DROPS / 154 / 18

Arabian Nights by DROPS Design

Ainaoikeinneulottu DROPS raitahuivi ”Fabel”-langasta.

DROPS Design: Malli nro fa-266
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat: n. 100 cm (lyhytsivusta, eli päätösreunasta mitattuna).
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
100 g nro 903, keltainen/roosa
100 g nro 911, lila

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 s x 39 krs ainaoikeaa puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: raidoitus, muoto: diagonaalisesti neulottu, ohjetyyppi: huivit,

Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Luo 3 s pyöröpuikolle nro 4,5 keltaisella/roosalla langalla ja neulo 2 krs oikein. Vaihda lilaan lankaan.
1. krs: Neulo 1 s oikein, 1 langankierto, 1 s oikein, 1 langankierto ja 1 s oikein.
2. krs: Neulo kaikki s:t oikein.
3. krs: Vaihda keltaiseen/roosaan lankaan ja neulo 2 s hieman löyhästi oikein yhteen, neulo oikeaa kunnes jäljellä on 1 s, 1 langankierto ja 1 s oikein.
4. krs: Neulo kaikki s:t oikein.
5. krs: Vaihda lilaan lankaan ja neulo kunnes jäljellä on 2 s, 1 langankierto, 1 s oikein, 1 langankierto ja 1 s oikein.
Toista sitten krs:ia 2.- 5., kunnes työssä on n. 200 s tai kunnes työ on halutun kokoinen ja olet viimeksi neulonut 2. tai 4. krs:n (tarkista, että lanka riittää silmukoiden päättämiseen). Päätä s:t seuraavasti (jotta reunasta tulisi joustava): *Päätä 2 s, tee 1 langankierto ja päätä langankierto löyhästi*, toista *-* koko krs:n ajan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 154-18 alkuperäisohjeeseen.