DROPS Baby / 21 / 37

Baby Cloud by DROPS Design

Vauvan neulottu pitsipeitto DROPS Merino Extra Fine -langasta.

DROPS Design: Malli nro ME-057-by
Lankaryhmä B
---------------------------------------------------------
Mitat: n. 70 x 94 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MERINO EXTRA FINE:
500 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 4,5 (80 cm) tai käsialan mukaan.

Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
---------------------------------------------------------

PEITTO:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo 184 s pyöröpuikolle nro 4,5 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 3 krs ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA viimeisellä krs:lla tasavälein 42 s = 142 s. TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka neulomalla seuraavasti (1. krs = oikea puoli): Neulo 1 s ainaoikeaa, toista piirroksen M.1 mallikertaa yht. 7 kertaa, 1 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti ja neulo kummassakin reunassa 1 s:lla ainaoikeaa. Kun olet toistanut piirroksen M.1 mallikertaa yht. 16 kertaa korkeussuunnassa, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 reunas kummassakin reunassa. Toista piirroksen M.2 mallikertaa yht. 16 kertaa korkeussuunnassa. Jatka neulomista tähän tapaan, eli neulo vuorotellen 16 mallikertaa piirroksen M.1 mukaisesti ja 16 mallikertaa piirroksen M.2 mukaisesti yht. 5 kertaa. Neulo lopuksi 16 mallikertaa piirroksen M.1 mukaisesti.
Neulo sitten 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 42 s = 184 s. Neulo vielä 2 krs ainaoikeaa. Päätä s:t löyhästi.

Piirros

= nurja s nurjalta puolelta
= nurja s oikealta puolelta
= 1 langankierto, 2 s oikein yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, 1 langankierto

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-37 alkuperäisohjeeseen.