DROPS / 172 / 17

Ribbed Confetti by DROPS Design

DROPS joustinneuletohvelit 4-kertaisesta ”Fabel”-langasta. Koot 35-42.

DROPS Design: Malli nro fa-348
Lankaryhmä A + A + A + A tai E
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/39 - 40/42
Jalkapohjan pituus: 22 - 24 - 26 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
joka kokoon 100 g nro 677, vihreä/turkoosi
joka kokoon 100 g nro 901, karkki
joka kokoon 100 g nro 903, keltainen/roosa
joka kokoon 100 g nro 911, lila

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 6 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 13 s x 26 krs ainaoikeaa tai 13 s x 17 krs sileää neuletta 4-kertaisella langalla, puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kenkäkoko: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), ohjetyyppi: tohvelit,

---------------------------------------------------------

TOHVELI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, keskeltä takaa alkaen.
Käytä kaikkia värejä yhtaikaa ja luo 40-48-52 s pyöröpuikolle nro 6. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta. Neulo sitten joustinneuletta seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 1 o, *2 n, 2 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 3 s, neulo lopuksi 2 n ja 1 o. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka joustinneuletta tähän tapaan 20-22-24 cm:n ajan (lopeta joustinneule oikean puolen krs:n jälkeen).

JALKATERÄ:
Neulo ensimmäisillä 15-19-19 s:lla AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) ja kavenna SAMALLA näiden silmukoiden kohdalla tasavälein 1-5-4 s, siirrä nämä 14-14-15 s apulangalle, lisää 1 s, jatka seuraavilla 10-10-14 s:lla joustinneuletta, lisää 1 s, neulo lopuilla 15-19-19 s:lla ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA näiden silmukoiden kohdalla tasavälein 1-5-4 s, siirrä nämä 14-14-15 s apulangalle, katkaise lanka. Jatka keskimmäisillä 12-12-16 s:lla joustinneuletta (lukuun ottamatta 1 reunas kummassakin reunassa). Kun yläosan pituus on 7-8½-10 cm, päätä seuraavalla nurjan puolen krs:lla kummankin reunan reunas = 10-10-14 s, siirrä s:t apulangalle. Katkaise lanka. Neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: Ota apulangoilla odottavat s:t takaisin työhön ja poimi SAMALLA yläosan kummastakin reunasta (yhden reunasilmukan sisäpuolelta) 12-14-16 s = 62-66-76 s. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo sitten tasona ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle eteen kärkeen. Kun työn pituus on 2 cm, neulo merkkilangan molemmin puolin 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs:lla. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 4-4-5 cm, neulo kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolella 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset sivukavennukset joka 2. krs (työstä kapenee joka 2. krs:lla 4 s). Kun työn pituus on 5-5-6 cm, jaa s:t kahdelle puikolle (= keskellä jalan alla). Aseta työ kaksinkerroin ja silmukoi s:t yhteen. Neulo toinen tohveli samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele tohveli yhteen keskeltä takaa ja ylös pitkin vartta (ompele uloimmista silmukanreunoista).

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 172-17 alkuperäisohjeeseen.