DROPS / 202 / 1

Happy Stripes by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air-langasta. Työssä on pussihihat, raglanlinjat ja raitoja. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ai-180
Lankaryhmä C + C tai E
-------------------------------------------------------

100-150-150-150-150-150 g väriä 16, sininen
50-100-100-100-100-100 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50-100-100-100-100-100 g väriä 07, rubiininpunainen
50-100-100-100-100-100 g väriä 14, kanerva
50-100-100-100-100-100 g väriä 18, vaalea harmaanvihreä
50-100-100-100-100-100 g väriä 24, roosa
50-100-100-100-100-100 g väriä 27, merenvihreä
50-50-100-100-100-100 g väriä 22, keltainen
50-50-50-50-50-50 g väriä 09, laivastonsininen

NEULETIHEYS:
10 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 14 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan: Pituus 60 cm ja 80 cm, 2-kertaisella langalla neulottuun sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 7: Hihojen ainaoikeinneulottuihin reunuksiin.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 7: Pituus 40 cm ja 80 cm, pääntien reunuksen ja helman ainaoikeinneulottuihin reunuksiin.

Kommentit (36)

Saat tämän mallin langat alkaen 57.00€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 54 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten määrän kanssa (esim. 6) = 9. Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 9.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä.

RAIDOITUS:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Raidat neulotaan sileänä neuleena 2-kertaisella Air-langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti yksi mallikerta, neulo sitten mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti (sekä etu-/takakappaleessa että hihoissa).

RAGLANLISÄYKSET:
Tee jokaisen 4 merkkilangan molemmin puolin raglanlisäykset seuraavasti: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle = työhön lisättiin 2 silmukkaa ja kerroksella lisättiin yhteensä 8 silmukkaa.
Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

LISÄYSVINKKI 2 (keskellä hihojen alla):
Lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa seuraavasti: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle = työhön lisättiin 2 silmukkaa.
Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Pääntien reunus ja karroke neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Kaarroke jaetaan etu-/takakappaletta ja hihoja varten. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Koko työ neulotaan 2-kertaisesta Air-langasta.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 54-56-58-62-64-66 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 7 2-kertaisella sinisellä langalla. Neulo 6 kerrosta AINAOIKEAA suljettuna neuleena (lue selitys yllä). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 6-4-2-6-4-2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 1) = 60-60-60-68-68-68 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 9 ja neulo kaarroke alla olevan ohjeen mukaisesti.

KAARROKE:
Kiinnitä 4 merkkilankaa työhön seuraavasti (neulomatta silmukoita):
Laske 10-10-10-12-12-12 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= ½ takakappale), laske kaikissa koissa 10 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= hiha), laske 20-20-20-24-24-24 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= etukappale), laske kaikissa koissa 10 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= hiha). Viimeisen merkkilangan jälkeen kerroksella on jäljellä 10-10-10-12-12-12 silmukkaa (= ½ takakappale).
Jatka neulomalla seuraavasti: Neulo RAIDOITUSTA (lue selitys yllä). Tee SAMALLA ensimmäisellä kerroksella RAGLANLISÄYKSET (lue selitys yllä). Toista raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 12-14-15-16-17-19 kertaa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 156-172-180-196-204-220 silmukkaa. Jatka raidoitusta, kunnes työn pituus keskiedun luomisreunasta mitattuna on 21-23-25-27-29-31 cm.
Seuraava kerros neulotaan keskeltä takaa alkaen näin: Neulo 24-26-27-30-32-35 silmukkaa sileää neuletta (= ½ takakappale), siirrä seuraavat 30-34-36-38-38-40 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 4-4-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo 48-52-54-60-64-70 silmukkaa sileää neuletta (= etukappale), siirrä seuraavat 30-34-36-38-38-40 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 4-4-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla) ja neulo 24-26-27-30-32-35 silmukkaa sileää neuletta (= ½ takakappale). Katkaise lanka. Neulo etu-/takakappale ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 104-112-120-132-144-156 silmukkaa. Kerroksen vaihtumiskohta on miehustan sivussa, hihan alapuolelle luotujen 4-4-6-6-8-8 silmukan keskellä.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena ja jatka piirroksen A.1 raidoitusta. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 25 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 7 ja 2-kertaiseen siniseen lankaan.
Neulo 3 cm ainaoikeaa suljettuna neuleena ja neulo lopuksi 1 kerros nurin. Päätä silmukat löyhästi oikein silmukoin. Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 54-56-58-60-62-64 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 30-34-36-38-38-40 silmukkaa sukkapuikoille nro 9 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 4-4-6-6-8-8 silmukasta 1 silmukka = 34-38-42-44-46-48 silmukkaa.
Kiinnitä 1 merkkilanka poimittujen 4-4-6-6-8-8 silmukan keskelle ja anna merkkilangan kulkea työn mukana. Keskellä hihan alla tehtävät lisäykset tehdään myöhemmin tämän merkkilangan kohdalla.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena ja jatka raidoitusta kuten etu-/takakappaleessa (on tärkeää, että jatkat raidoitusta samasta kerroksesta kuin etu-/takakappaleessa).
Kun hihan pituus jakokohdasta mitattuna on kaikissa koissa 4 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 2). Toista tällaiset lisäykset 4-5-5-5-4½-4½ cm välein yhteensä 8-7-6-6-6-6 kertaa = 50-52-54-56-58-60 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 45-44-42-40-39-37 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein kaikissa koissa 4 silmukkaa = 46-48-50-52-54-56 silmukkaa. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 23-24-25-26-27-28 silmukkaa.
Vaihda sukkapuikkoihin nro 7. Neulo 3 cm ainaoikeaa suljettuna neuleena ja neulo lopuksi 1 kerros nurin. Päätä silmukat löyhästi oikein silmukoin ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 49-48-46-44-43-41 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

= sininen
= luonnonvalkoinen
= roosa
= rubiininpunainen
= keltainen
= kanerva
= merenvihreä
= vaalea harmaanvihreä
= laivastonsininen

Kirsten Reimers-Lund 15.03.2019 - 11:12:

Jeg købte ind til farverne i model C og troede at jeg kunne regne mig frem til hvilket diagram der passede til hvilken farve. Det var ikke muligt og det reultat der er kommet er farvemæssigt så håbløst at jeg netop har trevlet det hele op. Er det muligt at finde en diagramforklaring til model C? Iøvrigt skal diagrammet strikkes oppe fra og ned eller omvendt?

DROPS Design 25.03.2019 kl. 14:16:

Hei Kirsten. I forhold til rekkefølgen under MATERIALER øverst i oppskriften, blir fargene i alternativ C blir slik: 20, 01, 25, 08, 02, 15, 14, 07, og 13. Jeg ser det står 09 men det er en feil: det skal være farge 13, Orange. Men det kan bli like fint med mellomgrå her. Dvs at fargenummer 20 tilsvarer farge 16, 01 forblir den samme, 25 tilsvarer farge 24 osv.. Så kan du bruke symbolforklaringen til å finne ut hvilke farger som erstatter hvilke i diagrammet. Diagrammet leses fra høyre mot venstre, nedenfra og opp. For mer informasjon om å lese strikkediagrammer trykk her God fornøyelse

Dorte 15.03.2019 - 09:35:

Fin opskrift :-) Hvor meget garn skal jeg bruge, hvis den skal være ensfarvet? Vh Dorte

DROPS Design 25.03.2019 kl. 13:13:

Hei Dorte. Du trenger ca 400-450-500-550-600-650g Air til denne genseren. God fornøyelse

Yvonne Törnblom 07.03.2019 - 17:58:

Hjälp att sticka upp tröja 202-1,stickar någon på beställning?önskar det,har så ont i nacken o axlar //mvh Yvonne Törnblom

Yvonne Törnblom 07.03.2019 - 17:27:

Jag undrar:finns det någon som stickar på beställning ,vill så gärna ha dennaär så vacker,men har ont i axlar,så svårt få ihop det,har aldrig stickat på detta sätt,har garn,500kr eller önskad betalning//mvh Yvonne Törnblom,0736920188

Kirsten Reimers-Lund 07.03.2019 - 11:15:

Hvis jeg vil strikke i farvekombinationen C størrelse L hvilke farver skal jeg bruge og hvor meget?

DROPS Design 12.03.2019 kl. 14:00:

Hej Kirsten, Her ser du de forskellige garnkombinationer: A) DROPS Air 10, 01, 09, 16, 27, 15, 18, 02, 11. B) DROPS Air 12, 01, 09, 16, 21, 18, 11, 02, 19. C) DROPS Air 20, 01, 07, 14, 08, 25, 15, 02, 09. Samme garnforbrug som i opskriften. God fornøjelse!

Julia 28.02.2019 - 17:36:

Ich würde gerne wissen, wie ich an Bildmaterial und Anleitungen kommen könnte oder wer zuständig ist, für unser Sonderheft "BILD der FRAU kreativ"? Vielen Dank und liebe Grüße Julia Rebstock

DROPS Design 01.03.2019 kl. 10:04:

Liebe Frau Rebstock, Sie erhalten von uns demnächst Bescheid

Bente Tøftum 26.02.2019 - 13:32:

Hei Har strikket en genser i Air som ble vasket i maskin; i vaske pose på programmet kald ull. Det gikk veldig ille, genseren var str L, nå er den passe til en fireåring, tett tovet. Forferdelig kjedelig og skriver for å advare andre. Vh Bente

Windy 19.02.2019 - 19:28:

Hola. Qué significa el triangulo rosa de la esquina superior derecha en la imagen de la modelo? Gracias

DROPS Design 22.02.2019 kl. 08:15:

Hola Windy! Esta significa que el modelo esta traducido en tu lengua. Buen trabajo!

Susanne Vesterskov Sønderby 10.02.2019 - 10:08:

Hvad er det bedste garn at strikke med til blusen på forhånd tak hilsen Susanne

DROPS Design 08.02.2019 - 10:54:

Colour combinations shown are: A) DROPS Air 10, 01, 15, 27, 02, 18, 16, 09, 11. B) DROPS Air 20, 01, 25, 08, 02, 15, 14, 07, 13. C) DROPS Air 12, 01, 18, 21, 02, 11, 16, 09, 19.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 202-1