DROPS / 202 / 1

Happy Stripes by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air-langasta. Työssä on pussihihat, raglanlinjat ja raitoja. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ai-180
Lankaryhmä C + C tai E
-------------------------------------------------------

100-150-150-150-150-150 g väriä 16, sininen
50-100-100-100-100-100 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50-100-100-100-100-100 g väriä 07, rubiininpunainen
50-100-100-100-100-100 g väriä 14, kanerva
50-100-100-100-100-100 g väriä 18, vaalea harmaanvihreä
50-100-100-100-100-100 g väriä 24, roosa
50-100-100-100-100-100 g väriä 27, merenvihreä
50-50-100-100-100-100 g väriä 22, keltainen
50-50-50-50-50-50 g väriä 09, laivastonsininen

NEULETIHEYS:
10 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 14 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan: Pituus 60 cm ja 80 cm, 2-kertaisella langalla neulottuun sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 7: Hihojen ainaoikeinneulottuihin reunuksiin.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 7: Pituus 40 cm ja 80 cm, pääntien reunuksen ja helman ainaoikeinneulottuihin reunuksiin.

Saat tämän mallin langat alkaen 57.00€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 54 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten määrän kanssa (esim. 6) = 9. Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 9.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä.

RAIDOITUS:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Raidat neulotaan sileänä neuleena 2-kertaisella Air-langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti yksi mallikerta, neulo sitten mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti (sekä etu-/takakappaleessa että hihoissa).

RAGLANLISÄYKSET:
Tee jokaisen 4 merkkilangan molemmin puolin raglanlisäykset seuraavasti: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle = työhön lisättiin 2 silmukkaa ja kerroksella lisättiin yhteensä 8 silmukkaa.
Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

LISÄYSVINKKI 2 (keskellä hihojen alla):
Lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa seuraavasti: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle = työhön lisättiin 2 silmukkaa.
Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Pääntien reunus ja karroke neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Kaarroke jaetaan etu-/takakappaletta ja hihoja varten. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Koko työ neulotaan 2-kertaisesta Air-langasta.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 54-56-58-62-64-66 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 7 2-kertaisella sinisellä langalla. Neulo 6 kerrosta AINAOIKEAA suljettuna neuleena (lue selitys yllä). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 6-4-2-6-4-2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 1) = 60-60-60-68-68-68 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 9 ja neulo kaarroke alla olevan ohjeen mukaisesti.

KAARROKE:
Kiinnitä 4 merkkilankaa työhön seuraavasti (neulomatta silmukoita):
Laske 2 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa, laske 20-20-20-24-24-24 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= takakappale), laske kaikissa koissa 10 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= hiha), laske 20-20-20-24-24-24 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= etukappale), laske kaikissa koissa 8 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa (= hiha).
Jatka neulomalla seuraavasti: Neulo RAIDOITUSTA (lue selitys yllä). Tee SAMALLA ensimmäisellä kerroksella RAGLANLISÄYKSET (lue selitys yllä). Toista raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 12-14-15-16-17-19 kertaa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 156-172-180-196-204-220 silmukkaa. Jatka raidoitusta, kunnes työn pituus keskiedun luomisreunasta mitattuna on 21-23-25-27-29-31 cm.
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo 48-52-54-60-64-70 silmukkaa sileää neuletta (= takakappale), siirrä seuraavat 30-34-36-38-38-40 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 4-4-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo 48-52-54-60-64-70 silmukkaa sileää neuletta (= etukappale), siirrä seuraavat 30-34-36-38-38-40 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 4-4-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla). Neulo etu-/takakappale ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 104-112-120-132-144-156 silmukkaa.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena ja jatka piirroksen A.1 raidoitusta. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti lopulliseen mittaan asti.
Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 25 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 7 ja 2-kertaiseen siniseen lankaan.
Neulo 3 cm ainaoikeaa suljettuna neuleena ja neulo lopuksi 1 kerros nurin. Päätä silmukat löyhästi oikein silmukoin. Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 54-56-58-60-62-64 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 30-34-36-38-38-40 silmukkaa sukkapuikoille nro 9 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 4-4-6-6-8-8 silmukasta 1 silmukka = 34-38-42-44-46-48 silmukkaa.
Kiinnitä 1 merkkilanka poimittujen 4-4-6-6-8-8 silmukan keskelle ja anna merkkilangan kulkea työn mukana. Keskellä hihan alla tehtävät lisäykset tehdään myöhemmin tämän merkkilangan kohdalla.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena ja jatka raidoitusta kuten etu-/takakappaleessa (on tärkeää, että jatkat raidoitusta samasta kerroksesta kuin etu-/takakappaleessa).
Kun hihan pituus jakokohdasta mitattuna on kaikissa koissa 4 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 2). Toista tällaiset lisäykset 4-5-5-5-4½-4½ cm välein yhteensä 8-7-6-6-6-6 kertaa = 50-52-54-56-58-60 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 45-44-42-40-39-37 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein kaikissa koissa 4 silmukkaa = 46-48-50-52-54-56 silmukkaa. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 23-24-25-26-27-28 silmukkaa.
Vaihda sukkapuikkoihin nro 7. Neulo 3 cm ainaoikeaa suljettuna neuleena ja neulo lopuksi 1 kerros nurin. Päätä silmukat löyhästi oikein silmukoin ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 49-48-46-44-43-41 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 03.06.2019
Kerroksen vaihtumiskohta = vasemman hihan ja takakappaleen rajakohta.

Piirros

= sininen
= luonnonvalkoinen
= roosa
= rubiininpunainen
= keltainen
= kanerva
= merenvihreä
= vaalea harmaanvihreä
= laivastonsininen

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 202-1) .

Kommentit / Kysymykset (58)

LHOTE 17.01.2020 - 17:09:

Modèle 202-1: dans "empiècement" (et après col), pour la taille XXL, on commence l'empiècement avec 68 mailles. Mais, comment placer les marqueurs comme vous le préconisez, à savoir après 2 + 24 + 10 + 24 + 10 + = 70...Comment trouvez-vous encore "8 mailles avant la fin du tour, après le dernier marqueur" soit 78 mailles en tout alors qu'on en n'a que 68 au départ ????? Eclairez moi SVP! Merci

Helle Faurskov Villadsen 16.01.2020 - 09:06:

Hvorfor er der 10m til det ene ærme og kun 8m til det andet?

Helle Faurskov Villadsen 13.01.2020 - 17:57:

Der står i rettelser at start er mellem venstre ærme og bagstykke! Jeg forstår ikke. Hvordan starter p1 , p3 , p5 ? Jeg er helt forvirret, hjælp ønskes. Mvh Helle.

DROPS Design 15.01.2020 kl. 15:11:

Hej Helle, Når du sætter de 4 mærketråde ifølge opskriften, så vil du automatisk få starten flyttet til mellem venstre ærme og bagstykket, det er også her du skifter farve fremover. God fornøjelse!

Mette Jacobsen 02.12.2019 - 19:30:

Hej. Kan jeg strikke denne model med Brushed Alpaca Silk med 2 tråde?

DROPS Design 03.12.2019 kl. 08:27:

Hei Mette! Ja, det går fint, om ønskelig kan du lese mer om garngrupper her . Lykke til!

Anne Cesilie Nyborg 19.11.2019 - 08:55:

Hei, jeg har bestilt garn til en genser Str S. Hvordan kan jeg strikke med dobbel tråd når det bare er ett nøste i samme farge?

DROPS Design 19.11.2019 kl. 12:11:

Hei Anne Cesilie, Når du strikker bare med en farge, kan du bruke tråden både fra innsida og utsida av nøstet. God fornøyelse!

Marita 18.11.2019 - 17:28:

Hvordan er genseren i str? Jeg bruker vanligvis str xxl, men liker at de er romslige. Blir str xxxl for liten?

DROPS Design 19.11.2019 kl. 12:07:

Hei Marita! Om du er usikker på hvilken størrelse du vil strikke kan det være lurt å se på målskissen vår lengre nede på siden. Der er det en oversikt over de forskjellige målene for hver størrelse. Lykke til!

MONTSE 31.10.2019 - 12:41:

GOD MORGEN HAR DU MØNSTRE Å VEIE MED EN ENKELT TRÅD? TAKK VELDIG MYE

DROPS Design 05.11.2019 kl. 00:21:

Hola Montse. Para este modelo no tenemos la cantidad de lana calculada si se trabaja con un solo color, pero en nuestra colección de jerseis puedes encontrar varios modelos similares trabajados con Air.

Bente 25.10.2019 - 16:19:

Jeg tror der en feil i oppskriften. Det står at det skal settes 10 masker til erme og deretter øke gradvis 16 m i hver side.( str XL) dvs: 16x2 = 32 + 10 = 42 ikke 38 etter mine kalkulasjoner. Tar jeg feil?

DROPS Design 28.10.2019 kl. 11:09:

Hei Bente. Litt usikker på hva du mener. I str. XL skal man sette 38 masker på 1 tråd til erme og legge opp 6 nye masker på pinnen, les nederst under avsnittet til BÆRESTYKKET. Kan det være at du blander med merketråden som skal settes etter 10 masker og det skal økes til raglan 16 ganger- les øverst under BÆRESTYKKET? Mvh DROPS design

Inger Josephsen 25.08.2019 - 17:55:

Har dere oppskrift på barnegenser slik at jeg kan få brukt alt restegarnet etter denne genseren?

DROPS Design 28.08.2019 kl. 09:17:

Hei Inger, Hvis du søker etter 'genser til barn i Drops Air', finner du oppskrifter som kan også strikkes i striper. God fornøyelse!

Birgit 11.07.2019 - 17:28:

Hvor mye må jeg bestille av ensfarget til denne genseren i str. m?

DROPS Design 12.07.2019 kl. 08:07:

Hei Birgit. Du trenger ca 400-450-500-550-600-650g Air til denne genseren. God fornøyelse

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 202-1

Happy Stripes

Heidi Høgås Holm, Norway