DROPS / 137 / 13

Buttercream by DROPS Design

DROPS pitsineulekauluri ”Alpaca”-langasta.

DROPS design: Malli nro z-608
Lankaryhmä A
--------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Alareunan ympärys: n. 76 cm
Yläreunan ympärys: n. 60 cm
Korkeus: n. 45 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
100 g nro 2110, hillitty keltainen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) nro 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) nro 4,5 + ylimääräinen samanpaksuinen pyöröpuikko (luomisreunaan).
NEULETIHEYS: 20 s pitsineuletta puikoilla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: kauluri, pitsineule,

Katso ruutupiirrokset M.1-M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. HUOM: Jokaisella krs:lla neulotaan mallineuletta.
--------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 153 s 2 pyöröpuikolle nro 4,5 Alpaca-langalla. Poista toinen pyöröpuikko ja neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Seuraava krs neulotaan näin: Toista piirroksen M.1 mallikertaa 4 kertaa ja neulo lopuksi 1 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes olet neulonut piirroksen loppuun = 137 s työssä. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 s sileää neuletta krs:n lopussa. Kun olet neulonut 4 mallikertaa piirroksen M.2 mukaisesti (korkeussuunnassa), jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 s sileää neuletta krs:n lopussa. Kun olet neulonut piirroksen M.3 loppuun, työssä on jäljellä 121 s. Neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Päätä s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin.

Piirros

= tämä s on kavennettu pois työstä

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 137-13 alkuperäisohjeeseen.