DROPS / 190 / 32

Love Story by DROPS Design

Neulottu hame, jossa pitsineuletta ja solmimisnauhat. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Paris-langasta.

Tagit: hame, pitsineule,

DROPS Design: Malli w-723
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
650-700-800-850-950-1000 g väriä 17, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 17 silmukkaa ja 22 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

MUUT TARVIKKEET: 4 pientä puuhelmeä nyöreihin tai 70-120 cm:n pituinen kuminauha.

alkaen 0.80 € /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 0.95 € /50g
Tilaa
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 0.80 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 10.40€. Lue lisää.

Kun neulotaan aaltokuvioita, työn alareunasta tulee kaareva. Kaikki pituusmitat otetaan kaaren lyhyimmästä kohdasta.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna seuraavasti: Merkkilangan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 1 silmukka).
Ennen merkkilankaa: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta ja neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka).
----------------------------------------------------------

HAME:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, alhaalta ylös.
Luo hieman löyhästi 266-304-342-380-418-456 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5 Paris-langalla. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA suljettuna neuleena (katso selitys yllä). Neulo sitten mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (= 14-16-18-20-22-24 kpl 19 silmukan mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS!
HUOM: Siirrä piirrokseen A.1 nuolella 1 merkityllä kerroksella kerroksen vaihtumiskohta 2 silmukan verran vasemmalle, jotta mallineule jatkuisi siististi. Eli nosta ensimmäiset 2 silmukkaa neulomatta oikean käden puikolle, neulo sitten mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti. Oikealle puikolle nostetut 2 silmukkaa neulotaan piirroksen A.1 viimeisessä mallikerrassa.
Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat oikein. Aloita sitten seuraava kerros tavalliseen tapaan.
Siirrä piirrokseen A.1 nuolella 2 merkityllä kerroksella kerroksen vaihtumiskohta 1 silmukan verran vasemmalle samalla tavalla.
Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 154-176-198-220-242-264 silmukkaa.
Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 28-28-28-28-30-30 cm (lue MITTAUSVINKKI), kiinnitä 4 merkkilankaa työhön seuraavasti: Kiinnitä 1.merkkilanka ensimmäisten 18-21-24-27-30-35 silmukan jälkeen, kiinnitä 2.merkkilanka seuraavien 41-46-51-56-61-62 silmukan jälkeen, kiinnitä 3.merkkilanka seuraavien 36-42-48-54-60-70 silmukan jälkeen ja kiinnitä 4.merkkilanka seuraavien 41-46-51-56-61-62 silmukan jälkeen. Viimeisen merkkilangan jälkeen kerroksella on jäljellä 18-21-24-27-30-35 silmukkaa. Anna merkkilankojen kulkea työn mukana.
Kavenna seuraavalla kerroksella 1. ja 3.merkkilangan jälkeen ja ennen 2. ja 4.merkkilankaa 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI) (= työstä kapeni 4 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset 6-5-4-4-3½-3½ cm välein yhteensä 8-10-12-13-14-14 kertaa jokaisen merkkilangan kohdalla = 122-136-150-168-186-208 silmukkaa.
Neulo kunnes työn pituus on 72-74-76-78-80-82 cm. Tee nyt nauhakuja ja nauhareiät alla olevan ohjeen mukaisesti. Mikäli haluat vötärölle solmimisnauhojen sijaan kuminauhan, älä tee eteen reikiä (neulo nauhakuja muuten samalla tavalla).
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo 24-28-30-36-40-46 silmukkaa oikein, päätä 2 silmukkaa etuosan nauhareikää varten, neulo 9-8-9-8-9-8 silmukkaa oikein, päätä 2 silmukkaa etuosan nauhareikää varten ja neulo loput silmukat oikein. Luo seuraavalla kerroksella päätettyjen silmukoiden tilalle 2 silmukkaa = 122-136-150-168-186-208 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus on 74-76-78-80-82-84 cm. Neulo 1 kerros nurin (= taitereuna), neulo 2 cm sileää neuletta päärmevaraksi ja päätä silmukat löyhästi.

KIERRETTY NYÖRI:
Mikäli et halua hameeseen solmimisnauhoja, jätä tämä katkelma väliin ja siirry suoraan hameen viimeistelyyn.
Leikkaa 2 kpl n. 4-4-4½-4½-5-5 metrin pituista Paris-lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Kiinnitä pieni puuhelmi nyörin kumpaankin päähän.
Tee toinen nyöri samoin.

VIIMEISTELY:
Aseta molemmat nyörit hameen nurjalle puolelle, yläreunan päälle ja vedä päät, joihin kiinnitit puuhelmet etuosan nauhareikien läpi. Taita päärmevara työn nurjalle puolelle siten, että nyörit jäävät nauhakujan sisään. Ompele kiinni pienin pistoin ja ole tarkkana, että et ompele itse nyöreihin.
HUOM: Mikäli haluat vyötärölle solmimisnauhojen sijaan kuminauhan, taita päärmevara työn nurjalle puolelle ja ompele siististi kiinni, jätä kuitenkin pieni aukko kuminauhaa varten.

NYÖRIEN HAPSUT:
Tee 4 hapsua ja kiinnitä yksi hapsu kummankin nyörin kumpaankin päähän, puuhelmen alapuolelle. 1 hapsu = Leikkaa 12 kpl 11 cm:n pituista Paris-lankaa. Leikkaa n. 25 cm:n pituinen lanka hapsun kiinnittämistä varten ja aseta tämä lanka 12 langan keskikohdan päälle. Aseta langat kaksinkerroin ja solmi uusi lanka hapsun ympäri (n. 1 cm:n päähän yläosasta), päättele langanpää hyvin ja kiinnitä hapsu nyöriin yllä olevan ohjeen mukaisesti. Tee toinen hapsu samalla tavalla.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä
= tee 2 silmukan väliin 2 langankiertoa puikolle, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan oikein, toinen langankierto pudotetaan puikolta, jolloin työhön muodostuu hieman isompi reikä
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= 3 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 3 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli
= siirrä kerroksen vaihtumiskohta ohjeen mukaisesti

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 190-32