DROPS / 206 / 23

Frosted Cathedral by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Polaris-langasta. Työssä on raglanlinjat, palmikoita ja helmineuletta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli po-107
Lankaryhmä F tai E + E
-------------------------------------------------------

DROPS POLARIS (kuuluu lankaryhmään F):
1200-1300-1500-1600-1800-1900 g väriä 01, luonnonvalkoinen

NEULETIHEYS:
8 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 10 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 12 tai käsialan mukaan: Pituus 60 cm ja 80 cm.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 10.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 10: Pituus 80 cm, joustinneuleeseen.

alkaen 5.10 € /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 5.10 € /100g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 6.00 € /100g
Saat tämän mallin langat alkaen 61.20€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

LANGANVAIHTOVINKKI (kun neulotaan Polaris-langalla):
Kun vaihdat uuteen Polaris-kerään, jaa edellisen kerän langan viimeiset 15 cm kahteen osaan ja katkaise toinen osa. Tee samoin uuden kerän langalla. Aseta ensimmäiset ja viimeiset 15 cm päällekkäin (lanka on nyt normaalipaksuinen) ja jatka neulomista. Tällä tavoin liitoskohdasta tulee huomaamaton.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Katso halutun koon piirrokset. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

RAGLANLISÄYKSET:
Lisää piirroksen A.1 jokaisen mallikerran molemmin puolin 1 silmukka (= työhön lisätään 8 silmukkaa).
Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa hihojen lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, etu-/takakappaleen lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen A.2a mukaisesti.
HUOM: Ensimmäinen lisäyskerros selitetään ohjeessa.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Kaulus ja kaarroke neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla/pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Kaarroke jaetaan etu-/takakappaletta ja hihoja varten. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Lue LANGANVAIHTOVINKKI.

KAULUS:
Luo 44-44-48-48-52-52 silmukkaa sukkapuikoille nro 10 Polaris-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 8 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 4 silmukkaa = 40-40-44-44-48-48 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin. Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 4-4-4-4-8-8 silmukkaa = 44-44-48-48-56-56 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka tähän. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

KAARROKE:
Vaihda pyöröpuikkoon nro 12.
Neulo mallineuletta ja tee RAGLANLISÄYKSET (lue selitys yllä) seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 silmukkaa (= 1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin), tee 1 langankierto puikolle, neulo seuraavilla 12-12-14-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2a mukaisesti (= takakappale), tee 1 langankierto puikolle, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 4 silmukkaa), tee 1 langankierto puikolle, neulo seuraavilla 2-2-2-2-6-6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= hiha), tee 1 langankierto puikolle, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 4 silmukkaa), tee 1 langankierto puikolle, neulo seuraavilla 12-12-14-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2a mukaisesti (= etukappale), tee 1 langankierto puikolle, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 4 silmukkaa), tee 1 langankierto puikolle, neulo seuraavilla 2-2-2-2-6-6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= hiha), tee 1 langankierto puikolle ja neulo piirroksen A.1 ensimmäiset 2 silmukkaa (= 1 silmukka nurin, 1 silmukka oikein).
Jatka mallineuletta suljettuna neuleena tähän tapaan ja toista raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 11-12-13-14-15-16 kertaa (sisällyttäen ensimmäinen yllä selitetty lisäyskerros).
Kun kaikki lisäykset on tehty, työssä on 136-144-156-164-180-188 silmukkaa ja työn pituus kauluksen merkkilangasta mitattuna on n. 22-24-26-28-30-32 cm. Jaa seuraavalla kerroksella (eli kokosi viimeisellä kerroksella, merkitty piirrokseen A.2 nuolella) työ etu-/takakappaletta ja hihoja varten, eli neulo seuraava kerros näin:
Neulo ensimmäiset 38-42-46-48-52-55 silmukkaa (= takakappale), siirrä seuraavat 30-30-32-34-36-36 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo seuraavat 38-42-46-48-54-58 silmukkaa (= etukappale), siirrä seuraavat 30-30-32-34-36-36 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6 silmukkaa (= sivussa hihan alla) ja neulo loput 0-0-0-0-2-3 silmukkaa (= takakappale).
Neulo sitten etu-/takakappale ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 88-96-104-108-120-128 silmukkaa. Neulo nyt piirroksen A.2a mallineuleen keskimmäisillä 24-24-26-26-28-28 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2b mukaisesti (aloita ensimmäisestä kokosi nuolella merkitystä kerroksesta), loput silmukat neulotaan sileänä neuleena. Kun olet neulonut piirroksen A.2b loppuun, etu-/takakappaleen pituus jakokohdasta mitattuna on kaikissa koissa n. 18 cm. Mikäli työ on tätä mittaa lyhyempi, neulo piirroksen A.2b mallineuleen silmukoilla mallineuletta piirroksen A.2c mukaisesti, kunnes työ on oikean pituinen.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 10. Neulo 1 kerros oikein, 1 kerros nurin, 1 kerros oikein. Neulo sitten 6 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Ole tarkkana, että päätösreunasta tulee joustava. Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 50-52-54-56-58-60 cm.

HIHA:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla ja ommellaan lopuksi yhteen. Ota toisen sivun apulangalla odottavat 30-30-32-34-36-36 silmukkaa takaisin pyöröpuikolle nro 12 ja luo kaikissa koissa kumpaankin reunaan 3 silmukkaa = 36-36-38-40-42-42 silmukkaa. Neulo tasona mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti. Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 35-34-33-31-29-28 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen (sovita tarvittaessa puseroa ja tarkista onko pituus sopiva). HUOM: Suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet. Päätä silmukat siten miltä ne näyttävät. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.
= siirrä 1 silmukka apupuikolle työn taakse, neulo 3 silmukkaa oikein, neulo apupuikon silmukka nurin
= siirrä 1 silmukka apupuikolle työn taakse, neulo 3 silmukkaa oikein, neulo apupuikon silmukka nurin
= siirrä 1 silmukka apupuikolle työn taakse, neulo 3 silmukkaa oikein, neulo apupuikon silmukka oikein
= siirrä 3 silmukkaa apupuikolle työn eteen, neulo 1 silmukka nurin, neulo apupuikon 3 silmukkaa oikein
= siirrä 3 silmukkaa apupuikolle työn eteen, neulo 3 silmukkaa oikein, neulo apupuikon 3 silmukkaa oikein
= kokosi ensimmäinen/viimeinen kerros

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 206-23) .

Kommentit / Kysymykset (22)

Käthe 17.11.2019 - 18:29:

Wie stricke ich die Umschlagmaschen in der 2. Runde? Belasse ich die RaglanMaschen immer an der gleichen Stelle? Ich habe bestimmt schon 5 mal wieder bis zum Anfang aufgeribbert. Mir öffnet sich nicht die Strickanleitung. Wo ist der Fehler?

DROPS Design 18.11.2019 kl. 10:44:

Liebe Käthe, die Umschläge werden immer verschränkt gestrickt, damit keine Löcher entstehen; die Raglanzunahmen werden beidseitig von A.1 gestrickt - siehe RAGLANZUNAHMEN. Viel Spaß beim stricken!

Kathrin Wagner 13.11.2019 - 16:11:

Jetzt kanns losgehen ,freu mich schon tolles Modell

Rachael Barman 26.10.2019 - 19:13:

I would like to suggest the name for this pattern to be “Snow Angel”

Azucena 20.10.2019 - 19:40:

Es precioso!!! Estoy deseando tener el patrón para poder empezar con él. Espero que sea cuanto antes.

Vignau Begue 16.10.2019 - 14:40:

J’attends avec impatience les explications.... superbe

Lillie 19.09.2019 - 12:35:

Wunderschöner Pullover. Ich freue mich schon aufs Losstricken, sobald die Anleitung online ist!

Nihada 09.09.2019 - 17:09:

Flott genser! Gleder meg til oppskriften . Håper at den kommer snart :-)

Nathalie Hunter 03.09.2019 - 08:28:

Amazing !!! i want it. what needle size is it?

Linda 03.09.2019 - 08:17:

Wonderful

Heike 25.08.2019 - 15:23:

Sieht gut aus, interessantes Zopfmuster, die Ärmel bekommt man wohl in keinen Mantel oder Jacke gesteckt.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 206-23