DROPS / 207 / 31

Moss Print Jacket by DROPS Design

Neulottu pitkä jakku DROPS Big Delight- ja DROPS Kid-Silk -langoista. Työssä on kahden kerroksen helmineuletta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli db-109
Lankaryhmä C + A tai D
-------------------------------------------------------

DROPS BIG DELIGHT (kuuluu lankaryhmään C):
500-600-700-700-800-900 g väriä 20, sademetsä
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
100-100-125-125-150-150 g väriä 19, tumma vihreä

NEULETIHEYS:
12 silmukkaa kahden kerroksen helmineuletta leveyssuunnassa ja 14 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, helmineuleeseen.

alkaen 7.10 € /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 7.10 € /100g

Saat tämän mallin langat alkaen 55.30€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1-A.4.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Päätä tarvittaessa silmukat yhtä numeroa paksummilla puikoilla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava.

LISÄYSVINKKI (keskellä hihan alla):
Neulo samaan silmukkaan 2 silmukkaa näin: Neulo 1 silmukka, mutta älä pudota tätä silmukkaa puikolta, tee 1 langankierto puikolle ja neulo samaan silmukkaan vielä 1 silmukka, neulo kuitenkin tämä silmukka silmukan takareunaan = työhön lisättiin 2 silmukkaa. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan helmineuletta.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

JAKKU: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Etukappaleet ja takakappale neulotaan erikseen tasona pyöröpuikolla, kunnes halkio on valmis. Tämän jälkeen osat yhdistetään ja työ neulotaan tasona keskeltä edestä alkaen, alhaalta ylös kädenteihin asti. Sitten etukappaleet ja takakappale neulotaan tasona erikseen. Hihat neulotaan aluksi suljettuna neuleena sukkapuikoilla/lyhyellä pyöröpuikolla, sitten tasoneuleena.

TAKAKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa (= 2-kertainen lanka) ja luo 63-69-73-79-87-93 silmukkaa pyöröpuikolle nro 8. Neulo 1 kerros nurin (= nurja puoli).
Jatka neulomalla seuraavasti: Neulo ensimmäisellä silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, toista sitten piirroksen A.2 mallikertaa (= 2 silmukkaa) koko kerroksen ajan. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on n. 18 cm ja olet viimeksi neulonut piirrosten viimeisen kerroksen, halkio on valmis. Jätä työ odottamaan ja neulo etukappaleet.

VASEN ETUKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa (= 2-kertainen lanka) ja luo 36-39-42-45-50-53 silmukkaa pyöröpuikolle nro 8. Neulo 1 kerros nurin (= nurja puoli).
Jatka neulomalla seuraavasti: Toista piirroksen A.4 mallikertaa (= 2 silmukkaa), kunnes jäljellä on 0-1-0-1-0-1 silmukka, neulo piirroksen A.3 mallikerta (= 1 silmukka) 0-1-0-1-0-1 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on n. 18 cm ja olet viimeksi neulonut piirrosten viimeisen kerroksen, halkio on valmis. Jätä työ odottamaan ja neulo oikea etukappale.

OIKEA ETUKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa (= 2-kertainen lanka) ja luo 36-39-42-45-50-53 silmukkaa pyöröpuikolle nro 8. Neulo 1 kerros nurin (= nurja puoli).
Jatka neulomalla seuraavasti: Toista piirroksen A.3 mallikertaa (= 1 silmukka) yhteensä 0-1-0-1-0-1 kertaa, toista sitten piirroksen A.4 mallikertaa (= 2 silmukkaa) koko kerroksen ajan. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on n. 18 cm ja olet viimeksi neulonut piirrosten viimeisen kerroksen, halkio on valmis.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Ota etukappaleet ja takakappale samalle pyöröpuikolle nro 8 (tarkista, että seuraavaksi neulottava kerros on kaikissa kappaleissa oikean puolen kerros, jotta mallineule jatkuisi kuten aiemmin) = 135-147-157-169-187-199 silmukkaa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, eli neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Toista piirroksen A.3 mallikerta (= 1 silmukka) yhteensä 0-1-0-1-0-1 kertaa, toista piirroksen A.4 mallikertaa (= 2 silmukkaa), kunnes jäljellä on 0-1-0-1-0-1 silmukka, toista piirroksen A.3 mallikerta (= 1 silmukka) 0-1-0-1-0-1 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 61-62-63-64-65-66 cm, neulo seuraava kerros näin:
Neulo 34-37-40-41-44-47 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale), päätä seuraavat 4-4-4-8-12-12 silmukkaa kädentietä varten, neulo 59-65-69-71-75-81 silmukkaa kuten aiemmin (= takakappale), päätä seuraavat 4-4-4-8-12-12 silmukkaa kädentietä varten ja neulo loput 34-37-40-41-44-47 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale). Neulo sitten osat erikseen.

TAKAKAPPALE:
= 59-65-69-71-75-81 silmukkaa. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Kun työn pituus on 76-78-80-82-84-86 cm, päätä keskimmäiset 9-9-11-11-13-13 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla kerroksella vielä 1 silmukka pääntien reunasta = 24-27-28-29-30-33 silmukkaa olalla. Neulo kunnes työn pituus on 78-80-82-84-86-88 cm. Päätä silmukat siten miltä ne näyttävät (lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN).

OIKEA ETUKAPPALE:
= 34-37-40-41-44-47 silmukkaa. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Neulo kunnes työn pituus on 78-80-82-84-86-88 cm. Päätä seuraavan nurjan puolen kerroksen ensimmäiset 24-27-28-29-30-33 silmukkaa olkaa varten (päätä silmukat siten miltä ne näyttävät) = 10-10-12-12-14-14 silmukkaa huivikaulusta varten.

HUIVIKAULUS:
Neulo AINAOIKEAA (lue selitys yllä) keskeltä edestä alkaen näin: *Neulo 2 kerrosta ensimmäisillä 8-8-10-10-10-10 silmukalla, 2 kerrosta kaikilla silmukoilla*, toista *-* kunnes työn lyhyimmän reunan (eli olan viereisen reunan) pituus on n. 6-6-7-7-8-8 cm. Päätä silmukat.

VASEN ETUKAPPALE:
= 34-37-40-41-44-47 silmukkaa. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Neulo kunnes työn pituus on 78-80-82-84-86-88 cm. Päätä seuraavan oikean puolen kerroksen ensimmäiset 24-27-28-29-30-33 silmukkaa olkaa varten (päätä silmukat siten miltä ne näyttävät) = 10-10-12-12-14-14 silmukkaa huivikaulusta varten.
Neulo huivikaulus kuten oikeassa etukappaleessa.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla/pyöröpuikolla. Käytä molempia lankoja yhtaikaa (= 2-kertainen lanka) ja luo 33-33-35-37-39-39 silmukkaa pyöröpuikolle nro 8. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (= keskellä hihan alla), anna merkkilangan kulkea työn mukana. Neulo mallineuletta piirroksen A.2 (= 2 silmukkaa) mukaisesti, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo mallineuletta piirroksen A.3 (= 1 silmukka) mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 8 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 13-9½-9½-7½-7-5½ cm välein yhteensä 4-5-5-6-6-7 kertaa = 41-43-45-49-51-53 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus on 50-48-49-47-44-42 cm. Jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo nyt työ tasona pyöröpuikolla. Neulo 2-2-2-3-5-5 cm (nämä 2-2-2-3-5-5 cm kiinnitetään miehustan kädentien päätösreunaan). Päätä sitten silmukat siten miltä ne näyttävät. Hihan pituus on n. 52-50-51-50-49-47 cm. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Ompele huivikaulus yhteen keskeltä takaa (sauma työn nurjalle puolelle, kun kaulus taitetaan alas). Kiinnitä huivikaulus takakappaleen pääntien reunaan. Kiinnitä hihat (päätösreuna) paikoilleen ja kiinnitä hihojen sivut kädentien pohjaan (ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu).

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 207-31) .

Kommentit / Kysymykset (6)

Sophia Vasiliadou 05.11.2019 - 07:59:

Where is the diagram A1-A4.?

DROPS Design 05.11.2019 kl. 09:10:

Dear Mrs Vasiliadou, thanks for your feedback, we add them asap. Happy knitting!

Judith 03.10.2019 - 19:58:

Sieht super gemütlich aus!

Lina 16.07.2019 - 09:21:

Perfekt grundmodell!

Marion 11.06.2019 - 09:41:

Sehr schöne Länge. Mit Knöpfen zum Schließen würde es mir noch besser gefallen.

Ellis 09.06.2019 - 21:58:

No nice edges

Katherine 08.06.2019 - 07:05:

V-neck, open down the front and long, this is what I look for in a sweater. I like this!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 207-31