DROPS Baby / 11 / 28

Mister Bean by DROPS Design

Neulottu DROPS nalle "Alpaca"-langasta.

Tagit: eläimet, lelut,

Koko: Valmiin nallen korkeus: n. 38-40 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca:
200 g nro 607, vaaleanruskea mix
+ tummanruskeaa jäännöslankaa silmiin ja kuonoon
+ vanua nallen täyttämiseen

DROPS Sukkapuikot (4 kpl) nro 5 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 16 s x 21 krs sileää neuletta kolminkertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (30)

100% Alpakkaa
alkaen 3.65 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 14.60€. Lue lisää.
Lisäysvinkki: Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

Nalle: Neulotaan sileänä neuleena kolminkertaisella langalla. Neulo aluksi jalat, vartalo ja kädet, sitten pää ja lopuksi korvat.

Jalka: Luo puikoille nro 5 kolminkertaisella Alpaca-langalla 9 s ja jaa s:t 3 puikolle. Kiinnitä halutessasi 1 merkkilanka kerroksen vaihtumiskohtaan.

1.-6. krs: Neulo sileää neuletta ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 3 s (lue lisäysvinkki) = 27 s. 7.-11. krs: Neulo sileää neuletta. 12. krs: *Nosta 1 s neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli*, toista *-* yht. 3 kertaa, neulo loput 18 s = yht. 21 s. 13.-16. krs: Neulo sileää neuletta. 17. krs: Neulo 2 s, lisää 1 s, neulo 19 s = 22 s. 18.-19. krs: Neulo sileää neuletta. 20. krs: Neulo 2 s, lisää 1 s, neulo 20 s = 23 s. 21.-22. krs: Neulo sileää neuletta. 23. krs: Neulo 3 s, lisää 1 s, neulo 21 s = 24 s. Jatka sileää neuletta kunnes työn pituus on 12 cm.

Tee sitten nallen reisi seuraavasti:
Neulo 6 s ja siirrä sitten nämä s:t apulangalle (= jalan keskietu). Ota loput s:t samalle puikolle ja jatka neulomista tasona. Neulo kunnes jäljellä on vain 1 s (tämä s jätetään neulomatta), käännä työ ja neulo seuraavasti: nosta ensimmäinen s neulomatta, neulo nurjaa kunnes jäljellä on 1 s, käännä työ ja neulo seuraavasti: nosta ensimmäinen s neulomatta ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ, nosta ensimmäinen s neulomatta ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, käännä työ, nosta ensimmäinen s neulomatta ja neulo kunnes jäljellä on 3 s, käännä työ, nosta ensimmäinen s neulomatta ja neulo kunnes jäljellä on 3 s, käännä työ, nosta ensimmäinen s neulomatta ja neulo kaikki s:t. Työssä on yht. 24 s (sis. apulangan s:t).

Ota apulangalla odottavat s:t työhön ja jaa kaikki s:t 3 puikolle. Neulo kaikilla silmukoilla 1 krs sileää neuletta. Huom: Apulangan 6 s:n molemmin puolin olevilla 3 s:lla neulotaan seuraavasti: Ota edellisen krs:n s puikolle ja neulo tämä s yhteen puikon s:n kanssa (eli neulo 2 s yhteen tähän tapaan yht. 3 kertaa apulangan silmukoiden kummallakin puolella). Seuraava krs neulotaan näin: Neulo 20 s, päätä 2 s (= jalan sisäreuna), neulo 2 s = 22 s. Kiristä jalan alaosan aukko umpeen luomisreunan langan avulla ja päättele langanpäät hyvin. Laita työ odottamaan. Neulo toinen jalka samoin, viimeinen krs neulotaan kuitenkin näin: neulo 8 s, päätä 2 s (= jalan sisäreuna), neulo 14 s = 22 s.

Vartalo: Ota molemmat jalat työhön ja jaa s:t 3 sukkapuikolle, luo samalla etuosan ja takaosan jalkojen väliin 2 s = 48 s. Tarkista, että krs:n vaihtumiskohta on keskellä takana (kiinnitä halutessasi työhön merkkilanka). Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä!
1.-2. krs: Neulo sileää neuletta. 3. krs: Neulo 14 s, 2 s oikein yhteen, neulo 16 s, 2 s oikein yhteen, neulo 14 s. 4. krs: Neulo 14 s, 2 s oikein yhteen, neulo 14 s, 2 s oikein yhteen, neulo 14 s = 44 s. Jatka sileää neuletta kunnes työn pituus on 9 cm. Seuraava krs: Neulo 6 s, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 o, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, neulo 8 s, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 o, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, neulo 6 s = 34 s.
Seuraava krs: Neulo 2 s, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, neulo 1 s, päätä 4 s (= kainalo), 1 o, 2 s oikein yhteen, neulo 6 s, 2 s oikein yhteen, neulo 1 s, päätä 4 s (= kainalo), 1 o, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, neulo 2 s, neulo sitten kerroksen ensimmäiset 5 s. Olet nyt kainalon kohdalla. Mahan kohdalla on nyt 10 s ja selän kohdalla on 10 s. Neulo osat erikseen.

Selkä: Neulo sileää neuletta ja neulo samalla työn oikean puolen krs:illa puikon ensimmäiset ja viimeiset 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs:lla kunnes jäljellä on 4 s. Siirrä nämä s:t apulangalle.

Maha: Neulo kuten selkä.

Oikea käsi: Luo ja neulo kuten jalka kunnes olet neulonut yht. 16 kerrosta. Neulo nyt kaikilla silmukoilla sileää neuletta, kunnes työn pituus on 12 cm. Seuraava krs: Neulo 6 s, päätä 2 s (= keskellä käden alla), neulo 13 s. Jatka neulomista tasona ja neulo samalla työn oikean puolen krs:illa puikon ensimmäiset ja viimeiset 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs, kunnes jäljellä on 5 s. Siirrä nämä s:t apulangalle.
Kiristä käden alaosan aukko umpeen luomisreunan langan avulla ja päättele langanpäät hyvin. Jätä työ odottamaan.

Vasen käsi: Luo ja neulo kuten oikea käsi, kunnes työn pituus on 12 cm. Seuraava krs: Neulo 16 s, päätä 2 s (= keskellä käden alla), neulo 3 s. Jatka neulomista kuten oikeassa kädessä.

Pää: Ota selän, käden, mahan ja toisen käden jäljellä olevat s:t työhön = yht. 18 s. Jaa s:t 3 puikolle siten, että krs:n vaihtumiskohta on keskellä takana (kiinnitä halutessasi merkkilanka työhön).
1. krs: Neulo sileää neuletta. 2. krs: Lisää tasavälein 6 s = 24 s. 3.-6. krs: Lisää jokaisella krs:lla tasavälein 3 s. 7.-8. krs: Lisää kummallakin krs:lla tasavälein 9 s = 54 s. Jatka sileää neuletta kunnes pään korkeus on 7 cm.
Seuraava krs: Neulo 21 s, *nosta 1 s neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli*, toista *-* yht. 4 kertaa, neulo 21 s = 46 s.
Seuraava krs: Neulo 21 s, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, neulo 21 s = 44 s.
Seuraava krs: Neulo *2 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* yht. 4 kertaa, 12 o, *2 s oikein yhteen, 2 o*, toista *-* yht. 4 kertaa = 36 s.
Seuraava krs: Neulo 7 s, neulo 3 s ja siirrä nämä 3 s hakaneulalle (= korvan s:t), neulo 16 s, neulo 3 s ja siirrä sitten nämä 3 s hakaneulalle (= korvan s:t), neulo 7 s. Poimi seuraavalla krs:lla kummankin hakaneulan jokaisen silmukan takareunasta 1 s (s:t ovat nyt sekä hakaneulalla että puikolla). Neulo sileää neuletta kunnes pään korkeus on n. 14 cm. Neulo sitten kaikki s:t pareittain yhteen = 18 s. Neulo kaikki s:t uudestaan pareittain yhteen = 9 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi.

Korva: Ota toisella hakaneulalla odottavat 3 s puikolle. Neulo ainaoikeaa (eli neulo kaikki krs:t oikein). 1. krs: 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o = 5 s. 2. krs: 5 o. 3. krs: 1 o, *1 langankierto, 1 o*, toista *-* koko krs:n ajan = 9 s. 4. krs: 9 o. 5. krs: 1 o, *1 langankierto, 1 o*, toista *-* koko krs:n ajan = 17 s. Jatka ainaoikeaa kunnes korvan pituus on n. 6 cm.
*Seuraava krs: Neulo kaikki s:t pareittain oikein yhteen, neulo lopuksi 1 o, käännä työ ja neulo kaikki s:t oikein*, toista *-* 3 kertaa = 3 s jäljellä työssä. Päätä s:t. Täytä korva vanulla ja kiinnitä sitten korva nallen päähän. Neulo toinen korva samoin.

Viimeistely: Täytä nalle vanulla (kainaloaukkojen kohdalta). Ompele haarasauma. Kirjo silmät, kuono ja suu tummanruskealla tai mustalla jäännöslangalla. Kiinnitä kädet vartaloon, vedä kädet alaspäin siten, että voit kiinnittää ne n. 4 krs:n päähän kainalon päätösreunasta (tällä tavoin nallen mahasta tullee hieman pyöreähkö).

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Oikea käsi: Luo ja neulo kuten jalka kunnes olet neulonut yht. 16 kerrosta. Neulo nyt kaikilla silmukoilla sileää neuletta, kunnes työn pituus on 12 cm. Seuraava krs: Neulo 6 s, päätä 2 s (= keskellä käden alla), neulo 13 s. Jatka neulomista tasona ja neulo samalla työn oikean puolen krs:illa puikon ensimmäiset ja viimeiset 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs, kunnes jäljellä on 5 s. Siirrä nämä s:t apulangalle.
Kiristä käden alaosan aukko umpeen luomisreunan langan avulla ja päättele langanpäät hyvin. Jätä työ odottamaan.

Vasen käsi: Luo ja neulo kuten oikea käsi, kunnes työn pituus on 12 cm. Seuraava krs: Neulo 16 s, päätä 2 s (= keskellä käden alla), neulo 3 s. Jatka neulomista kuten oikeassa kädessä.
Päivitetty nettiin: 03.10.2013

Kommentit (30)

Näppäile kommenttisi tähän!

Terry McClintock 05.03.2018 - 17:22:

Hi, Thank you for the wonderful patterns! I am finishing up the Mister Bean Bear and am having trouble with the ears. If I follow the instructions I end up with big elephant ears and then I'm told to fill and sew them up. Am I meant to fold the ear up and around and sew it that way? Please help! Kind regards,

DROPS Design 06.03.2018 kl. 08:33:

Dear Mrs McClimtock, the ear have been increased to 17 sts then dec to " sts, fill it before sewing it as shown on the picture. Happy knitting!

Doris 02.03.2018 - 05:31:

When starting the body it says I don't understand it says to put both legs together on 3 needles, how do you do this they are both knitted in the round. How do you do this? I am confused.

DROPS Design 02.03.2018 kl. 08:42:

Dear Doris, divide all sts evenly so that they are distributed on 3 needles (= dpn) casting on at the same time 2 sts between legs for mid frontn and mid back = 48 sts. Happy knitting!

Beatrice 24.11.2017 - 12:14:

Mi sembra che ci sia qualcosa che non va nelle spiegazioni della parte finale delle gambe, il punto in cui nel ferro di ritorno scrive di passare 1 m a dir e continuare a lavorare fino a quando rimangono 3 maglie, girare passare una maglia a diritto e lavorare tutte le maglie a diritto, continuando il lavoro, lavorando a maglie doppie le 3 m a ogni lato della 6 maglie in sospeso, si ottiene un buco. Grazie in anticipo per la risposta.

Erika 06.11.2017 - 21:14:

Leg, round 23. It is K3. It should be K2?

Eva 20.06.2016 - 15:53:

Dank voor reactie, maar ik snap het(nog) niet.....de raglan (schuine kant i.v.m. afkanten) is bij het lijf 6 toeren hoog (drie keer twee steken minderen)en bij de pootjes 14 (zeven keer twee steken minderen) als ik volgens beschrijving minder.Ik neem aan dat de twee afgekante steken voor armsgat op elkaar genaaid worden.

DROPS Design 21.06.2016 kl. 12:59:

Hoi Eva. De minderingen voor pootjes en buik staan los van elkaar, ze moeten niet op een gelijke hoogte. Je zet daarna de poten en lijf op een naald om het hoofd te breien. Je vult het beertjes door de gaatjes onder de voorpoten en sluit daarna de naadjes daar.

Eva 16.06.2016 - 16:49:

Bij het minderen lijf kom ik op drie keer aan begin en einde tour(van 10 tot 4 steken resp bij voor- achterpand). Bij de armpjes is dat 7 keer (van 19 tot 5 steken ), waardoor dit gedeelde veel te lang wordt om netjes aan lijf te zetten. Wil zo graag verder, maar kom er niet uit

DROPS Design 17.06.2016 kl. 11:29:

Hoi Eva. Ja, je mindert voor het lijf 3 keer om van 10 tot 4 st te komen. In elke 2e nld = 6 nld in totaal. Hetzelfde klopt ook bij de mouwen. Ik kan niet inschatten of jouw werk langer is dan die in het patroon. Maar heb je een ander garen/stekenverhouding kan dat zijn. Of je vindt het niet moois zoals het patroon het beschrijft - dan zou ik het gewoon aanpassen naar wat jij zelf het mooiste vindt.

Marion Böhm 22.05.2016 - 14:28:

Hallo, wenn die 6 Maschen vom Hilfsfaden bei den Beinen wieder dazu genommen werden, wo fängt dann die Reihe an??? Die Markierung liegt ja vor den 6 Maschen, der Arbeitsfaden jetzt aber nicht mehr. Ich bin der Meinung, die 2 Maschen, die in der letzten Reihe abgekettet werden, sind nicht an der richtigen Stelle.

Cindy 18.11.2015 - 19:09: www.transfusion.com

Bonsoir serait il possible d avoir les explications pour aiguille droite ou pour crochet Merci d avance

DROPS Design 19.11.2015 kl. 09:12:

Bonjour Cindy, vous trouverez ici quelques informations sur l'adaptation sur aiguilles droites - Retrouvez tous nos modèles de jouets au crochet ici. Bon tricot!

Casting 23.02.2015 - 20:31:

Bonjour, Ou trouve-t-on la quantité de laine nécessaire a un jouet au tricot ? Dans les explication je ne vois rien ? Merci de vtre réponse

DROPS Design 24.02.2015 kl. 09:06:

Bonjour Mme Casting, vous trouverez la laine, quantité et aiguilles sous l'onglet "Fournitures" à droite de la photo, c'est-à-dire 200 g DROPS Alpaca / 50 g la pelote = 4 pelotes. Bon tricot!

Kathryn 23.12.2014 - 00:02:

When starting the body, I have no idea how to join the 2 legs together on 3 needles and then, also to then knit increases, this section is very vague, I need more detailed instruction or photo or video please. Thank you.

DROPS Design 23.12.2014 kl. 19:00:

Dear Kathryn, put all the sts from st holder/thread on to the double pointed needles and distribute the sts onto 3 double pointed needles. Increase tips says to increase with a YO - see video below. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 11-28