DROPS / 174 / 13

Albert Point by DROPS Design

Settiin kuuluu: Miehen kohoneuleiset DROPS myssy ja kauluri Alaska-langasta.

DROPS Design: Malli nro x-421
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: 57/59 - 59/62 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ALASKA:
kumpaankin kokoon 100 g nro 37, harmaansininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Mitat: Korkeus: 24 cm. Ympärys: 61 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ALASKA:
150 g nro 37, harmaansininen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: kohoneule, ohjetyyppi: hatut, kauluri, setti,

Kavenna seuraavasti: Neulo kunnes merkkiä edeltää 2 s, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 88-96 s pyöröpuikolle nro 5 Alaska-langalla. Neulo 1 krs oikein. Toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa (= 8 s) 11-12 kertaa krs:lla. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo piirroksen A.1 jokaisen mallikerran kohdalla piirroksen A.2 (= 8 s) mallineuletta, kunnes työn korkeus on 18-19 cm. TARKISTA NEULETIHEYS! Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisessa 2 nurjan s:n raidassa 1 s, neulomalla 2 s nurin yhteen = 66-72 s. Neulo s:t siten miltä ne näyttävät, kunnes työn korkeus on 23-25 cm. Neulo nyt kaikki nurjat s:t seuraavan oikean s:n (eli viereisen s:n) kanssa oikein yhteen = 44-48 s. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kiinnitä seuraavalla krs:lla 6 merkkiä työhön näin: Kiinnitä 1 merkki krs:n alkuun, neulo 8-8 s, kiinnitä 1 merkki tähän, kiinnitä sitten 4 merkkiä työhön aina 7-8 s:n välein. Viimeisen merkin jälkeen krs:lla on jäljellä 8-8 s. Kavenna nyt ennen jokaista merkkiä 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 4-4 kertaa = 20-24 s. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 10-12 s. Katkaise lanka, vedä lanka loppujen silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

----------------------------------------------------------

KAULURI:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.3.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla.
Luo 104 s pyöröpuikolle nro 5 Alaska-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.3 (= 8 s) mukaisesti = 13 mallikertaa krs:lla. TARKISTA NEULETIHEYS! Toista piirroksen A.3 mallikertaa, kunnes työn korkeus on n. 24 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen 4. tai 8. krs:n. Päätä s:t oikeaa ja nurjaa neuloen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 174-13 alkuperäisohjeeseen.