s - katso päättämisvinkki-2 joka 2. krs 8 kertaa = 128-144 s. Kun työ on 30-40 cm päätä 8 s keskeltä takaa ( = aukko pukemiseen), ja työ neulotaan valmiiksi edestakaisin puikolla = 120-136 s. Kun työ on 39-48 cm neulotaan M.6 - 1. krs = nurja puoli (1 reuna-s kummassakin sivussa kohti keskitakaa ei neulota mukaan kuviointiin), samanaikaisesti viimeisellä krs:lla neulotaan 2 keskimmäistä s yhteen = 119-135 s. Sitten seuraava krs neulotaan näiin: 1 reuna-s, M.7A ( = 9 s), M.7B 96-112 s, M.7C L( = 12 s) ja 1 reuna-s. Samanaikaisesti kun työ on 45-54 cm seuraava krs neulotaan oikealta puolelta näin: 25-29 s ( = vasen takakappale), päätä 6 s kädentietä varten ( = etukappale), päätä 6 s kädentietä varten, 25-29 s ( = oikea takakappale). Jokainen osa neulotaan valmiiksi erikseen.

Oikea takakappale: = 25-29 s. Jatka neulomalla M.7 samanaikaisesti kun päätetään kädentietä varten sivussa joka 2. krs: 1-1 x 2 s, ja 3-4 x 1 s = 20-23 s. Huom: Neulo ne s:t sileinä jotka eivät mene kohti kädentietä. Kun työ on 53-63 cm päätä 5-6 s kohti keskitakaa pääntieksi. Jatka päättämällä 1 s kohti kaulaa joka 2. krs 2 kertaa = 13-15 s jäljellä olkaa varten. Päätä s:t kun työ on 55-65 cm.

Vasen takakappale: Neulotaan kuin oikeaa.

Etukappale: = 57-65 s. Jatka neulomalla M.7 samanaikaisesti kun päätetään kädenteitä varten kummassakin sivussa kuten takakappaleissa = 47-53 s. Kun työ on 51-60 cm päät keskimmäiset 11-13 s pääntietä varten. Jatka päättämällä kohti pääntietä joka 2. krs: 1 x 2 s, ja 3 x 1 s = 13-15 s jäljellä kumpaakin olkaa varten. Päätä s:t kun työ on 55-65 cm - katso että pitus on sama kuin takakappaleen.

Hiha: Luo 68-68 s löyhästi sukkapuikoille nro 2,5 valkoisella. Neulo M.4 - samanaikaisesti viimeisellä krs:lla vähennetään 28-20 s tasavälein = 40-48 s. Neulo M.2, neulo sitten M.7B lopulliseen mittaan. Samanaikaisesti kun työ on 8 cm lisätään 2 s keskellä hihan alla joka 6.-9. krs 5-4 kertaa = 50-56 s - lisätyt s:t neulotaan sileinä. Kun työ on 17-19 cm päätä 6 s keskeltä hihan alta ja neulo valmiiksi edestakaisin puikolla. Päätä nyt hihan pyöriötä varten kummassakin sivussa joka 2. krs: 2-3 x 2 s, 5-3 x 1 s, sitten päätetään 2 s kummassakin sivussa kunnes työ on 23-25 cm. Päätä s:t.

Viimeistely: Ompele olkasaumat.

Vasen reuna: Poimi ylös n. 60-65 x pitkin vasenta takakappaletta pyöröpuikolle nro 2,5 valkoisella. Neulo edestakaisin puikolla näin: 1 krs oikeaa nurjalta, sitten helmineuletta 2,5 cm, päätä s:t.
Oikea reuna: Poimi ylös pitkin takakappaletta kuten vasemmalla reunalla, mutta 1:n cm:n jälkeen päätetään 5 napinläpeä varten tasavälein: 1 napinläpi = päätä 2 s ja luo 2 uutta s päätettyjen tilalle seuraavalla krs:lla. Laita oikea reuna vasemman päälle, ja ompele nätisti kiinni halkion alareunasta.

Pitsikaulus: Poimi nurjalta n. 55-65 s ympäri pääntien (ei poimita reunoilta keskeltä takaa) puikoille nro 2,5 valkoisella. Neulo 4 krs ainaoikeaa, sitten neulotaan 1 krs sileää samanaikaisesti kuin lisätään 123:een s tasavälein. Neulo sitten M.4 - aloita piirroksen 3. krs:sta - 2 ainaoikeaa s kummassakin sivussa kohti keskitakaa. M.4:n jälkeen päätä s:t. Virkkaa ympäri kaulusta koukulla nro 2,5 seuraavasti: 1 ps ensimmäiseen s, * 4 kjs, jätä 2 s väliin, 1 ps seuraavaan s *, toista *-*.

Ompele hihat paikoillleen. Ompele haarasauma ja sauma keskeltä jalkojen alta. Ompele napit reunaan. Leikkaa 2 kpl 20 cm pitkiä silkkinauhoja ja pujota ylimpään reikäkrs:een kummassakin hihassa. leikkaa 2 kpl 60 cm pitkiä silkkinauhoja ja pujota alimpaan reikäkrs:een kummassakin jalassa.

MYSSY

Sopii päänympärykselle: n. 40/42 - 44/46 cm.

Myssy: Luo 87-104 s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa) löyhästi puikolle nro 2,5 valkoisella. Neulo M.1 kunnes työ on 10-12 cm, mutta 1 reuna-s kummassakin reunassa neulotaan ainaoikein. Nyt neulotaan 1 taite - katso selostusta yltä - samanaikaisesti ensimmäisellä krs:lla taitteessa vähennetään 1 s isommassa koossa = 87-103 s. Päätä sitten 28-36 s kummassakin reunassa = 31 s jäljellä puikolla ( = keskiosa takana myssyssä). Tästä työ mitataan jatkossa!
Neulo näin: 1 reuna-s, M.7A ( = 9 s), M.7B ( = 8 s), M.7C ( = 12 s) ja 1 reuna-s. Päätä s:t kun keskiosa takana on 11-14 cm. Ompele keskiosa kiinni sivuosiin. Poimi pitkin myssyn alareunaa n. 89-98 s (jaollinen 4:llä + 2, jotta saataisiin tasainen määrä reikiä johon poimuttaa silkkinauha) puikoille nro 2,5 valkoisella ja neulo M.6 1:llä ainaoikealla reuna-s:lla kummassakin reunassa. Päätä nurjilla s:oilla (oikealta puolelta katsottuna). Poimuta 1 kpl n. 80 cm pitkä silkkinauha reikäkrs:n läpi.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

KASTEMEKKO:...Neulo nyt piirroksen M.2 ensimmäiset 4 krs ja kavenna SAMALLA tasavälein 11-13 s (niillä silmukoilla, joilla ei voida neuloa reikäneuletta, neulotaan sileää neuletta) = 367-399 s...
Päivitetty nettiin: 30.08.2016

= nosta 1 s nurin neulomatta, neulo 2 s nurin yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli

Kommentit (46)

Näppäile kommenttisi tähän!

Sylvia 14.07.2018 - 16:43:

Hi! Is it possible to get this pattern in Polish?

Heidi Daguyt 12.06.2018 - 21:21:

Beste, ik begin nu aan het voorpand van de jurk. De uitleg van het achterpand ontbreekt echter. Mvg Heidi

Deb 09.04.2018 - 02:28:

Ok, I’m about to start the gown. I haven’t started yet and I’m already confused! I don’t see sizes but the first line says cast on 378-412 sets. How do I choose how many stitches to cast on?

DROPS Design 09.04.2018 kl. 07:56:

Hi Deb, There are 2 sizes for the Christening gown (top of pattern), 1/3 and 6/9 months. The first set of figures is for the 1/3 months size and the second set of figures is for the 6/9 months size. Happy knitting! Happy

Frøydis Karlsen Kvamme 16.03.2018 - 23:57:

Hei. Synst Knitting for Olive sin. blondelue og blondekjole er påfallende lik starten på dåpskjolen og kysse Drops baby 11-31! Er det lovlig? Desse er blitt veldig populær blant strikkara på Instagram. Med vennleg helsing Frøydis

Lynda 24.02.2018 - 04:24:

Bonjour j ai une question concernant les diagrammes. Quand je tricote en rond dois-je tricoter les rangs envers a l endroit pour donner une apparence de jersey a mon tricot? Je vous remercie pour ce beau patron.

DROPS Design 26.02.2018 kl. 07:48:

Bonjour Lynda, tous les rangs/tours sont représentés dans les diagrammes, lisez-les en commençant en bas à droite et de droite à gauche tous les tours quand vous tricotez en rond. Quand vous tricoterez en allers et retours, lisez les rangs sur l'endroit de droite à gauche et ceux sur l'envers de gauche à droite. Bon tricot!

Daguyt Heidi 17.01.2018 - 09:58:

Beste, hoelang moet de rondbreinaald zijn voor het maken van het doopjurkje? Mvg Heidi

DROPS Design 17.01.2018 kl. 10:53:

Hoi Daguyt, De onderkant is behoorlijk wijd, dus je kunt wel een naald van 80 cm gebruiken. Bij de smallere gedeeltes kun je een kortere naald gebruiken of de 'magic loop'. Dit is uigelegd in deze video

Birthe Thimm 27.02.2017 - 14:11:

I forklaringen på maskerne er der to, der mangler ift ud/indtagning. Jeg vil gerne høre om i har de rette

DROPS Design 27.02.2017 kl. 14:24:

Hej Birthe. Hvad mener du? Kan du sige hvilket symbol du mangler og i hvilket diagram?

Terru 30.07.2016 - 11:56:

Je commence juste et je trouve les explications de ce modèle pour le point b'eT pas très bien expliqué

DROPS Design 01.08.2016 kl. 10:19:

Bonjour Mme Terru, vous pouvez volontiers poser votre question ici, ou bien, pour toute assistance complémentaire, vous adresser à votre magasin DROPS et/ou au forum DROPS. Bon tricot!

Sally Feely 21.07.2016 - 19:09:

I am an experienced knitter...but only only 2 straight needles !! I am looking at your baby patterns ...mainly the jackets ... and wonder if the patterns adapt from circular to straight needles. Thank you.

DROPS Design 21.07.2016 kl. 19:58:

Dear Mrs Feely, most of our patterns are worked flat back and forth, like the jackets: circular needle are helpful due to the high number of sts but you can work with straight needles as well. Happy knitting!

Jocelyne 19.07.2016 - 04:21:

Pour le bonnet, je ne comprend pas le patron, j'ai 2 questions: Est-ce que je rabbats les 28-36 m après avoir complété la nervure soit les 6 rangs? Je ne comprend pas comment tricoter le 6e rang de la nervure, il est écrit: * relever le fil sous la m du rang envers sur l'endroit et la placer la boucle sur l'aiguille de droite, 1 m env, passer la boucle relevée par dessus la m envers* Merci de bien prendre le temps de me répondre

DROPS Design 19.07.2016 kl. 10:01:

Bonjour Jocelyne, c'est exact, au rang suivant sur l'endroit après la nervure, rabattez les 28-36 premières m, puis au rang suivant sur l'envers, rabattez les 28-36 premières m = il reste 31 m. La vidéo ci-dessous montre comment réaliser la nervure. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 11-31