DROPS Extra / 0-611

Head Over Heels For You by DROPS Design

Neulotut sukat DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on sydämiä ja kuvioita

DROPS design: Malli nro ME-028
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
joka kokoon 100 g nro 11, punainen
joka kokoon 100 g nro 01, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g nro 17, kirsikanpunainen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3,5 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan (joustinneuleeseen).

Kommentit (8)

Saat tämän mallin langat alkaen 19.00€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1-M.6. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-8-8 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-8-8 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-7-7 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-7-7 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Kavenna kunnes puikoilla on 9-11-11 s jäljellä.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 3 punaisella langalla 64-64-64 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 4 krs 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti ja kavenna SAMALLA tasavälein piirroksen viimeisellä krs:lla 4-0-0 s = 60-64-64 s. Neulo sitten kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti ja kavenna SAMALLA tasavälein piirroksen viimeisellä krs:lla 4-4-4 s = 56-60-60 s. Neulo 1 krs luonnonvalkoisella langalla. Jatka neulomalla seuraavasti: M.3 (= 35 s), neulo seuraavilla 20-24-24 s:lla mallineuletta piirroksen M.4A mukaisesti, neulo lopuksi M.4B (= 1 s). Kun olet neulonut yht. 4 mallikertaa piirroksen M.4 mukaisesti, siirrä M.3:n mallikerran s:t apulangalle = 21-25-25 s jäljellä työssä kantapäätä varten. Neulo näillä silmukoilla 5-5½-6 cm mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä).
Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 12-14-14 s ja siirrä apulangan s:t takaisin puikoille = 68-74-74 s. Jatka jalan päällä olevilla 35 s:lla mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti, muilla silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti. Kavenna SAMALLA kummassakin sivussa 1 s näin: Neulo 2 viimeistä s ennen M.3:n mallikertaa oikein yhteen ja neulo 2 ensimmäistä s M.3:n mallikerran jälkeen kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta oikein yhteen). Toista tällaiset kavennukset 2 krs:n välein yht. 5 kertaa = 58-64-64 s. Jatka mallineuletta piirrosten M.3 ja M.5 mukaisesti. Kun olet neulonut 2 mallikertaa piirroksen M.3 mukaisesti, jatka neulomalla seuraavasti: M.6 (= 3 s), neulo seuraavilla 29 s:lla mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti, M.6, neulo seuraavilla 23-29-29 s:lla mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti. Kun työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 17-18-21 cm (= 5-6-6 cm jäljellä), aloita kärkikavennukset. Eli kavenna M.6:n keskimmäisen silmukan molemmin puolin 1 s seuraavasti: Ennen silmukkaa: neulo viimeiset 2 s oikein yhteen luonnonvalkoisella langalla. Silmukan jälkeen: nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Toista tällaiset kavennukset jokaisella krs:lla yht. 9-10-10 kertaa = 22-24-24 s jäljellä työssä. Neulo sitten kaikki s:t pareittain yhteen. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, ja kiristä. Päättele langanpäät huolellisesti.

Piirros

= luonnonvalkoinen
= punainen
= kirsikanpunainen

Ingunn Dahle Haukeberg 11.01.2016 - 20:20:

Har problem med å få det til å stemme med hælfellinga, og få fine striper.Hva gjør jeg galt ?

DROPS Design 26.01.2016 kl. 15:08:

Hej, det er svært at svare på hvad der går galt når man ikke har set det. Prøv og tag strikketøjet med og spørg i butikken hvor du har købt dit garn. Held og lykke!

Lena 01.05.2014 - 20:08:

Drops extra 0-1011

Margareta Johansson 01.05.2014 - 11:59:

Finns vantar i samma mönster?

Jaana Myllynen 05.10.2013 - 13:50:

Yritin laittaa kysymyksen:Aina ilmoittaa että kysymys on liian pitkä tai lyhyt tai siinä on sopimaton sana Jaana Myllynen

Nathalie 03.03.2013 - 04:04:

Il ce pourrais t'il que le patron des coeurs soit à l'envers qui faut tournée les diagrames (je commence a tricoter je veut seulement etre sur merci)parce qu'il me semble.....

DROPS Design 04.03.2013 kl. 09:26:

Bonjour Nathalie, les chaussettes se tricotent de haut en bas (=du haut de la chaussette vers la pointe), et les diagrammes se lisent en commençant en bas à droite vers la gauche tous les tours, ainsi les coeurs seront à l'endroit quand la chaussette sera finie. Bon tricot !

Elisabeth 22.02.2010 - 14:17:

Disse blir kjempefine, men OBS OBS nesten ikke forskjell på str 35 - 43.Det er heller ikke oppgitt annen forskjell på lengden , enn 1 mindre tåfelling på den minste størrelsen. På andre par jeg skal strikke,kommer jeg til å begynne M3 på omg 9 - slik at jeg starter med helt hjerte,- og gjenta mønsteret så mye jeg trenger for de ulike str. Tror og jeg vil ha litt flere i opplegg på den største 41/43

DROPS Design 15.02.2010 - 12:56:

Diagrammet stemmer. Du strikke nedenfra og opp og fordi skaften på sokken strikeks ovenfra og need stemmer det til slutt.

Anette 13.02.2010 - 19:12:

Hvorfor er mønsteret lagt ut opp ned..oppdaget det halvveis ned i m1..litt irriterende..og det ser ut til at det er sånn på de andre mønstrene også.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-611