DROPS / 126 / 5

Circle Dance by DROPS Design

Kuviolliset DROPS käsineet ”Delight”- ja ”Fabel” -langoista.

DROPS design: Malli nro DE-010
----------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
50 g nro 400, musta
Sekä: Garnstudion DROPS DELIGHT:
50 g nro 11, syreeni/vihreä -mix

ohjetyyppi: käsineet, teema: kukka,

Katso ruutupiirrokset M.1-M.5. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
----------------------------------------------------------

VASEN KÄSINE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 3 Fabel-langalla 64 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 4 krs 1 o/1 n -joustinneuletta. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti ja lisää SAMALLA piirroksen 1. krs:lla tasavälein 2 s = 66 s. Kun olet neulonut piirroksen M.1 loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti ja kavenna SAMALLA piirroksen 1. krs:lla 1 s = 65 s. Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti ja kavenna SAMALLA piirroksen 1. krs:lla 1 s = 64 s. Kun olet neulonut piirroksen M.3 loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.4 mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut ylös piirroksen 3 mustaan ruutuun, neulo jatkossa näiden 3 ruudun kohdalla mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti (muilla silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen M.4 mukaisesti kuten aiemmin). Tee lisäykset piirroksen M.5 mukaisesti, tekemällä keskimmäisen s:n molemmin puolin 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen oikein (eli neulo langankierrot takakautta), jottei muodostuisi reikää. Kun olet neulonut 6 lisäyskerrosta (peukalokiilassa on nyt 15 s), neulo 4 krs ilman lisäyksiä (ks. piirros M.5). Siirrä sitten peukalokiilan 15 s apulangalle. Luo seuraavalla krs:lla apulangan silmukoiden tilalle 3 s = 64 s. Jatka mallineuletta piirroksen M.4 mukaisesti. Tee kärkikavennukset kummankin sivun 3 silmukan (Fabel, Delight, Fabel) molemmin puolin neulomalla 2 s yhteen Delight-langalla. Kavenna näin ennen näitä 3 silmukkaa: 2 s oikein yhteen. Kavenna näin näiden 3 s:n jälkeen: nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 16 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat s:t sukkapuikoille nro 3 ja poimi peukalokiilan takareunasta 9 s = 24 s. Jatka mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti suljettuna neuleena. Tee kavennukset kummankin sivun Fabel-langalla neulotun silmukan molemmin puolin neulomalla 2 s yhteen Delight-langalla. Kavenna näin ennen Fabel-langalla neulottua silmukkaa: 2 s oikein yhteen. Kavenna näin Fabel-langalla neulotun s:n jälkeen: nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 8 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpäät hyvin.

OIKEA KÄSINE:
Neulo vasemman käsineen peilikuvaksi, eli peukalon 3 mustaa silmukkaa neulotaan piirroksen M.4 oikean reunan 6., 7. ja 8. s:n kohdalla.

Piirros

= Delight
= Fabel

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 126-5 alkuperäisohjeeseen.