DROPS Children 12-14 by DROPS Design

DROPS Myssy ja käsineet ”Karisma”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Myssy:
Koko: 3/5 - 6/9 - 10/14 vuotta
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Karisma Superwash:
50-50-50 g nro 01, luonnonvalkoinen
50-50-50 g nro 16, tummanharmaa
50-50-50 g nro 21, harmaa
50-50-50 g nro 44, vaaleanharmaa
DROPS Puikot ja sukkapuikot nro 4 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 21 s x 28 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

Käsineet:
Koko: 3/5 - 6/9 - 10/14 vuotta
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Karisma Superwash:
50-50-50 g nro 01, luonnonvalkoinen
50-50-50 g nro 16, tummanharmaa
50-50-50 g nro 21, harmaa
50-50-50 g nro 44, vaaleanharmaa
DROPS Sukkapuikot nro 2,5 ja 3 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 23 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 21.60€. Lue lisää.

Ainaoikeinneule suljettuna neuleena:
Neulo vuorotellen 1 krs nurin ja 1 krs oikein.

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2.
Piirros M.2 neulotaan sileänä neuleena. Piirros M.1 neulotaan ainaoikein-neuleena, 1 ruuturivi piirroksessa = 2 krs ainaoikeaa. Korvalapuissa neulotaan mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti, joten jokaisen raidan jälkeen langat katkaistaan ja päätellään.

Korvalappu: Luo puikoille nro 4 harmaalla langalla 5 s. Neulo ainaoikeaa piirroksen M.1 mukaisesti (ks. selitys yllä). Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka tarvittaessa neulomista viimeisen raidan värillä. Lisää samalla 3. krs:lla kummankin reunan 2 uloimman silmukan sisäpuolella 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Toista tällaiset kavennukset joka 4. krs vielä 7-8-9 kertaa = 21-23-25 s. Jatka neulomista kunnes korvalapun pituus on 8-9-10 cm. Laita työ odottamaan ja neulo toinen korvalappu samoin.

Myssy: Ota toisen korvalapun s:t puikoille nro 4, luo piirroksen M.1 neulottavan raidan värillä 14-16-18 s ja ota sitten toisenkin korvalapun s:t työhön = 56-62-68 s. Neulo kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa ja lisää samalla kumpaankin reunaan joka 2. krs: 2 x 1 s (tee lisäykset 2 s:n päässä reunoista kuten korvalapussa) = 60-66-72 s. Vaihda sitten luonnonvalkoiseen lankaan ja luo seuraavalla krs:lla keskelle eteen, korvalappujen väliin 28-30-32 s = 88-96-104 s. Jatka neulomista suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä! Neulo kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa, katkaise lanka. Kerroksen vaihtumiskohta on jatkossa keskellä takana. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Tarkista neuletiheys! Kun työn pituus on 13 cm, kavenna tasavälein 3-1-4 s = 85-95-100 s. Kiinnitä 5 merkkilankaa työhön siten, että jokaisen merkkilangan välissä on 17-19-20 s. Kavenna nyt jokaisen merkkilangan oikealla puolella joka 2. krs 1 s neulomalla 2 s oikein yhteen. HUOM: Kavennukset tehdään aina pohjavärillä. Toista tällaiset kavennukset kunnes jäljellä on 10 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin. Myssyn keskiedun pituus ylös kärkeen asti mitattuna on n. 24-25-26 cm.

KÄSINEET:

Joustinneule: *1 o, 1 n*, toista *-*.

Mallineule: Katso ruutupiirros M.3. Piirros neulotaan sileänä neuleena.

Käsine: Luo sukkapuikoille nro 2,5 harmaalla langalla 48-52-56 s ja neulo 10 cm joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Jatka neulomalla sileää neuletta piirroksen M.3 mukaisesti ja kavenna samalla 1. krs:lla tasavälein 12 s = 36-40-44 s. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä! Tarkista neuletiheys! Kun työn pituus on 1-1-2 cm, tee lisäykset peukalokiilaa varten näin: Kiinnitä 1 merkkilanka työhön, lisää 1 s neulomalla seuraavaan silmukkaan 2 oikeaa s, 1 o, lisää 1 s neulomalla seuraavaan silmukkaan 2 oikeaa s, kiinnitä 1 merkkilanka työhön ja neulo krs loppuun. Kahden merkkilangan välissä olevat s:t = peukalokiila. Lisää sitten kummankin merkkilangan sisäpuolelle joka 2. krs: 3-3-4 x 1 s = 11-11-13 s peukalokiilassa. Kun työn pituus on 3-4-4 cm, siirrä peukalokiilan s:t apulangalle. Luo sitten apulangan silmukoiden tilalle 3 s = 36-40-44 s. Jatka sileää neuletta. Kun työn pituus on 6-7,5-9 cm, neulo seuraava krs näin: Neulo 14-16-17 s = käden päällä, siirrä 8-8-10 s apulangalle pikkusormea varten, neulo 14-16-17 s = kämmenpuoli.
Neulo sormet sukkapuikoilla nro 2,5 ja harmaalla langalla.

Pikkusormi: Ota apulangalla odottavat 8-8-10 s sukkapuikoille nro 2,5, luo lisäksi pikkusormen ja nimettömän väliin 3 s = 11-11-13 s. Neulo 3-4-5 cm sileää neuletta. Neulo seuraavalla krs:lla s:t pareittain yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Päättele langanpäät hyvin.

Nimetön: Ota 4-5-5 s käden päältä ja 4-4-5 s kämmenpuolelta sukkapuikoille nro 2,5, poimi lisäksi nimettömän ja pikkusormen välistä 3 s ja luo nimettömän ja keskisormen väliin 2 s = 13-14-15 s. Neulo 5-6-7 cm sileää neuletta. Neulo seuraavalla krs:lla s:t pareittain yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Päättele langanpäät hyvin.

Keskisormi: Ota 4-5-5 s käden päältä ja 5-5-6 s kämmenpuolelta sukkapuikoille nro 2,5, poimi lisäksi keskisormen ja nimettömän välistä 3 s ja luo keskisormen ja etusormen väliin 2 s = 14-15-16 s. Neulo 6-7-8 cm sileää neuletta. Neulo seuraavalla krs:lla s:t pareittain yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Päättele langanpäät hyvin.

Etusormi: Ota loput 11-13-13 s sukkapuikoille nro 2,5, poimi lisäksi etusormen ja keskisormen välistä 3 s = 14-16-16 s. Neulo 4,5-5,5-6,5 cm sileää neuletta. Neulo seuraavalla krs:lla s:t pareittain yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Päättele langanpäät hyvin.

Peukalo: Ota peukalokiilan s:t sukkapuikoille nro 2,5 ja poimi lisäksi peukalokiilan takareunasta 3 s = 14-14-16 s. Neulo 3,5-4,5-5,5 cm sileää neuletta. Neulo seuraavalla krs:lla s:t pareittain yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Päättele langanpäät hyvin.

Neulo toinen käsine ensimmäisen peilikuvaksi.

Kaulaliina: ks. ohjeesta nro 15-12

Piirros

= harmaa, nro 21
= tummanharmaa, nro 16
= vaaleanharmaa, nro 44
= luonnonvalkoinen, nro 01

Claire 20.12.2008 - 20:47:

Le diagrame ne veut pas s'afficher voudriez-vous me l'envoyer car le modèle est tres beau merci!

Fru Dart 08.03.2006 - 15:57:

Har du sjekket strikkefastheten din? I følge mønsteret skal det stemme. Strikkefastheten der er oppgitt til 28 p på 10 cm. Feller du 5 m på annenhver pinne, blir det felt 70 masker på 10 cm. (14 x 5 = 70)

Mona Kværner 05.12.2005 - 15:22:

Er relativ fersk i faget, men prøvde meg på denne lua. Fikk ikke fellingen til å stemme. Jeg strikket to rette sammen på høyre side av hver merketråd = felt 5 masker. Dette gjorde jeg på annenhver runde. Da mønsteret tok slutt og lua var noen og tjue cm lang hadde jeg MYE mer enn ti masker igjen. Er det jeg som har gjort noe feil eller er det feil i oppskriften?

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 12-14