DROPS Baby / 25 / 8

Mr. Bunny by DROPS Design

Neulottu jänis housuilla, puserolla ja rusetilla DROPS BabyMerino -langasta.

Tagit: eläimet, lelut,
DROPS Design: Malli nro bm-063-by
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Korkeus: n. 30 cm (sis. korvat)
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABY MERINO:
50 g nro 02, luonnonvalkoinen
50 g nro 03, vaaleankeltainen
50 g nro 23, vaalea beige
50 g nro 28, vaalea minttu
Sekä: Mustaa jäännöslankaa silmiin, suuhun ja kuonoon.

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 (housujen pitsireunukseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
DROPS VAALEA PUUNAPPI (503): 1 kpl.
MUUT TARVIKKEET: Vanua jäniksen täyttämiseen.

Saat tämän mallin langat alkaen 15.20€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille (vasemmalta oikealle). Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä. Vie puikko silmukkaan ja ota kerän lanka puikolle (eli aseta lanka kerran puikolle, poispäin itseltäsi), vedä lanka silmukan läpi, tee langankierto puikolle (ota nyt lanka työn takaa, kohti itseäsi) ja vedä lanka puikon silmukan läpi, *vie puikko silmukan läpi, tee langankierto puikolle (ota lanka työn takaa, kohti itseäsi), vedä lanka silmukan läpi, tee uusi langankierto puikolle (työn takaa, kohti itseäsi) ja vedä langankierto oikean käden puikon reunimmaisen s:n läpi*, toista *-* kunnes työssä on 6 s. Jatka neulomista ohjeen mukaisesti ja kiristä SAMALLA langanpään avulla aukko umpeen.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

*4 krs vaalealla mintun värisellä langalla, 4 krs luonnonvalkoisella langalla*, toista *-*.
----------------------------------------------------------

PÄÄ:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, kuonosta taaksepäin.
Tee ALOITUSYMPYRÄ vaalealla beigellä langalla (kts. selitys yllä) = 6 s työssä. Jaa s:t 3 sukkapuikolle nro 3 ja neulo suljettua neuletta seuraavasti:
1.KRS: Neulo oikeaa.
2.KRS: *1 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 s.
3.KRS: Neulo oikeaa (langankierrot neulotaan aina kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää).
4.KRS: *2 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 s.
5.KRS: Neulo oikeaa.
6.KRS: *3 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 s.
7.KRS: Neulo oikeaa.
8.KRS: *4 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 s.
9.KRS: Neulo oikeaa.
10.KRS: *5 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 s.
11.-12.KRS: Neulo oikeaa = 36 s.
Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n ensimmäisten 3 s:n jälkeen ja 1 merkkilanka seuraavien 6 s:n jälkeen. Lisää sitten kummankin merkkilangan sisäpuolelle 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Työhön lisättiin 2 s. Toista tällaiset lisäykset joka 2. krs vielä 2 kertaa = 42 s.
18.-19.KRS: Neulo oikeaa = 42 s.
20.KRS: *5 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 s.
21.KRS: Neulo oikeaa.
22.KRS: *4 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 s.
23.KRS: Neulo oikeaa.
Toista tällaiset 6 s:n kavennukset joka 2. krs (neulo jokaisella kerralla kavennusten väliin 1 s vähemmin), kunnes työssä on jäljellä 12 s. Katkaise lanka ja vedä lanka lopppujen silmukoiden läpi (älä kiristä aukkoa umpeen).
Kirjo silmät, suu ja kuono mustalla langalla. Täytä pää vanulla, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät (= pään keskitaka).

KORVA:
Neulotaan suljettuna neuleena alhaalta ylös.
Luo 8 s vaalealla beigellä langalla ja jaa s:t 2 sukkapuikolle.
1.-2.KRS: Neulo oikeaa.
3.KRS: *1 o, 1 langankierto, 2 o, 1 langankierto, 1 o*, toista *-* vielä kerran = 12 s työssä.
4.KRS: Neulo oikeaa (langankierrot neulotaan aina kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää).
5.KRS: *1 o, 1 langankierto, 4 o, 1 langankierto, 1 o*, toista *-* vielä kerran = 16 s työssä.
6.KRS: Neulo oikeaa.
7.KRS: *1 o, 1 langankierto, 6 o, 1 langankierto, 1 o*, toista *-* vielä kerran = 20 s työssä.
Jatka neulomalla sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on n. 5½ cm. Kavenna sitten seuraavasti:
1.KRS: *Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, 6 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä kerran = 16 s.
2.KRS: Neulo oikeaa.
3.KRS: *Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, 4 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä kerran = 12 s.
4.KRS: Neulo oikeaa.
Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs kunnes työssä on jäljellä 4 s (neulo jokaisella kerralla kavennusten väliin 2 s vähemmin). Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen. Katkaise lanka, vedä lanka loppujen silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät.
Taita korvan alaosan kumpikin reuna sisäänpäin, kohti keskikohtaa, siten että korvan keskelle muodostuu taite. Kiinnitä muutamalla pistolla ja kiinnitä sitten korva jäniksen päähän. Tee toinen korva samoin.

VARTALO:
Neulotaan suljettuna neuleena, ylhäältä alas.
Luo 16 s vaalealla beigellä langalla ja jaa s:t 4 sukkapuikolle.
1.-2.KRS: Neulo oikeaa.
3.KRS: *2 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 s.
4.KRS: Neulo oikeaa (langankierrot neulotaan aina kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää).
5.KRS: *2 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 s.
6.KRS: Neulo oikeaa.
7.KRS: *3 o, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 s.
Jatka neulomalla sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 5½ cm. Vaihda vaaleankeltaiseen lankaan ja neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten 8 krs sileää neuletta.
Kavenna nyt seuraavasti:
1.KRS: *6 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 s.
2.KRS: Neulo oikeaa.
3.KRS: *5 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 s.
4.KRS: Neulo oikeaa.
Toista tällaiset 6 s:n kavennukset joka 2. krs (neulo jokaisella kerralla kavennusten väliin 1 s vähemmin), kunnes työssä on jäljellä 12 s. Katkaise lanka ja vedä lanka lopppujen silmukoiden läpi (älä kiristä aukkoa umpeen). Täytä vartalo vanulla, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät. Kiinnitä pää vartaloon (vaaleankeltainen osuus = housut).

JALKA:
Neulotaan tasona alhaalta ylös.
Luo 30 s sukkapuikoille nro 3 vaalealla beigellä langalla. Neulo tasona 3 cm sileää neuletta. Jatka neulomalla seuraavasti:
1. krs (= oikea puoli): 1 s AINAOIKEAA (kts. selitys yllä), 10 o, neulo seuraavat 8 s pareittain oikein yhteen, 10 o ja 1 s ainaoikeaa = 26 s.
2. krs (= nurja puoli): 1 s ainaoikeaa, 5 n, päätä seuraavat 14 s, 5 n ja 1 s ainaoikeaa = 6 s jäljellä kummassakin reunassa.
3. krs (= oikea puoli): Neulo krs:n ensimmäiset 6 s, neulo sitten seuraavat 6 s (päätetyt 14 s muodostavat ”reiän” työn keskelle).
Jatka neulomalla näillä 12 s:lla tasona sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa, kunnes jalan pituus on n. 8 cm. Vaihda vaaleankeltaiseen lankaan. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja 1 krs oikein nurjalta puolelta. Jatka neulomalla seuraavasti:
1. krs (= oikea puoli): *1 o, 1 langankierto*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s ja neulo lopuksi 1 o = 23 s.
2. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa, lukuun ottamatta 1 oikeaa reunas kummassakin reunassa (langankierrot neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää).
3. krs: *2 o, 1 langankierto*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s ja neulo lopuksi 1 o = 34 s.
Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa, kunnes jalan pituus on n. 12 cm. Päätä s:t.
Ompele keskellä jalan päällä oleva aukko kiinni. Ompele jalka yhteen keskeltä alta ja jatka saumaa ylös pitkin jalan takaosaa (ompele uloimmista silmukanreunoista). Täytä jalka vanulla. Harsi lanka jalan yläosan päätösreunaan (keltaisen osuuden kohdalta). Kiristä aukko umpeen siten, että jalasta tulee hieman pullea.
Neulo toinen jalka samoin ja kiinnitä jalat vartaloon. Virkkaa housujen kummankin lahkeen alareunaan pitsireunus koukulla nro 3 ja vaaleankeltaisella langalla seuraavasti (virkkaa nurjiin silmukoihin: 1 ks ensimmäiseen s:aan, *4 kjs, 1 p 4. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks housujen seuraavaan nurjaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

KÄSI:
Neulotaan tasona sukkapuikoilla, ylhäältä alas.
Luo 10 s vaalealla beigellä langalla ja neulo tasona sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa, kunnes käden pituus on 9 cm. Katkaise lanka (jätä työhön riittävän pitkä lanka sauman ompeluun), vedä lanka silmukoiden läpi (= käden alareuna), kiristä aukko umpeen ja ompele sitten käsi yhteen uloimmista silmukanreunoista. Täytä käsi vanulla ja kiinnitä se sitten vartalon yläosaan, kaulan viereen (pään alapuolelle). Neulo toinen käsi samoin ja kiinnitä se vartalon toiselle puolelle.

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla ylös kädenteille asti, loput puserosta neulotaan tasona.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo 60 s vaalealla mintun värisellä langalla. Neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Jatka neulomalla sileää neuletta SAMALLA RAIDOITTAEN (kts. selitys yllä). Kun työn pituus on n. 9 cm ja vaalean mintun väristä raitaa on jäljellä 1 krs, neulo seuraava krs näin: Päätä 6 s kädentietä varten, neulo 24 s, päätä seuraavat 6 s kädentietä varten ja neulo loput 24 s. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 20 s vaalealla mintun värisellä langalla. Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Jatka neulomalla sileää neuletta SAMALLA raidoittaen. Kun olet neulonut 11 krs raidoitusta ja vaaleaa mintun väristä raitaa on jäljellä 1 krs, neulo seuraava krs näin: Päätä 6 s kädentietä varten ja neulo loput 14 s. Katkaise lanka. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki s:t samalle puikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle (tämä tehdään neulomatta s:t) = 76 s työssä. Ensimmäinen krs neulotaan luonnonvalkoisella langalla työn oikealta puolelta, keskeltä takaa alkaen. Neulo seuraavasti:
1.KRS: 1 s ainaoikeaa, 9 o, 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 10 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 20 o (= etuosa), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 10 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 9 o ja 1 s ainaoikeaa = 68 s.
Jatka sitten neulomista tasona keskeltä takaa alkaen.
2. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa, reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa.
3. krs (= oikea puoli): 1 s ainaoikeaa, 8 o, 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 8 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 18 o (= etuosa), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 8 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 8 o ja 1 s ainaoikeaa = 60 s.
4. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa, reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa.
5. krs (= oikea puoli): Vaihda vaaleaan mintun väriseen lankaan ja neulo 1 s ainaoikeaa, 7 o, 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 6 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 16 o (= etuosa), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 6 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 7 o ja 1 s ainaoikeaa = 52 s.
6. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa, reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa.
7. krs (= oikea puoli): 1 s ainaoikeaa, 6 o, 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 4 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 14 o (= etuosa), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 4 o (= hiha), 2 s oikein yhteen, 2 s kiertäen oikein yhteen, 6 o ja 1 s ainaoikeaa = 44 s.
8. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa, reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa.
Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan ja neulo seuraava krs näin: 1 s ainaoikeaa, *1 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s ja neulo lopuksi 1 s ainaoikeaa = 30 s. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta, 1 krs oikein oikealta puolelta ja 1 krs oikein nurjalta puolelta. Päätä s:t oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

RUSETTI:
Luo 5 s sukkapuikoille nro 3 vaaleankeltaisella langalla. Neulo tasona 8 cm ainaoikeaa, päätä s:t. Ompele lyhytsivut yhteen uloimmista silmukanreunoista siten, että kappale muodostaa renkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Ota uusi lanka, kierrä se muutaman kerran rusetin keskikohdan ympärille ja kiinnitä sitten rusetti puseron pääntielle.
Pue pusero jäniksen päälle ja kiinnitä nappi takakappaleen pääntien yläreunaan (ompele molempien kerrosten läpi).

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 25-8) .

Kommentit / Kysymykset (22)

Angelika 30.06.2019 - 12:24:

Hallo, ich suche bisher vergebens die Anleitung für die Hose beim Hasen-Modell DROPS Baby 25-8. Wo finde ich diese? Vielen Dank für eine Antwort und liebe Grüße

DROPS Design 01.07.2019 kl. 07:37:

Liebe Angelika, es gibt keine separate Hose, die Hose wird am Ende der Beine gestrickt (ab ca 8 cm Bein), dann wird eine Bordüre für die Hose gehäkelt. Viel Spaß beim stricken!

Nina Svengård Åkre 23.05.2019 - 13:56:

Hei! Jeg har tenkt å strikke denne søte kaninen og jeg ser oppskrift på selve kaninen og genseren. Men hvor er oppskriften på buksa?

DROPS Design 23.05.2019 kl. 14:06:

Hei Nina. Buksen er en del av benet, og er ikke et eget plagg. Når benet måler 8 cm strikkes slik: "Bytt til lys gul, strikk 1 p rett fra retten og 1 p rett fra vrangen. Deretter strikkes det slik..." God fornøyelse

Fabiola Romero 04.05.2019 - 03:35:

Gracias, su explicación es muy entendible se puede realizar fácilmente y queda muy bonito el conejo

Solis Thoresson 01.04.2019 - 13:39:

Håller på med öronen. Hur stickar man runt på 2 stickor?

DROPS Design 02.04.2019 kl. 13:15:

Hei Solis. Du legger opp og fordeler maskene på 2 pinner, og har en 3 pinne som du strikker med. God fornøyelse

Torsten 07.03.2019 - 09:19:

Ich würde den Hasen gerne größer Stricken habt Ihr einen Tipp wie ich das mache mit den Zunahmen und abnahmen oder den cm ?

DROPS Design 07.03.2019 kl. 10:02:

Liebe Torsten, leider können wir nicht jede Anleitung nach jeder Anfrage anpassen, gerne können Sie sich aber für weitere persönnliche Hilfe an Ihrem DROPS Laden wenden - auch telefonisch oder per Email. Viel Spaß beim stricken!

Cleopatra Thanda Sibanda 15.12.2018 - 22:01:

Hie,am having trouble joining the legs ,is there a tutorial video I can follow?

DROPS Design 17.12.2018 kl. 09:50:

Dear Mrs Sibanda, legs are worked back and forth bottom up. You then sew the seam under foot, up to top of leg. After you have stuffed the leg, thread a yellow strand in the cast off sts and tighten - sew to bottom body. Happy knitting!

Rafiya 07.02.2018 - 14:21:

I’m making the leg. For the following instruction, do I measure 3” from the first 30 sts cast on or after the 14 sts bind off? “ Then work in stockinette st back and forth over the 12 sts with 1 edge st in garter st in each side until leg measures approx. 8 cm / 3’’. “

DROPS Design 07.02.2018 kl. 15:14:

Dear Rafiya, the 8 cm / 3" should be measure from beg of leg = cast on row. Happy knitting!

Rafiya Hasan 01.02.2018 - 19:59:

Am a little confused. Can you help out. I'm knitting the head and need an explanation of the increase with stitch markers. I have made the first increase inside the markers. For the next two increase, do I increase on same side as the first ones with the markers or the other two sides? The pattern is unclear on this.

DROPS Design 02.02.2018 kl. 08:40:

Dear Mrs Hasan, continue increasing inside the markers, ie before 1st marker and after 2nd marker until you have inc a total of 3 times. Happy knitting!

Mia Tuominen 07.09.2017 - 09:26:

Missäs mahtaa olla housujen ohje? :O

DROPS Design 25.09.2017 kl. 14:07:

Housut neulotaan vartalon yhteydessä (vaaleankeltainen osuus).

Camilla 26.06.2017 - 16:45:

Hej! Jag förstår inte hur jag ska börja mitt på bakstycket. Min andra ärm kommer in på slutet men efter den så har beskrivningen att det ska vara 10-15 maskor kvar. Ska jag sticka runt så att stycket sitter ihop? Eller är det fel i beskrivningen? Ska ärmarna vara i två "hål" i tröjan?

DROPS Design 27.06.2017 kl. 11:23:

Hei Camilla. Når du har satt ermene sammen med bolen har du tråden mellom bakstykket og et erme. Klipp tråden og begynn og strikk 1. omg i masken midt bak (i 13. maske på bakstykket). Du starter og slutter 1. omg med 1 rille maske (= 1 rätst kantm). Nå strikkes det frem og tilbake. Hullet som blir under ermene sys sammen i ytterste ledd av ytterste maske til slutt. God Fornøyelse!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 25-8